Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Hoe kom je er nou bij dat ik iedereen over 1 kam scheer? ![]() Zoals ik al zei, een koe leeft het ene moment, volgende moment dood. Die koe heeft geen angst voor de dood, niet eens het besef wat dood is. Geen andere koeien die erom rouwen. Dat is toch geheel anders bij mensen? Dat laatste deel slaat nergens op, in diervriendelijke landbouw hoeven koeien niet hun hele leven op beton te staan en worden ze ook niet volgepompt met hormonen.
||
Citaat:
![]() Mensen hebben zodanig ontwikkelde hersens dat ze behoorlijk verschillen van het gemiddelde dier. Dat samenleven is voornamelijk gericht op het laten voortbestaan van het individu en de soort. Een mens gaat daarentegen relaties aan puur uit sociale overwegingen, dieren niet. Ik denk niet dat dieren iets kennen als rouwen. Wezenlijk verschil.
||
Citaat:
||
Citaat:
Jij denkt dat niet? Honden willen nog wel eens uitbarsten in gehuil als hun baasje/soortgenoot doodgaat. Ik zag laatst een documentaire waarin een zebra tot het niet meer te doen was aasdieren bij het stoffelijk overschot van haar veulen wegjoeg. Olifanten staan er ook bekend om dat ze rouwen om de dood van andere olifanten. Je moet echt niet aan komen zetten met dat soort home-made feiten voordat je ze na hebt gechecked want je zet jezelf aardig voor lul. Earlier this month, when six elephants—two adults and four babies—were struck and killed by a train that passes through their jungle home in Assam, nearly 100 other elephants came to guard their bodies.
Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 15:14. |
![]() |
||
Citaat:
Wat maakt het die koe nou uit of ie in de wei loopt of op een ander stuk gras? Verder wordt er voor gezorgd dat die koeien zo pijnloos mogelijk doodgaan. Ja, dat kan misgaan. Risico's heb je overal.
||
Citaat:
Dat een dier zich niet zou redden in de vrije natuur is natuurlijk altijd een beter alternatief voor het blijven fokken en blijven fokken van dieren voor jouw stukje vlees, leer, glaasje melk, gekookt eitje of bakje vla.
||
Citaat:
Ik moet de eerste koe nog tegenkomen die rouwt om een andere koe. Zelfde voor al het vee. Olifanten en honden zijn geen vee. Verder, een lichaam bewaken is niet hetzelfde als rouwen en verdriet hebben zoals mensen dat doen.
||
Citaat:
Ik neem toch wel aan dat je het besef hebt dat het onder stress zetten en het toedoen van fysieke pijn bij dieren flink kut is?
||
Citaat:
Verder heb je een idealisme wat nooit werkelijkheid wordt. Maakt niet uit, idealismes hebben op zich is wel goed. Je kunt dieren imo beter in een wei stoppen en zorgen voor hun bescherming en eten dan ze maar loslaten en ze vervolgens massaal dood laten gaan omdat ze zich niet redden.
||
Citaat:
Bepaald stressgedrag die bijvoorbeeld mishandelde dieren vertonen zie je niet bij koeien op de boerderij (nogmaals, een fatsoenlijke boerderij)
||
Citaat:
Het gaat om het doeleind, niet om de methode. De sterfte van die dieren rechtificeert hetgeen wat erna komt.
||
Citaat:
||
Citaat:
2. Gevangenschap is niet bevorderlijk voor de stress van het dier. 3. Niet heel veel pijn, heel veel pijn, who cares? Je doet een dier pijn en daar gaat het om. Verdiep je eens in hoeveel pijn of stress een dier heeft en ga het daarna nog een keer voor jezelf relativeren waarom je zo'n maatschappelijk product bent en net als iedereen een stuk vlees eet.
||
Citaat:
Ik zeg 'het gaat om het doeleind, niet om de methode' Daarmee zeg ik: het gaat om wat ik met mijn idealisme voor me zie, niet om de manier waarmee ik (en overigens meerderen) het bereiken wil. Dat die manier de sterfte van een heleboel dieren omvat weet ik, maar dat staat tegenover de miljoenen sterfgevallen voor jouw egocentrische doeleind als mijn idealbeeld niet gaat lukken.
||
Citaat:
Niet meteen dingen uit hun context rukken, Leen. Ik zei dat slechts als reactie op het onzinnige 'ze hebben pech dat ze dieren zijn' argument, niet als vergelijking met het eten van vlees.
||
Citaat:
2. Nee, maar een beetje stress moet kunnen, als je dat dier vrijlaat krijgt het ook stress. 3. Maatschappelijk product. ![]() Je doet dat dier heel zelden pijn, alleen als je hem doodmaakt. Op een heel leven kun je dat best relativeren. Mensen gaan ook vaak pijnlijk dood. Betekent niet dat hun hele leven kut is. Nogmaals: ik zie geen tekenen van stress en pijn bij dieren op de boerderij, dus het valt allemaal nogal mee. De gemiddelde mens heeft aardig wat meer stress.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Daargelaten of jij nou wel of niet denkt te weten dat een dier pijn heeft of niet (ik ga er vanuit van wel, maar al had een dier geen pijn dan zou ik het nog niet eten omdat je het ONNODIG zijn leven afneemt.), het hoeft simpelweg gewoon niet.
