Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-03-2006, 09:42
phoxetis
phoxetis is offline
Citaat:
Phie. schreef op 09-03-2006 @ 22:41 :
Ik heb 4 dagen mijn rijbewijs, dus ik rij heel braaf en alle aangeleerde kijk constant over je schouder trekjes zitten er nog in.
blijven doen bij het wisselen van baan!! dat bespaarde me al minstens 3x een serieus ongeluk op de snelweg.
Oud 10-03-2006, 09:49
Verwijderd
Citaat:
phoxetis schreef op 10-03-2006 @ 10:42 :
blijven doen bij het wisselen van baan!! dat bespaarde me al minstens 3x een serieus ongeluk op de snelweg.
Idd.. Op de snelweg doe ik t wel idd. Maar hier in dit boerengat... Als ik over een weg rij en rechtsaf wil, maar geen enkele fietser of wat dan ook ben tegengekomen en tegen de sloot aan rij? Dan hoef ik niet nog een keer te kijken of er misschien een fietser, brommer of wat dan ook rijdt voor ik afsla
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 09:53
Verwijderd
Moest wel een keer lachen met m'n ex. We gingen ergens rechtsaf en het was richting mijn huis, dus beetje boerenland enzo. We reden op een lange rechtdoorgaande weg met een fietspad ernaast. Al fietsen daar zelden mensen. Dus ik had allang gezien dat er geen fietser of wat dan ook was, hij kijkt over z'n rechterschouder en ik vraag waarom. Dat had hij toch al kunnen zien? Zegt ie: "Ehm ja.... Ehm... Ik wilde kijken of er niets achter me zat." Ik: "Daarvoor kijk je in je binnenspiegel (rechter buitenspiegel heeft hij niet), toch?" Ehm.. Tja... Hahaha...
Maar ik vond wel netjes dat hij sowieso over zijn schouder keek
Net als bij sommige rotondes in Apeldoorn. Je moet fietsers voorrang verlenen daar en dan heb je twee rotondes achter elkaar met 3 aansluitingen ipv 4. Dus op het moment dat je Apeldoorn uit wil rijden en je komt op die rotondes kun je alleen rechtdoor en links. Dan ga ik niet voordat ik afsla voor rechtdoor nog over mijn rechterschouder kijken. Dat heb ik dan allang gezien Heb ik de halve rotonde over kunnen doen of er wel of niet een fietser is.
Al kijk ik wel nog een extra keertje als er wel eentje rijdt. Om te kijken waar ie heen gaat enzo
Met citaat reageren
Oud 10-03-2006, 15:12
Schuah
Schuah is offline
Mijn rijstijl... Hmz.

Ik ga natuurlijk niet zeggen dat ik hard rij, maar ik rij wel door. Mijn slechte eigenschap: ik ben altijd de enige goeie chauffeur op de weg, iets wat ik van mijn vader heb overgenomen. Iedereen doet het altijd fout volgens mij, en daardoor raak ik opgefokt en ga ik hard rijden.

Verder concentreer ik me altijd volop op het rijden. Als er mensen bij me in de auto zitten vinden ze me ook vaak stil (iets wat ze niet van me gewend zijn ), maar ik zit altijd op de weg en andere weggebruikers te letten (te veel op de anderen zelfs )
Oud 10-03-2006, 15:50
Kali
Kali is offline
Ik kijk altijd in men spiegels, nooit over men schouder omdat ik dan eerder de gracht inrij met de auto, dus veiliger als ik op spiegels rij, ik treuzel lang en ik ga pas echt ergens tussen als ik echt zeker zeker ben.
Ik rij meestal met 1 hand op het stuur , vrij relax eigenlijk.
Ik erger me dood aan andere bestuurders * again*
En ik erger me dood als er medepassagiers commentaar geven, met men vriend wil ik niet meer rijden, aangezien die me te sloom en te voorzichtig vind ... (sorry maar liever voorzichtig en kalm dan roekeloos) ik voeg altijd van zodrag ik kan in en uit, en ik ben niet zo iemand die op laatste meters ergens tussenspringt...
Oud 10-03-2006, 17:40
***ailá***
***ailá*** is offline
wel.. rijstijl tot nu toe...
Ik trek behoorlijk snel op.... ik ga echt meteen gassen, kweet niet waarom, dan slaat die motor tenminste niet af
Verder rijd ik goed door... ik merk niet eens dat ik boven de 50 kom... meestal schommel ik een beetje tussen 50 en 60 als ik t heb gezien. Verder kijk ik niet echt over mn schouder als ik richting wil aangeven. Ik druk gwn die richting aan zonder eerst over mn schouder te kijken. Als ik dan werkelijk ga piep ik wel even naar links of rechts. Wat bijzondere verrichtingen betreft... ik hou niet van fileparkeren, maar achteruit inparkeren doe ik wel vaak.. is zo praktisch met wegrijden. Achteruit rijden (ook om m in de garage te zetten) doe ik bijna volledig met mn spiegels... ik vind dat makkelijker dan omgedraaid op mn stoel zitten. Richting doe ik altijd aan en op tijd en gordel doe ik ook aan.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 16:48
nps
nps is offline
Psychopatisch.
Oud 11-03-2006, 17:17
Gent
Gent is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 08-03-2006 @ 23:20 :
Rij je altijd netjes de toegestane maximum snelheid of rij je altijd te hard? Trek je snel op wanneer het verkeerslicht op groen staat of tuf je rustig weg? Doe je altijd netjes je gordel om of wil je dat nog wel eens vergeten? En hou je je bijzondere verrichtingen goed bij of parkeer je altijd voor in en doe je nooit meer bochtje achteruit?
En welke dingen heb je afgeleerd van de rijlessen en welke dingen heb je je juist aangeleerd? (oftewel: wat doe je anders?)

Met andere woorden: omschrijf jouw rijstijl...
Mijn rijstijl?: Pittig
Rij gewoon altijd door, maar ben wel een 'heer' in het verkeer. Er word dus netjes gestopt voor een zebrapad als er mensen staan (ja... dus ook als ik met 80 Km/h aan kom gejakkerd )

Optrekken? Als het Gti-tje warm is moet je 'em gewoon op zijn staart trappen.
Bijzondere verrichtingen?: Hoe meer hoe beter, die houd ik dus prima bij.

Wat is er aangeleerd en blijven hangen van de rijles?: Gordel om (ook voor de mede passagiers, willen ze geen riem dan is de boete voor diegene zelf!).
Spiegelen! Erg belangrijk. Olie, benzine, ruitenvloeistof en koelvloeistof checken ook blijven hangen. (maar wat wil je als je zellf een auto hebt moet je wel).

Wat is er verder bijgeleerd?: Na 5 maanden stage in Duitsland, zorgen voor een goede doorstroom van het verkeer. Dus als je ziet dat iemand twijfelt zelf de keuze maken om door te rijden. (ja ook als iemand eigenlijk voorrang heeft maar je ziet dat diegene al begint met pompend remmen).
Richting aangeven! Doe ik ALTIJD en OVERAL!!! Bij het passeren van een auto, fietser, vuilnisbak. Bij het uitrijden van een parkeerplaats. Je kunt het zo gek nog niet bedenken, maar bij iedere verplaatsing naar links of rechts word er richting aangegeven!

Tja denk dat ik zo behoorlijk complete info heb doorgegeven. Tja ik rijd gewoon door ('soms' te hard).
Oud 11-03-2006, 17:52
LB06
LB06 is offline
Altijd: richting, licht, gordel en dode hoek (tenzij er écht geen hond te bekennen is)
Soms: binnenspiegel en linkerbuitenspiegel (snelweg en in een drukke stad met fietspad)
Zelden: Rechterbuitenspiegel. Deze had ik niet tijdens mij lessen, dus dat heb ik mezelf nooit aangeleerd. Wel handig bij het achteruit rijden op een niet-rechte weg/parkeerplaats.

Ik houd wel van vlot optrekken, mits de situatie er naar is. Als ik achter een andere auto zit heeft dat natuurlijk geen zin, omdat ik dan meteen weer op de rem moet. Ik rijd overigens niet vaak met slippende banden weg. Dat gaat niet meer eens fatsoenlijk in de auto van m'n pa (Laguna 2.0Turbo benzine), vanwege de ESP. In bovengenoemde auto trek ik meestal door tot 3500tpm, als ik snel weg wil zijn.

In de andere auto (oude corolla 1.8) trek ik meestal iets verder door, omdat het maximum van de koppelcurve wat verderweg ligt.

Als ik eenmaal op snelheid ben dan houd ik me doorgaans daar wel aan de max. Echter, in de 30km zone hier wil ik nog wel eens 50 rijden, omdat dat gewoon een doorgaande weg is met een voetpad ernaast. En op sommige wegen waar je 60 mag, rijd ik ook 80. Als ik een constante snelheid moet rijden dan houd ik mijn toeren overigens wél zo laag mogelijk (om te compenseren voor het vlotte optrekken ). Dus lange stukken 80 rijd ik meestal in de 6e versnelling @ 1800rpm. Lekker relaxed én goed voor het milieu. Vanwege de drempels en 60km wegen die ze overal hebben neergeknald is het tegenwoordig echter steeds minder vaak de moeite om door te schakelen naar z'n 6.

Verder word ik eigenlijk alleen pissed als iemand denkt dat hij of zij een gaatje voor mij ziet, waar dat er niet is. Bijvoorbeeld op een tweebaans snelweg waar ik een rijtje auto's in wil halen, en de achterste van dat rijtje ook maar even zonder te kijken het stuur naar links gooit om dezelfde manoeuvre te gaan maken als ik.
Met citaat reageren
Oud 11-03-2006, 20:48
Hawahaai
Hawahaai is offline
In tegenstelling tot de meeste mensen hier, rijd ik vrij rustig, volgens mij. Aangezien ik nog steeds niet enorm goed ben met de koppeling, zul je mij nooit echt snel uit stilstand weg zien rijden. Zodra ik in de twee zit, trek ik wel redelijk door, maar aangezien ik maar een 1.2 heb, word ik vaak ingehaald. Vind ik ook prima. Ik heb mensen die haast hebben liever voor me dan achter me.
Op de snelweg zal ik mensen die geen 120 rijden, zeker wel inhalen, maar ik aarzel nog regelmatig bij inhalen en doe het alleen als ik zeker weet dat het past. Ik zal me niet zomaar in een gaatje tussen twee auto's wringen; dan blijf ik nog liever even achter een vrachtwagen rijden. Ik hou ook altijd genoeg afstand tot de auto voor me en heb er dus ook een hekel aan als andere mensen zich daartussen wringen.
Ik rij bijna altijd zo dat de wijzer net boven het streepje van de maximum-snelheid staat (dus bijv. zo'n 82 waar je 80 mag). Op wegen die ik goed ken en waarvan ik weet dat ze daar eigenlijk nooit staan te controleren, rijd ik 85, maar ook niet meer dan dat.
Ik heb altijd mijn gordel om, zelfs al zet ik alleen mijn auto van de parkeerplaats op onze oprit (7 meter, waarvan 4 op de openbare weg). Iedereen die mij in de auto zit, moet ook zijn gordel om, anders vertrek ik niet.
Ik was bij mijn rijles al niet erg goed in bijzondere verrichtingen. Keren op de weg kan ik intussen vlekkeloos, dat moet ik regelmatig als ik weer eens te ver gereden ben voor mijn stage (onderwijsbegeleidingsdienst, dus veel basisscholen waar ik slechts 1 of 2x kom). Vooruit inparkeren en achteruit inparkeren kan ik goed, maar ik loop liever een stukje verder als ik daar ruimer kan parkeren zonder al te veel buren. Fileparkeren doe ik eigenlijk nooit; ook dan loop ik liever een stukje verder.
Ik kijk nog steeds meestal braaf binnenspiegel-buitenspiegel-schouder voor ik van richting verander, maar ik doe dit niet meer 2x (eerst voordat je gaat knipperen en dan voordat je echt van richting verandert). Knipperlicht en kijken gaat nu tegelijk bij mij. Over de schouder kijken doe ik niet als ik een bocht naar rechts maak en ik zeker weet dat er geen fietsers zijn.
Met rijlessen gebruikte ik de rechterbuitenspiegel niet, tegenwoordig wel. Verder schakel ik tegenwoordig terug (5-4-3-2) in plaats van de auto uit te laten rollen (5-2). Ook reed ik bij rijles 80 in de 4, tegenwoordig doe ik dat in de 5.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 03:53
JCG
JCG is offline
Op mijn snorfiets ben ik redelijk netjes. Ik rij niet door rood en hij kan niet harder dan 25 dus rij nooit te hard .

In de auto heb ik nog geen rijstijl want ik heb gisteren mijn 5de rijles gehad
Oud 12-03-2006, 11:37
Nocturnal
Nocturnal is offline
's nachts als het rustig is in de stad wil ik het gas nog wel eens opentrekken, maar normaliter rijd ik rustig, zeker na dat ongelukje...

(btw, ik rij motor)
Oud 12-03-2006, 12:20
Verwijderd
Ik rij redelijk rustig weg en ook bij de bochten schakel ik ook nog terug. Waar het kan rij ik wel de maximaal toegestane snelheid. Ik geef gewoon een dot gas als het verkeerslicht op groen staat, en dan schakel ik bij 40 ofzo naar z'n 2. Bochtje achteruit doe ik nog wel eens als ik een verkeerde straat ben in gereden, daarnaast halve draai en straatje keren ook wel eens. Maar het parkeren doe ik eigenlijk alleen nog maar vooruit. Dat komt omdat ik eigenlijk de draaimomenten ben vergeten Dus als je achterlicht bij het achterlicht van de andere auto was indraaien en als het achterlicht bij je voorspiegel is, weer terugdraaien ofzo was het bij file parkeren dacht ik. Maar omdat ik het niet zeker weet, doe ik het maar niet Hetzelfde geldt voor haven parkeren, dat ook omdat het op m'n examen niet helemaal goed ging
Met citaat reageren
Oud 12-03-2006, 20:45
Verwijderd
Ik heb dit weekend opgemerkt dat ik wel mijn middelvinger regelmatig opsteek bij het rood worden van stoplichten als ik eraan kom.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2006, 00:41
Floris_22
Floris_22 is offline
Citaat:
Phie. schreef op 09-03-2006 @ 22:41 :
Ik heb 4 dagen mijn rijbewijs, dus ik rij heel braaf en alle aangeleerde kijk constant over je schouder trekjes zitten er nog in.
Wees maar niet bang, die ben je zo kwijt.

Zelf rij ik graag door, 100 waar je 80 mag, 50 ipv 30 enz. Op de snelweg trap ik ook graag door, helaas wil ie niet harder dan 170. (190 bult af)
Rode stoplichten respecteer ik behalve 's avonds als het erg rustig is, verder trek ik redelijk sportief op. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die zondagsrijders die constant in de 5e versnelling lijken te rijden. Trap dat gaspedaal toch eens in!
Inhalen draai ik m'n hand ook niet voor om, dan moeten ze maar doorrijden. Ik zit niet graag bij andere in de auto, want ik rij zelf het beste, wat ook geldt voor kaartlezen. Mijn navigator krijgt een scheldbui over zich heen als ie me ook maar een zijstraatje verkeerd instuurt.
Vreemd dat ik wel altijd m'n gordel omdoe, altijd richting aangeef, en altijd lichten aanheb. Ik denk altijd dat ik een aanwinst ben voor het verkeer, maar ik heb zo het idee dat het vies tegenvalt.

Laatst gewijzigd op 13-03-2006 om 00:53.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 16:56
Built to last
Built to last is offline
Uiteraard ben ik de beste, in alles!
Met citaat reageren
Oud 14-03-2006, 18:57
Verwijderd
Ik rij assertief en progressief. (Wat een briljante omschrijving )

En dan heb ik een keertje schade, rij ik zelfs 10 km/u te langzaam!
Schokkend nietwaar?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 17:41
Timmert
Timmert is offline
Ik rij meestal zeer stevig door. Standaard links staan bij het stoplicht, op N wegen regelmatig inhalen als het me niet hard genoeg gaat (<90 that is). Doorgetrokken strepen boeien me hierbij weinig. Als het gewoon een rechte, overzichtelijke weg is, why not?
Tempo op de snelweg is eigenlijk zo hard als het verkeer/weer toelaat. Gemiddeld 150 tot 160km/u, maar als ik 's avonds op een totaal verlaten a27 van mn vriendin naar huis rij gaat de naald wel richting 200. In de bebouwde kom rij ik over het algemeen wel vrij rustig, maximaal 60/65, behalve als er echt een gescheiden fietspad is.

Ik heb de pest aan linksplakkers en mensen die langzamer rijden dan toegestaan, bumperkleven is niet m'n hobby maar soms is de verleiding wel erg groot. Overigens gaat bij een linksplakker op zn Frans de richtingaanwijzer naar links uit, maar helaas begrijpt het gros van het bekrompen Nederlandse Opelvolk dat niet .

Soms heb ik ook wel es een lekkere cruise-bui, maar dat is dan meestal als ik nergens heen hoef

Krijg weinig opmerkingen dat ik roekeloos rijd. Ik anticipeer zo goed als mogelijk op de (mogelijke) acties van ander verkeer, laat altijd netjes ruimte voor invoegers etc. Ik stop voor overstekers, zelfs al is er geen zebrapad

Heb nu 2 jaar mn rijbewijs en ongeveer 130.000km gereden zonder enige schade. Ongeveer 30.000km daarvan heb ik afgelegd als prive-chauffeur in een 5-serie. Moet zeggen, daar leer je wel snel maar toch erg smooth door rijden

Laatst gewijzigd op 15-03-2006 om 17:44.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2006, 20:01
Schuah
Schuah is offline
Trouw met me!

EDIT: laat maar, en haal die mooie vrouw uit je avatar...
Oud 16-03-2006, 20:43
Amma
Amma is offline
Ik hou van lekker doorrijden en erger me vaak dood aan vrouwen in het verkeer!! Ze zouden allemaal bij mij op cursus moeten
Met citaat reageren
Oud 16-03-2006, 20:46
Venster
Venster is offline
Euforisch
Oud 22-03-2006, 15:17
Bell
Bell is offline
ik ben nog aan het lessen maar weet wel dat ik zown aso ben die altijd 2 parkeervakken neemt

ik rijd meestal de toegestane snelheid, soms iets te langzaam en soms iets te hard..

verder... ach... t zal wel veranderen als ik eenmaal mn rijbewijs heb
Met citaat reageren
Oud 25-03-2006, 02:29
AlBundy
AlBundy is offline
Hmm, eens denken:

Ik rij eigenlijk standaard 30km te hard. Niet meer, want ik heb al 2 punten, en bij een 3e punt ben ik mijn rijbewijs (en dus ook mijn baan) kwijt, dat zie ik niet zo zitten

Ik geef altijd richting aan, doe altijd mijn gordel om, en als er mensen meerijden rij ik pas weg als deze de gordel omdoen. Met passagiers rij ik ook een stuk rustiger, want dan voel ik me wat verantwoordelijker.
Ik kijk alleen in mijn linker- en rechterbuitenspiegel, een binnenspiegel heb ik niet, want ik heb geen achterruit Over mijn schouder kijken is dus wel extra belangrijk bij mij, vanwege een gigantische dode hoek.

Natuurlijk rij ik op onoverzichtelijke wegen rustiger, meestal nog wel te hard, maar soms ook juist niet.
Ik vind het heerlijk om bochten zo hard te nemen als mogelijk, liefst zo dat ik de voorwielen voel slippen (een fijn voorbeeld is de oprit van de A10 naar de A2, daar mag je maar 70 maar kan je makkelijk met 120 doorheen).

Ik vind het irritant als mensen te langzaam op de linkerbaan rijden, liefst zouden ze mensen die op de linkerbaan langzamer dan de maximumsnelheid rijden moeten beboeten, tenzij het natuurlijk niet anders kan, bij file bijvoorbeeld. En op alle 2-baanswegen zouden vrachtwagens niet mogen inhalen, zo irritant.

Bij stoplichten sta ik standaard bij de kortste rij, en ik pik heel af en toe nog een net-rood-wordend licht mee, mits er geen flitspaal staat en ik geen politie in mijn spiegel zie (het kost me een punt als ik word aangehouden hiervoor).
Ik trek ook snel op, en vind het leuk om irritante gastjes die niet kunnen rijden met hun Golf TDI'tje eruit te trekken (ik rij een bedrijfswagen die er sloom uitziet, dus dat maakt het nog leuker).

Als ik op de snelweg rij en op de linkerbaan zit en er is een eind voor me iemand aan het inhalen, anticipeer ik daarop door mijn snelheid dusdanig aan te passen dat hij precies naar rechts kan als ik er vlak achter zit, ik blijf dan ook tempo dat tempo houden dus als mensen dan niet opzij gaan, zit ik er al gauw dicht achterop. Uiteraard neem ik dan wel gas terug, maar als ze niet heel gauw opzij gaan (en het gat is groot genoeg (zo'n 4 auto's ruimte) ga ik er rechts voorbij. Ik kan echt niet tegen linksplakkers.

Als mensen bij me kleven ga ik langzamer rijden, en als ik op zo'n moment naast een vrachtwagen zit blijf ik er een tijdje naast rijden tot ze afstand nemen. Dan ga ik naar rechts en geef ik een spuit met gas om mijn mijn auto er daarna weer voor te gooien zodat ze nog steeds niet voorbij kunnen (mits genoeg ruimte) en doe het nog eens over, net zolang tot ik zo lang rechts kan blijven rijden zodat hij er voorbij kan.

Ik heb er een hekel aan om lang achter een vrachtwagen te plakken, dus meestal prop ik hem er gauw tussen als ik een gaatje heb, de ruimte die je hebt is over het algemeen meer dan je denkt, dus dat past wel, en niemand wil blikschade, dus ze trappen vanzelf wel op de rem.

Inparkeren doe ik naar gelang mijn stemming. Meestal gewoon vooruit, omdat ik gewoon lui ben, maar fileparkeren vind ik het leukst om te doen, en hier ben ik ook best wel goed in.

Oh verder stop ik altijd voor zebra's, laat ik geregeld mensen oversteken buiten zebra's, en ook al lijkt het niet zo, ben ik eigenlijk best wel een heer in het verkeer, zolang je je maar gedraagt

Laatst gewijzigd op 25-03-2006 om 02:31.
Met citaat reageren
Oud 26-03-2006, 15:04
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Floris_22 schreef op 13-03-2006 @ 01:41 :
Wees maar niet bang, die ben je zo kwijt.

