Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2006, 21:43
Verwijderd
Je hoeft natuurlijk niet alles te volgen wat er op het nieuws is. Toch kan het geen kwaad om af en toe het nieuws te kijken of een krantje te lezen. Sommige nieuwsberichten hebben ook invloed op de maatschappij waarin je leeft, niet alles is een ver van je bed show.
Ik weet ook niet precies wat er overal gebeurt, en als ik een krant pak lees ik ook alleen maar de onderwerpen die me aanspreken. Toch kijk ik iedere dag naar het nieuws en lees ik de metro ofzo in de trein. Lekker beknopt allemaal
Dat wat je verteld met je school... Ik denk dat het te maken heeft met welke opleiding je doet? Ik kan me voorstellen dat het bij sommige opleidingen meer van belang is dan bij anderen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2006, 11:01
Iduna
Iduna is offline
Het is meer dat je nu (in vergelijking met vroeger) de mogelijkheid hebt om meer te weten te komen over wat er in de wereld zoal gebeurt. Je vergroot je algemene kennis als je naar het nieuws kijkt/leest.
Het is alleen jammer dat er vaak maar een kant van de zaak belicht wordt en iedereen doet alsof hij/zij er verstand van heeft. Maar je kunt zelf een mening vormen over allerlei zaken die op dit moment actueel zijn.

Ik denk wel dat je het nodige mee kunt krijgen via andere mensen, maar mensen verdraaien dingen ook en dan is het nog minder objectief.

Het zit er wel een beetje ingebakken, denk ik. Men wil graag weten wat er gebeurt en om dat enigszins mee te krijgen moet men op zoek gaan naar informatie op internet op via een ander medium.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 19:19
OwL
OwL is offline
het is idd wel goed als je de grote lijnen bijhoudt. maar je kunt best een dag nieuws kijken overslaan. als het echt belangrijk is komt het nog 20 keer op tv, omdat ze het onderwerp dan lekker kunnen uitmelken.

QUOTE]Maar probeer op z'n minst de grootste onderwerpen te volgen, als er een terroristische aanslag is geweest is in Londen en je komt bij een vriendin van wie de ouders in Londen zitten en je zegt "Heey hebben je ouders het naar hun zin?". Kan voor erg pijnlijke momenten zorgen.

Doe het voor jezelf! Lijkt me erg fijn om te weten als er vogelgriep heerst en jij denkt dat je alleen een beetje verkouden ben. [/QUOTE]

ik denk niet dat het zo pijnlijk onderwerp is. (ja.. wel als ze in die metro zaten natuurlijk, maar dat is wel erg kleine kans) ik denk dat daardoor heus niet hun hele vakantie verpest wordt.

en dat is ook zo stom. stel .. er heerst vogelgriep, dat komt op het nieuws en iedereen denkt opeens vogelgriep te hebben...

verder vraag ik me af hoe belangrijk sommige berichten nou werkelijk waren... een maand later ben je het vergeten en lijkt het onbelangrijk.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2006, 21:20
De Veroorzaker
De Veroorzaker is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 07-02-2006 @ 21:44 :
Er zijn geen domme vragen
Alleen domme mensen. En die volgen geen journaal. Dat is zeker geen schande, maar wel veel andere dingen.
Reageren

Regels voor berichten