Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-02-2006, 20:28
Verwijderd
Citaat:
Misti schreef op 03-02-2006 @ 18:30 :
Mozilla Firefox. Ik heb geloof ik vandaag nog een update uitgevoerd, mss dat het daaraan kan liggen? Ik kon nu ook weer gewoon alles lezen wat jij in je spoiler had gezet...
Ik weet het niet, maar 't zou wel vreemd zijn. Hoewel het nu ook vreemd is, want ik heb ook Firefox en hier gaat alles gewoon goed.

Misschien ligt het aan het forum zelf, anders moet je het even posten op Meldpunt&Mededelingen ofzo. Nouja, tenzij het je niet stoort. Dan post je het niet.

Ontopic, gisteren maar weer eens Natural Born Killers gezien. Blijft goed.
Advertentie
Oud 03-02-2006, 22:48
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Saw II

Het is dat-ie al aanstond toen ik binnenkwam...
Oud 03-02-2006, 23:13
Verwijderd
King Kong, en ja was wel leuk maar niet geweldig, langdradig begin, overdosis actie en een langdradig eind.
Oud 03-02-2006, 23:23
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Eerste 50 minuten van The French connection.

Waarom heeft die film zoveel Oscars gewonnen? Wat een saai gelul, wat een stereotype bordkartonnen karakters en al die hoofdpersonen zien er hetzelfde uit, kan ze amper uit mekaar houden.
Oud 04-02-2006, 00:27
MTpower
MTpower is offline
The Bourne identity:

Valt niet zoveel over te vertellen denk ik, erg leuke film om naar te kijken
8/10

The Bourne supremacy:

Hetzelfde verhaal als hierboven, het is zeker geen slap aftreksel van de eerste film (zoals je bij vele films wél hebt).

Ook bij deze 8/10

Oud 04-02-2006, 12:23
Rioto
The thing that you do - leuk
Oud 04-02-2006, 13:24
Verwijderd
Lost in translation

Tof

En zij is mooi..
Oud 04-02-2006, 13:29
ook hallo
ook hallo is offline
Charlie and the chocolate factory(2005)

Leuk, alleen vond ik
Spoiler
Oud 04-02-2006, 16:17
Misti
Misti is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 03-02-2006 @ 21:28 :
Ik weet het niet, maar 't zou wel vreemd zijn. Hoewel het nu ook vreemd is, want ik heb ook Firefox en hier gaat alles gewoon goed.

Misschien ligt het aan het forum zelf, anders moet je het even posten op Meldpunt&Mededelingen ofzo. Nouja, tenzij het je niet stoort. Dan post je het niet.
Ik heb even gekeken op M&M en daar was nog iemand die er last van had, maar blijkbaar kan er niets aan gedaan worden. Ligt wrs aan mijn versie van Firefox... Dat wordt dan IE gebruiken...
Oud 04-02-2006, 20:08
Project 50
Project 50 is offline
-Good Night, and Good Luck.

Beoeinde film geregisseerd door George Clooney over de 'Red Scare' en McCarthy's kruistocht om het rode gevaar te weren en de manier waarop de TV presentator Ed Murrow daarop reageert. De film beviel mij in ieder geval goed. Het gebruik van zwart/wit en origineel beeldmateriaal vond ik leuk.

-Me and you and everyone we know.

Leuke film. Aantal stukjes uit de film vond ik wat bizar, zeker het begin, ik begreep niet direct waar de persoon mee bezig was. Vond het mooi dat ze een onderwerp als pedofilie ook op een aparte manier in de film konden verwerken.

Leuk filmavondje dus.
Oud 04-02-2006, 21:40
Verwijderd
The beyond, gruwelijk goed
Oud 04-02-2006, 21:50
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vond The Beyond echt zó ontzettend tegen vallen. Ik was op de hoogte van de reputatie van de film en wilde hem echt graag zien. Maar achteraf bleek het gewoon een standaard zombie/hellegebroed-film te zijn met hooguit twee of drie echt gory scenes.

Hij was op zich wel redelijk te kijken, vooral door het afstotelijke, typisch Italiaanse sfeertje waar het verhaal in wordt gedompeld. Maar als dit het utlieme meesterwerk van Fulci moet zijn, dan was het echt de allerslechtste beroemde horrorfilmmaker ooit. Alleen Gordon Lewis kan zich meten met zijn hemeltergende sucktitude.
Oud 04-02-2006, 21:57
Verwijderd
De gore was niet eens zo heel speciaal. ik vond het nachtmerrie achtige sfeertje in de film heel goed gelukt. Ik had verder ook geen goed verhaal verwacht ofzo. Al helemaal geen meesterwerk.
Oud 04-02-2006, 21:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
Maar "gruwelijk goed" komt toch wel in de buurt van een meesterwerk, lijkt me
Oud 04-02-2006, 22:02
Verwijderd
Ja, ik was er min of meer door verrast. Ik ben nog niet al te bekend met Italiaanse horror, dus ik heb wat in te halen! Ik ga vanavond Beyond the darkness eens bekijken.
Oud 04-02-2006, 22:25
Verwijderd
Citaat:
ook hallo schreef op 04-02-2006 @ 14:29 :
Charlie and the chocolate factory(2005)

Leuk, alleen vond ik
Spoiler
Dat is het einde van het boek ook, dus daar kan de film niks aan doen...

OT:

The Gold Rush (1925)

Eén van de mindere Charlie Chaplin films. Ik ergerde me aan het feit dat ik een 'vernieuwde' versie had met voice-over en nieuwe montage/muziek, terwijl de oorspronkelijke versie gewoon 'silent' was. Zonde...
Het verhaal was wel okee, maar niet zo leuk en grappig als ik had gehoopt.

3.5/5
Oud 05-02-2006, 00:06
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 04-02-2006 @ 23:25 :
Dat is het einde van het boek ook, dus daar kan de film niks aan doen...
Nee, Tim Burton kan inderdaad met zijn beperkte fantasie niet bedenken dat hij in zijn eigen film ook wel zelf het verhaal zou kunnen aanpassen.
Oud 05-02-2006, 00:15
Tiño
Tiño is offline
Munich-Steven Spielberg

Vond hem erg tegenvallen,had veel beter verwacht.
Oud 05-02-2006, 00:23
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 05-02-2006 @ 01:06 :
Nee, Tim Burton kan inderdaad met zijn beperkte fantasie niet bedenken dat hij in zijn eigen film ook wel zelf het verhaal zou kunnen aanpassen.
Ik ga ervan uit dat Tim Burton het boek niet finaal wilde verkrachten wat betreft het einde.
Oud 05-02-2006, 00:31
niña
niña is offline
Carl en ik hebben King Kong gekeken en we hebben heel erg hard zitten te janken om een animatie aap en er zitten ranzige ranzige ranzige héél ranzige beesten in en alles is mooi en de fightscènes zijn hip en ..zucht. King Kong dus, aanrader
Oud 05-02-2006, 02:02
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik heb vanavond Munich gezien en het viel mij tegen. Kan eraan liggen dat m'n verwachtingen te hoog gespannen waren, maar ik heb niet het 'meesterwerk' gezien wat de recensies mij beloofden. Ook zeiden de recensies dat de film min of meer onpartijdig was, maar ik vond echt de film duidelijk de overgrote steun bij Israel leggen.
Oud 05-02-2006, 02:24
Dinalfos
Dinalfos is offline
Huh? De meeste recensies geven de film vier sterren. En ik heb het woord meesterwerk nog niet gelezen.
Oud 05-02-2006, 02:30
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-02-2006 @ 03:24 :
Huh? De meeste recensies geven de film vier sterren. En ik heb het woord meesterwerk nog niet gelezen.
Bijv. TVKrant: 5 sterren en idd het woord 'meesterwerk'.
Oud 05-02-2006, 02:39
MTpower
MTpower is offline
Escape from Absolom

Bij gebrek aan beter
mager zesje
Oud 05-02-2006, 02:48
Dexter_M
Dexter_M is offline
Escape from Absolom.

Lekkere foute film
Oud 05-02-2006, 03:26
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-02-2006 @ 03:30 :
Bijv. TVKrant: 5 sterren en idd het woord 'meesterwerk'.
Veronica, Sp!ts, Metro.... Allemaal vier sterren

Verder beweert geen van de serieuze kranten/tijdschriften (zonder een sterbeoordeling) dat de film een meesterwerk is.

Maar goed, als de tv-krant wel vindt dat de film een meesterwerk is, dan past dit prima binnen de marges van de "approval rate" van Munich. Er zijn immers duidelijk ook mensen die de film geen meesterwerk vinden, dus dat heft elkaar weer op.
Oud 05-02-2006, 10:10
Verwijderd
The Hours

Degelijke film met degelijk acteerwerk, maar toch miste ik iets, ik weet niet wat. Er gebeurt niet ontzettend veel in het verhaal.
Oud 05-02-2006, 10:19
Qimm
Qimm is offline
The constant gardner

