Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2006, 22:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 30-01-2006 @ 22:47 :
Sowieso recyclen ze hele stukken uit oude nummers toch?
Er zijn wat nummers aan elkaar gekoppeld, maar het is absoluut niet zo dat er echt complete stukken gerecycled worden.
Oud 31-01-2006, 00:21
Carn
Carn is offline
Citaat:
Snees schreef op 30-01-2006 @ 22:45 :
Ik ga nu iets heel gemeens zeggen, maar het maakt me geen flikker uit hoe technisch en snel een drummer kan spelen. Een drummer moet IMO vooral een groove kunnen bouwen en volhouden, en samen met de rest van de ritmesectie kunnen sturen. Bij improvisaties is het gunstig als een drummer wat goede ideeën heeft, verder moet een fusiondrummer (dus niet Cornel-style, maar meer à la Art Blakey) *heel* zeker kunnen timen. Maar al die lastige shit, waar maken jullie drummers je druk over? Het is sneu als je al jaren geen nieuwe ideeën meer hebt, maar de rest van de band hoort het niet als je loopt te frotten met de dertiende zestiende van een maat.
wat is daar gemeen aan; tis gewoon de waarheid. Ik heb zelf ook weinig met van die strakke fusion zooi waarbij alles tè uitgedacht is..de paar drummers die ik echt goed vind (Weckl, Colaiuta) zijn juist personen die in de loop van de jaren al hebben laten zien elke klus te kunnen klaren. Colaiuta's werk met Sting vind ik bv geniaal, terwijl daar echt niet met chops gegooid wordt. (Maar als je een 5/4 speelt en toch de feel van een 4/4 backbeat erin kan gooien dan ben je ook een held (Sting - Seven Days)).
Oud 31-01-2006, 08:45
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 30-01-2006 @ 23:14 :
Ik ben een groot Dream Theater fan. De muziek is technisch natuurlijk verschrikkelijk sterk, maar het mooie aan de muziek is dat het "loopt", in tegenstelling tot een groot aantal van de andere experimentele of progressieve bands en muzikanten. 4 Sterke muzikanten en een redelijke zanger.

Mijn favoriete albums zijn Scenes From a Memory (ronduit geniaal), Images & Words en Awake, in die volgorde. Octavarium vond ik een erg tegenvallend album, vooral omdat ze het gematigd gebruiken van andermans muziek hebben omgebogen naar een soort krampachtig misbruiken van andermans muziek waarin ze teveel zijn afgeweken van de eigen stijl.

De mensen die het onluisterbaar gepriegel vinden moeten gewoon niet beginnen met nummers als Learning to Live en Erotomania, maar eerst eens nummers als Take the Time, Lie en A Change of Seasons luisteren. En vervolgens The Dance of Eternity natuurlijk, om te horen waar het bij Dream Theater écht om draait.

Ik vind het fantastisch, maar ik vind het heel begrijpelijk dat andere mensen dat niet met mij eens kunnen zijn. Sterker nog, dat waardeer ik eigenlijk wel, want het aantal hersenloze huppelkutjes dat steeds meer kaartjes voor mijn neus begint weg te kapen begint me enigszins te irriteren.
Ja eindelijk eens iemand die met mij instemt

Erotomania is idd super nummer net zoals album awake en nummer 6:00, das de enige die ik helemaal op mijn mp3 speler heb staan, daarom dus, en dat gepriegel met die rare maten vind ik juist zo vet. Dat doet bijna niemand op die manier naar mijn mening. Mja ik zal ook eens kijken of symphony X iets is

en naar een concert van DT zou naar mijn mening niet mis zijn hoor.
Oud 31-01-2006, 11:46
Uice
Uice is offline
Citaat:
BananaSplit schreef op 31-01-2006 @ 09:45 :
Erotomania is idd super nummer net zoals album awake en nummer 6:00, das de enige die ik helemaal op mijn mp3 speler heb staan
Oud 31-01-2006, 12:43
Hatecrewchick
Hatecrewchick is offline
ik heb heel verschillende meningen over DT, aan de ene kant vind ik ze wel heel tof en ik vind het wel lekker om naar ze te luisteren. Maar ik denk dat ik dan echt in de mood moet zijn om er in volle teugen van te kunnen genieten. Maar bijvoorbeeld het nummer 'a change of seasons' ....duurt me net iets te lang en er zitten echt saaie stukken, maar wat wil je met zown lang nummer. Verder vind ik het een toffe band maar ik luister lang niet elke dag naar!
Oud 31-01-2006, 13:50
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
Hatecrewchick schreef op 31-01-2006 @ 13:43 :
ik heb heel verschillende meningen over DT, aan de ene kant vind ik ze wel heel tof en ik vind het wel lekker om naar ze te luisteren. Maar ik denk dat ik dan echt in de mood moet zijn om er in volle teugen van te kunnen genieten. Maar bijvoorbeeld het nummer 'a change of seasons' ....duurt me net iets te lang en er zitten echt saaie stukken, maar wat wil je met zown lang nummer. Verder vind ik het een toffe band maar ik luister lang niet elke dag naar!
Ik dus (nog) wel.

En tja sommige nummers zijn idd bijna absurd lang *kuch*Octavarium 24 minuten *kuch*
Oud 31-01-2006, 13:52
Hatecrewchick
Hatecrewchick is offline
ja, maar jij bent zeker een hele grote fan!

Maar misschien ga ik er binnenkort maar weer wat meer naar luisteren...it's been a while
Oud 31-01-2006, 14:12
HypocrieteTeef
HypocrieteTeef is offline
Alsof lange nummers altijd saai zijn. Deep Purple heeft ook boeiende tracks van veertig minuten.
Oud 31-01-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
In-Flames schreef op 28-01-2006 @ 18:20 :
live gezien @ graspop, was wel leuk ja
die gast kan live echt goed vals zingen

en verder:

Citaat:
]{ing schreef op 28-01-2006 @ 17:30 :
niks voor mij, vind het maar vervelende pingelmuziek
Oud 31-01-2006, 14:27
Verwijderd
Citaat:
Carn schreef op 30-01-2006 @ 22:21 :
Qua slagwerk wil ik ook even melden dat de heer Portnoy al jaren geen nieuwe dingen heeft gespeeld en dat zelfs toegeeft. "Ja in dit nummer speel ik die fill, is leuk voor de fan want die fill zit ook in dat ene andere oude nummer".

Leuk hoor Mike.
hahah
Oud 31-01-2006, 14:28
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
vlep`un schreef op 31-01-2006 @ 15:20 :
die gast kan live echt goed vals zingen
omfg Hoe droog
Oud 31-01-2006, 17:41
Kommando
Kommando is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 30-01-2006 @ 20:24 :
symphony x > planet x
King's X >> Symphony X
Oud 31-01-2006, 17:46
one.
one. is offline
Citaat:
Kommando schreef op 31-01-2006 @ 18:41 :
King's X >> Symphony X
Citaat:
cut_off schreef op 31-01-2006 @ 15:27 :
hahah
Oud 31-01-2006, 17:55
Verwijderd
Citaat:
Kommando schreef op 31-01-2006 @ 18:41 :
King's X >> Symphony X
Rolf X Wouters >> King's X
Oud 31-01-2006, 19:58
ready 2 comfort
ready 2 comfort is offline
OnT: Dt Schopt kont, vind ik dan.

oft: Nice avater Carn Boondock saints rockt!
Oud 02-02-2006, 13:34
Nighttime Bird
Nighttime Bird is offline
Argh, Dream Theater, hoe saai kan gepriegel zijn.
Een 179/4-maat, nounou, compliment hoor jongens. Pff.
Oud 02-02-2006, 13:41
Carn
Carn is offline
Tool heeft wel eens moeilijkere dingen qua maatsoorten hoor
Oud 02-02-2006, 13:57
Verwijderd
Citaat:
Snees schreef op 31-01-2006 @ 18:55 :
Rolf X Wouters >> King's X
Xiu Xiu > alles in deze topic
Oud 02-02-2006, 13:58
Nighttime Bird
Citaat:
Carn schreef op 02-02-2006 @ 14:41 :
Tool heeft wel eens moeilijkere dingen qua maatsoorten hoor
Ja natuurlijk (en nog wel meer bands), maar die weten er dan ook gewoon ijzersterke nummers van te brouwen. In tegenstelling tot DT, die echt goed hun instrumenten beheersen, maar wat een dodelijk saaie boel zeg.
De moeilijkheid hoort een middel te zijn, geen doel. (waar ik DT van verdenk) En ach, verdenking of niet, die uitwerking heeft het gewoon.
Oud 02-02-2006, 14:04
Gimme more beer
Citaat:
BananaSplit schreef op 31-01-2006 @ 09:45 :
Ja eindelijk eens iemand die met mij instemt

Erotomania is idd super nummer net zoals album awake en nummer 6:00, das de enige die ik helemaal op mijn mp3 speler heb staan, daarom dus, en dat gepriegel met die rare maten vind ik juist zo vet. Dat doet bijna niemand op die manier naar mijn mening. Mja ik zal ook eens kijken of symphony X iets is

en naar een concert van DT zou naar mijn mening niet mis zijn hoor.
Beste bananenspleet, jij was volgens mij dus het type waar ik op doelde
Oud 02-02-2006, 14:05
Gimme more beer
Citaat:
polysix schreef op 30-01-2006 @ 20:51 :
Kijk-eens-ik-kan-heel-goed-spelen-maar-toffe-liedjes-schrijven-kan-ik-niet-muziek.
Dat is dus grote onzin.
Oud 02-02-2006, 14:16
Carn
Carn is offline
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 02-02-2006 @ 14:58 :
Ja natuurlijk (en nog wel meer bands), maar die weten er dan ook gewoon ijzersterke nummers van te brouwen. In tegenstelling tot DT, die echt goed hun instrumenten beheersen, maar wat een dodelijk saaie boel zeg.
De moeilijkheid hoort een middel te zijn, geen doel. (waar ik DT van verdenk) En ach, verdenking of niet, die uitwerking heeft het gewoon.
hehe ik maakte eigenlijk maar een grapje. Maar DT is echt van die muziek waarbij ik me echt inbeeld dat zo'n Petrucci op zn studeerkamertje met pen en papier wat dingen uitwerkt, dan gaat kijken of het uberhaupt klinkt en dan die muziek door de strot van de rest van de band duwt.
Oud 03-02-2006, 12:38
Verwijderd
Citaat:
Nighttime Bird schreef op 02-02-2006 @ 14:58 :
Ja natuurlijk (en nog wel meer bands), maar die weten er dan ook gewoon ijzersterke nummers van te brouwen.
Citaat:
cut_off schreef op 31-01-2006 @ 15:27 :
hahah
Oud 03-02-2006, 14:06
Nighttime Bird
Citaat:
Blackwater_park schreef op 03-02-2006 @ 13:38 :
Haha, geen Tool-fan zeker?
Oud 22-02-2006, 16:23
BananaSplit
BananaSplit is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 02-02-2006 @ 15:04 :
Beste bananenspleet, jij was volgens mij dus het type waar ik op doelde
Nee, ik heb (momenteel) niet genoeg geld voor kaartjes

topic schop onder zijn kont geeft.....
Ik heb nu de complete collectie binnen, maar nu moet ik bij pap er nog door zien te krijgen dat ik winamp mag installen met de mpc plugin
Oud 23-02-2006, 12:53
niamen
niamen is offline
waarom koop je de CD's niet gewoon kun je gewoon fijn op je kamertje gaan zitten luisteren (en de rest van je huis er mee lastig vallen)

Regels voor berichten