![]() |
||
Citaat:
Ten eerste gaat het helemaal niet zoals jij het zegt. Een psycholoog snapt prima dat iemand niet direct kan vertellen wat hem dwars zit. Je gaat eerst kennis maken en het vertrouwen wordt opgebouwd. Langzaam aan ga je als het goed is dan steeds meer vertellen. Een psycholoog weet trouwens de juiste technieken om iemand meer te laten vertellen. Ik heb zelf ook een practicum gesprekstechnieken gehad en daar zijn dus echt heel veel trucjes voor die je je eigen kan maken als hulpverlener! Verder kan je iemand met een oorlogstrauma nooit de oorlog doen vergeten. Maar je kan wel zorgen dat iemand het een plekje geeft, dat diegene op een normale manier kan leven zonder dat z'n verleden steeds z'n verdere leven belemmert. En ja, bij sommige mensen duurt dan inderdaad jaren. Maar wat is daar mis mee? Als het iemand toch helpt..?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
het zijn geen trucjes het zijn gewoon gesprekstechnieken... Die jij ook dagelijks gebruikt alleen een hulpverlener gebruikt ze bewust en dat is geen uithoren hoor. Want als een client niets wil vertellen verteld hij niks.. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
In 't begin proberen ze er natuurlijk achter te komen wat je klachten zijn, hoeveel je er last van heb, etc. Je kunt niet van ze verwachten dat ze aan je gezicht kunnen zien waar jij allemaal last van hebt. Jij wilt hulp. En dan is 't handig te vertellen waarom je hulp nodig hebt en wat je wilt bereiken. Als je er moeite mee hebt proberen ze je te stimuleren om 't te vertellen. Ze kunnen niet hele dagen met je praten, ze hebben andere cliënten en een eigen leven. En 't is goed om je problemen een eigen plekje te geven zodat je er niet constant mee zit. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Het is ongetwijfeld waar dat over dingen praten oplucht, maar wat is er goed aan om over ieder tegenvallertje uren door te bomen tegen iemand die (wat betreft mijn ervaring) alleen begrijpend knikt en vervolgens iets zegt wat je zelf ook had kunnen bedenken. Het is volgens mij in het grootste deel van de gevallen gewoon 'je hart luchten', neem dan een dagboek ofzo ![]() Disclaimer: ik zeg niet dat dit voor iedereen geldt, en dat ALLE mensen aanstellers zijn. Er zijn ongetwijfeld veel mensen voor wie therapie een uitkomst is. Maar ik denk echt dat VERUIT het grootste deel ronduit gezeik is van mensen die net iets teveel medelijden met zichzelf hebben. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Peter R. de Vries lost zaak Holloway op Verwijderd | 500 | 27-02-2008 19:58 | |
Psychologie |
Antidepressiva en andere psychische medicatie #3 coopergirl | 500 | 28-07-2007 06:52 | |
Psychologie |
Psychologen Kauw | 184 | 25-06-2007 12:25 | |
Psychologie |
Is astrologie onzin ? Het antwoord van de Psychologie. Psycho-test | 29 | 28-01-2005 23:16 | |
Algemene schoolzaken |
niet meegymmen miss sunshine1986 | 201 | 15-09-2003 12:34 | |
Psychologie |
de schoolpsycholoog - onzin of niet? de abt van sion | 26 | 20-06-2002 14:07 |