![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Rom. 8:14 Want allen, die door de Geest Gods geleid worden, zijn zonen Gods. 15 Want gij hebt niet ontvangen een geest van slavernij om opnieuw te vrezen, maar gij hebt ontvangen de Geest van het zoonschap, door welke wij roepen: Abba, Vader. 16 Die Geest getuigt met onze geest, dat wij kinderen Gods zijn. 17 Zijn wij nu kinderen, dan zijn wij ook erfgenamen: erfgenamen van God, en medeërfgenamen van Christus; immers, indien wij delen in zijn lijden, is dat om ook te delen in zijn verheerlijking. Het grote verschil met Jezus is dat Hij God is en Adam was dat niet. Dat Jezus God is kan je ondermeer uit het volgende halen; Opb. 1:8 ‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de Heer, ‘ik ben het die is, die was en die komt, de Almachtige.’ Opb. 22:13 Ik ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.’ 14 Gelukkig zijn zij die hun kleren wassen: zij kunnen over de levensboom beschikken en zullen de stad door de poorten binnengaan. 15 Buiten is de plaats voor de honden die zich bezighouden met toverij en ontucht, met moord en afgodendienst, voor iedereen die de leugen koestert en ernaar handelt. 16 ‘Ik, Jezus, heb mijn engel gestuurd om jullie deze dingen bekend te maken voor de gemeenten. Ik ben de telg van David, zijn nakomeling, de stralende morgenster.’
Ik vecht met de wapenrusting Gods (Ef. 6:10-20), Pugno et Profligo
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik wilde er dus op wijzen dat die redenatie verwerpen voor het christendom in latere debatten mogelijk je argumenten kan schaden.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, aangezien dit niet tot de discussie hiertoe doet kunnen we het hierbij laten, tenzij je nodig iets moet zeggen. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Hij kon allemaal dingen doen die andere mensen als wonderbaarlijk zien. Maar eigenlijk kan iedereen dat, en dat is wat hij wilde laten zien." Bedoel je het genezen van zieken en doden laten opstaan? Sinds wanneer kan iedereen dat? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
En hoe kwam Jezus er dan achter ? ('we weten alleen nog niet hoe' is trouwens onzin, want het enige wat Jezus deed was handen opleggen en zeggen wat hij wilde dat gebeurde, of nog minder. Als ik dat doe werkt het niet hoor !) Laatst gewijzigd op 28-05-2006 om 13:32. |
![]() |
||
Citaat:
Meeste mensen van deze tijd zijn teveel bezig met hun uiterlijk. Enige manier dat je ooit geweldig tegen jezelf zult zijn is niet door wat je aan je lichaam doet, maar wat je met je geest doet.. En zodra je dat onder de knie hebt kun je een stapje verder, totdat je komt waar hij ook was. En dat is dan ook gelijk de laatste keer dat je een materialistisch leven zult leiden.. Om even wat duidelijker te zijn de manier dat hij daarachtergekomen is, is door levenservaring.. Laatst gewijzigd op 28-05-2006 om 15:51. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Joh 1: 18 Niemand heeft ooit God gezien, maar de enige Zoon, die zelf God is, heeft hem doen kennen. Best duidelijk. Niets over "En ja Jezus is God, maar ieder mens is God. Niet DE God, maar wij zijn allemaal onderdeel van God, en wij allemaal als 1 vormen samen DE God." En wat denk je dan eigenlijk over zijn eigen opstanding 8) Is dat ook iets wat we allemaal kunnen bereiken, via levenservaring.. ? Laatst gewijzigd op 28-05-2006 om 19:39. |
![]() |
||||
Citaat:
"Een andere gelijkenis heeft Hij hun voorgesteld, zeggende: Het Koninkrijk der hemelen is gelijk aan het mosterdzaad, hetwelk een mens heeft genomen en in zijn akker gezaaid;" En wat nog leuker is, is dat als je in een andere bijbel kijkt het weer anders staat: "Hij zei tot hen: Het is gelijk een mosterdzaadje, kleiner dan alle zaden." Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 28-05-2006 om 20:01. |
![]() |
||
Citaat:
Want let's face it, al het gedoe over de andere wang en naastenliefde is gewoon humaan, helemaal niet expliciet christelijk. Dat maakt het NT op z'n best een overbodige (en aardig onbetrouwbare, gezien het gesjoemel tijdens de eerste eeuwen) toevoeging en het OT een brevet van onkunde (want de god uit het oude testament is er duidelijk een primitieve god van haat die een woestijnstam nog enig gevoel van eigenwaarde moest geven, getuige de verzonnen verhalen over de Exodus en Jericho etc) Heel erg aardig dat Jezus dat predikte en zo, maar ja, Boedha deed dat net zo goed en dat is geen godheid.
||
Citaat:
![]() Ik vraag me nu af waarom zoiets onlogisch en moeilijk-uitlegbaars als een drie-eenheid in de vierde eeuw na christus is aangenomen als orthodox.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Voor het feit dat hij de Israelieten niet vernietigde heb ik een simpele verklaring: ze hebben hem nochthans verzonnen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
ho even Joden denken dat hij een grote Rabbijn is... niet dat hij een bedrieger is. Wel denken ze dat hij geen Messias is omdat hij hen niet heeft verlost van de Romeinen
||
Citaat:
ho even Zij Jezus zelf niet dat hij de zoon van god was? Hoe kunnen de joden, die dit dus niet geloven, hem dan geen bedrieger vinden? Een 'grote Rabbijn' die zegt dat hij de zoon van god is? Dat is rationeel niet goed te praten, daar heb je theologie voor nodig.
||
Citaat:
![]() ![]() Voor de mensen die geen tekst weten waar Jezus zegt dat hij God is; Opb 1:8 ‘Ik ben de alfa en de omega,’ zegt God, de Heer, ‘ik ben het die is, die was en die komt, de Almachtige.’ Opb 22:13 Ik (is Jezus, zie vers 16) ben de alfa en de omega, de eerste en de laatste, het begin en het einde.’
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik vind het wel interessant om over na te denken. |
![]() |
||
Citaat:
Lekkere 'opoffering' hoor, dertig jaar van je 'zoon' gescheiden zijn. Temeer omdat tijd uitaard voor God niets betekend. Sowieso, een dag van marteling met daarop volgend de dood is niet zo'n grote opoffering als je weet dat je daarna het eeuwig geluk in de hemel wacht. Ik noem het een dooie mus!
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Jehova's getuigen indie-gurl | 348 | 10-04-2007 14:28 | |
De kruisiging en de opstanding van Jezus Paulo | 2 | 11-08-2006 22:18 | |
IS JEZUS(vzmh),'GOD' ? Paulo | 7 | 11-08-2006 22:17 | |
Socrates ontmoet Jezus Folkmann | 18 | 10-07-2005 19:39 | |
Heb je echt contact met God/Jezus? Yab-Yum | 275 | 14-12-2004 19:00 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
[COLUMN]Het Grote God complot (uit Metro 7 September) Skyrise | 17 | 09-09-2004 20:06 |