Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-05-2006, 20:43
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-05-2006 @ 21:36 :
Als je het niet met haar eens bent: debateer daarover, begin niet (dit geld voor al haar critici eigelijk) maar een poging om iemand zwart te maken omdat je als het op argumenten aan komt anders ongelijk zou krijgen.

En dat is het in feite: ga er maar eens inhoudelijk op in in plaats van te mekkeren over hoe vals ze wel niet zou zijn.
Ik maak haar niet zwart, ze is gewoon een wandelende leugen. Wat valt daar nog over te zeggen inhoudelijk, zie mijn bovenstaande post, daar staat alles wel in zo ongeveer.
Advertentie
Oud 11-05-2006, 20:44
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 11-05-2006 @ 21:42 :
Nee, ik bedoel het als een luchtige manier om te zeggen dat Kameraad Mark misschien iets teveel op de waterdichtheid van zijne recollectie vertrouwt.
I know.
Oud 11-05-2006, 20:44
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 11-05-2006 @ 21:40 :
Canada
Ook VS, maar idd niet erg lang. Iig dat stond in het artikel uit die zeit.
Oud 11-05-2006, 20:47
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-05-2006 @ 21:43 :
Ik maak haar niet zwart, ze is gewoon een wandelende leugen.
"Ik haat geen negers, ik heb een hekel aan mensen met een zwarte huidskleur"
Oud 11-05-2006, 20:47
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 11-05-2006 @ 21:40 :
Die Zeit heeft toch wat steekjes laten vallen....

Denk het niet, maar het was een mooi kranten pagina vullend artikel met enorm veel details. Uiteindelijk de vraag werd opgeroepen wat voor figuur er een goed betaalde duitse universiteitstour hield als voorvechster voor de vrouwenrechten als zelf zijnde een slachtoffer, terwijl na een onderzoek naar haar leven bleek dat er niets van waar was.
Oud 11-05-2006, 20:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-05-2006 @ 21:47 :
Nu je niets meer weet ga jij mij voor racist uitmaken?
Oud 11-05-2006, 20:51
Levitating Nun
Citaat:
T_ID schreef op 11-05-2006 @ 21:47 :
Dus: als je iemand uitmaakt voor leugenaar (wat ze zelf bevestigt) maak je iemand onnodig zwart?

Kom, kom
Oud 11-05-2006, 21:01
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-05-2006 @ 21:49 :
Nu je niets meer weet ga jij mij voor racist uitmaken?
Het was een parabel, vandaar ook de aanhalingstekens. Die uitspraak was ongeveer even steekhoudend als jouw bewering dat je Hirsi ali niet zwart maakt, terwijl je dezelfde zin als een scheldwoord gebruikt.
Oud 11-05-2006, 21:04
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 11-05-2006 @ 22:01 :
Het was een parabel, vandaar ook de aanhalingstekens. Die uitspraak was ongeveer even steekhoudend als jouw bewering dat je Hirsi ali niet zwart maakt, terwijl je dezelfde zin als een scheldwoord gebruikt.
Waarmaak ik haar zwart dan? Dit is nu al het tweede media onderzoek waaruit blijkt dat hirsi ali liegt over haar verleden. Feit is dat ze geld verdient met liegen over haar verleden. Evenals dat ze daarmee politiek optreed.

Trouwens is daar helemaal niets in de vorm van een parabel in te herkennen, en lijkt het gewoon meer op een zwaar suggestieve kutopmerking van iemand die zich er niet meer uit kan praten, ronduit laag in mijn optiek.
Oud 11-05-2006, 21:06
Verwijderd
als ik verdonk was en mn taak serieus nam had ik hirsi ali ook het land uit gemikt net als taida, maar neeee, wel een relnegerin in t land en geen slimme studente...

en iedereen zegt dat ik op die trol lijk
Oud 11-05-2006, 21:10
MickeyV
MickeyV is offline
Dat zal wel het uiterlijk betreffen, wat me overigens evenmin een compliment lijkt. Je jokt toch niet over je leeftijd hè?
Oud 11-05-2006, 21:11
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 11-05-2006 @ 21:43 :
ze is gewoon een wandelende leugen.
Oud 11-05-2006, 21:11
MickeyV
MickeyV is offline
Oh, haha. Na raadpleging van je foto's moet ik een dwaling onder ogen zien: ik dacht Verdonk.
Oud 11-05-2006, 21:16
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 11-05-2006 @ 22:11 :
Oh, haha. Na raadpleging van je foto's moet ik een dwaling onder ogen zien: ik dacht Verdonk.
proest

nee had t over hirsi ali
Oud 11-05-2006, 21:56
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 11-05-2006 @ 22:06 :

en iedereen zegt dat ik op die trol lijk
foto
Oud 11-05-2006, 21:57
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-05-2006 @ 22:56 :
foto
fotoboek
Oud 11-05-2006, 22:14
Verwijderd
Citaat:
koekjes schreef op 11-05-2006 @ 22:57 :
fotoboek
ah, ik was gewoon te lui om te klikken.

maar wees gerust, hirsi ali is wel wat lelijker dan jij
Oud 11-05-2006, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 11-05-2006 @ 23:14 :
ah, ik was gewoon te lui om te klikken.

maar wees gerust, hirsi ali is wel wat lelijker dan jij
proest :')
dankje
Oud 11-05-2006, 23:49
Supreme Dutch
Achja, de media doet alles om de opmars van de VVD te stuiten..
Het was (mijns inziens) al vrij lang bekend dat Ayaan niet altijd netjes de waarheid spreekt, maar welke politicus doet dat wel? Heel fraai om te zien dat nu de VVD een opleving beleefd er meteen weer een (externe) rel word uitgelokt. Achja.. bij de PVDA hebben ze daar gewoon hun eigen Marcel van Dam voor..

ALLES VOOR EEN LINKSE COALITIE JONGENS!
Oud 12-05-2006, 06:43
Verwijderd
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 12-05-2006 @ 00:49 :
Het was (mijns inziens) al vrij lang bekend dat Ayaan niet altijd netjes de waarheid spreekt, maar welke politicus doet dat wel? Heel fraai om te zien dat nu de VVD een opleving beleefd er meteen weer een (externe) rel word uitgelokt. Achja.. bij de PVDA hebben ze daar gewoon hun eigen Marcel van Dam voor..

ah, weer een complottheorie over de linkse media.

overigens, vind ik het dan weer hoogstkomisch om te horen dan Nawijn ( destijds directeur van de IND) wil dat Verdonk, Hirshi ALi het land moet uitzetten, als blijkt dat dit allemaal waar is.
Oud 12-05-2006, 08:59
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 12-05-2006 @ 07:43 :
ah, weer een complottheorie over de linkse media.

overigens, vind ik het dan weer hoogstkomisch om te horen dan Nawijn ( destijds directeur van de IND) wil dat Verdonk, Hirshi ALi het land moet uitzetten, als blijkt dat dit allemaal waar is.
Nawijn is naarstig opzoek naar publiciteit. Hij bemoeit zich al met een andere moordzaak. Gezien daar nauwelijks aandacht voor was, had hij weer wat publiciteit nodig.
Oud 12-05-2006, 08:59
Hydrogen
Hydrogen is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 12-05-2006 @ 00:49 :

Gelukkig kom ik hier vaak om jou niet meer serieus te nemen. Trouwens ben je echt 66 jaar?
Oud 12-05-2006, 09:47
Verwijderd
Hahahahahaahahahaha!!!

Taïda zou gelogen hebben, dus ze werd eruit gekickt. Hetzelfde moet met Hirsi gebeuren! Laat eens zien dat je consequent bent, Rita! Laat eens zien dat je daadkrachtig bent, een vrouw die iedereen gelijk behandeld, een vrouw van haar woord(en)!

Als je Hirsi eruit zet, zal ik 100% op je stemmen!
Oud 12-05-2006, 09:49
Levitating Nun
Ik denk niet dat dat kan. En gelukkig maar.
Oud 12-05-2006, 09:54
Verwijderd
De papiertjes die ze inmiddels heeft, verbranden we wel. Wat blijft het probleem?

En wat gelukkig maar, ze had het goed in land van afkomst, ze is hier onrechtmatig gekomen, dus moet ze behandeld worden als elk asielzoeker die gelogen heeft.

Ze was duidelijk geen politieke vluchteling, gewoon een economische gefrustreerde rotvluchteling, en die worden hier niet getolereerd, vraag maar aan haar én haar collega's. Terug naar Somalië zeg ik!
Oud 12-05-2006, 10:06
juno
juno is offline
Ik denk dat ze meer gevlucht is voor dat gedwongen huwelijk. Dat is een sociale indicatie. In Somalie is je familie alles wat je hebt, zonder familie ben je sociaal en economisch niemand meer, en is conformatie aan de banden die de familie met een andere familie wil aanknopen middels een strategisch huwelijk met jou als inzet absoluut vereist wil je er niet uitgekickt worden. Verstoting is een doodvonnis.

Die familiedwang is zo sterk dat al generaties lang kleine meisjes worden dichtgenaaid, "omdat dat zo hoort" en omdat de schande vor de familie anders te groot is. Alles draait daar om familie eer en status.
Oud 12-05-2006, 10:08
Nona
Nona is offline
Alsnog uitzetten.
Oud 12-05-2006, 10:10
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 12-05-2006 @ 11:06 :
Ik denk dat ze meer gevlucht is voor dat gedwongen huwelijk.
Ze werd niet gedwongen!
Oud 12-05-2006, 10:10
Verwijderd
Citaat:
Kruimel schreef op 12-05-2006 @ 11:08 :
Alsnog uitzetten.
Dus, dit!
Oud 12-05-2006, 10:33
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 12-05-2006 @ 11:10 :
Ze werd niet gedwongen!
Alsdus getuigenissen van degenen die degenen zouden zijn die haar gedwongen zouden hebben.

En die hebben wel reden om te stellen dat dat niet zo is, het pleit hen immers vrij.
Oud 12-05-2006, 10:41
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 12-05-2006 @ 11:33 :
Alsdus getuigenissen van degenen die degenen zouden zijn die haar gedwongen zouden hebben.
Eén persoon, de leugenachtige vluchtelinge, tegen de rest. Waarom zouden zij haar in diskrediet willen brengen door haar het hand boven het hoofd te houden? Ze heeft immers nog contacten met hen. Wat wil zeggen dat ze hen niets kwalijk neemt.

Citaat:
T_ID schreef op 12-05-2006 @ 11:33 :

En die hebben wel reden om te stellen dat dat niet zo is, het pleit hen immers vrij.
HAhahHahahahHA! Ze zullen er vast om vervolgd worden!!11 Wat lul je nou? Die mensen hebben nergens baat bij, dus hoeven niet te liegen.

En verder heeft ze gelogen over haar zogenaamde verblijf in een vluchtelingenkamp in Kenia!!
Oud 12-05-2006, 11:46
MickeyV
MickeyV is offline
Ja!1!1 Dat #$^@wijf#!@$!~#%!
Oud 12-05-2006, 11:48
Verwijderd
Ohoh, die arme Verdonk.
Oud 12-05-2006, 11:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind het bijzonder en hoogst hypocriet, maar ik ga me er persoonlijk niet echt druk om maken allemaal. Ik heb de docu gezien en moest wel een beetje lachen, want als de helft ook maar klopt, zal Verdonk ineens heel wat af moeten doen aan die schijnconsequentheid van d'r.
Oud 12-05-2006, 11:50
MickeyV
MickeyV is offline
Da's niet waar. Verdonk was toen immers geen ministerin.
Oud 12-05-2006, 11:56
Verwijderd
Citaat:
MickeyV schreef op 12-05-2006 @ 12:50 :
Da's niet waar. Verdonk was toen immers geen ministerin.
Maar de VVD'ers wisten er wel van (zeggen ze!), voor ze haar op de lijst zetten. Dus dat ze geen ministerin () was destijds, is niet zo relevant. (a)
Oud 12-05-2006, 11:58
MickeyV
MickeyV is offline
Wel. (b) Want het kwaad -bij wijze van spreken- was al geschied. (c)

Oud 12-05-2006, 11:59
MickeyV
MickeyV is offline
Ik ben overigens voor Rutte.
Oud 12-05-2006, 12:00
Verwijderd
Dat was dan ook zo bij Taïda! (d)

Oud 12-05-2006, 12:00
Levitating Nun
Wat kunnen jullie treiteren zeg
Oud 12-05-2006, 12:06
Verwijderd
kick dat mens t land uit
als dat met criminele marokkanen ook kan die een nederlands paspoort hebben kan t ook met liegende asielzoekers die in de politiek zitten
Oud 12-05-2006, 12:23
DMC
DMC is offline
Trouwens, op het einde van de documentaire is nog iets pikant te zien, waaruit je kan opmaken dat haar familie toch wel de waarheid heeft gesproken.

Namelijk dat zembla een afspraak had met de moeder van Ayaan en dat het op het laatst niet doorging. Je zag daarna de broer vertellen dat ze het niet zo meer vertrouwden, aangezien hij dacht dat de interviews weleens tegen Ayaan zou worden gebruikt.

Ofwel, als de familie wist dat dit zo zou worden gepresenteerd, zouden ze of geen interview geven of wat anders vertellen. Dit ook omdat ze nogal trots waren op wat Ayaan had bereikt. Wat dus zou betekenen dat alles wat gezegd is toch klopt.
Oud 12-05-2006, 12:45
Verwijderd
Gelijke kappen enzo. Liegen om in het land te komen, zonder pardon naar buiten gooien. Theo zou het zo gewild hebben ( )
Oud 12-05-2006, 12:54
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 12-05-2006 @ 10:47 :

Als je Hirsi eruit zet, zal ik 100% op je stemmen!
owja, stuur haar maar naar de hel

Somalie is niet zo fijn op dit moment fyi
Oud 12-05-2006, 13:09
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-05-2006 @ 13:54 :
owja, stuur haar maar naar de hel

Somalie is niet zo fijn op dit moment fyi
Naar Kenia dan! Ehh, er worden vandaag de dag nog altijd mensen 'teruggestuurd' hoor, en jawel door mensen uit haar eigen partij. En in bepaalde delen van Somalië is het geen pretje, maar niet het hele land ligt in puin.
Misschien kan ze daar echt wat betekenen als politica. Daar wordt immers nog altijd gedaan aan o.a vrouwenbesnijdenissen.

Geweldig, die Nawijn.
Oud 12-05-2006, 13:19
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
koekjes schreef op 12-05-2006 @ 13:06 :
kick dat mens t land uit
als dat met criminele marokkanen ook kan die een nederlands paspoort hebben kan t ook met liegende asielzoekers die in de politiek zitten
En dat kan dus neit. ook neit met criminele marokkanen ofzo.

Helaas.

Mooi dat Verdonk zei: Als ik toen minister van vreemdelingenzaken was geweest had ik je ook uitgezet.
Oud 12-05-2006, 14:07
Verwijderd
Citaat:
Pruttelpot schreef op 12-05-2006 @ 14:19 :
En dat kan dus neit. ook neit met criminele marokkanen ofzo.

Helaas.

Mooi dat Verdonk zei: Als ik toen minister van vreemdelingenzaken was geweest had ik je ook uitgezet.
een vriendje van samir a ofzo wordt wss t land uitgeflikkert

http://www.ad.nl/binnenland/article313267.ece
Oud 12-05-2006, 14:16
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 12-05-2006 @ 14:09 :
Naar Kenia dan! Ehh, er worden vandaag de dag nog altijd mensen 'teruggestuurd' hoor, en jawel door mensen uit haar eigen partij. En in bepaalde delen van Somalië is het geen pretje, maar niet het hele land ligt in puin.
Misschien kan ze daar echt wat betekenen als politica. Daar wordt immers nog altijd gedaan aan o.a vrouwenbesnijdenissen.

Geweldig, die Nawijn.
Ik vind het al erg genoeg dat je zulke taal uitslaat alleen maar omdat je haar niet mag.

Dan kan ook iedere gek hetzelfde verhaal afdraaien over asielzoeker x uit somalie die die persoon niet mag.

Volgens mij realiseer je je dat te weinig.
Oud 12-05-2006, 14:20
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-05-2006 @ 15:16 :
Ik vind het al erg genoeg dat je zulke taal uitslaat alleen maar omdat je haar niet mag.

Dan kan ook iedere gek hetzelfde verhaal afdraaien over asielzoeker x uit somalie die die persoon niet mag.

kijk je hebt gelijk aan de ene kant dat je dr niet naar een oorlogsgebied kan sturen, maar ze is hier niet eerlijk naartoe gekomen en volgens de wetten moet je dan opflikkeren, daarin moet geen onderscheid gemaakt worden of je nou politica bent of een scholiere, je moet gewoon oprotten.

en persoonlijke meningen over de persoon in kwestie moeten in dit geval buiten beschouwing blijven want dat is niet relevant.
Oud 12-05-2006, 14:22
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 12-05-2006 @ 15:16 :

Nee, tuurlijk denk ik niet zo over elk asielzoeker die gelogen heeft. Het gaat mij op de hypocrisie van mevrouw Hirsi Ali. Ze zit wel bij de VVD, die ene Taïda (hoeveel honderden meer) uit het land zet, maar zichzelf vergeet ze even. Bah. Laten we met dat soort mensen consequent omgaan en hun eigen standpunten/maatregelen op hunzelf toepassen.

En verder denk ik echt dat ze wat kan betekenen voor Somaliërs in Somalië.
Advertentie
Topic gesloten

Regels voor berichten