Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-06-2006, 18:18
Paniccore
Paniccore is offline
Citaat:
Escapism schreef op 26-06-2006 @ 09:17 :
misschien omdat je zoekt op 'relevations' (wat in de titel staat), het moet 'revelations' zijn.
dan heeft mijn mapje het fout
Oud 26-06-2006, 21:25
Meadow
Meadow is offline
Heb alleen deze nieuwe single gehoord, en ik vind het helemaal het einde. Hiervoor vond ik Muse iets té het ging snel vervelen, maar als dat hele album zo lekker is wordt het het helemaal tussen Muse en mij.
Oud 26-06-2006, 22:17
Verwijderd
Showbiz met één -z, toch?

Verder: ik vond het eerste album het leukste, en de voorlaatste (op deze nieuwe na), met Apocalypse Now enzo erop, die is ook erg goed. Bombastisch, maar álla.

Ben benieuwd naar het nieuwe.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 15:45
Flab
Flab is offline
Gisteren is de nieuwe cd uitgekomen, heeft iemand 'm al en wat vind je ervan?

Ik heb 'm zelf nog niet, maar ben zeker van plan 'm binnen een paar dagen te halen.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 16:21
interbellum
interbellum is offline
Ik luisterde het album oppervlakkig. Eerste indruk is niet erg positief. Starlight (tevens titelnummer), springt op eerste gehoor er voor mij uit. Juist door wat het rest van het album laakt: subtiliteit. Maar zelfs dit nummer, met een heerlijk melodisch zanglijntje, weten ze vakkundig om zeep te helpen. Zo is het eind zwak, de bridge te hard, de stadiongalm ronduit lelijk, en intro te blij.
Alle nummers zijn gewoon te veel aangedikt. En bij praktisch elk nummer schaadt de overdaad. Overal is de drum te vettig, wordt er een scala aan effecten uit de gitaar getrokken en mist de stem de krachtwisselingen die het eerste album zo goed maken. Dit blijkt ook uit de teksten, waar op het eerste album nog eigen hartenzeer wordt bezongen gaan ze hier voornamelijk voor weltschmerz.
Muse is een stadionband geworden en dat druipt er aan alles af, niks kan blijkbaar groots genoeg zijn en ze proberen zelfs op dit album dance-invloeden erin te verwerken. Nu vind ik dat in de nieuwe single best goed gelukt (die tekstueel overigens weer zwak is), maar in het nummer take a bow, slaan ze de plank compleet mis. Het lijkt een goedkope trance-bewerking van een frankie goes to hollywood nummer. Ik trek dat slecht. Mooi dat ze experimenteren, maar ze zijn compleet doorgeslagen en lijken niet te beseffen wat hun eerste album zo goed maakte: de contrasten en het less is more principe.

Maar dit is natuurlijk op het eerste gehoor.
Oud 01-07-2006, 18:17
DanielC
DanielC is offline
Ik kon er wel wat mee. Gister gekocht en bevalt goed.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 18:42
Verwijderd
Citaat:
interbellum schreef op 01-07-2006 @ 17:21 :
Ik luisterde het album oppervlakkig. Eerste indruk is niet erg positief. Starlight (tevens titelnummer), springt op eerste gehoor er voor mij uit. Juist door wat het rest van het album laakt: subtiliteit. Maar zelfs dit nummer, met een heerlijk melodisch zanglijntje, weten ze vakkundig om zeep te helpen. Zo is het eind zwak, de bridge te hard, de stadiongalm ronduit lelijk, en intro te blij.
Alle nummers zijn gewoon te veel aangedikt. En bij praktisch elk nummer schaadt de overdaad. Overal is de drum te vettig, wordt er een scala aan effecten uit de gitaar getrokken en mist de stem de krachtwisselingen die het eerste album zo goed maken. Dit blijkt ook uit de teksten, waar op het eerste album nog eigen hartenzeer wordt bezongen gaan ze hier voornamelijk voor weltschmerz.
Muse is een stadionband geworden en dat druipt er aan alles af, niks kan blijkbaar groots genoeg zijn en ze proberen zelfs op dit album dance-invloeden erin te verwerken. Nu vind ik dat in de nieuwe single best goed gelukt (die tekstueel overigens weer zwak is), maar in het nummer take a bow, slaan ze de plank compleet mis. Het lijkt een goedkope trance-bewerking van een frankie goes to hollywood nummer. Ik trek dat slecht. Mooi dat ze experimenteren, maar ze zijn compleet doorgeslagen en lijken niet te beseffen wat hun eerste album zo goed maakte: de contrasten en het less is more principe.

Maar dit is natuurlijk op het eerste gehoor.
Allemaal leuk en aardig; maar Muse is nooit een band geweest van het less is more-principe. Muse is juist een van de weinige bands die met bombast en over-the-top grappen weg kon komen, sterker nog, die daar hun genialiteit aan ontleenden. Origin of Symmetry is zo over de top als maar kan, maar wel een geweldig album. Bij Absolution herhaalden ze praktisch hetzelfde kunstje, maar gewoon slechter... nu pakken ze het net weer ff anders aan, en nee, ik ben er vooralsnog ook niet echt weg van. Maar dit argument van jou is natuurlijk een beetje raar, aangezien Muse = bombast en anti-less is more.
Met citaat reageren
Oud 01-07-2006, 18:57
Metal
Metal is offline
idd, less is more, wtf, waar heb je het over man
Oud 01-07-2006, 19:46
interbellum
interbellum is offline
Citaat:
MetalliCat schreef op 01-07-2006 @ 19:42 :
Allemaal leuk en aardig; maar Muse is nooit een band geweest van het less is more-principe. Muse is juist een van de weinige bands die met bombast en over-the-top grappen weg kon komen, sterker nog, die daar hun genialiteit aan ontleenden. Origin of Symmetry is zo over de top als maar kan, maar wel een geweldig album. Bij Absolution herhaalden ze praktisch hetzelfde kunstje, maar gewoon slechter... nu pakken ze het net weer ff anders aan, en nee, ik ben er vooralsnog ook niet echt weg van. Maar dit argument van jou is natuurlijk een beetje raar, aangezien Muse = bombast en anti-less is more.
Dat beweer ik ook helemaal niet, ik bedoel te zeggen dat de arragementen op de laatste albums veel dikker zijn aangezet in vergelijking tot het eerste album. En dat ze daarbij alles uit de kast trekken en daar mijn inziens compleet bij doorslaan. Dus IN VERGELIJKING TOT het eerste album is minder inderdaad meer. En dan heb ik het dus niet over de stijl van muse ansich, maar de vorm waar ze het ingieten.
Oud 02-07-2006, 00:26
Verwijderd
Maar je draagt het nu aan als de reden waarom het niet goed is, terwijl ze vanaf het tweede album al aan die stijl deden; vond je Origin of Symmetry ook kut dan?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 12:46
interbellum
interbellum is offline
Niet kut, maar wel de eerste stap in een neerwaartse spiraal.
Oud 02-07-2006, 14:47
Kaars
Kaars is offline
muse is echt weer een niveautje hoger gegaan met black holes & revelations... absolution had iedereen zo z'n twijfels over na origin, maar dit is echt weer top. Vooral knights of cydonia, echt briljant nummer
de muziek is zo gelaagd... zit echt heel goed in elkaar. Trouwens, heb net 'm in het echt gekocht en het artwork van storm thorgerson is zo mooi, alleen al een reden opzich om de cd te kopen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 14:53
Flab
Flab is offline
Ik heb op dit moment het standaard 'Muse-syndroom'; De eerste keer dat je het album hoort denk je "Hmz leuk", de tweede keer let je beter op en denk je "Ah, vet!" en nu ik 'm voor de weetikhoeveelstekeer luister, begin ik nummers apart echt vet te vinden en andere minder.

Overigens vind ik de dance-elementen niks, dat is echt belachelijk en zou Mr. Bellamy er meteen uit moeten halen...
Met citaat reageren
Oud 02-07-2006, 17:07
axgimpa
axgimpa is offline
Net terug van een weekend Arras (of hoe je 't ook spelt) in Frankrijk. Gisteravond Muse gezien op het "Grand Place". Ge-wel-dige band live, dit was de derde keer. Ik heb het nieuwe album nog maar 1 keer gehoord, gister in de auto. Supermassive Black Hole vind ik, ondanks dat ik de eerste keer dat ik de begintune hoorde aan Britney Spears moest denken, erg leuk. De rest van het album, niet heel erg naar geluisterd, maar ik geloof dat Starlight dat nummer is met die ontzettend blije piano aan het begin. Dat vind ik echt klinken. Maar goed.
Ik vond alles tof klinken live.
Oud 06-07-2006, 11:11
wesp
wesp is offline
het nieuwe album is echt cool.
Oud 06-07-2006, 15:59
mjk
mjk is offline
Paar maal geluisterd, nu kan ik er een betere beoordeling aan geven denk ik.
Allereerst het hoesje + boekje, wederom top, mooie foto's erbij. Een goed begin...
Dan de muziek zelf.
Het begint herkenbaar (ook showbiz en OOS met zo'n soort opening) en de spanningsboog wordt lang aangetrokken met een prachtige gitaarsolo en aan het eidn loopt het direct en goed over in Starlight. Wel lekkere bass erbij en goed in gehoor, alleen net iets te vrolijk. SMBH is sterk, past goed in het album, alleen slechte tekst, muziek wel lekker. Daarna het geniale MOTP, mooie tekst en zeer goede muziek. Nummer 5 een rustpunt, handig, maar had beter gekund. Invincible is erg mooi, als een nieuw begin. De nummers erna zijn echter meer van hetzelfde. COD wel weer aardig en Hoodoo alleraardigst begin en zeer herkenbare instrumentale tussenstukjes(waar ken ik dat van). Daarna natuurlijke de epische afsluiter met super intro, echt sneltreinvaart, goede tekst, zeer verrassend.
Het album geef ik een 7 tot nu toe, misschien 7,5. Dus zeker heel aardig, maar nog niet de top als OOS en Abs.
Oud 10-07-2006, 18:26
Glupa
Glupa is offline
Vind bij Muse altijd beetje moeilijk te zeggen dát album is goed en dat album niet. Ze hebben verschillende kanten. In ieder geval is Supermassive Black Hole gaaf inderdaad.
Wat vinden jullie het mooiste nummer?
Ik denk ik Falling Away With You.
Oud 10-07-2006, 19:59
mepsteen
mepsteen is offline
ik vind ze een beetje feaky
Oud 10-07-2006, 20:39
Verwijderd
Muse gebruikt idd bepaalde akkoordenschema's en melodielijnen heel veel, wat in eerste instantie gewoon bij de Muse sound hoort, maar nu op dit album verveelt het me wel een beetje. Bij de allereerste keer horen kan ik al voorspellen wat de volgende noot wordt (als ik het voor zou zingen zou je het begrijpen).
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 08:51
Verwijderd
Nieuwe single is het eerste goede wat ik ooit van ze gehoord heb, leuk nr.

Laatst gewijzigd op 12-07-2006 om 09:16.
Met citaat reageren
Oud 12-07-2006, 11:35
dext0r
dext0r is offline
een 10tje maar bij mediamarkt, wtf
Oud 14-07-2006, 21:55
Lanmartha
Lanmartha is offline
Ik vind ze geweldig..
Zeker dit nieuwe album. Het eerste nummer (Take a Bow) vind ik heel mooi opgebouwd. Lekker dramatisch allemaal. Hou ik wel van
Met citaat reageren
Oud 18-07-2006, 01:17
Carn
Carn is offline
Assassin is wel een tof nummer.
Oud 18-07-2006, 11:56
botulismf
botulismf is offline
Ik vind het een onsamenhangend zootje schijtnummers.
Oud 16-08-2006, 18:49
Paniccore
Paniccore is offline
28-11-2006, Brabanthallen. VVk begint op 26-8

nog niet officieel bevestigd..
Oud 16-08-2006, 18:53
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
nieuwe nummer vind ik echt geweldig, 10x beter dan die eerste single.
ik ga het album toch maar downloaden
Oud 16-08-2006, 18:59
Verwijderd
Citaat:
Lanmartha schreef op 14-07-2006 @ 22:55 :
Ik vind ze geweldig..
Zeker dit nieuwe album. Het eerste nummer (Take a Bow) vind ik heel mooi opgebouwd. Lekker dramatisch allemaal. Hou ik wel van
Als je dit al dramatisch vind heb je het muzikale landschap nog niet echt doorgrond.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 20:41
mjk
mjk is offline
Citaat:
Paniccore schreef op 16-08-2006 @ 19:49 :

als dat zo zou zijn...
Oud 16-08-2006, 21:29
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Paniccore schreef op 16-08-2006 @ 19:49 :

Zou wel gaaf zijn...
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 08:26
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik heb tot nummer 6 geluisterd, ik heb het album gekocht. Het is een erg vervelend album, tot nu toe. Na nummer 6 ging het echt te erg vervelen en heb ik hem maar afgezet. Ik dnek dat ik die oudere nummers toch leuker vind.
Oud 17-08-2006, 14:28
Verwijderd
Citaat:
Cherry Springs schreef op 17-08-2006 @ 09:26 :
Ik heb tot nummer 6 geluisterd, ik heb het album gekocht. Het is een erg vervelend album, tot nu toe. Na nummer 6 ging het echt te erg vervelen en heb ik hem maar afgezet. Ik dnek dat ik die oudere nummers toch leuker vind.
waarom koop je een cd zonder m te luisteren?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2006, 15:31
Hells Ezel
Hells Ezel is offline
afgezien van de singles vind ik de rest van 't album beetje slap. die nieuwste single is het beste wat in tijden heb gehoord (gezien) op mtv. ik kijk niet zo vaak, misschien is dat het.
Oud 17-08-2006, 17:24
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
koekjes schreef op 17-08-2006 @ 15:28 :
waarom koop je een cd zonder m te luisteren?
Omdat ik niet zo gek veel tijd had en ik zo snel even geen luister-ding kon vinden.
Ik heb trouwens hem vandaag tijdens het boeken kaften helemaal geluisterd, en ik vind hem na nummer 6 eigenlijk wel wat beter worden.
Oud 17-08-2006, 17:53
mjk
mjk is offline
Ik had ook paar luisterbeurten nodig voor het kwartje voor het grootste deel viel. Vooral in het middengedeelte, eind en begin is nog steeds het beste stuk.
Oud 22-08-2006, 22:52
Meadow
Meadow is offline
Het klonk live heel erg goed!!!

Yeah!!!
Oud 25-08-2006, 12:09
reno
reno is offline
Citaat:
Meadow schreef op 22-08-2006 @ 23:52 :
Het klonk live heel erg goed!!!

Yeah!!!
Yeah
Beste Muse album.
Oud 25-08-2006, 14:08
mjk
mjk is offline
Voor geïnteresseerden, morgen begint kaartverkoop
Oud 25-08-2006, 14:26
Verwijderd
Ik vind 'm tof! Vooral Map of the Problematique en Assasin.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 01:46
Verwijderd
Citaat:
mjk schreef op 25-08-2006 @ 15:08 :
Voor geïnteresseerden, morgen begint kaartverkoop
me het oog op financien ga ik maar niet,spijtig,want ik had ze gaarne nog een keer willen zien.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 11:01
Sultan_of_Swing
Sultan_of_Swing is offline
Ik heb toch maar kaarten gekocht. Vind het nieuwe album niet echt fantastisch maar wil ze altijd nog een keer live zien.
Oud 26-08-2006, 13:07
Verwijderd
yeah iemand heeft een kaartje voor me gehaald, ik ken heel die nieuwe cd niet maar het wordt vast tof.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 15:25
Verwijderd
Tja, Muse. Ik vind het vooral een band die het moet hebben van veel optreden. Ze zijn live - vind ik - nog beter dan op cd.

De - eerste - Muse EP is best fijn. Het eerste album - Showbiz - ook, met name de nummers Muscle Museum, Cave, Showbiz, Unintended en Hate This & I'll Love You.
Het tweede album - Origin of Symmetry - blijft het beste album dat ze gemaakt hebben. Nummers als New Born, Space Dementia, Plug In Baby, Micro Cuts en Megalomania zijn erg sterke nummers. Het album klinkt bovendien lekker rauw, over the top maar niet zo dramatisch bombastisch als Absolution, het derde album. Ik vind dat het minste album - al doe ik dan misschien nummers als Stockholm Syndrome, Hysteria, Butterflies and Hurricanes en Thoughts Of A Dying Atheist tekort.

Dan heb je natuurlijk nog de b-kantjes en met name de live-opnames (waaruit blijkt dat ze live absoluut overtuigend zijn).

Het nieuwe album:
01. Take A Bow: lekker nummer, beetje electronisch, vage sfeer, beetje dance. Ik kan me wel voorstellen dat mensen dit nummer niet bij Muse vinden horen. Verder vind ik het net iets te slap: de 'grande finale' blijft uit.

02. Starlight: klinkt goed, typisch Muse. Dansbaar.

03. Supermassive Black Hole: catchy, funky. Goed nummer en ook nog eens experimenteel.

04. Map Of The Problematique: een van mijn favorieten en ik kan niet eens direct uitleggen waarom. De sfeer trekt me aan en het is ook nog eens een heel lekker nummer.

05. Soldier's Poem: wat een kutnummer. Hier slaan ze de plank totaal mis m.i. Een rustpunt is absoluut goed, kijk naar Unintended (op Showbiz), Feeling Good (Origing of Symmetry) of Sing for Absolution (Absolution). Maar ik vind dit wel zo'n kutnummer: ik gebruik bij dit nummer altijd de afstandbediening c.q. next-knop.

06. Invincible: lekker, maar net iets te langdradig waardoor het een beetje saai wordt. Het marsritme is lekker, maar de opbouw duurt net iets te lang. Als de bas erbij komt, begint het echt te komen.

07. Assassin: heerlijk. Kort en krachtig.

08. Exo Politics: lekker nummer...

09. City of Delusion: heel fijn, vooral de strijkersarrangementen en ook de gitaar in het begin. De bas eigenlijk ook. Topnummer.

10. Hoodoo: wel lekker, een beetje in de lijn van de obscure filmmuziek. Zeker het begin (zou het goed doen in een Tarantino-movie).

11. Knights of Cydonia: een afsluiter zoals het Muse betaamt: erg goed, krachtig, bombastisch, alles uit de kast. Tof.

Op de Japanse versie staat nog Glorious: tof nummer!

Ik heb overigens vanochtend perskaarten toegezegd gekregen.

Laatst gewijzigd op 26-08-2006 om 15:28.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 20:30
Verwijderd
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 20:52
Georia
Georia is offline
Brabanthallen fijne zaal?
Oud 26-08-2006, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Georia schreef op 26-08-2006 @ 21:52 :
Brabanthallen fijne zaal?
Geen idee eigenlijk, ben daar nog niet geweest.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 23:02
Briseïs
Briseïs is offline
Citaat:
KurtYo schreef op 26-08-2006 @ 16:25 :
blabla
Denk je nou echt dat iemand dat helemaal gaat lezen?

Ik denk wel dat ik erheen wil. Even wachten tot mn vrindinneke thuiskomt van vakantie en me vertelt dat ze ook wil want ik ga niet in mn eentje.
Oud 27-08-2006, 08:24
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Briseïs schreef op 27-08-2006 @ 00:02 :
Denk je nou echt dat iemand dat helemaal gaat lezen?
I did .
Oud 27-08-2006, 10:02
Verwijderd
ik ook, wel slecht verhaal

'nr. # is ook wel "lekker"'
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 13:07
mjk
mjk is offline
Citaat:
KurtYo schreef op 26-08-2006 @ 16:25 :

01. Take A Bow: lekker nummer, beetje electronisch, vage sfeer, beetje dance. Ik kan me wel voorstellen dat mensen dit nummer niet bij Muse vinden horen. Verder vind ik het net iets te slap: de 'grande finale' blijft uit.

05. Soldier's Poem: wat een kutnummer. Hier slaan ze de plank totaal mis m.i. Een rustpunt is absoluut goed, kijk naar Unintended (op Showbiz), Feeling Good (Origing of Symmetry) of Sing for Absolution (Absolution). Maar ik vind dit wel zo'n kutnummer: ik gebruik bij dit nummer altijd de afstandbediening c.q. next-knop.
Over Take a Bow. Dit doet me denken aan paranoid android, ik heb het idee dat het hoogtepunt al in het midden zit (bij muse bij de solo). Het einde is een outro op weg naar de rest. Pas na paar keer kon in het waarderen.

En de rustpunten, ik vind beide voorbeelden niet bepaald rustpunten. Op OOS kan ik er maar één vinden, dat zijn de laatste 2 minuten van Citizen Erased. Op absolution is het blackout. En Soldiers Poem is niet eens zo slecht, vooral het achtergrondkoortje is heel ardig. Invincible vind ik wel een draak.

Maar goed, beste nummers zullen wel live gespeeld worden, en ik ben erbij
Oud 27-08-2006, 16:55
GekkeWaus
GekkeWaus is offline
Citaat:
Mortification schreef op 08-06-2006 @ 19:15 :
Ik vind het een kutband.
Reageren

Regels voor berichten