Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-06-2006, 10:00
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Sangria schreef op 23-05-2006 @ 02:37 :
dus als ik het goed begrijp krijg jij onwijs veel aandacht??

aardige mensen worden immers genegeerd en jij bent raar voor buitenstaanders...
Ik vind dat wel een rare reactie van jou Mss moet ik het anders verwoorden. Mensen die zich anders gedragen als de meeste mensen, behalve dan de pestkoppen/degenen die zich meer voelen als de rest, worden vaak genegeerd omdat ze niet meegaan met de massa.

edit v an de startpost: ik bedoel dat de mensen die raar zijn voor anderen/zich afwijkend gedragen en dan meestal in positieve zin, genegeerd worden, althans dat is mijn ervaring in de afgelopen jaren, zeker vanaf de brugklas, terwijl het juist hele bijzondere mensen blijken te zijn.

@Maija, dat probeer ik niet

@Topdrop: Waarom zou je mensne in hokjes plaatsen
@Emily Eau: Waarom zou je zon vraag stellen, toen mijn ex een nieuwe vriend kreeg (ik dans nu met dr ) ging ik ook niet vragen hoe zoent hij en zon dingen, ik vroeg gewoon was t leuk?

Meer vraag je toch niet? En ik heb niet veel vrienden btw, maar toch kreeg ik van allerlei mensen de vragen in die zin. Ik bedoel maar, wat gaat hun dat nu aan.

En met niet verder kijken dan de neus lang is bedoel ik ook bijv een stil iemand in het hokje denker plaatsen of gewoon maar ervanuitgaan dat die persoon saai is of weet ik wat

@Dragon_Fly: De meeste mensen negeren autisten wel is mijn ervaring, terwijl het vaak idd hele aardige mensen zijn en naar mijn mening toch ook best bijzonder , maar er zijn dus ook uitzonderingen die er wel/juist contact mee zoeken, net zoals nu met dansen wat ik doe

Ik had dat ook niet verwacht btw

Laatst gewijzigd op 04-06-2006 om 10:04.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2006, 10:01
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Nala schreef op 03-06-2006 @ 22:39 :
Volgens mij moet jij gewoon met andere mensen omgaan.
ehm, dan moeten er mensen zijn die met mij om willen gaan, ondanks dat ik anders ben als hun

Gelukkig heb ik twee goede contacten plus nog wat contacten bij een soos
Oud 12-06-2006, 15:48
Debbelien
Debbelien is offline
Ik vind ook dat mensen vaak niet verder kijken dan hun neus lang is.

En misschien stel jij wel meer eisen aan je contacten dan de anderen. (Ook een bekend probleem bij mij)

Maar ik ben wel van mening dat uiterlijk en eerste indruk ook belangrijk is! Door het uiterlijk van iemand kun je namelijk goed zien wat het innerlijk van die persoon is. Kleding, lichaamstaal en houding kunnen heel veel zeggen...

Maarja, dan moeten mensen die kenmerken natuurlijk wel goed analyseren...
Met citaat reageren
Oud 12-06-2006, 15:56
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Debbelien schreef op 12-06-2006 @ 16:48 :
Maar ik ben wel van mening dat uiterlijk en eerste indruk ook belangrijk is! Door het uiterlijk van iemand kun je namelijk goed zien wat het innerlijk van die persoon is. Kleding, lichaamstaal en houding kunnen heel veel zeggen...

Maarja, dan moeten mensen die kenmerken natuurlijk wel goed analyseren...
Ja, maar ik bedoel eerder dat als iemand een afwijkend uiterlijk heeft, dat ze die persoon dan maar links laten liggen

btw, ik heb nu nog maar een goed contact, plus nog wat contacten bij de soos, het was mn beste contact dacht ik, maar ik ben er nu eindelijk achter dat ik wel genoeg gebruikt ben, althans daar kwam een opmerking van haar toch wel duidelijk op neer
Oud 12-06-2006, 19:02
bbyn
bbyn is offline
tuurlijk is t uiterlijk wel belangrijk, maar niet alles.. k heb wel s jongens gehad die iets wilden terwijl ze me alleen maar hadden gezien.. shut up zeg... k kan echt niet tegen dat soort mensen... als mensen alleen al zeggen dat je een chick bent of iets in die richting, hoeft t al niet meer zeg.. pas als ik een goed gesprek met iemand heb gehad kanik beoordelen of ik m een echt een leuke boy vind,

k kan ook echtniet tegen dat soort meisjes die dan uitgaan, zoenen met iemand.. zich dan een beetje confident voelen, ego opgekrikt en dan maar naar de volgende, die eindeloze zoektocht naar bevestiging van jongens

als je niet (alleen) op uiterlijk let, kom je echt de meest aardige mensen tegen.. en mensen die echt goeie vrienden/vriendinnen worden, en niet leeghoofdige ik-doe-dom-want-dat-vinden-jongens-leuk-en-zit-mn-haar-wel-goed meisjes, want daar hebi k echt een pesthekel aan...

k heb zelf nog nooit een vriendje gehad, so... komt wel een keer hoor.. sommige mensen hebben echt problemen met fact dat ik dat dus niet heb, maar ik vind het heel zwak om een vriendje te 'nemen' omdat je dan maar een vriendje hebt, zo van woeh nu benik cool ofzo getalife!

oke dat was even mijn frustratie en dat komt gedeeltelijk omdat ik aardig ziek ben geweest ben in mn leven en niet de knapste was daardoor (had o.a. soort van anorexia-verschijnselen, superdun en geen vrouwelijke vormen om t maar ff zo te zegge), nu heb ik medicijnen enzo.. (of ik nu kadat nu wel zo is natuurlijk ook over te discusseren ) maar mensen kunnen vaag zijn

oke dit was een beetje lange post maargoed
Oud 13-06-2006, 01:17
Sangria
Sangria is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 04-06-2006 @ 11:00 :
Ik vind dat wel een rare reactie van jou Mss moet ik het anders verwoorden. Mensen die zich anders gedragen als de meeste mensen, behalve dan de pestkoppen/degenen die zich meer voelen als de rest, worden vaak genegeerd omdat ze niet meegaan met de massa.
het was duidelijk sarcasme.. je logica klopte gewoon niet..
Oud 13-06-2006, 07:50
Pruts0r
Pruts0r is offline
Citaat:
Sangria schreef op 13-06-2006 @ 02:17 :
het was duidelijk sarcasme.. je logica klopte gewoon niet..
Offtopic: Nja, logica, daar ontbreekt het mij nog wel eens aan, behalve bij wiskunde

@bbyn: die "frustratie" van jou is precies wat ik bedoel
btw, die relatie die ik heb gehad kon je ook niet echt een relatie noemen, dat was met die meid waar ik zon stress me heb.

IK ben met haar in de fout gegaan door niet eerst elkaar echt goed te leren kennen en dat is dus wel nodig. Maar ook al heb je het idee, dat mensen heel aardig zijn, dan kunnen ze nog steeds achteraf een bitch/lul zijn, dat zie je nu wel

Ook al heb je dat in eerste instantie nog niet door
Oud 13-06-2006, 14:07
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Equinoxe schreef op 04-06-2006 @ 11:00 :
[..]

@Topdrop: Waarom zou je mensne in hokjes plaatsen

[..]

En met niet verder kijken dan de neus lang is bedoel ik ook bijv een stil iemand in het hokje denker plaatsen of gewoon maar ervanuitgaan dat die persoon saai is of weet ik wat
je doet het zelf ook

Ik bedoelde meer van, als je door iemands eerste indruk een bepaald gevoel over hem/haar krijgt, is het moeilijk om daar vanaf te komen. Stel, iemand doet iets onhandigs, laat iets vallen ofzo, en onbewust bestempel je die persoon als 'onhandig', dan komt ie daar bij jou niet gauw meer van af.

En áls je dan een bepaald beeld van iemand hebt, dan zoek je daarna argumenten om dat te bevestigen. Als die persoon allemaal handige dingen doet, maar een klein dingetje gaat fout, dan denk je, zie je wel, hij is onhandig. En dan let je niet op de andere dingen die hij heeft gedaan.

Zo zie ik het tenminste.
Oud 13-06-2006, 15:53
Verwijderd
Het zal vast al ergens staan, maar; verder dan
Met citaat reageren
Oud 13-06-2006, 22:26
Verwijderd
Citaat:
Cytherea schreef op 23-05-2006 @ 23:08 :
Ja, ik erger me al dagen aan die titel.
Je wens is verhoord. Beter laat dan nooit.
Met citaat reageren
Oud 14-06-2006, 14:28
DvoorA
DvoorA is offline
dat ben ik helemaal niet met je eens. Als je 16 bent misschien nog wel, toen keek ik ook alleen maar naar knappe jongens, maar uiteindelijk gaat het erom of je met iemand kan praten en lachen. (als iemand niet zo heel erg knap is valt er trouwens ook soms meer te lachen). Aan iemands hoofd wen je erg snel en dan zie je lelijk of knap niet meer, maar het innerlijk moet leuk blijven.

Het is alleen wel zo dat iemand een goede eerste indruk moet maken..er moet iets zijn dat je aantrekt, als dat er niet is heeft t geen zin denk ik
Oud 14-06-2006, 15:11
Urineer de beer
Urineer de beer is offline
Citaat:
DNMB schreef op 14-06-2006 @ 15:28 :
dat ben ik helemaal niet met je eens. Als je 16 bent misschien nog wel, toen keek ik ook alleen maar naar knappe jongens, maar uiteindelijk gaat het erom of je met iemand kan praten en lachen. (als iemand niet zo heel erg knap is valt er trouwens ook soms meer te lachen). Aan iemands hoofd wen je erg snel en dan zie je lelijk of knap niet meer, maar het innerlijk moet leuk blijven.

Het is alleen wel zo dat iemand een goede eerste indruk moet maken..er moet iets zijn dat je aantrekt, als dat er niet is heeft t geen zin denk ik
Ik denk dat je inderdaad door de jaren heen je prioriteiten wat meer verschuift van het uiterlijk naar het innerlijk... Maar daarbij is de eerste indruk nog steeds het belangrijkste. Als je eerste indruk van iemand negatief is, is het moeilijk om van dat negatieve beeld af te komen. Je zoekt dan de hele tijd naar punten die dat beeld bevestigen (zoals TopDrop al zei). Maar voor een positief beeld geldt dat ook.
Oud 14-06-2006, 20:13
Poeperd
Poeperd is offline
Ik zou geen relatie kunnen hebben met iemand die lelijk is, ondanks dat diegene heel aardig is. Dus ja, ik kijk eerst naar het uiterlijk.

Maar als iemand een ongelofelijke klootzak is en wel geil, dan heb je er ook weinig aan.

Balans moet er zijn. Maar aangezien het makkelijker is om 'knapheid' op het eerste gezicht te zien, gaan mensen vaak eerst voor het uiterlijk.
Oud 16-06-2006, 21:44
Dark Dawn
Dark Dawn is offline
Uiterlijk en status liggen niet zo ver van elkaar vandaan. Een mooi uiterlijk (en daarmee bedoel ik het standaard beeld van vandaag de van een 'knap' persoon) betekend een goede status, en een als je vriend(in) een mooi uiterlijk heeft betekend dat dus ook een goede status.

Kijk maar naar het verleden: Dikke mensen, en vooral vrouwen werden mooi gevonden. Daarom, en ook omdat ze waarschijnlijk rijk waren hadden ze een goede status. En de man van deze vrouw ook, want deze kon haar goed verzorgen. Nu is dat omgedraaid, nu is slank mooi, maar het princiepe van status bepalen via het uiterlijk geld volgens mij nog steeds.

Dus is het zeker voor jongeren in belangrijk dat het uiterlijk van zijn/haar vriend(in) goed is, omdat populairiteit vandaag de dag in deze wereld een hele grote rol speelt. Dat zie ik heel erg op school.

Wat mij betreft, ik ben mijn vriend gaa waarderen om zijn innerlijk, want de eerste keer dat ik hem zag, was het niet meteen van 'wow', maar ik heb hem twee jaar later, toen ik 15 was, beter leren kennen door met hem te praten en vooral te lachen, en het rare maar ook het leuke is dat ik toen zijn uiterlijk steeds meer begon te waarderen.
Ik denk niet dat dat voor alle 15-jarige geld, omdat populairiteit zo'n grote rol speelt. Maar ik zette mij daar toen allemaal tegen af omdat ik zelf ook niet mooi was volgens het ideale beeld.

Ik hoop dat mijn visie je helpt bij het beantwoorden van je vraag.
Reageren

Regels voor berichten