||
Citaat:
Ik bedoel, er hoeft wel meer niet. Zolang je er niemand kwaad mee doet, waarom zou je een alternatief nemen?
||
Citaat:
Ehr... In de eerste plaats dieren. Daarnaast heb je nog de milieu-problemen die zich voordoen door mest-overschot en de urine die beesten produceren. De beesten moeten gevoerd worden, dus het graan wat die beesten nodig hebben kan niet gebruikt worden voor laten we zeggen ANDERE MENSEN. Daarnaast heb je ook nog eens de weilanden die verschrikkelijk veel ruimte innemen terwijl we met overbevolking te kampen hebben. Maar je hebt wel gelijk dat je er niemand kwaad mee doet.
||
Citaat:
Ehm als je die beesten vrijlaat nemen ze nog meer ruimte in. En urine en dergelijke blijft gelijk. Dat graan wordt verbouwd voor die beesten, doe je die beesten weg dan wordt dat graan ook niet meer verbouwd. Wat wilde je ermee doen, naar Afrika verschepen? Dat is vrij zinloos. Mestoverschot wordt al aan gewerkt dmv biologische landbouw.
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik zei al dat het verschil was dat onze hersens verder ontwikkeld waren. Wat jij nu ook zegt dus. Verder wordt een varken nooit zoals ik. Zou ie dat wel kunnen worden zou ik onmiddellijk stoppen met vlees eten. 15 jaar geleden besefte ik zelf nog weinig, dus zou het voor mij idd weinig uitgemaakt hebben als ze me doodschoten. Mijn ouders enzo hadden wel besef, dus voor hen was het minder leuk. Vandaar dat ze zoiets niet bij mensen doen.
||
Citaat:
En als je de Mc Donalds en dergelijke mijdt dan wordt de kans al een heel stuk kleiner.
||
Citaat:
Het was ook maar een voorbeeld. Maar ook al ging het alleen om McDonald's, dan nog was het geen uitzondering te noemen. Een uitzondering is een zelden voorkomend voorval, dat tegen de regel of gewoonte ingaat. Bij de Mac is het al jaren de gewoonte consequent dieren te mishandelen.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Let wel dat we het niet over je ouders hebben. Als je de waarde van het ene levende wezen afhankelijk maakt van wat het betekent voor andere levende wezens, begeef je je op glad ijs. Wat bv. als die ouders het kind bij nader inzien liever kwijt dan rijk zijn?
||
Citaat:
Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 19:58. |
![]() |
||
Citaat:
Boeren krijgen daar óók geld voor. Ja, uiteindelijk verdienen de grote bazen er meer aan, dat snap ik. Maar als je dat graan niet meer van ze koopt raken die boeren hun baan ook kwijt en hebben ze helemaal niks meer.
||
Citaat:
Ik heb het wel over die ouders, omdat het voor het kind volgens die vergelijking niks uitmaakt dat het wordt afgeschoten. Verder is de waarde van het leven van een mens niet alleen afhankelijk van het feit dat het ouders heeft dat om hem geeft, maar ook dat het nog een leven verder. Een leven waarin zich een bepaald besef ontwikkeld, wat bij varkens en dergelijke lang niet in die mate het geval is.
||
Citaat:
Ik heb nog zat wetenschappelijke onderzoeken naar het wezenlijke verschil tussen rassen. Het gegeven wil dat van de weet ik veel hoeveel grote beschavingen er geen enkele zwart was, een paar aziatisch en het gros was blank. Maakt dat het leven van een blank mens meer waardevol en is het daardoor relativeerbaarder dat het vooral de zwarte bevolking is die in deze wereld het onderspit delft?
||
Citaat:
Dat over die rassen vind ik nogal vaag, geef me eens een bron en leg eens wat beter uit wat je bedoelt. Ik zie het verband niet tussen beschavingen in het verleden en het percentage zwarten daarvan en de waarde van rassen van mensen.
||
Citaat:
bron: My awakening (David Duke) http://www.solargeneral.com/myawakening/ Als die link tè is dan heb ik er geen problemen mee dat hij weggehaald wordt.
Laatst gewijzigd op 04-04-2006 om 20:39. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vind het verschil tussen een koe en een mens veel en veel groter dan tussen een neger en een blanke, dus waar je dat vandaan haalt? En dat van die genocide slaat al helemaal nergens op. Ik lijk in de verste verte niet op Hoessein en consorten.
||
Citaat:
Zullen we het er trouwens maar op houden dat jij en ik het nooit eens worden met elkaar. Ik heb hier weinig zin meer in namelijk.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
We hebben een S, een A, een A, een I! #686 Rationeel | 502 | 08-09-2009 16:15 | |
De Kantine |
Controverse Verwijderd | 406 | 03-02-2009 13:15 | |
Eten & Drinken |
Wat gaan jullie eten met kerst? Calyx | 51 | 29-12-2007 19:41 | |
Eten & Drinken |
Centraal thema: Kerstdiner murwari | 46 | 23-12-2004 09:35 | |
Lifestyle |
Nieuw Vegetarisme/Veganisme Topic Verwijderd | 374 | 15-02-2004 17:50 |