Zelf rij ik graag door, 100 waar je 80 mag, 50 ipv 30 enz. Op de snelweg trap ik ook graag door, helaas wil ie niet harder dan 170. (190 bult af)
Rode stoplichten respecteer ik behalve 's avonds als het erg rustig is, verder trek ik redelijk sportief op. Als ik ergens een hekel aan heb zijn het van die zondagsrijders die constant in de 5e versnelling lijken te rijden. Trap dat gaspedaal toch eens in!
Inhalen draai ik m'n hand ook niet voor om, dan moeten ze maar doorrijden. Ik zit niet graag bij andere in de auto, want ik rij zelf het beste, wat ook geldt voor kaartlezen. Mijn navigator krijgt een scheldbui over zich heen als ie me ook maar een zijstraatje verkeerd instuurt.
Vreemd dat ik wel altijd m'n gordel omdoe, altijd richting aangeef, en altijd lichten aanheb. Ik denk altijd dat ik een aanwinst ben voor het verkeer, maar ik heb zo het idee dat het vies tegenvalt.
z0mg, 190 km/u Ik durf dus echt niet harder dan een paar meter 150 km/u
Oud 26-03-2006, 21:18
AMDFreak
AMDFreak is offline
Ik ga altijd met gierende banden de bocht in.. trek met gierende banden weg Heerlijk

En als de politie er is, doe ik het ook, maar dan gewon niet harder rijden dan de toegestane snelheid.. ben er al een paar keer voor aangehouden, dat ik met gierende banden wegtrok..
Toen zei ik dat het een foutje van mij was, omdat ik net nieuwe koppelingsplaten had.. dus even moest wennen aan de koppeling
Oud 27-03-2006, 01:52
AlBundy
AlBundy is offline
Citaat:
AMDFreak schreef op 26-03-2006 @ 22:18 :
Ik ga altijd met gierende banden de bocht in.. trek met gierende banden weg Heerlijk

En als de politie er is, doe ik het ook, maar dan gewon niet harder rijden dan de toegestane snelheid.. ben er al een paar keer voor aangehouden, dat ik met gierende banden wegtrok..
Toen zei ik dat het een foutje van mij was, omdat ik net nieuwe koppelingsplaten had.. dus even moest wennen aan de koppeling
Vervang je wel op tijd je banden? Ik doe het ook vaak, en bij elke beurt moeten mijn voorbanden vervangen worden (elke 20.000 kilometer dus). Mij kost dat niks, maar als particulier word je daar niet vrolijk van, en banden zijn behoorlijk belangrijk voor je veiligheid (en als er echt te weinig profiel op zit komt-ie ook niet door de keuring heen.
Oud 27-03-2006, 09:31
Verwijderd
En als er minder dan 1,6mm profiel op zit ben je niet meer verzekerd.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 12:46
starfishie
starfishie is offline
Ik rij te hard, en te asociaal. Voor zover dat kan met mijn matizje. Maar ik heb wel mn gordel om.

Met citaat reageren
Oud 27-03-2006, 22:07
Nobucta
Nobucta is offline
Mijn pa merkte gisteren op dat ik rijd als een coureur; bochten veel te laat nemen, en dan met een noodvaart erdoorheen. Da's leuk enzo.

Hoewel ik mn rijbewijs nu ongeveer een jaar heb, heb ik nog nauwelijks ervaring omdat ik zelf geen auto heb en niet meer bij mn ouders woon.

Ik houd me over het algemeen wel aan de snelheid enzo, maar het is soms veel te leuk om even rare bochtjes te nemen en rare dingen te doen. Gelukkig wonen mn ouders in een afgelegen gat, waar ik dus ook de ruimte heb om een beetje te spelen.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 14:13
Lil' Stef
Lil' Stef is offline
niet harder dan 100.
Met citaat reageren
Oud 02-04-2006, 21:49
Project 50
Project 50 is offline
Ik rijd zelf op een schakelbrommer. Hij gaat wel te hard dan toegestaan en ik rijd ook vaak boven de maximum snelheid, maar dat is al snel ( 30 km/h in de stad ). Soms ga rijd ik boven de maximum snelheid als er veel ruimte voor me is. Wel rijd ik vaak gewoon met het verkeer mee omdat dat - naar mijn idee - veel ergernis scheelt bij de automobilisten om me heen. Kan me wel snel ergeren aan andere mensen op de weg. Nu weet ik dat veel brommerrijders echt achterlijk rijden ( rechts inhalen over het fietspad e.d. ) maar soms lijkt het echt alsof mensen hun aggressie een beetje afreageren op mij. Achterlijke inhaal acties waarbij ze dan snel naar rechts gaan waardoor ik me de pleuris schrik. Vaak is er dan ook een stoplicht waardoor ze weer gewoon moeten remmen. Optrekken gaat bij mij eigenlijk niet idioot, omdat 'ie vrij zwaar vertand is.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 20:13
Cryptic Winterstorm
Cryptic Winterstorm is offline
Ik heb een half jaar de gordel niet omgehad, vanwege dat dat ding in mijn nek zat te snijden, en omdat elke keer als ik wat naar voren ging, om het verkeer te bekijken van rechts, ik gelijk ingesnoerd werd.
Helaas na een half jaar aangehouden, met als gevolg een boete van 75 euro (was dus 45), dit vind ik te veel van het goede, dus helaas gordel weer om.

Verder rijd ik altijd te hard en zit me gruwelijk te irriteren aan alles en iedereen. Vooral van die mensen die echt precies 50 gaan rijden, of zelfs nog iets langzamer. Of van die lui die niet weten hoe hard je mag en dus maar 60 gaan waar je 80 mag, en dat schiet dus totaal niet op, echt zo gruwelijk irritant.
Ik rijd trouwens niet veel te hard, maar wel altijd iets, gewoon een snelheid waar ik me goed bij voel.
In woonwijken en bij scholen etc, doe ik natuurlijk wel rustig aan, ik wi geen dood kind op mijn geweten hebben. Ik kijk altijd wel goed om me heen, en houd het verkeer om me heen goed in de gaten.

Verder rijd ik best vaak als een klein kind hoor. Vaak snel optrekken en lekker lomp rijden, waar dat kan (gewoon snel optrekken, en de boch sportief nemen, maar niet dat ik overal met piepende banden loop te gassen, want dan zet je jezelf imho ook voor lul). Op de snelweg rijd ik meestal zo rond de 140, maar als het aan mij zou liggen, zou ik altijd op de linkerbaan blijven (maar dat gaat toch niet, vanwege andere die alsmaar blijven hangen met 110). Snelle Audi's en BMW's laat ik natuurlijk voor, ik weet ook wel dat die sneller zijn dan ikzelf.

Ik ben wel iemand die minder valide mensen en ouwe opa's en oma's voor laat gaan, met een vriendelijk gebaar als gevolg.
Ik heb ook liever dat ouwe mensen te voet gaan en velig over kunnen steken dan dat ze met een slakkegang in hun nieuwe auto voorbij komen karren, of voor je zit, al slingerend van links naar rechts, zó irritant en erg onvoorspelbaar.

Echt, sommige mensen rijden echt zó ongelooflijk kut en langzaam, die zouden ze gelijk van de weg moeten halen, houden echt iedereen op.
Zie je zo'n "treintje" rijden, een auto voorop, 75, krap 80, 10 auto's al bumperklevend er achteraan...
Of inhalende vrachtauto's. Ja ik snap dat het irritant is om de hele tijd achter de zelfde voorganger te hangen, maar het is echt ongelooflijk irritant als zo'n vrachtwagen gaat inhalen.

Maar ik ben wel iemand die andere mensen voor wil laten gaan, we zitten tenslotte allemaal op dezelfde weg, en ik krijg ook wel eens voorrang en dat soort dingen, dus je moet wel wat terug doen natuurlijk. Maar sommige mensen kunnen gewoon echt niet rijden.

Ik heb ook meer de aard van rijden dan mijn moeder. Die krijgt volgens mij ook regelmatig een snelheidsboete (ik overigens bijna nooit, 1 per jaar van 30 euro ofzo), die rijd ook wat steviger en is niet bang in het verkeer (hoe klein ze ook is ).
Mijn pa is daarentegen meer een rustige rijder, en maakt zich dan ook geen haast. Trekt nooit stevig op, zal nooit hard remmen, hij wast zijn auto nooit (inmiddels 6 jaar geleden). Ik weet dat mijn opa (van mijn moeder) ook altijd vrij stevig reed, dus het zal wel in de familie zitten.

Ik weet uit betrouwbare bronnen dat mijn broertje er ook wat van kan.
Maar ja als je een nieuwe wagen hebt wil je toch wel even weten hoe hard ie eigenlijk kan hé.

Het is ook meer een jongens ding om een auto als een soort speeltje te zien (ik zie het niet als een speeltje maar het is wel leuk om wat te spelen met je wagen ).

Ik heb er trouwens ook geen problemem mee om een auto te testen totdat ie niet harder meer gaat. Je voelt wel aan de auto of ie het trekt of niet. Als ie hevig aan het trillen is, dan ga je toch al snel niet zo hard meer.
Het snelste wat ik heb gereden is 225 op de teller in mijn Citroën Xantia, en echt bijzonder boeiend was het niet.

Ik rijd zo'n 600+ km per week ongeveer.

Ik zou wel eens een slipcursus willen oid, om te weten hoe het gaat als het nou eens mis gaat.
Tot nu toe voel je wel op tijd als de wagen aan het wegglijden is, en dan weet je dat je te ver aan het gaan bent, als je niet te hard gaat kan je hem nog corrigeren, maar als het nou toch ooit fout gaat?

