Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Ja ik ken het. Dat had mijn exvriend ook.. op de een of andere manier drong het gewoon niet tot hem door dat ik nooit zomaar met een andere jongen iets zou doen.. ik heb hem alleen nooit kunnen overtuigen dat het echt zo was.. Hij zag dat ik een makkelijk doelwit was, maar dat betekende bij hem ook vooral erg weinig vertrouwen in anderen, met name jongens. Ik weet niet hoelang je al met hem hebt, maar met de tijd kwam hij er toch wel achter dat er ook jongens waren die hij wél kon vertrouwen. Dus.. ga door met vertrouwen winnen, en zorg ook dat hij het vertrouwen wint in anderen.
||
Citaat:
![]() Volgende maand hebben we 5 maanden iets. In principe stelt dat nog niets voor, maar we weten al redelijk veel van elkaar, we voelen elkaar erg goed aan. Bedankt voor je advies ![]() ![]()
|
![]() |
je zou eigenlijk een mooie droom op moeten schrijven, en bedenken wat er daarna zal gebeuren, en er een boek van maken
![]() maar niet zoals: vanacht droomde ik dat er allemaal gekke beestjes (soort lemmings) op mijn gezicht zaten. ze waren heel klein en hadden (net als lemmings) allemaal een eigen 'specialiteit': puistjes of meeeters. uiteindelijk was het gevolg dat mijn gezicht een puinhoop was ![]() en ik heb bijna geen lemmings gespeeld! |
![]() |
|
Ik droomde dat ik met een blonde jongen stond te praten en we ruzie kregen.Toen hij wegliep riep ik "donder maar op ook al vind ik je leuk gvd" toen kwam hij weer terug en gingen we ieder in een andere kamer zitten
![]() Mijn gaafste droom was toch wel dat ik op een soort amerikaans kamp was met zo'n meer.Toen ik in het water naar de bodem keek zag ik een soort new york achtige stad op de hele diepe bodem liggen.Zag er best weird uit ![]() Dat lucide dromen( dat is bewust dromen toch?) heb ik eigenlijk best vaak.Ik verzin vaak hele dromen terwijl ik slaap maar ik kan dan wel weer zo wakker worden als ik wil, heel vaag. |
![]() |
|
![]() |
Vanacht eng gedroomd, heel realiteitsgetrouw.
![]() Ik was ineens 28, mijn vriend 31. We hadden een dochtertje van 4 bijna 5 jaar oud en een zoontje van 2. Alles ideaal totdat we met ons zoontje met spoed naar het ziekenhuis moesten, omdat hij ernstig ziek bleek te zijn na een huisartsenbezoekje waarbij ik hem al die tijd op m'n arm had. Een paar dagen later lag hij in een ziekenhuisbedje en sloeg ik door tegen de artsten 'Godverdomme als je m'n kind nu niet helpt sla ik je morsdood, asjeblieft help hem nou' maar langzaam kwam het besef dat er geen redden meer aan was. Ik stond in de hoek van het kamertje en mijn vriend stond naast het bedje met een hand op het voorhoofdje van ons zoontje, waarop het kindje vroeg 'papa, mama... ik mag toch wel bij jullie en Isa blijven wonen?' Een paar dagen later leek het net alsof ik alles 'van bovenaf' meemaakte, er stonden artsen bij en mijn vriend en ik hadden elkaars hand vast... "Het is over, het spijt ons echt, maar het was in een tever stadium" waarop we beide huilend in elkaar zakte en ik maar bleef gillen 'nee.... neee... neee... dat kan niet, dat kan niet. Echt niet! Help hem nou, asjeblieft!' En toen werd ik huilend wakker, echt heel vreemd, en heel eng. Mede omdat ik iedereen ook gewoon in een wat verouderde versie zag, inclusief mezelf... ![]() ![]()
||
Citaat:
![]()
|
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() Het heeft er mee te maken dat hij gewoon zoveel om je geeft dat hij bang is je te verliezen.
||
Citaat:
![]()
|
Ik heb ooit gedroomd dat ik onder water zwom en toen ik weer boven wilde komen was het water ineens beton geworden waar ik niet meer doorheen kon. Ik zat onderwater vast.
![]() Mijn mond viel open van verbazing toen ik een paar maanden later op internet zag dat iemand exact hetzelfde had gedroomd als ik! Ik ben me toen af gaan vragen of die droom soms een bepaalde betekenis heeft. Net zoals symbolen voor mensen vaak dezelfde betekenis hebben. Ik vraag me dan ook af: Zijn er meer forummers die deze droom of iets in de richting van deze droom hebben gehad?
|
![]() |
Ik droomde dat ik in mijn(??) kamer was, er was een andere meisje ze was gemeen, maar ook weer niet, we staarde elkaar aan. ik zat op de vloer met gekruisde benen zij zat op het bed haar benen waren gekruisd overal om ons heen zat juweeltjes op de grond gelijmd(?) we mochten niet bewegen.
Heel vreemd later droomde ik dat wij waren gevlucht en ze vroeg iets aan mij, iets belangrijks, we stonden op punt om over te steken, en ik schudde mijn hoofd van nee, zij keek me aan 'oh nee let maar eens op, en toen stak ze over, ze stopde midden op de kruispunt, ze werd bijna aangereden door een vrachtwagen, maar die stopte net op tijd, ze keek naar mij lachte. en liep weer door. ik kon niks doen ik moest haar volgen, aan de overkant vertelde ze me weer iets. en toen werd ik wakker... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Vanacht droomde ik dat ik door mijn vriend (of gewoon een vriend, weet niet meer precies hoe dat zat) in mn linkerboven arm was geschoten. Ik dacht, kut nu heb ik hulp nodig. Dus ik belde 112. In gesprek. Nog een keer proberen. Nee, geen gehoor. Ik was een groot huis/school/internaat of iets dergelijks, er liepen genoeg mensen rond om mij te helpen, maar ik wou het aan niemand vertellen. Ik had een probleem, maar vond het niet nodig om het tegen anderen te vertellen. Wel was er een leraares op mijn school waar ik het oplaatst aan probeerde te vertellen. Vooral omdat ik echt hulp nodig had. Maar net voordat ik het uit me mond kreeg, werden we gestoord door andere mensen die haar wat wilden vragen.
Nog steeds niet vertelt tegen iemand. En nog steeds geen hulp gekregen. Later ging ik met een groepje mensen met de bus naar het ziekenhuis. Doordat de bus in één keer zo snel optrekte, knalde ik ook nog eens keihard tegen een paaltje in de bus aan. Nog meer pijn. Ik kon daarna gelukkig wel op een stoeltje zitten. Toen bedacht ik me dat ik eigenlijk nog helemaal niet naar de wond had gekeken. Er zaten ook allemaal kleren over. Ik keek naar de plek en zag dat er helemaal geen bloed te zien was. Toen keek ik onder mijn kleren en toen zag ik dat er een soort brand wond zat die al bijna genezen was. *The end* Daarna ging ik over naar een andere droom waarin ik door een stad ging hardlopen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik was ergens, het was een beetje een mistige plaats en ik kon de omgeving niet goed zien, toen ik X (een ontzettend leuke jongen ![]() In ieder geval, ik zag hem lopen en hij zag er heel zielig uit, met een blauw oog. Heel slap, alsof hij ieder moment neer kon vallen. Raar... maar ik liep naar hem toe en nam hem in mijn armen, hij sloeg zijn armen ook om mij heen. Er was iets gebeurd, maar wat? Ik vroeg het niet, maar wilde hem tegen me aan drukken om hem gerust te stellen. Alleen, een of andere onzichtbare kracht zorgde dat dat niet kon, duwde mij weg. En toen draaide X zich om en ging... Ik vind dit heel raar, vooral die hele sfeer in de droom ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
ik droomde dat mijn wekker ging en dat ik wakkerschrok, en dat ik toen bang was dat ik uit huis gezet werd, omdat ik te laat opgestaan was, maar die wekker wilde niet uit, of iig die begon telkens weer opnieuw te piepen, en iedereen in huis was panisch omdat dat ding niet ophield, en toen 'ie uit was (volgensmij had ik m onder mn kussen gepropt) toen was ik te laat beneden en zei ma 'ik zei je toch dat je op moest schieten' en toen was ik zo in paniek dat ze ging zeggen dat ik eruitgezet werd dat ik wakkerschrok
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik denk niet dat het per se een vaststaande betekenis heeft; het zit in onze aard om bang te zijn voor water, voor verdrinken. Maar voor mezelf kan ik er wel wat aan hechten: namelijk dat ik bang ben voor bepaalde situaties, controle verliezen, bijna verdrinken in moeilijkheden/moeilijke gevoelens. En ik kom er elke keer weer achter dat ik ook onder water gewoon kan ademhalen... |
![]() |
|
![]() |
Ik heb zo raar gedroomd dat ik me serieus ben aan het afvragen of er een diepere betekenis kan achterzitten. Ik zou namelijk niet weten vanwaar ik mijn inspiratie zou gehaald hebben...
Ik liep in een donker bos, een nat, ik volgde een paadje, mijn zwarte herdershond (dus mijn echte hond) liep naast me. Ik bleef maar dat pad volgen maar opeens volgde mijn hond niet meer, ik liep maar door (in het echt dwaalt ze soms ook wel eens af en komt ze dan terug...) en een eindje later was ze terug. Echter, het was niet mijn hond, maar een wolf, een lichtgrijze wolf. Die wolf volgde me evenzeer als mijn hond, maar ik wou mijn hond en begon nu echt bang te worden en bleef maar roepen op mijn hond. En ik werd ook enorm bang van die wolf, terwijl ik helemaal niet bedrijgd werd, en ik nam een stok en begon er op te slaan en ik bleef maar slaan en slaan. De wolf lag daar al op de grond, met bloed over haar gezicht, maar ze leefde nog en ik bleef maar slaan... ze moest dood want nu dat ik de wolf aangevallen had zou hij me zeker aanvallen als hij de kans kreeg... Ok, dit vond ik dus een hééél erg rare droom, als iemand een mogelijke verklaring heeft...
|
Ik heb vanacht zo raar gedroomd...
Ik ging ineens bevallen van een kind, ongeveer drie minuten nadat ik erachter kwam dat ik zwanger was. (Wat overigens niet eens kon omdat de laatste dat ik zwanger had kunnen worden meer dan negen maanden geleden was, ook in mijn droom, daar verwonderde ik me toen ook al over) En nadat ik na mijn bevalling even in slaap was gevallen (het deed nogal pijn namelijk..) kwam mijn zus me doodleuk vertellen dat ze mijn dochter maar een naam had gegeven... Daar heb ik toen tijden ruzie over staan maken, om me daarna af te vragen of het niet eens tijd was om wakker te worden, maar toen dacht ik: als je denkt dat je droomt droom je niet. En toen werd ik dus wel wakker. Hoe bizar. Iemand een verklaring?
||
Citaat:
|
Wie heeft er wel is een droom gehad dat het topje van je lul eraf valt? Dat je hem dan weer wilt lijmen op zn gemak en dat je later pas denkt owh shit da gaat nie meer lukken? Kheb zoeits 2 keer gehad en kwil echt weten wat dat betekent?
![]()
|
![]() |
Een maand geleden had ik gedroomd dat ik lag te slapen. Toen ik eenmaal wakker werd (in mijn droom) liep ik naar de woonkamer waar mijn vriend op de bank tv zat te kijken. Ik zei wat tegen hem, maar hij negeerde me en keek zelfs niet eens even op.
Op zich is dit misschien geen vreemde droom, maar wat wél erg scary was, was dat nadat ik dit had gedroomd mn vriend daarna me een week lang had genegeerd. ![]() En toen droomde ik twee weken later dat ik een smsje kreeg van mijn broertje met de tekst 'blablabla...... clear: it's over' En ja hoor, ik heb nu idd erg het idee dat er geen hoop meer is tussen 'mn vriend' en ik. Volgens mij kan ik hem nu zowat ex noemen. En twee dagen gelden droomde ik dat hij terug is bij zn ex. Hmm.. nu zit ik mij af te vragen of dat idd zo is. Als dit idd zo is, word ik echt een beetje bang van mezelf. Hebben jullie ook wel eens dromen gehad die echt uitkwamen? |
![]() |
|
![]() |
De laatste tijd droom ik over van alles en nog wat. Maar iets dat steeds terugkomst is het volgende:
-Ik moet mensen doodschieten... ik schiet, ik richt ook goed, veel kogels komen uit mn pistool alleen de persoon in kwestie wil maar niet doodvallen. Heel veel gevechten maar ze willen niet doodvallen. ![]() |
![]() |
|
Leuk topic. Ik ben dol op dromen. Zelf onthoud ik ze 's ochtends best vaak, maar ik schrijf ze zelden op zodat ik ze snel weer vergeet. Erg jammer, want ze zeggen vaak heel veel over mezelf en zijn symbolisch erg mooi. Sinds gisteren ligt er een schriftje naast m'n bed. Maar om werkelijk wat toe te voegen, hier een mijner dromen:
"Kijk, dit heeft mama gemaakt." roept kleine Timothy, die naast mij energetisch in de weer is met de decoraties. Hij lijkt zich niets ernstigs te beseffen. Hij toont geen verdriet, alsof het de normaalste zaak van de wereld is. Hij zwijgt als hij ziet dat er een traan over mijn wang glijdt. Ik staar naar de talloze namen, allemaal op één steen. Sommige namen kan ik lezen, anderen niet omdat ze in vreemde talen met vreemde tekens geschreven zijn. Hier zijn ze allemaal verzameld, van arabiertjes tot duitsertjes, japannertjes en amerikaantjes. De hoge bomen zijn roerloze toeschouwers in het grijze avondlicht. Het bospad waaraan ik sta reikt eindeloos tot aan de horizon. Er ligt een dunne laag sneeuw. In de verte komt een kleine groep mensen aan. Ik herken ze stuk voor stuk, het zijn familie en vrienden. Met mijn vader lees ik een boek dat bij het graf ligt. Het is een herinneringenboek, vol met foto's van leuke tijden en stukjes tekst van nabestaanden. Ik wend mijn blik af van het boek en door mijn tranen heen zie ik de zon onder gaan, voor de laatste keer. O zo mooi was dat.
Laatst gewijzigd op 03-08-2006 om 19:38. |
![]() |
|
Laatst gedroomd dat m'n tanden uit vielen en het hield niet meer op...
![]() Ik heb eens gehoord/gelezen dat het niet echt positief is als je zoiets droomt? Maar waarom enzo weet ik niet meer..
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ik over m'n vader. een nachtmerrie. zo erg, dat ik een week lang niet heb kunnen/durven slapen... het deed me pijn... aangezien ik niet zo goed ben in google: waar kan je de betekenissen van dromen vinden. ik zou 't van sommige (zoals de nachtmerrie over m'n vader) graag willen weten/begrijpen
|
![]() |
Ik droom steeds dat ik op een verlaten strand sta met bewolkt weer en dan tuur ik over de zee en zie ik iets aan komen drijven.
Als het aanspoelt is het een verzopen illegaal uit Afrika [ik weet ook niet hoe ik dat dan weet] verstrikt in een vissersnet ![]() Dan komt er een andere aan en die geeft mij de schuld en wordt enorm woest. Eh ja |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb nu al een paar keer gedroomd dat ik in een tempel was met allemaal wandschilderingen, en op een troon zat dan een hele grote pratende krokodil die me beval mijn hand af te hakken. Wat helemaal geen pijn bleek te doen, en ik bloedde ook niet. Ik zat alleen maar de hele tijd naar mijn afgehakte hand te staren die rare dansjes deed
![]() |
![]() |
|
![]() |
Ik had gisternacht ook een hele rare droom.
Mijn beste vriendin heeft het niet goed met haar vader staan, en ik droomde dat hij haar moeder vermoord had en mijn vriendin en haar zussen bedreigd had. Ze kwam huilend naar me toe omdat ze er helemaal kapot van was en ik omhelsde en troostte haar. Ik zei: Wacht maar totdat ik een eigen kamer heb. Dan kun je bij mij intrekken wanneer je maar wilt en daar hoef je niet eens voor te betalen. Je bent altijd welkom bij mij en als ik je kan helpen, doe ik dat graag. Samen komen we er wel uit... Even werd ik wakker, maar daarna droomde ik al weer zoiets vreemds: Ik stond met mijn mentorgroepje op het station in mijn woonplaats en we moesten naar Nijmegen. Om een één of andere reden miste ik mijn trein, maar mijn tas ging wel mee ![]() Door mijn onrustige nacht had ik bijna niet geslapen en was doodmoe toen ik wakker werd. Dadelijk houd ik aan die introductie nog trauma's over... Wat ik wel toevallig vond was dat mijn beste vriendin die dag inderdaad ontzettende ruzie met haar vader had, waar ze het echt heel moeilijk mee had. Ze was al lang blij dat ze aan mij haar verhaal kwijtkon...
|
Ik heb vannacht gedroomd dat ik werd achtervolgd door meerdere personen. Waarom wist ik niet. Ik wist alleen dat ik erg op moest letten enzo. En zo snel mogelijk ergens anders heen moest zien te komen. M'n moeder was erbij maar scheen zich nergens druk om te maken. Op een gegeven moment gingen we met de bus en kwamen we weer langs de plek waar vandaan we gevlucht waren, daar stond onze tent, er hingen allerlei kledingstukken en een campingbedje aan de waslijn. Ik zei tegen m'n moeder dat ik snel wel even wat jassen enzo zou pakken zodat we niet alles achter zouden hoeven laten daar. Dat deed ik maar toen ik weer in de bus wilde stappen reed deze weg.
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Ik wandelde met hem in de stad. Hij begon zich te ergeren aan mij, waarom ik toch altijd zo erg met jongens flirt.
We begonnen ruzie te maken totdat ik het uiteindelijk uitschreeuwde 'omdat ik bang ben dat ik verliefd aan het worden ben op jou'. Hij zweeg maar trok me tegen hem aan en zoende me... En dan was er een sprong, zoals je in een film van 1 scène naar een andere gaat. We kwamen toe samen, te laat, een vriendin van me zei van 'hé, jullie, een beetje opletten met zo te flirten hé, zijn vriendin is hier.' En ik was van 'je mag het aan niemand zeggen, maar na de reis gaat hij het uitmaken met haar!' Ze zeggen dat dromen het onderbewuste weerspiegelen? Dan denk ik dat ik antwoord heb op de vraag over wat ik voel ver hem: ik ben verliefd aan het worden en het maakt me bang. Hij heeft inderdaad een vriendin, en hij gaat vreemd met mij. In het begin had ik geen gevoelens, nu weet ik het niet meer... En we gaan op reis, met een hele groep, hij ook, zijn vriendin ook. Ik vraag me af? Zou het waar kunnen zijn?
|
Ik droom de laatste tijd echt heel raar...
Dit was mijn droom van vannacht: Samen met wat andere mensen gingen we collectief "zelfmoord plegen". In mijn droom voelde het eigenlijk niet als zelfmoord plegen, maar als enigszins vrijwillig de dood opzoeken. (Kan het niet zo goed uitleggen. Het voelde als iets dat gewoon "moest gebeuren", niet anders kon.) Dit hele gebeuren zou plaatsvinden door water dat langzaam steeds hoger kwam te staan (we zaten in een of ander..open plaats met stoeltjes en rotsjes ofzo?) Er waren allemaal mensen om ons heen die huilden, maar iedereen leek te beseffen dat het niet anders kon. Ik stuurde smsjes of praatte met diegene die ik nog wilde zeggen dat ik van ze hield. Gek genoeg is mijn vriend hier helemaal niet bij in beeld geweest ![]() ![]() Vervolgens zag ik dat we met z'n allen aan het wachten waren tot het water hoger kwam, dat de mensen om ons heen naar ons keken en huilden en toch berusting hadden.. en toen bedacht ik me wat een onzin dit allemaal was, en ik stond op uit het al enigszins hoge water en ik liep door het poortje, waarvan ik gezien had dat het gewoon open was. Ik ben dus blijven leven ![]() Wat vertelt deze droom mij? 1. Dat ik gisteren United 93 heb gezien, waarin de passagiers hun geliefden gaan opbellen om afscheid te nemen ![]() - Waarom was mijn vriend niet bij de mensen die ik wilde vertellen dat ik van ze hield? Wat is daar de diepere boodschap van? 3. Dat ik voel alsof ik verdrink en me er niet tegen kan verzetten, maar dat ik wel degelijk een keuze heb, en dat dat alleen betekent "opstaan en weglopen".. ik hoefde er geen moeilijke dingen voor te doen. Aparte droom. Maar dat gedeelte van mn vriend zit me wel een beetje dwars ![]() |
![]() |
|
de droom van vannacht was weer uber vaag..
ik was op een camping in een caravan met mn familie (hele grote caravan want er waren allemaal kamers en deurtjes enzo en onze buren stonden er ook..) en we hadden een wespen plaag.. ze zaten achter de radiator die naast mijn kamer lag.. een heeel klein kamertje met alleen de radiator en een deur van mijn kamer daar heen.. en ik was op de vlucht voor die wespen en ging me in de schuur verstoppen maar een wesp was mee en zat toen in mijn slipper en ik was de eerste van de familie die gestoken was (in mijn teen) en toen ineens was ik een speler tijdens een opvoering (soort assepoester) en ik was zwanger ![]() ![]() het was de laatste opvoering en er zat een klein jongetje in het publiek die idiolaat was van 'onze' opvoering (t was niet echt professioneel meer soort schooltoneelstuk) en de opvoering was klaar en toen kwam ik op in een voddenjurk omdat zij allemaal feest aant vieren waren en dat was niet terecht en toen kreeg ik de mooie jurk aan (van ??) en zij mijn jurk en liepen we een rondje, maakte we een buiging en klaar.. toen kwam dat kleine jongetje bij mij zitten en die liet ik mijn buik voelen en vond het helemaal mooi (vet lief kind) daarna gingen we ons weer aankleden en toen wilde ik een potlood aangaan trekken als schoon ![]() dat lukte natuurlijk niet (duh) maar uiteindelijk met veeel scheuren zat ie aan mijn grote teen.. toen werd ik wakker..
|
Ik ben normaalgezien niet zo iemand die betekenissen achter dromen zoekt maar deze wil ik toch even kwijt.
Gisternacht droomde ik dat ik logeerde bij de buschauffeur van mn middelbare school. (kheb int buitengewoon onderwijs gezeten, daar ga je met de bus naartoe). Die had een chalet in de bossen en die was vlakbij mn lagere school. Toen ik daar een goeiendag ging zeggen zag ik dat mn beste vriendin van de middelbare school (volgen jullie het nog? ![]() In het echte leven heb ik het contact met die vriendin een tijd geleden verbroken omdat we elkaar niks meer te vertellen hadden, de vriendschap was gewoon op. Denken jullie dat die droom mij probeert te vertellen dat ik trug contact met haar moet zoeken of was dit maar een stomme droom. Ik zou het graag weten. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
Wat heb jij vannacht gedroomd? Sneeuwwitje | 1 | 31-12-2011 08:56 | |
Seksualiteit |
Sex in Lucide Dromen. Isa | 38 | 11-08-2007 18:59 | |
Psychologie |