Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-02-2006, 08:13
Verwijderd
Misschien had je hem daarop moeten wijzen toen het nog aan was?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2006, 13:03
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Bloem schreef op 27-02-2006 @ 17:09 :
Heb je het er uberhaupt al eens met hem over gehad? Misschien wil hij wel meewerken en die 400 euro terugbetalen. Ik zie iig nergens dat je al eens met hem erover gepraat hebt
ik heb het gevraagd.. hij zei dat hij het zou betalen zodra hij het had (dat duurt dus nog wel even, zo rond de zomer dacht hij) omdat hij niet wil dat het tussen ons in komt te staan en hij vindt het niet leuk dat hij zolang op mn zak heeft geteerd.

ik moet zeggen dat ik echt verbaasd ben, had het niet verwacht, maar ben wel blij..
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 14:03
Iduna
Iduna is offline
Misschien moeten mensen eerst met diegene praten om wie het gaat, voordat ze heel het forum over zich heen krijgen.

Ik denk ook dat je voortaan wat voorzichtiger moet zijn met geld. Het is leuk om mensen te trakteren en dingen te doen uit liefde, maar dat moet dan ook wederzijds zijn. Niet dat het alleen om geld draait, maar straks zijn er twee mensen die in de schulden zitten.

Maar fijn dat het enigszins is opgelost. (Al vraag ik me af hoe hij dat gaat terugbetalen, aangezien hij nog ver in het rood staat.)
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 15:55
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
*Juliah* schreef op 04-03-2006 @ 15:03 :
Misschien moeten mensen eerst met diegene praten om wie het gaat, voordat ze heel het forum over zich heen krijgen.
waar is dit forum dan voor bedoeld?

je mag mensen toch wel om hun mening vragen? Was het gezegde niet: eerst denken dan doen?
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 16:26
Barones
Barones is offline
goed ik moet zeggen dat ik niet het hele topic heb doorgelezen, dus het kan zijn dat het al gezegd is,
maar je vraagt om mijn mening en die zal ik je geven

Nu praat ik alleen over de dingen die je noemde zoals : mp3 blablba en niet de reisjes.

ik vind: als je weet dat de kerel 5000 euro in het rood staat, dan leen je 'mdat geld toch niet!? Ik bedoel, dat zou je 'm toch alleen maar verder in de schuld helpen. Je had 'm beter kunnen zeggen zoiets van: "zeg kerel, je zit al zo diep in de schulden, Dan moet je ook niet van die dure uitgaven zoals bijv een mp 3 gaan kopen"
als hij uit de schuld wil, dan moet ie letten op z'n uitgaven. En pas wat kopen als je er het geld voor hebt.

Dit vind ik persoonlijk heel dom van jou. Maar, het is eigenlijk wel zo dat als je een belofte hebt gemaakt met de man, dan zou hij je het terug moeten betalen. Maar je hebt gewoon geen poot om op te staan. Het zal dus van hem afhangen of je 't krijgt. Een rechtzaak zou je er niet mee winnen
Met citaat reageren
Oud 04-03-2006, 16:41
Iduna
Iduna is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 04-03-2006 @ 16:55 :
waar is dit forum dan voor bedoeld?

je mag mensen toch wel om hun mening vragen? Was het gezegde niet: eerst denken dan doen?
Het was algemeen bedoeld. Ik zei dit naar aanleiding van meerdere topics (over uiteenlopende onderwerpen) waarin de TS 'bang' was voor de reactie van de betrokkene. Natuurlijk fijn om er over te praten, maar niemand van het forum weet hoe diegene nu echt gaat reageren. Dus dan zit er maar één ding op, met diegene in kwestie een gesprek aangaan.

Maar wat ik na dat stukje zei, is toch relevant?
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 16:29
Sprinkle
Sprinkle is offline
Ik vind dat TS wel gelijk heeft eigelijk. Ze zegt zelf dat het niet om de cadeau's, weekendjes weg en dergelijke gaat. Maar als meneer zegt dat zij het van hem terugkrijgt, dan ga je daar vanuit. Anders had hij moeten zeggen dat ze het misschien zou terugkrijgen, maar dat die kans er eigelijk ook niet inzit.