Laatst gewijzigd op 03-04-2006 om 20:21.
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 20:45
PV
PV is offline
Ik rij netjes de toegestane maximum snelheid, op de snelweg zelfs vaak daaronder (100/110). Heb zodoende nog geen enkele boete gehad Ik tuf normaal weg bij een verkeerslicht. Uiteraard altijd netjes de gordel om. Bijzondere verrichtingen hou ik niet bij (moet dat dan?), het enige wat ik nog wel eens moet is fileparkeren, maar als het kan vermijd ik dat.. veroorzaak liever geen schade Dan parkeer ik net zo lief 10 meter verderop.

Wat ik afgeleerd heb is het kijken vóór het richting aangeven. Ik geef bijna altijd eerst richting aan voor ik góed kijk. Ik kijk natuurlijk wel regelmatig in mn spiegels dus heb wel enig idee of er auto's rijden, maar het echte binnen-buiten-dode hoek doe ik pas na richting aangeven dus.

Nouja ik rij wel vrij netjes dus, misschien iets te maar ach ik heb geen zin in boetes en of ik nu een kwartier later thuiskom door maar 100 te rijden ipv 120 boeit me ook niet.
Ik rij normaal gesproken 300 km per week, nu alleen even niet omdat de A58 in het weekend afgesloten is..
Met citaat reageren
Oud 03-04-2006, 21:38
marrel
marrel is offline
Na 8 uur rijden, KANSLOOS, ik snap niet wat al die andere mensen op de weg doen en en waarom ik geen fietsersomver mag rijden
Oud 14-04-2006, 17:21
Xabzof
Xabzof is offline
ik rij enkel met de brommer. Op landelijke wegen rij ik altijd zoveel ik kan. In de stad ben ik echter een echte heer in het verkeer.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2006, 22:35
mumumumumugen
mumumumumugen is offline
op de fiets chill ik hem altijd, gewoon rustig, soms jonkotje erbij, relax, liever 10 minuten later thuis dan 5 eerder in het ziekenhuis. ofniet soms?
Met citaat reageren
Oud 22-04-2006, 01:19
roman
roman is offline
ik rij als een kk nurd, nee uhm ik rij aangepast
Oud 29-04-2006, 23:56
Poor Leno
Poor Leno is offline
1. Altijd gordel om.
2. Afhankelijk van auto sportief tot zeer sportief.
3. Defensief.
4. Stoel op uiterste stand, bijna liggend (ivm lengte)
5. Snel opschakelen, niet onnodig hoge toeren rijden.
6. Afremmen zoveel mogelijk op motor.
7. Vaak te hard op 80 km wegen.
8. Snelweg vrij 'normaal' tussen de 120 en 140.

In mijn eigen auto hou ik er een behouden en uiterst zuinige rijstijl op na. Dit ivm de kosten .
Oud 30-04-2006, 11:26
Roos
Roos is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 10-03-2006 @ 10:53 :
. Dan ga ik niet voordat ik afsla voor rechtdoor nog over mijn rechterschouder kijken. Dat heb ik dan allang gezien Heb ik de halve rotonde over kunnen doen of er wel of niet een fietser is.
Jaja en als er nou opeens een scooter is verschenen? Die gaan veel harder dus die zie je niet van te voren.
Oud 30-04-2006, 12:03
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
Loontjuh schreef op 10-03-2006 @ 10:49 :
Idd.. Op de snelweg doe ik t wel idd. Maar hier in dit boerengat... Als ik over een weg rij en rechtsaf wil, maar geen enkele fietser of wat dan ook ben tegengekomen en tegen de sloot aan rij? Dan hoef ik niet nog een keer te kijken of er misschien een fietser, brommer of wat dan ook rijdt voor ik afsla
jawel, dat moet je wel. dat jij fietsers e.d. niet bent tegengekomen, wil nog niet zeggen dat ze dr dan niet zijn. Daarnaast, er kunnen ook dieren lopen, zeker in bossen en zo.
Oud 30-04-2006, 19:32
Verwijderd
Citaat:
MightyMarcel schreef op 30-04-2006 @ 13:03 :
jawel, dat moet je wel. dat jij fietsers e.d. niet bent tegengekomen, wil nog niet zeggen dat ze dr dan niet zijn. Daarnaast, er kunnen ook dieren lopen, zeker in bossen en zo.
Ja, want plots weet een fietser mij in te halen en tussen mij en de sloot in te rijden Lijkt me dus niet
En Roos: Ik heb ook een achteruitkijkspiegel En dan zou je als je goed rijdt die scooter al veeeeel eerder moeten hebben gezien.
Alles is vooral een kwestie van goed in je spiegels kijken en goed vooruit kijken.

Al merk ik trouwens dat ik toch vaker over mijn rechterschouder kijk dan ik dacht
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten