Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-05-2006, 09:08
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wij gaan wel eens samen meisjes kijken
Ik zie het meteen als hij een leuk meisje heeft gezien, want dan kijkt hij schuldbewust naar mij en als ik dan terugkijk gaat hij grijnzen En als ik dan zeg dat het meisje in kwestie een lekker ding is dan wordt ie jaloers.
Oud 26-05-2006, 09:44
Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Missy1234567890 schreef op 25-05-2006 @ 18:40 :
Dat zei ik niet, dacht ik. Maar als je het zo toch wilt opvatten, ik bedoelde het eigenlijk iets algemener. Dat ik het oppervlakkig vind om mensen op hun uiterlijk te beoordelen. Maar dat is volgens mij weer een andere discussie. En misschien is dat ook juist míjn gedachte achter de mening van iemand die zegt dat hij die en die mooi vindt. Dat ik dan denk dat hij diegene dan ook wel 'ziet zitten' zonder haar te kennen, dus alleen op uiterlijk af gaat.

Ik weet dat ik zo niet moet denken en ik doe m'n best om er vooral niet te veel achter te zoeken als m'n vriend zoiets zegt. Maar ik word er tóch onzeker van en met die mening reageer ik op dit topic.
Maar iets, of iemand in dit geval dus, mooi vinden wil toch niet zeggen dat hij dat of haar wil hebben? Als je dat nou in gedachten houdt...
Ik kan me niet voorstellen dat als jij op straat loopt, uit gaat, naar de bingo gaat of wat dan ook, nooit een jongen ziet lopen en denkt:"nou nou, díe ziet er leuk uit" Dat houdt dan toch ook niet in dat je die persoon gelijk ook leuker vindt dan je vriendje? Gewoon leuk om naar te kijken.

Maar misschien ben ik gewoon te makkelijk. Gisteren tijdens de film nog met het vriendje erover gehad wie hij mooier/lekkerder vond, Halle Berry (barry?) of Famke Janssen. En we waren het oneens. En zulke dingen bespreken we ook wel eens op een terrasje. En wie hij ook kiest, hij voegt er wel altijd aan toe dat ik toch leuker ben

'k dwaal af. NIet zo onzeker, als jij niet leuk genoeg was dan had hij niets met jou. Dat zegt genoeg.
Oud 26-05-2006, 21:52
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
Nala schreef op 24-05-2006 @ 13:08 :
...
Verder doe ik het eigenlijk nooit, tenzij een ander vraagt of ik iemand mooi vind ofzo. Over het algemeen zeg ik wel of ik iemand er goed uit vind zien ja of nee, maar niet in termen als aantrekkelijk of lekker, laat staan dat ik cijfers ga geven.
Mijn vriend doet het ook nooit. Hij ziet vrouwen wel in de vorm dat hij weet dat ze aanwezig zijn, maar niet in de termen van lekker, aantrekkelijk of mooi. Dat doet hij niet als ik erbij ben, maar ik begrijp van vrienden dat hij het ook niet doet als ik er niet bij ben. Hij is wel het type dat klasgenoten en vrienden complimenten geeft over hun uiterlijk. Hij kan me ook wijzen op kleren die gedragen worden, als in: 'Kijk, dat zou jij nou leuk staan denk ik' maar dan gaat het om dat soort dingen, niet om het meisje/vrouw zelf. Andersom doe ik dat ook.
Denk dat we gewoon niet zo in elkaar zitten en vind het helemaal prima zo
Hier sluit ik me bij aan
Ik vind het erg onprettig als het meisje dat verondersteld wordt mijn vriendin te zijn andere jongens lekker ding noemt. Als ik van iemand hou dan kijk ik ook niet op zo'n manier naar andere meisjes, en daar hoef ik geen moeite voor te doen ofzo.

Het is lastig dat woorden als mooi, leuk en knap zoveel betekenissen kunnen hebben. Iemand anders leuk (aangenaam, prettig) vinden is niet erg, maar iemand leuk vinden (tot diegene aangetrokken voelen, een beetje verliefd zijn) is wel weer wat anders.

Ik vind het wel leuk om het te hebben over wat mooie mensen zijn, in esthetische zin inderdaad, zoals Sarah al zei.
Oud 26-05-2006, 23:28
vosje16
vosje16 is offline
Nope, dat doe ik niet, omdat ik de indruk heb dat mijn vriend dat niet zo leuk zou vinden. Hij doet het trouwens ook niet, hoewel ik daar geen problemen mee zou hebben. Soms vraag ik het hem zelf, wat hij van een meisje vindt
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten