![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Die 1% bruikbaarheid is trouwens iets dat uit gaat van een oude eerste generatie reactor, lees mijn artikel nog eens, er stond bijvoorbeeld in de laatste alinea dat de nieuwste reactoren (bijna) 100% van het uranium benutten. Verrek, theoretisch zou je zelfs radioactief afval van een oude reactor dat al is opgeslagen met zo'n nieuwe reactor nog volledig af kunnen breken.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Op zich niet echt boeiend hoeveel vaker dat zou kunnen, op zich is de afvalkwestie zelfs met oude reactoren al relatief simpel op te lossen door te dumpen in diepe aardlagen, de zoutpilaar bij Winschoten bijvoorbeeld, de gaten zitten er al. De Nederlandse geosynclinale doet de rest en je ziet het nooit meer terug. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://www.vogelbescherming.nl/content.aspx?cid=1342 "Windmolens Vogels kunnen direct slachtoffer worden van windmolens door er tegen aan te vliegen. Grote windmolenparken kunnen ook een barriere vormen. Vogels moeten om vliegen en dat kost weer extra energie." Ze noemen de vijf grootste gevaren voor trekvogels op die site, windmolens zijn er een van, ondanks dat er nog maar betrekkelijk weinig windmolens zijn. Wat zegt dat over horrorscenario's als half Nederland vol gooien met windmolens om iets van 5-10% van de elektriciteit door molens te laten produceren?
||
Verwijderd
|
Citaat:
'Dat betekent voor de 1700 windmolens in Nederland samen ongeveer 50.000 vogelslachtoffers per jaar, aldus Nuon en Vogelbescherming. Zij wijzen er in dat verband op dat er alleen door het wegverkeer in Nederland jaarlijks naar schatting twee miljoen vogels sneuvelen.' Daar ga je dan. |
![]() |
||
Citaat:
Laten we zeggen.. het huidige aantal keer duizend, om de bijdrage te verhogen tot dat boven de tien procent komt... (nu geld dus 17% van 1200 MW is een vermogen van 204 MW, genoeg voor ongeveer 100.000 huishoudens en nog niet de helft van het vermogen van de kerncentrale in Borselle) 50.000.000 vogels minder. Wow, natuurvriendelijk. ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Als wat je zegt klopt zou een slordige 25% van de energiebehoefte nu al uit die 1700 windmolens moeten komen. Dat is niet zo, de energiebehoefte van Nederland is dus vele malen groter. Overigens vond ik ook nog een artikel dat dat soort bevindingen, dat we Nederland echt van windenergie kunnen voorzien, met de grond gelijk maakt: http://www.delta.tudelft.nl/archief/j32/n36/5353 De opbrengsten van windenergie zijn vrij marginaal: ,,De Stichting Natuur & Milieu heeft berekend dat binnen aanvaardbare criteriamaximaal 2200 megawatt aan windenergie op land gerealiseerd kan worden. Dan staat heel Nederland vol en zie je vanuit elke ooghoek ongeveer een molen, vermoed ik.'' Als deze turbines jaarlijks gemiddeld 25 procent van hun maximale vermogen benutten, levert dat een besparing op het huidige elektriciteitsverbruik op van 5,5 procent. Uitgedrukt op het totale energieverbruik, is dat 1,2 procent. Los daarvan is natuurlijk niet heel Nederland vol te zetten met windmolens, omdat we dan het landschap vaarwel kunnen zeggen en iedereen dan 's nachts niet meer kan slapen en knettergek wordt van het lawaai dat die dingen maken.
||
Citaat:
Het artikel dat ik citeerde was met 25% zelfs optimistisch, maar het brengt het aantal benodige windmolens toch al op een slordige 22.000 Dan moet er nog gecompenseerd worden voor het feit dat turbines van 5 MW nog alles behalve gangbaar zijn en de al staande windmolens niet met dat spul uitgerust zijn, dus tel er nog maar een paar duizend bij op. Reken er tevens in dat molens landinwaarts minder rendement hebben en er dus nog meer nodig zijn, plus dat windenergie drie- tot viermaal zoveel kost... Daarna praten we nog over de totale verzieking van het landschap en de enorme geluidsoverlast die dat op zou leveren. Daarna nog over het feit dat we ons al die problemen kunnen besparen met kernenergie.
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 01-06-2006 om 12:03. |
![]() |
||
Citaat:
Terwijl jij slechts het voorwoord citeerde van een rapport over een doelstelling die sowieso al gold als wishful thinking. En dan moeten we het er nog steeds over hebben dat geluidshinder en landschapsvervuiling goede redenen zijn om niet te kiezen voor windenergie, maar voor betere alternatieven. Ik had eerder meende ik al ook uitgelegd dat het aanleggen van windparken in de zee catastrofaal was voor de visstand door het heien.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Daarop had ik al gereageerd. Er wordt niet geheid bij het aanleggen van zo'n eiland |
![]() |
||
Citaat:
Een doorbraak dus. ![]()
|
![]() |
|
|