Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-02-2006, 11:18
Nebula
Nebula is offline
*Bush heeft 'm nog niet gezien*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-02-2006, 13:28
Uice
Uice is offline
Citaat:
Anonymous John schreef op 17-02-2006 @ 10:41 :
Helaas is die grap nu al tig keer verteld over het internet.
O?
Oud 17-02-2006, 13:30
Uice
Uice is offline
Wat een mongolenpubliek.
Oud 17-02-2006, 14:57
Aurora
Aurora is offline
Ik heb hem gister eindelijk gezien en wow, wat een ontzettend mooie hartbrekende film zeg. En de laatste scene...

Ik heb zomaar het idee dat ik deze film nog vaak ga kijken.
Oud 17-02-2006, 17:15
Verwijderd
Citaat:
N00dles schreef op 17-02-2006 @ 04:38 :
*upt topic*

Maar je zag niet eens echt iets in die eerste vrijscène. In geen enkele scène. Hooguit af en toe een blote kont. Ik snap dan ook niet waar men woorden als 'expliciet' vandaan haalt.

Overigens wel een aardige film. Geen meesterwerk, maar wel (grotendeels) mooi subtiel gebracht.
met expliciet bedoelen ze explicieter dan de rest, en dat is toch duidelijk wel het geval. Dr zijn vast al wel vaker dingen geinsinueerd, maar nog nooitt zo duidelijk in beeld als in deze film
Met citaat reageren
Oud 17-02-2006, 17:36
Dinalfos
Dinalfos is offline
Als het gaat om homoseksuelen zijn dingen al vrij snel "expliciet"
Oud 17-02-2006, 21:57
Briseïs
Briseïs is offline
ik heb twee kaartjes gewonnen dus ik ga binnenkort wel
Oud 17-02-2006, 23:47
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
Juice schreef op 17-02-2006 @ 08:28 :
O?
Op vele internetforums/filmsites heb ik die South Park verwijzing gelezen betreffende deze film.

Het middendeel vond ik tè episodisch, maar verder mooi gefilms en sterk geacteerd (Heath Ledger was stukken beter dan ik had verwacht).
Oud 19-02-2006, 14:41
Verwijderd
Erg mooie scenes in die bergen etc.
Verder vond ik er ook helemaal niks controversieels aan. Ze lieten zowat niks zien.. Alleen een blote kont, wow, schokkend.
Hmm het verhaal was wel goed, alleen uhm, ineens ging het wel erg snel, waren ze alweer 20 jaar verder
Maar goed, als ze alles stap voor stap zouden laten zien duurde hij natuurlijk nog langer.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 16:11
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ooh deze wil ik zien! Veel goede verhalen gehoord, ben benieuwd.

Edit: En voor Jake kom ik natuurlijk altijd. <3

Laatst gewijzigd op 20-02-2006 om 14:02.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 18:04
Verwijderd
Hij draait hier nergens in de buurt
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 18:15
Verwijderd
Ik ga hem deze week zien
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 19:38
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 19-02-2006 @ 19:15 :
Ik ga hem deze week zien
Ik ook, dus ik doe met je mee:

Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 10:10
Verwijderd
Ik ben er nog niet uit. Ik heb hem gezien en alhoewel ik het een mooie film vond (met veel materiaal voor wallpapers!), deed hij me niet zoveel als verwacht. Ik moet hem denk ik nog een keer zien.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2006, 17:32
Severus
Severus is offline
Citaat:
Sidhe schreef op 19-02-2006 @ 19:04 :
Hij draait hier nergens in de buurt
Bij mij ook niet.
Oud 20-02-2006, 20:13
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
en hier ook al niet, het is niet eerlijk
Oud 26-02-2006, 14:02
Muchacha
Muchacha is offline
Gezien en goedgekeurd! Echt een ontroerende film.

Al riep er wel een kerel "Ooow shit!" door de zaal wanneer Jake zijn broek begint uit te doen
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 17:46
Qimm
Qimm is offline
Ik vind het eerste deel duidelijk leuker dan het middenstuk. Eind was ook weer oke.

[edit]
Gay cowboys, yiiiihaaa!
[/edit]
Oud 26-02-2006, 19:55
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik vond het einde echt vervelend. Maar voor de rest heel mooi
Met citaat reageren
Oud 26-02-2006, 22:06
Anaïs
Anaïs is offline
Ik vond het echt wel een mooie film...
Spoiler

Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 14:55.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 14:46
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Dit is echt een van de meest deprimerende films die ik in tijden gezien heb. Hotel Rwanda was er niks bij. Maar wel echt heel mooi.
Vond het wel cool gedaan dat al hun gesex en gezoen ook wat weg had van vechten.

Maar voor de preutsere geesten onder ons: je ziet wel degelijk twee penissen langskomen.
Oud 01-03-2006, 15:53
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Anaïs schreef op 26-02-2006 @ 23:06 :
Ik vond het echt wel een mooie film...
Spoiler
Je kan dit beter in een spoiler zetten

Laatst gewijzigd op 03-03-2006 om 14:56.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 15:59
Verwijderd
Citaat:
ook hallo schreef op 01-03-2006 @ 16:53 :
Je kan dit beter in een spoiler zetten
Ja, inderdaad, gdvr de gdvr, ik zat hier ook even leuk te lezen en ik heb de film dus nog niet gezien
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 16:08
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Darth Lotteke schreef op 01-03-2006 @ 15:46 :
Dit is echt een van de meest deprimerende films die ik in tijden gezien heb. Hotel Rwanda was er niks bij. Maar wel echt heel mooi.
Vond het wel cool gedaan dat al hun gesex en gezoen ook wat weg had van vechten.

Maar voor de preutsere geesten onder ons: je ziet wel degelijk twee penissen langskomen.
als ze het water in springen bedoel je? Want anders wil ik die film nog een keer zien
ik vond het echt een aangrijpende film, de manier waarop ze zichzelf aan elkaar overgaven na, zoals gezegd, een soort gevecht, was heel mooi.
Oud 01-03-2006, 16:12
lipglossnblack
lipglossnblack is offline
er staan echt like 300 spoilers in dit topic die niet gespoilert zijn
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 20:05
grandmommy
grandmommy is offline
ik vind ook niet echt dat die nodig zijn, deze film gaat veel meer over emoties dan gebeurtenissen. Veel meer dan de struggle tussen twee verliefde cowboys en hoe zij er mee omgaan is het namelijk niet.

ik ergerde me trouwens wel een beetje aan het feit dat er halfbakken spins en rollbacks gebruikt werden om de illusie te wekken dat een paard ongehoorzaam was. beetje jammer want ik zal niet de enige paardengeek zijn die dat opvalt.
Oud 01-03-2006, 20:17
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 01-03-2006 @ 20:05 :
ik ergerde me trouwens wel een beetje aan het feit dat er halfbakken spins en rollbacks gebruikt werden om de illusie te wekken dat een paard ongehoorzaam was. beetje jammer want ik zal niet de enige paardengeek zijn die dat opvalt.
Dat was idd heel lelijk Ikvind toch dat ze in films dingen doen met paarden die je normaal niet zou doen. Maar goed.
Oud 01-03-2006, 20:44
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Darth Lotteke schreef op 01-03-2006 @ 15:46 :
Ja, dat vond ik zeker wel mooi gedaan. Vol emotie, vechtend tegen hun gevoelens. Ook 'leuk' om te zien dat Ennis anders met zijn gevoel omging dan Jack.

Jack vond ik wel de leukste. Ennis de verstandigste.
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 20:50
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
ja even tussendoor, ik heb eigenlijk helemaal niets met jake gyllenhaal maar in deze film vind ik em toch wel ontzettend hitsig
Met citaat reageren
Oud 01-03-2006, 21:44
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-03-2006 @ 21:50 :
ja even tussendoor, ik heb eigenlijk helemaal niets met jake gyllenhaal maar in deze film vind ik em toch wel ontzettend hitsig
ja een hitsig hertje was het ik vond die bakkenbaarden gaaf.
en anne hathaway is echt de shizzle.
Oud 02-03-2006, 09:43
Anonymous John
Anonymous John is offline
Citaat:
grandmommy schreef op 01-03-2006 @ 16:44 :
ja een hitsig hertje was het ik vond die bakkenbaarden gaaf.
Ik kickte zelf eerder op die snor van hem
Oud 02-03-2006, 16:18
jannemans24
jannemans24 is offline
Ga em gewoon kijken wanneer je de tijd hebt en echt zin in een goeie film hebt. Die wat dieper gaat dan de de gemiddelde film.
Brokeback Mountain is langzaam maar mooi. En forget about the spoilers, de film blijft de moeite waard!
Met citaat reageren
Oud 02-03-2006, 20:48
Morgan le Fay
Morgan le Fay is offline
Citaat:
WishfulDreaming schreef op 01-03-2006 @ 21:50 :
you couldn't be more right

