Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lifestyle
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-05-2006, 11:36
Verwijderd
Citaat:
********** schreef op 15-05-2006 @ 12:35 :
Ik heb hondjes, 2 dwergteckels.

[afbeelding]
Links Boogey (niet van mij), rechts Madoes.

[afbeelding]
Xarah

Wat een lelijke schurfties.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-05-2006, 13:47
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
rxn schreef op 14-05-2006 @ 20:16 :
[afbeelding]
Awwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Ik heb een konijn, poeky:
Hij sloopt graag kartonnen dozen.

Ik heb op paardrijden gezeten maar toen de manerge ging sluiten ben ik gestopt.

Ik wil een hamster!
Oud 15-05-2006, 14:32
tante Bep
tante Bep is offline
ik vind huisdieren extreem zielig. Zeggen dat je van dieren houdt, en vervolgens zo'n beest in je achtertuin laten lopen en in een kooitje stoppen. Echt egoisme pur sang. Als je van beesten houdt dan zoek je ze op in hun natuurlijke habitat en laat je ze verder met rust.
Oud 15-05-2006, 14:47
Verwijderd
Citaat:
tante Bep schreef op 15-05-2006 @ 15:32 :
ik vind huisdieren extreem zielig. Zeggen dat je van dieren houdt, en vervolgens zo'n beest in je achtertuin laten lopen en in een kooitje stoppen. Echt egoisme pur sang. Als je van beesten houdt dan zoek je ze op in hun natuurlijke habitat en laat je ze verder met rust.
Mhh ik denk dat je daar lichtjes in overdrijft.. Tis niet zo dat dieren in de vrije wilde natuur het daarom per se beter hebben.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 15:03
tante Bep
tante Bep is offline
nee, maar het is wel natuurlijker. Alsof dieren het beter hebben bij mensen. Hun vrije wil wordt gewoon ondermijnd doordat mensen bepalen wat ze eten, en zelfs wanneer en waar ze poepen en plassen.
Oud 15-05-2006, 15:11
HenkMul
HenkMul is offline
Er is uberhaupt geen vrije wil, joh.

Laatst gewijzigd op 15-05-2006 om 15:16.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 15:13
reno
reno is offline
Citaat:
tante Bep schreef op 15-05-2006 @ 16:03 :
nee, maar het is wel natuurlijker. Alsof dieren het beter hebben bij mensen. Hun vrije wil wordt gewoon ondermijnd doordat mensen bepalen wat ze eten, en zelfs wanneer en waar ze poepen en plassen.
Dat gebeurt ook bij mensen?

Ik snap overigens echt niet wat er nou mooi of leuk is aan Bulldogs, maargoed, 'tis mijn beest toch niet.
Verder ben ik nog in verbazing en bewondering over Broeder's viervoeters .
Oud 15-05-2006, 15:18
Verwijderd
Citaat:
zoals de natuurlijke habitat van poedels en lapjeskatten.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 15:19
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
tante Bep schreef op 15-05-2006 @ 16:03 :
Interessante stelling, maar je weet natuurlijk niet wat er door zo'n beest heengaat. Als ik een dikke vadsige kater was dan zou ik misschien ook wel liever de hele dag chillen en een aantal mensdieren om me heen hebben die hun zuurverdiende centen uitgeven aan mijn eten. De hele dag op je reet zitten en/of de buurt verkennen is toch een stuk relaxter dan zelf moeten jagen en proberen te overleven.

Ik denk niet dat het zo slecht is om een dier in huis te hebben, als je het maar liefdevol behandelt.
Oud 15-05-2006, 15:39
tante Bep
tante Bep is offline
sorry hoor, maar dat ze tegenwoordig honden fokken die zichzelf niet eens kunnen voortplanten vind ik echt pathetisch. Die beesten zijn alleen maar gefokt voor de 'mooi' en voor de 'heb'. En natuurlijk hebben jullie allemaal lelijke vuilnisbakkies uit het asiel en zorgen jullie super goed voor flappie, maar het gaat om de essentie dat huisdieren onnodig zijn.
Oud 15-05-2006, 15:41
Verwijderd
ik heb een kat en ik heb hem puur om esthetische redenen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 15:42
Verwijderd
Citaat:
tante Bep schreef op 15-05-2006 @ 16:39 :
sorry hoor, maar dat ze tegenwoordig honden fokken die zichzelf niet eens kunnen voortplanten vind ik echt pathetisch. Die beesten zijn alleen maar gefokt voor de 'mooi' en voor de 'heb'. En natuurlijk hebben jullie allemaal lelijke vuilnisbakkies uit het asiel en zorgen jullie super goed voor flappie, maar het gaat om de essentie dat huisdieren onnodig zijn.
ergens heb je een punt, maar als we alle dingen die onnodig zijn uit onze levens zouden gaan verbannen blijft er als je heel erg gaat lopen zaniken uiteindelijk helemaal niets meer over.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 15:43
Cherry Springs
Citaat:
Je doet me nu enorm denken aan een jongen uit mijn klas. Hij zegt dat vuilnisbak-eenden zielig zijn omdat ze door mensen uit hun leefomgeving zijn weggehaald en in een sloot gestopt. En dat sommigen zijn gefokt door mensen en daarom zijn het geen echte eenden. En daarom gooit hij zuurtjes en steentjes naar ze.
Oud 15-05-2006, 15:50
tante Bep
tante Bep is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 15-05-2006 @ 16:43 :
Je doet me nu enorm denken aan een jongen uit mijn klas. Hij zegt dat vuilnisbak-eenden zielig zijn omdat ze door mensen uit hun leefomgeving zijn weggehaald en in een sloot gestopt. En dat sommigen zijn gefokt door mensen en daarom zijn het geen echte eenden. En daarom gooit hij zuurtjes en steentjes naar ze.
jezus doe eens niet zo triest, ik ventileer alleen mijn mening, uit liefde voor dieren.
Wat zo'n kleuter uit je klas zegt heeft echt niets met mijn mening te maken.
Oud 15-05-2006, 15:55
botulismf
botulismf is offline
Citaat:
Dan nog blijft mijn punt overeind dat het dier zelf het misschien wel prettig vind zo. Natuurlijk is het onnodig en onnatuurlijk, maar daarom is het niet per se verkeerd.

En ook niet per se goed, natuurlijk, maar ik vind wel dat je overdrijft.
Oud 15-05-2006, 17:33
tante Bep
tante Bep is offline
Citaat:
botulismf schreef op 15-05-2006 @ 16:55 :
Dan nog blijft mijn punt overeind dat het dier zelf het misschien wel prettig vind zo. Natuurlijk is het onnodig en onnatuurlijk, maar daarom is het niet per se verkeerd.

En ook niet per se goed, natuurlijk, maar ik vind wel dat je overdrijft.
overdrijven, daar zijn fora voor
Oud 15-05-2006, 17:44
Verwijderd
Lekkere dooddoener ja.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 20:58
Cherry Springs
Citaat:
tante Bep schreef op 15-05-2006 @ 16:50 :
jezus doe eens niet zo triest, ik ventileer alleen mijn mening, uit liefde voor dieren.
Wat zo'n kleuter uit je klas zegt heeft echt niets met mijn mening te maken.
Ik zeg ook niet dat je het mis hebt ofzo, je doet me alleen aan die jongen denken omdat hij er ook zo zijn eigen ideeën over heeft.
Ik vind het zelf niet echt zielig, want we kunnen die dieren nu moeilijk terug zetten in de natuur, want dat zouden ze gewoon niet aankunnen. Dat hun voorouderen nou hierheen gebracht zijn betekent niet meteen dat deze dieren ook meteen zielig zijn. Ze weten niet beter en voor zover wij kunnen weten zijn ze ook wel hartstikke gelukkig. Onderdak, iedere dag eten en hun eigen zorg en liefde en aandacht enzo. Als je goed voor ze zorgt en de dieren genoeg ruimte en eten enzo hebben vind ik huisdieren niet zielig.

Edit: En ook met dierentuinen enzo. Dat is natuurlijk niet altijd zo, maar als een dier zwaar gewond ergens wordt aangetroffen en het dier duidelijk pijn heeft, dan worden ze soms meegenomen en verzorgd en soms weer uitgezet in het wild. Als ze daar het niet kunnen redden komen ze soms in een dierentuin terecht. En ik weet het, dat is niet altijd zo. Maar soms wel.

En nog een voorbeeld: vorig jaar was ik met een paar vriendinnen gaan kamperen en bij de camping in de buurt was een sloot. Daarin zat een eend, die had zijn vleugel in een rare bocht gebogen en zijn oog zag er pijnlijk ontstoken uit. Toen hebben we hem met een visnet uit het water gehaald en naar een dierenarts gebracht. Nou hadden we hem ook gewoon in die sloot laten liggen terwijl de boten maar langs bleven komen net zo lang tot het dier een keer werd overvaren omdat het zo verzwakt was, maar in plaats daarvan zijn we naar de dierenarts geweest om in elk geval ervoor te zorgen dat het nog een kans had om te overleven.
Dit bleek niet zo te zijn en toen heeft het een spuitje gekregen zodat het geen pijn meer zou hebben. En dat lijkt me persoonlijk altijd nog beter dan het in de sloot laten liggen lijden omdat het anders schending van de natuur/dierenrechten zou zijn.

Laatst gewijzigd op 15-05-2006 om 21:06.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 21:02
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
tante Bep schreef op 15-05-2006 @ 18:33 :
overdrijven, daar zijn fora voor

zullen we TechXP erbij halen? dan is het lachen gieren brullen geblazen!
Oud 15-05-2006, 21:06
grandmommy
grandmommy is offline
ik heb mijn pony van de slacht gered dus het beest moet niet janken, .

en de kat is ooit voor 1000 gulden geopereerd dus die moet ook niet janken en bovendien mag hij altijd op mijn bed dus hij moet niet janken.

en de kippen die ehhh moeten sowieso niet janken maar gewoon eieren leggen.

dus.
Oud 15-05-2006, 21:07
Eleanor Rigby
Eleanor Rigby is offline
Nou ik vind dat Tante Bep wel een punt heeft. (en ja, ik heb zelf ook een kat maar komop, dat is anders. en die zit eigenlijk nooit binnen, want het stikt hier van de weilanden dus ze vermaakt zich met de muizen.)
Oud 15-05-2006, 21:09
Mr.Ed.
Mr.Ed. is offline
bla bla

trek dan gelijk je kleren uit, leren schoenen etc. eet geen vlees meer en verhang jezelf op dierendag.
Oud 15-05-2006, 21:11
Tom Violence
Tom Violence is offline
Ik had vroeger een lieveheersbeestje in een glazen potje. Als jullie nu niet meer met me willen praten dan begrijp ik dat heel goed.
Oud 15-05-2006, 21:13
HenkMul
HenkMul is offline
Tante bep, hoe durf je het in je botte hoofd te halen om je eigen belevingswereld en concepties van genot en pijn in die van een dier te leggen?
Oud 15-05-2006, 21:14
Cherry Springs
Dat had ik ook Sorry, keesje! het spijt me!
Later liet ik ze alleen maar over mijn handen lopen
Oud 15-05-2006, 21:20
Verwijderd
ik heb twee katten, Tom en Doh Doh, en die zijn nog luier dan ik, ze liggen de hele dag door te slapen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2006, 21:25
grandmommy
grandmommy is offline
Citaat:
Eleanor Rigby schreef op 15-05-2006 @ 22:07 :
Nou ik vind dat Tante Bep wel een punt heeft. (en ja, ik heb zelf ook een kat maar komop, dat is anders. en die zit eigenlijk nooit binnen, want het stikt hier van de weilanden dus ze vermaakt zich met de muizen.)
tuurlijk heeft ze een punt, maar ik ben van mening dat ik om haar mening nog niet meteen mijn pony d'r stal open hoeft te zetten en haar de vrijheid te geven. dat zou d'r dood worden trouwens, want zij denkt bij enge dingen alleen maar 'rennen bitch! rennen bitch!'. en weet zij veel. zij denkt alleen maar aan eten en 'flikker op, lelijk kutpaard dat achter me staat' . omdat 'tante bep' vindt dat we dierennazi's zijn hoeven we ons nog niet meteen schuldig te voelen natuurlijk.
Oud 15-05-2006, 22:04
Broeder
Broeder is offline
De ratjes hier werden door de vorige eigenaar heel erg verwaarloosd, dus ik denk niet dat ze het bij mij zo slecht hebben.
Oud 15-05-2006, 22:42
Verwijderd
'Ik heb twee broers en dat zijn mijn huisdieren.' Mensen die zulke grappen maken verdienen best wel een pak slaag.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 00:02
*oma*
*oma* is offline
Citaat:
Als je huisdieren zou hebben, zou je een stuk socialer zijn
Oud 16-05-2006, 02:14
Verwijderd

en nog veel meer
Met citaat reageren
Oud 16-05-2006, 16:03
Cherry Springs
Citaat:
White Trash schreef op 15-05-2006 @ 23:42 :
'Ik heb twee broers en dat zijn mijn huisdieren.' Mensen die zulke grappen maken verdienen best wel een pak slaag.
Doorstuur-vragenlijst. vraag: Pets? Yes, my little sister zei iemand.
Oud 16-05-2006, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 16-05-2006 @ 17:03 :
Doorstuur-vragenlijst. *knip*
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 10:54
suvórov
suvórov is offline
Vroeger hadden mensen negers in een hut op hun landgoed. Die negers deden hun was, zetten hun koffie en kookten hun avond-eten. Het was mogelijk voor die negers om genegenheid te voelen voor hun eigenaar.
Oud 17-05-2006, 11:26
grandmommy
grandmommy is offline
de hut van oom tom
Oud 17-05-2006, 11:37
suvórov
suvórov is offline
Nou wordt het persoonlijk.
Oud 17-05-2006, 11:46
grandmommy
grandmommy is offline
ja absoluut
Oud 17-05-2006, 17:17
Dith
Dith is offline
Helaas zijn het nogal slechte foto's (telefoonkwaliteit).

De dikzakken(L)
Oud 17-05-2006, 17:51
Verwijderd
ik heb de vorige zomervakantie vrijwilligers werk gedaan in het asiel en dat was reteleuk .
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:03
Allochthony
Allochthony is offline
Citaat:
Internet is ook onnodig.

Ga nog wat Iron & Wine luisteren ofzo...

Kuthippies overal.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 18:40
Heroïn Chique
Heroïn Chique is offline
ik heb 2 hele stomme konijnen ik hoop dat ze doodgaan.
Oud 17-05-2006, 19:26
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 17-05-2006, 19:31
Verwijderd
Wat is je nieuwe avatar eng en stom!!

Ik heb een heel lief huisdiertje (althans, was heel lief, toen ze nog klein was)

ZO LIEF.

EN ZO LIEF!

En zo kookten we hem.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 02:12
Verwijderd
poes, boe, monster, jaagt op muizen en laat ze dan los binnen en gaat weer buitenspelen, lekker nuttig zo'n kat
en ze jaagt op krekels en vliegen en dan gaat ze ermee spelen enzo maar ze eet niks op, en ze is lui en arrogant en echt een kat, met dr "die toei vreet ik niet" blik

en ze lijkt op shoarm's poezebeest

baby fotos:

en zo ziet ze er nu uit:

/me <3 boe
Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 08:06
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
Allochthony schreef op 17-05-2006 @ 19:03 :
Internet is ook onnodig.

Ga nog wat Iron & Wine luisteren ofzo...

Kuthippies overal.
Internet gaat toch niet ten koste van welzijn, gekkie.
Oud 18-05-2006, 09:10
grandmommy
grandmommy is offline
bij mij wel want ik krijg migraine van het beeldscherm
Oud 18-05-2006, 09:24
Verwijderd
Ik heb alleen een onduidelijke foto van mijn hond maar hij is heel tof en hij heet Mickey. Hij is nu zeven ofzo en toen we 'm uitkozen mocht ik er één en mijn zus mocht er één en Mickey was natuurlijk mijn keuze want de andere honden waren allemaal aan het rennen en doen en hij zat stil in het midden naar me te kijken. De leugenaar past dus precies bij me want vanaf dat moment heeft hij nooit meer stilgezeten en meer schoenen en banken gesloopt dan de rest van het nest bij elkaar.
Ohja en hij rijdt altijd tegen mijn vriendjes op.

Met citaat reageren
Oud 18-05-2006, 10:01
reno
reno is offline
Citaat:
suvórov schreef op 18-05-2006 @ 09:06 :
Internet gaat toch niet ten koste van welzijn, gekkie.
Energie.
Computeronderdelen.
Individualisering.
Oud 18-05-2006, 10:13
suvórov
suvórov is offline
Citaat:
reno schreef op 18-05-2006 @ 11:01 :
Energie.
Computeronderdelen.
Individualisering.
Okay.
Oud 18-05-2006, 10:37
*amélie*
*amélie* is offline
Ik heb 2 sluierstaartgoudvisachtige figuren. Toen ik ze kocht 10 jaar geleden waren ze heel klein en mooi en nu zijn het reusachtige vissen. Sinds 2 jaar heeft mijn moeder ze geadopteerd, want een studentenkamer was niet echt ideaal voor ze. Eentje is helaas overleden (Roelie) en Jaap mag deze zomer de vijver in van een vriendin van mn moeder.

Mijn zusje en ik hebben 3 jaar terug 2 konijntjes gekocht. De mijne is een beetje een mislukkeling met 1 rechtopstaand mega oor en een hangoor. Nu ik studeer is de mijne achter gebleven in de tuin bij mijn ouders, want ik vond het sneu voor ze om van een hele ren naar een studentenkamerhok te gaan. En ze zijn zulke dikke maatjes, dat ik het niet over m'n hart kon verkrijgen ze van elkaar te scheiden.
Reageren

Regels voor berichten