De wie?! Wij hadden ook geen idee, dus we gingen maar

Beetje lang, beetje weinig uitdieping van de personages en wat rommelig, desondanks wel wat indrukwekkend. Niet echte een bios aanrader.
Oud 05-02-2006, 10:39
DanielC
DanielC is offline
Four Brothers - Ging wel, Andre Benjamin/3000 was verrassend leuk. Mark Wahlberg mag de kogel krijgen. Voorderest heb ik me wel vermaakt. 6.5.
Oud 05-02-2006, 12:50
Uice
Uice is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-02-2006 @ 04:26 :
Veronica, Sp!ts, Metro.... Allemaal vier sterren

Verder beweert geen van de serieuze kranten/tijdschriften (zonder een sterbeoordeling) dat de film een meesterwerk is.
In Amerika geloof ik wel.
Oud 05-02-2006, 12:55
Verwijderd
Ghost Ship

Nep en voorspelbaar.
Oud 05-02-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Qimm schreef op 05-02-2006 @ 11:19 :
The constant gardner

De wie?! Wij hadden ook geen idee, dus we gingen maar

Beetje lang, beetje weinig uitdieping van de personages en wat rommelig, desondanks wel wat indrukwekkend. Niet echte een bios aanrader.
idd wel goed omschreven, aan de ene kant doet de film je wel wat, maar toch is-ie niet geweldig.
Oud 05-02-2006, 13:16
schoolsux
schoolsux is offline
de griezelbus.

= kut

tis ook een kinderfilm .. maar tog blijf ik het een slechte film vinden

weet iem. toevallig hoe oud serge price is? [speelt onnoval]
Oud 05-02-2006, 13:30
Dinalfos
Dinalfos is offline
Event Horizon - 7/10

Inhoudelijk beperkte, maar desalniettemin erg vermakelijke Sf-horror met overtones van Hellraiser. De ongeloofwaardige manier waarop men hier zwarte gaten en ruimtetijd probeert te concretiseren is bespottelijk, maar het basisidee(een ruimteschip dat voor zeven jaar lang spoorloos verdwijnt en vervolgens vanuit het niets opeens weer opduikt met allerlei kwade krachten aan boord) is leuk. Ik hou eigenlijk sowieso wel van films die te maken hebben met de hel.

Oh en Sam Neill is echt creepy in deze film
Oud 05-02-2006, 14:58
Floris_22
Floris_22 is offline
Any Which Way You Can

Duidelijk beter dan Any Which Way But Loose, die aap is soms hilarisch en daardoor wordt de film erg aardig. Clint Eastwood behoeft geen verdere uitleg natuurlijk maar Sandra Locke werkt me altijd op de zenuwen als ik haar zie. En dan te bedenken dat ze in 6 films speelt met Clint Eastwood.

The Thin Red Line

De voice-over en de flash backs doen me niks. Dat leidt alleen maar af van de daadwerkelijke scene's waar het om gaat en breekt ze zeg maar. De beelden waarin ze proberen op te rukken richting de heuvel en wanneer er op ze wordt ingepraat om vooral verder op te rukken zijn indrukwekkend.
Oud 05-02-2006, 15:54
senneee
senneee is offline
dodgeball

zo slecht dat ie grappig is, mits je in de stemming bent...

if you can dodge traffic, you can dodge a ball
Oud 05-02-2006, 16:38
hmhm
hmhm is offline
Goodbye Lenin:
The skeleton key: /
The butterfly effect:
Oud 05-02-2006, 17:40
TommytheCat
TommytheCat is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-02-2006 @ 14:30 :
Event Horizon - 7/10

Inhoudelijk beperkte, maar desalniettemin erg vermakelijke Sf-horror met overtones van Hellraiser. De ongeloofwaardige manier waarop men hier zwarte gaten en ruimtetijd probeert te concretiseren is bespottelijk, maar het basisidee(een ruimteschip dat voor zeven jaar lang spoorloos verdwijnt en vervolgens vanuit het niets opeens weer opduikt met allerlei kwade krachten aan boord) is leuk. Ik hou eigenlijk sowieso wel van films die te maken hebben met de hel.

Oh en Sam Neill is echt creepy in deze film
Ik kan me herinneren dat die teruggevonde beeldopnames vrij eng waren.

OT: Requiem for a Dream
Na Pi weer een visueel en muzikaal geweldige film. Hij maakte niet zoveel indruk op mij (eigen schuld, dikke bult? ), zoals ie op veel mensen dat wel deed, maar desalniettemin een prima film.
Oud 05-02-2006, 18:27
Verwijderd
Beyond the darkness, sick, maar niet geweldig.
Oud 05-02-2006, 18:32
Verwijderd
Adaptation

Wow, wat een geniale film! Ik was al vanaf het begin geboeid, maar vanaf
Spoiler

Echt super dus! Ook goede acteurs.

Laatst gewijzigd op 05-02-2006 om 18:47.
Oud 05-02-2006, 18:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
MadameMinke schreef op 05-02-2006 @ 19:32 :
Adaptation

Wow, wat een geniale film! Ik was al vanaf het begin geboeid, maar vanaf
Spoiler

Echt super dus! Ook goede acteurs.
Spoiler
Oud 05-02-2006, 18:46
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 05-02-2006 @ 19:41 :
Spoiler
Spoiler

edit: zie wijziging in mijn vorige bericht.
Oud 05-02-2006, 20:02
Verwijderd
blair witch project, had hem al gezien maar ik hoorde er van alles van toen, en valt zwaar tegen wat jullie?
Oud 05-02-2006, 20:02
Verwijderd
Manderlay

Vervolg op Dogville. Wederom erg sterk, ook al worden de hoofdpersonen (Grace en haar vader) door andere acteurs gespeeld. Alleen deze zijn minstens zo goed

Het thema is nu nog anti-Amerikaanser, en de film heeft meerdere lagen en metaforen. Erg sterk.

Natuurlijk is het wel weer even wennen aan het aparte decor (een plattegrond zonder huizen en slechts enkele attributen), maar al snel zit je midden in het verhaal.

4/5
Oud 05-02-2006, 21:49
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
_Mosquito_ schreef op 05-02-2006 @ 21:02 :
blair witch project, had hem al gezien maar ik hoorde er van alles van toen, en valt zwaar tegen wat jullie?
Ook net gezien, vond um niet echt eng
Oud 06-02-2006, 09:06
DanielC
DanielC is offline
Danny the Dog - Waarschijnlijk beter bekend als "Unleashed", maargoed. Prima film, leuke combinatie van Aziatische absurditeit, Schotse botheid en wat Hollywood sentiment. Jet-Li gaf een zeer overtuigende preformance als Danny (het hondje dus), Bob Hoskins en Morgan Freeman deden hun trucje ook weer prima en Kerry Gondon was lief. Doe daar nog een toffe soundtrack bij en je hebt een goede film. Een aanrader 7.5/10

Bom yeoreum gaeul gyeoul geurigo bom (Spring, Summer, Autumn, Winter... and Spring) - Mooie film van de immens populaire Ki-duk Kim. We volgen een heilige monk en zijn student op een soort van geïsoleerd eiland. Dit wordt gedaan door telkens een bep. seizoen te filmen, en aan elk seizoen wordt een leeftijd en 'thema' verbonden. Het is dus niet zo dat we de leerling 4 seizoenen lang als peuter zien en hem in zijn hutje zien bidden. Lekker vredig en rustgevend, met toch een aantal aangrijpende scénes. Mooi geschoten en mooie muziek. Niet voor iedereen, maar ik vond 'm erg mooi. 8/10

Laatst gewijzigd op 06-02-2006 om 09:12.
Oud 06-02-2006, 12:22
Darth Lotteke
Darth Lotteke is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-02-2006 @ 14:30 :
Event Horizon - 7/10
Ik hou eigenlijk sowieso wel van films die te maken hebben met de hel.

Heb je het nu niet een beetje voorgezegd?
Oud 06-02-2006, 12:26
Uice
Uice is offline
Citaat:
N00dles schreef op 05-02-2006 @ 21:02 :
Manderlay

Vervolg op Dogville. Wederom erg sterk, ook al worden de hoofdpersonen (Grace en haar vader) door andere acteurs gespeeld. Alleen deze zijn minstens zo goed

Het thema is nu nog anti-Amerikaanser, en de film heeft meerdere lagen en metaforen. Erg sterk.

Natuurlijk is het wel weer even wennen aan het aparte decor (een plattegrond zonder huizen en slechts enkele attributen), maar al snel zit je midden in het verhaal.

4/5
Toch vind ik het hypocriet dat Von Trier om te bewijzen dat je voor een goede film geen bijzondere decors nodig hebt een film maakt met decors die tot de opvallendsten ooit behoren.
Oud 06-02-2006, 13:24
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Juice schreef op 06-02-2006 @ 13:26 :
Toch vind ik het hypocriet dat Von Trier om te bewijzen dat je voor een goede film geen bijzondere decors nodig hebt een film maakt met decors die tot de opvallendsten ooit behoren.
Zo opvalled vind ik die decors van hem helemaal niet. Het is de eerste twintig minuten even wennen, maar daarna neem ik het zelf toch over en let ik er totaal niet meer op en heb ik in mijn verbeelding een mooie omgeving. En met 'bijzondere' decors worden natuurlijk andere decors bedoeld dan zijn minimalistische decor.
Oud 06-02-2006, 14:25
Misti
Misti is offline
Aladdin Heb hem wel niet afgekeken, kon er mijn gedachten niet bijhouden... De rest zal voor morgen ofzo zijn.

Regels voor berichten