Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-06-2006, 23:09
waves
waves is offline
Wat echt heerlijk is op een pannenkoek is goulash . Ragout gaan ook, maar is iets minder lekker vind ik. Of met spek en kaas of stroop, Met champignons erin (jammie). Appels, ananas, chocoladepasta en banaan (die laatste heb ik ooit in de Okki gelezen ), aardbeien met slagroom...

Ik kan uren doorgaan over pannenkoekenbeleg .
Oud 23-06-2006, 13:34
Roos
Roos is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-06-2006 @ 17:02 :
Kom ze dan ook voor mij bakken Dan hoef ik ook niet te prutsen
Het geheim: een goede anti-aanbak pan en een beetje boter (vloeibare boter in zo'n knijpfles is makkelijk).
Maak je pannekoek ook niet te dik, gewoon 1 soeplepel beslag.
Als het goed is, kan je de pannekoek dan na een tijdje zo los schudden. Zonder spatel, gewoon een beetje heen en weer schudden met die pan.
Dan omdraaien, nog heel even bakken en klaar.

Als je zo'n zilverkleurige pan hebt, wordt 't moeilijker, want daar plakt alles aan vast (bij mij dan )
Oud 23-06-2006, 17:47
loeserr
loeserr is offline
toevallig net achter de kiezen

heerlijk met butterscotch-stroop of kaneelsuiker
Oud 23-06-2006, 18:56
marrel
marrel is offline
Met een overdosis poedersuiker, appel of ananas
Oud 23-06-2006, 19:50
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Roos schreef op 23-06-2006 @ 14:34 :
Het geheim: een goede anti-aanbak pan en een beetje boter (vloeibare boter in zo'n knijpfles is makkelijk).
Als het goed is, kan je de pannekoek dan na een tijdje zo los schudden. Zonder spatel, gewoon een beetje heen en weer schudden met die pan.

Als je zo'n zilverkleurige pan hebt, wordt 't moeilijker, want daar plakt alles aan vast (bij mij dan )
Ik heb het vanavond maar eens geprobeerd en het was een gepruts Ik had een antiaanbakpan en boter uit zo'n knijpfles, ze waren alleen toch nog vaak te dik en daardoor niet gaar en te zwart aan de randen en op sommige stukken.

Ze waren wel te eten maar ze vulden wel heel erg en die van mijn vriendin waren beslist lekkerder.
Oud 03-07-2006, 10:48
Azaelia
Azaelia is offline
Heerlijk met ananas alsjeblieft. Gewoon te lekker. Vooral nu met dat warme weer. Of met appel/kaneel jam. Lekker simpel.
Oud 03-07-2006, 17:58
Miracle
Miracle is offline
Één met kaas en één met stroop.

Laatst had ik er één met tomaat, kaas en ham. Die was ook erg lekker.
Oud 05-07-2006, 20:26
wesp
wesp is offline
pannenkoeken zuigt. blehhh
Oud 05-07-2006, 21:58
Verwijderd
Gisteren heerlijke pannenkoeken met kersen gegeten. En met appel, met daarbij kaneel-ijs
Met citaat reageren
Oud 05-07-2006, 22:01
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 23-06-2006 @ 14:34 :

Idd, anti-aanbak-ding
Ik doe altijd twee kleine soeplepels erin aan beslag (dat zal iets meer zijn dan zo'n gewone soeplepel) en dan goed schudden zodat het beslag uitloopt. Dan wachten tot de pannenkoek van boven droog is, dat ziet er gelig uit, meer geel dat wit. Dat zie je wel En dan omdraaien. De eerste pannenkoek moet altijd wat langer, de pannenkoeken daarna gaan altijd prima en een stuk sneller. Beetje oefenen, je hebt het zo onder de knie
Er zijn ook mensen die suiker door het beslag doen, en het voor elkaar krijgen de pannenkoek niet te laten verbranden. Dat lukt me niet, suiker maakt mijn pannenkoeken echt zwart. Dus geen suiker erdoor doen, dat kan later ook nog prima erbij
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 07:35
Verwijderd
Ik heb een speciale pannenkoekpan (met anti-aanbak laag) die in het midden hoger is dan aan de zijkanten, waardoor je heel gelijkmatige pannenkoeken krijgt, zoals ze in een pannenkoekrestaurant hebben. Maar dat maakt het omdraaien wel iets lastiger. Al wordt dat gecompenseerd doordat de opstaande rand van de pan, die maar een hele flauwe helling maakt.
Zat in het kerstpakket van m'n moeder
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 08:11
Marlou
Marlou is offline
Ben niet heel erg dol op pannekoeken, heb liever poffertjes. Maar als ik een pannekoek neem, dan eentje met aardbeien en poedersuiker!
Liefs Marlou
Met citaat reageren
Oud 06-07-2006, 11:57
Uice
Uice is offline
Een pannekoek met stroop natuurlijk.

Maar in andere buien suiker of soms zelfs jam. Of ijs, maar dat eet moeilijker.
Oud 14-07-2006, 10:01
girl-in-trouble
girl-in-trouble is offline
Ik eet ze of met niks, of met zoetpoeder (poedersuiker als we dat niet hebben) of met schenkstroop.
Heel af en toe hebben we ze ook wel 'ns hartig.
Oud 14-07-2006, 11:02
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 23-06-2006 @ 20:50 :
Ik heb het vanavond maar eens geprobeerd en het was een gepruts Ik had een antiaanbakpan en boter uit zo'n knijpfles, ze waren alleen toch nog vaak te dik en daardoor niet gaar en te zwart aan de randen en op sommige stukken.
Dan heb je waarschijnlijk het vuur te hoog staan, want je geeft ze niet de tijd te garen en daardoor krijg je ook die zwarte randen. Het beste is om het gas op middelhoog vuur te zetten.
Met citaat reageren
Oud 19-07-2006, 07:32
Tofke_H
Tofke_H is offline
stroop en suiker
Oud 20-07-2006, 18:30
LA LENA
LA LENA is offline
Ehm... ingebakken kaas en/of ananas/aardbeien/ander fruit .
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten