Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Familie vind ik heel erg belangrijk. Ik vind het gezellig om met m'n ouders op stap te gaan (ik baal er van dat ik dan meestal moet werken, maar vanaf volgende week werk ik niet meer). Met m'n vader langs de autogarages gaan, nieuwe auto's kijken, zomaar een stukje rijden. Naar Duitsland gaan om origineel Duits witbier te kopen, etc. Ik kan erg goed op schieten met m'n vader.
Voor mijn moeder geldt hetzelfde, gezellig ergens kleren gaan kopen (we hebben toch dezelfde smaak, m'n moeder vindt het meestal alleen te duur, maar dat maakt mij dan weer niet uit). 's Ochtends buiten zitten in het zonnetje als de rest al naar school is of nog in bed ligt, etc. 's Avonds kan ik ook echt gezellig uren bij m'n ouders zitten en vakantieplannen maken, praten over school, over volgend jaar op kamers, eigenlijk gewoon over van alles en nog wat. Ik ben blij dat ik zo'n goede band met m'n ouders heb. Ik moet er niet aan denken dat ik volgend jaar helemaal op mezelf ben aangewezen. Ik zal thuis altijd welkom zijn en bij problemen staat m'n vader met een uur voor m'n studentenhuis in Enschede. Dit geeft mij wel een veilig gevoel.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Mmm.. met m'n vader is het af en toe beetje moeilijk te communiceren.. maar kan et wel met 'm vinden. Me moeder ook wel, kan zelfs met dr lachen.. En me broertje, tsja dies 6 jaar jonger dus die is 11. Tuurlijk heb ik wel is ruzie met em, maar verre van serieus.
Verder vind ik et altijd wel gezellig met 't familietje.. Maar m'n vader is vaak niet thuis bij het eten. En omdat m'n broertje + ik niet veel eten 's avonds heeft m'n moeder dan ook niet veel zin om te koken. Waar ik me overigens wel in kan vinden hoor.. Maar het eten wordt dan 'n beetje afgeraffeld en binnen 5 minuten zijn we ook alweer klaar met eten. Dan denk ik wel is *zucht* noemt men dit nou avond eten? .. Maarja, ik mag niet klagen verder ! ![]()
|
Ik ben niet zo hecht met mijn familie. Ik woon op kamers, meestal kom ik dan zaterdag in de namiddag bij m'n ouders en dan eet ik mee. Soms uit, soms niet (ga niet vaak op zaterdag). Beetje rondhangen en zondag na het avondeten ben ik weer weg. Maar de sfeer is altijd wel goed. Vooral met m'n kleine broertje (16) kan ik de laatste jaren goed overweg.
Verder is de rest van onze familie ook niet erg hecht. Van m'n moeders kant leven de opa en oma nog en daar gaan we af en toe langs of ze komen hierheen. M'n oom van die kant is overleden. Van m'n vaders kant gaan we vrij regelmatig met m'n oom om, ook alle verjaardagen enzo worden wel bezocht. M'n tante zie ik minder vaak, stuk of 3 keer per jaar ofzo. En dat was m'n directe familie zo'n beetje. Dan zijn er nog een hoop vage familieleden van m'n vaders kant die je om de zoveel jaar eens ziet, maar die interesseren me verder ook weinig.
||
Verwijderd
|
Citaat:
on topic: Bij ons thuis staat familie centraal, doordat iedereen zo druk is zien we elkaar doordeweeks niet echt vaak, alleen altijd bij het avondeten... Iedereen mag wel alleen eten of ergens anders eten maar het komt sporadisch voor... gewoon gezelliger/lekkerder om thuis te eten ![]() Vroeger deden we helemaal veel met de familie, altijd samen naaar strand of wandelen in het bos enzo ![]() ![]() Met mijn vader kan ik het beste opschieten, gewoon omdat mijn vader ontzettend aardig is en qua karakter op mij lijkt... als wij de krant lezen dan merken we dezelfde dingen op (fouten bijvoorbeeld, of nieuws wat geen nieuws is) ik zou later best zo willen zijn als mijn vader ![]() Mijn moeder is een ander verhaal, die is wel aardig maar die is soms een beetje te gemakzuchtig en klaagt over alles wat niet goed gaat. Maar nooit waar andere mensen bij zijn... Mijn broer lijkt qua uiterlijk op mijn vader maar is een totaal ander mens... aartslui en hij denkt totaal niet logisch na... oke hij is wel intelligent maar sommige dingen doet hij gewoon niet zo handig... |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Ik vraag me af of ik eigenlijk wel een band heb,ik bedoel:we eten samen en al diene circ,maar echt babbelen en het gezellig maken/zijn doen/hebben we niet. Met mijn moeder kom ik nog het slechts overeen,ze is huismoeder en ik denk mede door het missen van sociale contacten(ze heeft nogal een redelijk moeilijk karakter en ze maakt niet snel vrienden,ze zit wel op turnen of zo) denk k dat ze soms heel geambteteerd loopt en zooi,dikwijls zegt ze:help mij ne keer(op een geirriteerde toon) maar als we dan aanbieden om te helpen af te ruimen zegt ze ![]() en wat Hukkie ook al zei.
|
Ik geloof dat ik hier een van de weinige ben met een goeie band met m'n ouders, zusje en broertje...
m'n ouders steunen me in alles wat ik doe, ook al hebben we vaak genoeg ruzie over dingen die ik eigenlijk had moet vertellen maar toch niet heb gedaan. dat is dan wel weer een beetje een probleem, ik ben heel gesloten en vertel maar aan enkele mensen wat me dwarszit en mn ouders zijn dat niet. m'n zusje is zo'n beetje een typisch meisje van 15, behoorlijk puberend en top40 minnend. kan ik af en toe nogal ruzie mee hebben, maar over het algemeen gaat het wel ok. dan is er nog mn broertje van 10, en daar kan ik wel heel goe mee overweg. hij lijkt heel erg op mij en het is dan ook vaak net alsof je je jeugd voor de 2e keer beleeft... samen hutten bouwen in het bos enzo ![]() |
![]() |
|
![]() |
je kunt ook wel zeggen dat ik niet zo'n familie mens ben. met ooms, tantes, neven en nichtjes, kan ik het redelijk vinden, als het moet dan, maar zo ondernemen we nooit iets samen, jammer
![]() ![]() mijn ouders zijn goed voor mijn zus en ik in het algemeen, behalve op het vlak van vrijlaten, uitgaan, hoe laat thuis piercings, tattoos etc. daar zijn ze erg streng in, dus dat botst regelmatig. mijn vader is erg koppig en best hard, maar dat heb ik van hem, dus als we ruzie hebben gaat het hard tegen hard( niet dat het echt uit de hand loopt, maar geen van beiden geeft op) en mijn moeder is best goed om mee om te gaan, ik zit ook de meeste tijd op mijn kamer of gewoon boven muziek te luisteren en dat vinden mijn ouders niet leuk, ze willen dat ik net zo saai als hun onder erbij kom zitten. heel slecht heb ik het niet op een paar dingen na, ouders moeten er gewoon zijn ![]()
|
![]() |
laat ik het simpel houden, als ik moet kiezen tussen houden van en hekel hebben aan, komt hekel hebben aan het dichtst in de buurt. Ja ik heb een relatie met mijn familie namelijk een kutrelatie, iedereen kijkt uit naar het moment dat ik een kamer heb gevonden (ik zoek nog kamer in amsterdam, want ik begin volgend jaar aan studie politicologie aan de uva, ja dit is een oproep
![]()
|
Ik ben niet echt een familie mens, mijn ouders weten dat ook wel, ik hoef ook niet meer mee naar familie als we er heen gaan, aleen naar belangrijke verjaardagen ofzo.
Binnen ons gezin ben ik aleen een beetje close met mijn moeder, ik weet niet waarom. Met mijn zus heb ik altijd al ruzie gehad, ze is een heel ander type als mij, en heeft ook een hekel aan 'alto's zoals ik' zegt ze. We begrijpen elkaar gewoon niet denk ik. Ik ben een heel ander persoon dan mijn moeder, mijn vader, mijn zus of sjoerd (vriend v zus die bij ons in huis woont) daarom praat ik ook niet echt met mijn ouders, aleen over school eigelijk, over dingen die zij 'belangrijk vinden voor later'. ik heb gewoon mijn eigen leven.. *Wacht ongeduldig tot ze het huis uit kan..* zucht.. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Immigranten families verdacht van fraude sociale voorzieningen Gatara | 22 | 18-03-2009 11:06 | |
De Kantine |
familie Verwijderd | 25 | 23-02-2009 15:59 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
AD-actie maakt één familie rijk Frostbite | 15 | 17-12-2005 17:25 | |
Liefde & Relatie |
Band met familie ? -Melody- | 26 | 03-09-2004 21:35 | |
De Kantine |
Familie. Verwijderd | 99 | 31-05-2004 13:10 | |
Psychologie |
familie(liefde) voelt zéér ongemakkelijk Rerisen Phoenix | 13 | 16-08-2002 13:48 |