Ik vinc graag dingen aan!
En meer ontopic: ik ben me er van bewust dat sommige mensen vinden dat je dergelijke regeltjes "zou moeten volgen". Daardoor vraag ik me ook vaak af, wat de ander nu precies zou denken van mijn (re)actie. Zou ze het overdreven vinden, vindt ze me een aansteller, vindt ze het net heel erg lief, ben ik té duidelijk, ben ik niet duidelijk genoeg, wat gaat ze wel niet denken als ik dit of dat stuur, wat zou iemand anders doen in dit geval, waarom zou ie dat doen, wat voor reactie verwacht hij/zij... Dat soort dingen.
Maar ik probeer, let op, ik probéér, hier niet teveel rekening mee te houden en gewoon te denken: wat denk ík dat 't beste is om doen in deze situatie, niet lettend op wat volgens de meesten het meest "mysterieus" is of het meest "hard-to-get" oid.
En da's vrij moeilijk. Verschilt altijd van persoon tot persoon. Je weet eigenlijk ook nooit hoe iemand gaat reageren op wat jij doet, tenzij je elkaar door en door kent en dan is eigenlijk de hele pointe van 't topic niet van doen.
Doe waar je je goed bij voelt, en waarvan jij vermoedt, dat die ander 't ook wel ok vindt zo...