In eerste instantie zou ik het zelf niet hebben gedaan als ik jou was, kijk als je een tijdje met elkaar hebt en het probleem komt dan is het een ander verhaal. Maar deze jongen was blut toen jullie wat met elkaar kregen.

Misschien dat hij het je wel wilt terugbetalen zoals hij op die momenten aangaf, maar zelf ook wel wist dat hij dat niet kon.

Ik zou het helemaal niet onredelijk vinden als je met hem erover praat om het terug te krijgen, hij gaf immers ook zelf aan dat hij het van je leende. Een lening van een bisscoopkaartje(voorbeeld)kan kwijtgescholden worden natuurlijk, maar een groter bedrag is niet redelijk.

Hij had het niet van je moeten lenen.
Oud 13-03-2006, 19:05
Experiment
Experiment is offline
Best lullig voor je maar je was er zelf bij.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 00:30
Gent
Gent is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 26-02-2006 @ 19:04 :

maar als hij zegt:"kun je dit voor me kopen, ik betaal het je terug", dat is wat anders.

maar dingen die ik terug zou krijgen, wil ik terug.

inmiddels heeft hij wat schulden afgelost, dus er zal ergens ook vast wel 400 euro voor mij zijn.. ik hoef het niet a la minuut te hebben, maar ik heb nu ook geldproblemen omdat ik hem moest onderhouden..

ik denk dat ik de laatste 6 mnd van onze relatie wel 2000euro aan hem heb uitgegeven, dan is het geldbedrag dat ik noem toch niet zo groot..

Mee eens.

En ja die 400 euro dien je gewoon terug te krijgen. Ik hoop dat die kerel een échte vent is en het je 'gewoon' terug geeft (maar zoals al velen hebben gezegd, 'waarschijnlijk gaat dat niet gebeuren')

WTF 2000 euro? Nu begrijp ik dus écht helemaal dat liefde verschrikkelijk blind maakt. (zijn er trouwens geen vrienden en/of vriendinnen geweest die je een spiegel hebben voorgehouden zo van: 'nou meid dit kan echt niet door de beugel!')

Ik ben benieuwd. Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en succes met het afronden van deze situatie/periode.

Big hug Gent
Oud 14-03-2006, 20:59
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Experiment schreef op 13-03-2006 @ 20:05 :
Best lullig voor je maar je was er zelf bij.
just for the record; ik vraag echt niet om medelijden hoor wilde alleen weten of ik het kon maken om zoiets te vragen. Dat ik er zelf bij was weet ik zelf ook wel. En dat het niet slim was, eveneens. Daar ging het ook niet om.

Citaat:
Sprinkle schreef op 13-03-2006 @ 17:29 :
In eerste instantie zou ik het zelf niet hebben gedaan als ik jou was, kijk als je een tijdje met elkaar hebt en het probleem komt dan is het een ander verhaal. Maar deze jongen was blut toen jullie wat met elkaar kregen.
klinkt miss een beetje ongeloofwaardig maar toen ik wat met hem begon had hij nog geen schulden. Ik ga het hier niet gedetailleerd uitleggen want dat is privé maar laat ik het er maar op houden dat hij is bestolen. Hij was dus niet blut toen we wat kregen en heeft mij op zijn beurt ook overladen met kado's. Hij is dus geen freeloader, zoals sommigen hem hier nu afschilderen, al voelt het soms miss wel zo.

Elkaar kado's geven was dus ook gewoon de sfeer van onze relatie en heeft in mijn ogen niets te maken met naïeviteit want ik gaf hem dingen uit liefde niet zodat ik achteraf met een bonnetje naar hem toe kon gaan om geld terug te vorderen.

Laatst gewijzigd op 14-03-2006 om 21:04.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 21:02
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
Gent schreef op 14-03-2006 @ 01:30 :
Mee eens.

En ja die 400 euro dien je gewoon terug te krijgen. Ik hoop dat die kerel een échte vent is en het je 'gewoon' terug geeft (maar zoals al velen hebben gezegd, 'waarschijnlijk gaat dat niet gebeuren')
Hij heeft toegzegd dat ik het krijg zodra hij het zich kan veroorloven omdat hij niet wil dat de herinnering aan ons wordt verpest door geld. Gelukkig maar ws duurt het nog wel even, maar het ging mij om het principe, dus dat maakt me niet uit.

Citaat:
WTF 2000 euro? Nu begrijp ik dus écht helemaal dat liefde verschrikkelijk blind maakt. (zijn er trouwens geen vrienden en/of vriendinnen geweest die je een spiegel hebben voorgehouden zo van: 'nou meid dit kan echt niet door de beugel!')
alsof ik dat aan die vrienden zou vertellen... "mijn man lift mee op mijn zak, stoer hè "

Citaat:
Ik wens je in ieder geval heel veel sterkte en succes met het afronden van deze situatie/periode.

Big hug Gent
ja, dankje
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 22:17
bspeedy
bspeedy is offline
Heej,

Ik heb 1,5 jaar geleden ook mijn vorige relatie verbroken. We waren toen net op vakantie geweest die ik had voorgeschoten en had haar kamer borg en huur alvast betaald omdat haar ouders niks wilden betalen.
Had alles keurig bijgehouden enzo, maar toen ging het dus uit. Ze zei eerst dat ze het terug ging betalen. Maand ging t goed, maar daarna had ze steeds smoezen. Ik naar haar werk gegaan en heb haar daar een soort "contract" laten ondertekenen waar op stond dat ze schuld had bij mij en dat ze die zou terug betalen.

Ze wilden toen nog steeds niet betalen. Ik wilde toen eerst een incassobureau inschakelen, maar bij de rechtswinkel vertelden ze toen dat ik een advocaat pro deo kon krijgen. Die heeft toen mijn zaak in behandeling genomen. Khad zelf al van te voren verschillende aanmaningen gestuurd naar haar waar ze maar niet op reageerde.

Die advocaat had gewerkt. Ze reageerde eerst niet op alle brieven maar toen ze brief kreeg dat ze naar de hoorzitting moest komen hebben haar ouders uiteindelijk het geld overgestort. Het ging hier dan ook wel om een bedrag van €1200.

Ik snap dus volkomen jouw punt dat jij je geld wilt terug vragen. in mijn geval ging het dus echt over een flink bedrag. Ik had zelf al alles bijgehouden, maar als zij geen handtekening er (nadat het uit was) onder had gezet, had er misschien minder gedaan kunnen worden. Uiteindelijk heeft het veel geld en moeite gekost om mijn geld terug te krijgen maar het voelde wel als voldoening.

Als jij dus ook echt dingen voor hem heb betaald (grote bedragen) lijkt het mij niet meer als normaal dat hij die terug betaald. Als is het maar dat ie iedere maand €10 ofzo terugbetaald.

Succes der mee
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 08:23
Orpheo
Orpheo is offline
Citaat:
bspeedy schreef op 14-03-2006 @ 23:17 :

verhaaltje

interessant om te lezen!! kan de t.s. zeker wat mee, en als zij er niks mee kan, gebruik ik t (welliswaar in n andere context maar ok)
Oud 15-03-2006, 19:51
Konijn
Konijn is offline
Citaat:
*verhaal*
Mijn vriend kreeg ook nog zo'n bedrag van zijn exvriendin, die had ongeveer dezelfde dingen voorgeschoten als jij.
Hij rekende er totaal niet op om het terug te krijgen, maar ineens, twee jaar nadat de relatie uitwas, nam ze contact met hem op omdat ze wilde terug betalen en is er ook een soort contract opgesteld dat ze elke maand een bepaald bedrag terugstort, wat dan ook elke maand keurig gebeurt!
Het kan dus ook wel andersom .
Oud 15-03-2006, 20:34
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
*verhaal*
Citaat:
Konijn schreef op 15-03-2006 @ 20:51 :
*verhaal*
dit geeft de burger moed...
Met citaat reageren
Oud 18-03-2006, 12:22
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 14-03-2006 @ 21:59 :klinkt miss een beetje ongeloofwaardig maar toen ik wat met hem begon had hij nog geen schulden. Ik ga het hier niet gedetailleerd uitleggen want dat is privé maar laat ik het er maar op houden dat hij is bestolen. Hij was dus niet blut toen we wat kregen en heeft mij op zijn beurt ook overladen met kado's. Hij is dus geen freeloader, zoals sommigen hem hier nu afschilderen, al voelt het soms miss wel zo.

Elkaar kado's geven was dus ook gewoon de sfeer van onze relatie en heeft in mijn ogen niets te maken met naïeviteit want ik gaf hem dingen uit liefde niet zodat ik achteraf met een bonnetje naar hem toe kon gaan om geld terug te vorderen.
Eens!

Het is echt iets anders als je geliefde opeens veel geld kwijt raakt dan als je iets begint met een sloeber die al een sloeber is. Ik vind het daarom ook niet naïef van je, je hield van hem (neem ik aan ) en ups and downs horen bij een relatie, óók op financieel gebied. Als je niet op je partner kan rekenen, op wie dan wel?

Iig fijn dat hij beloofd heeft het terug te betalen. Het zal idd wel een tijdje duren maar het komt er iig aan.. Succes ermee!
Oud 19-03-2006, 16:43
botervleug
botervleug is offline
Ach, doe toch wat je zelf juist vind! Want hoewel dit natuurlijk leuk en aardig is als klankbord, weet jij het best in welke situatie jij zit. Ga doen wat je wilt. Mijn mening is dat je anders er waarschijnlijk toch geen vrede mee hebt en over tien jaar denkt van verdomme wat heb ik over me heen laten lopen. Actie.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 01:04
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 04-03-2006 @ 14:03 :
ik heb het gevraagd.. hij zei dat hij het zou betalen zodra hij het had (dat duurt dus nog wel even, zo rond de zomer dacht hij) omdat hij niet wil dat het tussen ons in komt te staan en hij vindt het niet leuk dat hij zolang op mn zak heeft geteerd.

ik moet zeggen dat ik echt verbaasd ben, had het niet verwacht, maar ben wel blij..
Nou.. hopelijk problem solved en anders horen wel weer van je over een paar maanden

-misschien had je het gewoon meteen even moeten vragen -
Oud 02-08-2006, 09:30
Bloem
Bloem is offline
Moest je daar een topic van 5 maanden oud voor uppen?
Met citaat reageren
Oud 02-08-2006, 11:29
Lorelei
Lorelei is offline
Eh.. wtf?

*begint zich af te vragen hoe ze aan de link gekomen is* (dacht dat-ie gewoon in de L&R first page stond)

...

Ik zal wel gek zijn maar...

Oud 02-08-2006, 11:30
Lorelei
Lorelei is offline
Ow... via dat andere geld topic.

Sorry =)
Oud 02-08-2006, 17:05
Kayleigh
Kayleigh is offline
Citaat:
grl schreef op 02-08-2006 @ 02:04 :
Nou.. hopelijk problem solved en anders horen wel weer van je over een paar maanden
nou, nu je er toch zoveel moeite voor hebt gedaan, wil ik je best wel even geruststellen.. heb het net weer terug..

Citaat:
grl schreef op 02-08-2006 @ 02:04 :
-misschien had je het gewoon meteen even moeten vragen -
en waar is dit forum dan voor me bedoeld?
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 21:06
Alla Pugacheva
Alla Pugacheva is offline
je hebt ook een leuke tijd met hem gehad, dat mag best wel wat kosten, daarbij was je behoorlijk naïef om te denken dat iemand die 5000 euro rood staat je terug betaald met leuke cadeautjes en dure etentjes, eigen schuld, dikke bult
Met citaat reageren
Oud 03-08-2006, 22:51
Nonaj
Nonaj is offline
Citaat:
grl schreef op 02-08-2006 @ 12:30 :
Ow... via dat andere geld topic.

Sorry =)
Ja, ik gaf de link, omdat dat andere topic me hier aan deed denken.

Sorry
Met citaat reageren
Oud 04-08-2006, 13:30
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Kayleigh schreef op 02-08-2006 @ 18:05 :
nou, nu je er toch zoveel moeite voor hebt gedaan, wil ik je best wel even geruststellen.. heb het net weer terug..

en waar is dit forum dan voor me bedoeld?
Mooi

Ik bedoelde aan hem vragen voor de duidelijkheid. Blijkbaar wilde hij het wel teruggeven dus het meteen vragen had je een hoop stress en zo gescheeld.

Nonaj, mja ik was dit topic zo aandachtig aan het lezen dat ik vergat dat het alleen maar doorgelinkt was.
Reageren

Regels voor berichten