mooie film, maar ik trok Heath's accent niet...
Oud 03-03-2006, 15:02
Verwijderd
Ik heb hem gister eindelijk gezien, en wow, wat een prachtige film! Ik heb vaak bij films dat ik tussendoor een paar keer kijk hoe lang ie al bezig is, of dat ik even mn aandacht er niet meer zo bij kan houden, maar nu heb ik echt een dikke 2 uur geboeid zitten kijken

En wat die seks-scenes betreft: na wat ik hier gelezen had, vond ik het ook wel heel erg meevallen.

En ik vond ennis toch wel leuker dan jack ik vond zn snorretje niet zo geslaagd en ennis was wat norser en moeilijker en zat er wat meer mee in de knoop leek het, en dat vond ik wel aantrekkelijk ofzo

En als je ergens in een topic iets ziet staan waarvan je vindt/denkt dat het in spoilers moet, stuur dan gerust een forumbaas een pm
Met citaat reageren
Oud 03-03-2006, 16:03
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Citaat:
Pebbles schreef op 03-03-2006 @ 16:02 :
Ik heb hem gister eindelijk gezien, en wow, wat een prachtige film! Ik heb vaak bij films dat ik tussendoor een paar keer kijk hoe lang ie al bezig is, of dat ik even mn aandacht er niet meer zo bij kan houden, maar nu heb ik echt een dikke 2 uur geboeid zitten kijken

En wat die seks-scenes betreft: na wat ik hier gelezen had, vond ik het ook wel heel erg meevallen.

En ik vond ennis toch wel leuker dan jack ik vond zn snorretje niet zo geslaagd en ennis was wat norser en moeilijker en zat er wat meer mee in de knoop leek het, en dat vond ik wel aantrekkelijk ofzo

En als je ergens in een topic iets ziet staan waarvan je vindt/denkt dat het in spoilers moet, stuur dan gerust een forumbaas een pm
Heath Ledger is gewoon een lekker ding, basta !
Oud 04-03-2006, 15:51
FreeZzze
FreeZzze is offline
Ik huil normaal nooit om films en zeker niet achteraf oh oh... M'n ma helemaal paniekeren d'r armen om mee heen slaan vanmiddag... Maja ik vond dat snorretje echt eng whahah en dat accent van Heath echt cool wheheheh kon ik 't maar nadoen
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 17:09
geen punt :|
geen punt :| is offline
3 oscars waaronder voor beste muziek. Dus ik de film soundtrack ge uh downed en hij is echt mooi! Kippenvel! De hele film komt weer terug, terwijl ik zag dat ze die oscar hadden gewonnen dacht "was er muziek dan?".
Met citaat reageren
Oud 09-03-2006, 22:46
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
Röps schreef op 09-03-2006 @ 18:09 :
3 oscars waaronder voor beste muziek. Dus ik de film soundtrack ge uh downed en hij is echt mooi! Kippenvel! De hele film komt weer terug, terwijl ik zag dat ze die oscar hadden gewonnen dacht "was er muziek dan?".
Als je de muziek niet hoort betekent dat meestal dat de componist goed werk heeft geleverd.

Sinds een paar jaar let ik altijd op de muziek, maar dat betekent alleen wel dat ik een prima film ook echt af kan zetten als de muziek me irriteert. Klein nadeel.
Oud 10-03-2006, 07:45
Qimm
Qimm is offline
Oud 10-03-2006, 16:00
Bloompje
Bloompje is offline
Haha geniaal filmpje...

Ik heb hem gister gezien, mooie film, alleen dat accent van Ennis vond ik soms een beetje lachwekkend. Dat had ik ook bij Jennifer Aniston in 'The Good Girl', het klinkt zo grappig als je regelmatig films ofzo ziet waarin ze een andere stem hebben.
Oud 10-03-2006, 17:05
Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Geweldig filmpje !!
Oud 15-03-2006, 08:57
Roxy
Roxy is offline
Ik ben hier helemaal niet zo enthousiast over eigenlijk. Qua locaties en het verhaal opzich is het gewoon best goed. En de acteurs zijn beide erg goed, maar ik had een beetje het gevoel dat ik iets miste erin. Het gaat eigenlijk gewoon over twee klootzakken die alles maar bij elkaar bedriegen en gaan trouwen terwijl ze weten dat ze liever met de andere kerel verder waren gegaan.. Vooral die saaie domme Ennis kreeg bij mij tot de het laatste kwartier weinig sympathie. Ik denk dat ik het meer gewaardeerd had als ze wat knuffeliger hadden gedaan wat liever met elkaar zouden omgaan. Natuurlijk hebben ze beide een persoonlijke strijd tussen wat ze willen en wat ze kunnen maken in amerika in die jaren. Maar waarom moet homosex meteen ruw en onromantisch zijn. Ze stoeien, slaan elkaar een kapotte neus en dat is homoliefde ofzo. En ik had vooral met die eerste nacht het idee van ongeloofwaardigheid en totaal niet het idee van passie of liefde.
Oud 15-03-2006, 09:11
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Citaat:
Roxy schreef op 15-03-2006 @ 09:57 :
Ik ben hier helemaal niet zo enthousiast over eigenlijk. Qua locaties en het verhaal opzich is het gewoon best goed. En de acteurs zijn beide erg goed, maar ik had een beetje het gevoel dat ik iets miste erin. Het gaat eigenlijk gewoon over twee klootzakken die alles maar bij elkaar bedriegen en gaan trouwen terwijl ze weten dat ze liever met de andere kerel verder waren gegaan.. Vooral die saaie domme Ennis kreeg bij mij tot de het laatste kwartier weinig sympathie. Ik denk dat ik het meer gewaardeerd had als ze wat knuffeliger hadden gedaan wat liever met elkaar zouden omgaan. Natuurlijk hebben ze beide een persoonlijke strijd tussen wat ze willen en wat ze kunnen maken in amerika in die jaren. Maar waarom moet homosex meteen ruw en onromantisch zijn. Ze stoeien, slaan elkaar een kapotte neus en dat is homoliefde ofzo. En ik had vooral met die eerste nacht het idee van ongeloofwaardigheid en totaal niet het idee van passie of liefde.
Ik heb de film nog steeds niet gezien, maar wilde men op die manier niet gevoelens en beelden samen laten smelten a la....ze izjn in strijd met hun gevoelens, ze willen het graag, maar weten dat het "fout" is, en dat wordt visueel versterkt door elkaar te slaan?

En nujah het klopt inderdaad dat homoseks niet altijd ruw of onromantisch is, maar het is ook niet altijd teder en romantisch. Al praat ik dan uit eigen ervaringen omfg

Deze week ga ik de film hopelijk eens zien, want het wordt constant uitgesteld door drukte pff
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 19:03
Verwijderd
Die eerste nacht vond ik ook apart, had het idee dat het toen zo opeens kwam. Dat ze elkaar toen nog helemaal niet echt leuk vonden. Maar verder vond ik het wel mooi om te zien hoe Ennis probeerde niet te laten zien dat hij Jack leuk vond. En dat dat bij Jack hij anders was en dat hij wel wou knuffelen enz.
Gewoon wel een mooie film
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 20:13
SimplyABoy19
SimplyABoy19 is offline
Nog een parodie op Brokeback Mountain genaamd Spongeback Mountain, opzichhhhhhhhhh ook wel even het delen waard, kwam het net opeens tegen. Is wel leuk in elkaar geflanst!

http://gorillamask.net/spongeback.shtml
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 00:18
Verwijderd
Mooie film alleen ik vond hem op ongeveer 3/5 enorm inkakken. En er hadden nog wat meer guy x guy graai- zoen en seksscènes in moeten zitten.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 18:28
Miss Pannekoek
Miss Pannekoek is offline
ik vond t echt een VERSCHRIKKELIJKE film!!

PUNT
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 20:30
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-03-2006 @ 00:18 :
En er hadden nog wat meer guy x guy graai- zoen en seksscènes in moeten zitten.
zeker
Oud 16-03-2006, 20:43
Verwijderd
Ja, ik vond hun relatie nu niet echt overtuigend. Het werd op het laatste meer echt een ouwe vrienden die gaan vissen-verhouding, er zat geen spanning meer in, en dat terwijl ze toch behoorlijk wat opgekropte geilheid moeten hebben gehad. Gemiste kans.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten