![]() |
||
Citaat:
![]() Maar er mag best een nieuw topic voor gemaakt worden hoor.. denk alleen niet dat er veel te discussieren valt, aangezien mijn bronnen de eerdere argumenten feitelijk al ontkracht hebben. ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Nagels en haren hebben geen zenuwen die pijn kunnen voelen en groeien terug. Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
volgens mij begon ik niet de discussie hierover, maar haalde ik het alleen aan in mijn betoog. Daarnaast zijn je argumenten erg kortzichtig maar wil ik het best is over hebben als dat je boeit ![]() maar niet zeggen: krijgen we deze discussie weer als je zelf in stellingen hierover kruiipt en dingen van mij wil weerleggen waarover de discussie die hier aanwezig is eigenlijk niet gaat |
![]() |
|
![]() |
Rood is tekst van mij
T_ID schreef op 27-09-2006 @ 13:16 : In een tijd waarin wetenschap nog niet bestond, is dat niet echt een grote prestatie lijkt me zo. Verder maak ik hieronder je enige 'wetenschappelijk feit' uit de bijbel met de grond gelijk. Je noemde er zelfs maar eentje, dus waarom je spreekt over een meervoud ontgaat me. Ik ha hierop in omdat het adembenemend is hoeveel wetenschappelijke feiten van nu al aanwezig waren in de wetten van toen. Ik denk dat ik er tientallen zou kunnen noemen, maar je ontleent aan mijn totaal geen geloof of vertrouwen dus vraag ik me af of het zin heeft. Dat staat in het geheel niet in de bijbel. Verder zie ik je die claim nog niet onderbouwen. Link eens een medische faculteit door ofzo. Lulkoek. Bewijs het maar eens. a: lulkoek? waarom zeg je dat als je vervolgens komt met de stelling: bewijs het maar eens ? Als we al er vanuit gaan dat we elkaar onwaarheden vertellen heeft het discussieren al helemaal geen zin. b: je vraagt om bewijzen, wat zijn volgens jou bewijzen? Wanneer een professor biologie zoiets zegt? nogmaals: lees dat boek wat ik noemde ![]() Uit onderzoek blijkt dat er wereldwijd slechts 9 gevallen van peniskanker bekend zijn bij besneden mannen. opvallend is dat bij moslims, die tussen hun 3e en 12e levensjaar besneden worden, méér peniskanker voorkomt dan bij Joden, die na 8 dagen worden besneden. De smegma-bacterie (de bacterie die peniskanker veroorzaakt, deze komt daar doordat er niet goed (kan) word(en) schoongemaakt) heeft bij hen al enige jaren kankerverwekkende activiteiten kunnen ontplooien, voordat een besnijdenis werd uitgevoerd. Waarom op de 8e dag? Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoont dat dat te maken heeft met de bloeding. Vanaf de derde dag vliegt de bruibare pro-trombine omhoog, omdat de vitamine K werking op gang komt. (zonder vitamine K kan pro-trombine niet werken) op de 8e dag is dat 110%, meer dan de baby zijn hele leven zal hebben. Dat wil zeggen dat op de 8e dag een bloeding eerder stopt dan ooitin zijn hele bestaan. Met andere woorden, de perfecte dag voor een besnijdenis. Baarmoederhalskanker. Uit verschillende onderzoeken blijkt dat vrouwen van Joodse, dus besneden mannen, 9 á 10 keer zo weinig baarmoederhalskanker krijgen als vrouwen van niet besneden mannen. Dat isook zo bij moslimvrouwen. . Waarom is dit bovendien in het christendom niet verplicht als de bijbel het erbij bij het rechte eind zou hebben? Waarin ze toen waren ja... dat het niet meer verplicht is heeft te maken met de doop enz, maar dat is een lang en moeiolijk verhaal. Wel is het zo dat we nu veel hygienischer leven en dus risicos daardoor al minder klein zijn. Feit blijft dat het zeer veel ziektenkansen verlaagt dus het wel aan te raden is, maar de normen in onze samenleving verbieden dat zo ongeveer want ja, een kind pijn doen kan niet hea ![]() Als ik jou nu eens zou vertellen dat dat gewoon menselijk uit is te zoeken en dat meerdere stammen dit wisten. Als ik daar nu eens aan toe zou voegen dat dat vandaag de dag niet langer relevant is... Er blijft weinig van de bijbel over. Ze schreven slechts iets op dat iedereen al tijden wist. Nou, wow, mirakel zeg... Mijn persoonlijk ervaring bewijst anders. Verder ben je nu natuurlijk de redenatie aan het omdraaien. Ik hoef niet te zoeken naar god om het niet-bestaan aan te tonen om jouw fictieve claims te weerleggen, jij moet je claims gewoon onderbouwen, lukt dat niet, dan kloppen ze niet. Zo werkt het, niet anders. Ja, mannen hebben ook echt een baarmoederhals, professor in de anatomie. Bloody hell zeg, dit is echt beneden elk peil. Hier staat idd VAN. Dus de vrouwen VAN besneden mannen hebben hier veel minder kans op. dit geen onzin zoals jij even later in een post beweert en ik wil toch vragem om is wat respect. Ik doe jouw argumenten ook niet af met "onzin en lulkoek". Die feiten die volgens jou "onzin" zijn, zijn idd onderzocht op universiteiten en door professoren. Zie hier hoe het boek "moderne wetenschap n de Bijbel " is ontstaan. |
![]() |
||
Citaat:
||||||||
Citaat:
Nu staat er echter maar een, die bovendien nog eens onderuit gehaald is ook. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens zijn die twee onderzoeken, wat ze ook zijn, al onderuit gehaalt door de links die eerder gepost werden lijkt me. Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
Complications of Circomcicions by the Department of Surgery, Hope Hospital, Salford, UK Complications of Circumcisions by the Urological Clinic Association, USA Significantly increased risk of complications with mass circumsicions Kunnen we dan ff ophouden met deze onzin? Ik heb nu 6 links gepost door artsen of medische instellingen die het er allemaal over eens zijn dat de voordelen van een besnijdenis te verwaarlozen zijn terwijl ze tegelijkertijd een toegenomen risico vormen voor het kind. Case closed. Next! (baai ze wee, ik geloof dat ik 'circumcision' op honder verschillende manieren heb geschreven. Wat een kutwoord! ![]()
|
Oww jah, zie natuurlijk ook de meest voor de hand liggende bron op het internet, lol: Wikipedia: The risks of Circumcision
Oh, en nog een goede (ik blijf bezig met toevoegingen zo! lol) http://www.circumcision.org/studies.htm Daar staan ook wel wat grappige info op, met zulke hoopgevende titels als: Circumcision is Not Good Health Policy Circumcision Results in Significant Loss of Erogenous Tissue Researchers Demonstrate Traumatic Effects of Circumcision Circumcised Penis Requires More Care in Young Boys Poll of Circumcised Men Reveals Harm Serious Consequences of Circumcision Trauma in Adult Men Clinically Observed Surveys Reveal Adverse Sexual and Psychological Effects of Circumcision Survey Finds Circumcision Contributes to Vaginal Dryness Enjoy ![]()
Laatst gewijzigd op 28-09-2006 om 19:22. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() En dan ga ik nu ff een lading frietjes & kroketten bakken.. ik heb honger.
||
Citaat:
Zo dichtbij had ik nog niet gekeken en het waren volgens mij ook geen Somalische meisjes dus ik veronderstel dat ze "syncronised" bedoelde.. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Case closed indeed. ![]() Laatst gewijzigd op 28-09-2006 om 22:06. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() Daarnaast vraag ik me af waarom jij discussieert (net als vele anderen hier) Je hebt het over winnen en verslaan enz... Discussieren om te winnen, dat deed ik vele jaren geleden ook, ben er niks mee opgeschoten, want er valt niks te winnen. eHEt is geen wedstrijd. Ik probeer hier wat van de kracht ban de Bijbel te laten zien, getuigen heet dat. Hiermee zal ik zeker doorgaan, omdat ik nog niemand met gegronde argumenten tegen ben gekomen over het tegendeel. |
![]() |
|||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Verwijzen naar vage boeken van twijfelachtige kwaliteit schiet ik niks mee op. Citaat:
Citaat:
![]() Een hypothese moet bewezen worden. Een bewezen hypothese is een theorie, die moet wel weerlegd worden omdat het zich al bewezen heeft. Citaat:
Zeker in de confrontatie tussen religie en feit is dit nuttig om te weten, gezien de enorme hoeveelheid pseudowetenschappers en fraudeurs die zich in de schemerzone van het religieuse kamp ophouden. Denk aan mensen als Wyatt die een duikexpeditie in scene zette. Denk aan 'dokter' Hovind die onterecht titels claimt en onderzoeken claimt die helemaal nooit plaatsvonden, denk aan sommige theologen die uitspraken doen die geheel buiten hun kennisveld vallen...
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik wordt er zo moe van dat dezelfde bullshit die je op internet massaal ontmaskert als oplichting op papier gedrukt wordt en dan opeens wel een autoriteit zou zijn. Als ik al die boeken van gelovige pseudowetenschappers serieus moest kopen en lezen kon ik er onderhand mee behangen, terwijl wat er in staat al lang bekend en achterhaald of weerlegd is. Dat terwijl ik nog geen enkele fundamentalist het werk van Nietzsche zie aanschaffen of iets dergelijks, dat terwijl Nietzsches analyse van het corrumperende gedrag binnen een religie toch heel wat constructiever is dan de zinloze rookgordijnen die mensen als Hobrink trekken.
||
![]() |
Citaat:
"Nietzsche is dood": God |
![]() |
||
Citaat:
Verder een goede manier om de discussie verder te onlopen. ![]()
||
![]() |
Citaat:
De feiten over besnijdenis zijn er legio. De statistieken wijzen dat uit. Zeker m.b.t. bijboorbeeld baarmoederhalskanker en peniskanker. Van eten van visvetten weten we inmiddels dat dit gezond is. Iets waar de wetenschap van die tijd in zijn geheel geen weet had. Evenals het nut van besnijdenis. Een joodse wijk in Straatsburg is in de veertiende eeuw, toe de pestepidenie heerste, volgens de joodse reiningingswetten gereinigt. Daar kreeg de epidemie nauwelijks kans. Ook in de aids problematiek van dit moment wordt besnijdenis weer genoemd. Als men volgens de bijbelse wetten zou leven dan zou aids uberhaupt niet bestaan. Ik ben in ieder geval nog nooit iemand tegengekomen die mij kan uitleggen hoe aids kan ontstaan als men volgens de bijbelse wetten leeft. Uiteraard is het maatschappelijk niet te verkopen maar dat ligt toch niet aan de bijbel? Verder is het bewijzen van creationisme een staaltje van omgekeerde bewijslast natuurlijk. Wat wij daadwerkelijk kunnen achterhalen van de beschaafde mens geeft aan dat de vroegste mens wist dat er een Schepper bestond. Dat we eeuwen later gaan zoeken naar een alternatief is prima. Alleen is het alternatief nog niet gevonden. Het ziet er in ieder geval constant anders uit. Ik probeer de wetenschap niet onderuit te halen. Integendeel. Maar wat de media vaak verkondigt probeer ik wel eens te checken en wat mij dan verbaasd is dat alles zo maar aangenomen word als bewijs. Afgelopen week werden er bij Spitsbergen Dino resten gevonden. Zeker mogelijk, maar is er dan geen enkele wetenschapper die een digitale camera heeft om dit vast te leggen. Tot nu toe hebben we alleen nog maar animatie tekeningen gezien. Niet dat ik niet geloof dat die beesten niet gevonden zijn maar ik zou dan ook graag wat meer willen zien. Wetenschap is ontzettend waardevol maar kan dingen niet los zien van wat in de bijbel ook staat. Dit blijft een incompleet beeld geven en vragen oproepen die dan nooit te beantwoorden zijn. Het ontstaan van de aarde is zo complex dat het gewoon niet mogelijk is dat het bij toeval is ontstaan. Natuurlijk zijn er bewijzen geleverd tegen dit punt als het gaat om het ontstaan van de aarde. Wetenschappers hebben bewezen dat er onder bepaalde omstandigheden aminozuren zouden ontstaan. Hiermee bewezen de evolutionisten de oersoep. Maar ze vertellen er dan niet bij dat de aminozuren het niet eens zou overleven als men er niets aan deed. De straling zou de ontstane aminozuren direct weer vernietigen. De aminozuren die waren ontstaan waren niet alleen bouwstenen van het leven, maar ook aminozuren die gevaarlijk waren voor het leven. Dan bestaat ook nog het feit dat de kans dat één eiwit ontstaat zo klein is, dat het bijna onmogelijk is om de juiste combinatie van aminozuren bij elkaar te krijgen. Bijvoorbeeld: een eiwit bestaat uit 100 aminozuren. De kans dat er dan een bepaalde molecuul ontstaat met een vaste structuur is hetzelfde als 1 op 10^130(= 1 met 130 nullen erachter. Dit betekent dat de oudheid van het heelal volgens de evolutionisten niet klopt. Zij zeggen dat het universum 30miljard jaar bestaat. Als in die tijd het bovengenoemde eiwit zou moeten ontstaan zouden er dus 10^130ste reacties moeten hebben plaatsgevonden. Volgens berekeningen zouden er in die 30 miljard jaar van de evolutionisten maar 10^107ste reacties plaats hebben kunnen vinden. Dit betekent dat men 10^23ste reacties te kort komen. En dan heb je pas één eiwit! De kans dat één gen ontstaat is 1 op 10^600ste. Zelfs 100 miljard jaar is te kort om een mens te formeren. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Je kunt in dit geval niet over een (constante) kans spreken, omdat die kansen een functie zijn van de tijd, beste Keessie. En daar zit 'm nu juist de crux. Verder is het doel van de wetenschap niet dingen te 'bewijzen', maar dat schijn je ook niet door te krijgen.
Verder kloppen je berekeningen ook voor geen meter. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zeggen dat de berekeningen niet kloppen zonder argumenten of iets dergelijks te geven is makkelijk. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||||||||||||||
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Weet je wat de mensen vroeger wisten over vis? Dat wanneer je het at je niet dood ging van de honger. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Aan jou de beurt nu: bewijs maar dat het meer in dan weerlegde speculatie. Citaat:
Citaat:
Leuk artikel over aminozuren, het weerlegt ook meteen jouw bewering dat ze onder bestraling niet zouden kunnen overleven: http://www.newscientistspace.com/article.ns?id=dn7895 Citaat:
Dat is namelijk het scenario als je tig miljoen aminozuren tienduizenden jaren lang zou bestralen. Citaat:
http://www.astro.ucla.edu/~wright/age.html Samenvattend Leeftijden volgens drie methoden: - Oude ster via radiodatering: 14.1 met marge van +/- 2.5 Gyr - Oudste sterrenclusters: 11.5 met marge van +/- 1.3 Gyr - Oudste witte dwergsterren: 12.8 met marge van +/- 1.1 Gyr. - Oudste witte dwergsterren: 11.5 met marge van +/-1.0 Gyr. (1 Gyr = 1 miljard jaar) Citaat:
![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Je bent wetenschap altijd erg aan het promoten, maar je doet hartstikke interessante stof wel een beetje onrecht aan door er zo over te praten vind ik. Dat kan beter. ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Feit is dat er in de wetenschap ook helemaal geen concensus is over hoe precies dat is gebeurd, te meer omdat we natuurlijk niet binnen een mensenleven de tijdschaal kunnen reproduceren. Dat is natuurlijk ook niet meteen een rechtvaardiging voor het aanvaarden van allelei ad hoc-hypothesen m.b.t. godheden.
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
Ik heb geen idee wat je met de afbeeldingen wilt beweren. Dit zijn fossiele fotoos van weet ik veel wat. Maar hebben totaal niets te maken met de fossielen die in Spitsbergen gevonden zouden zijn. Als je geen bewijs materiaal hebt kun je beter niet zomaar iets verzinnen. Uiteraard neem ik deze woorden terug als ik besef dat dit werkelijk fotoos van afgelopen week zijn, maar volgens mij verzin je er maar wat op los. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Stamcellen.
Bush. ![]() Maar goed: Veel organische moleculen die essentieel zijn voor het leven ontstaan door polymerisatie (aan elkaar rijgen) van een groot aantal enkelvoudige (gelijksoortige) organische moleculen. Eiwitten ontstaan door polymerisatie van aminozuren, zetmeel is een polymeer van suiker. Ook DNA en RNA zijn polymeren. Hoe polymeren zijn ontstaan uit enkelvoudige organische moleculen is vooralsnog niet duidelijk, maar: Zelforganisatie is het proces waarbij in een chaotisch systeem schijnbaar spontaan structuren ontstaan. Deze structuren kunnen een steeds complexere vorm aannemen. Het ontstaan van structuren op kwantum-, atomair en moleculair niveau wordt mogelijk gemaakt door de werking van de natuurwetten. Cellen zijn afgescheiden van hun omgeving door een celmembraan, bestaande uit fosfolipiden. Het is mogelijk gebleken om celachtige structuren te laten ontstaan uit organisch materiaal uit meteorieten. De betrekkelijk recente ontdekking van de black smokers, heetwaterbronnen op de bodem van de oceanen, en de in de omgeving daarvan levende extremofielen, die alle tot het eencellige fylum der archeobacterieën behoren, heeft een aantrekkelijke nieuwe theorie voor de abiogenese opgeleverd. Er zijn namelijk veel argumenten ![]() Dus, om terug te komen op stamcellen?
|
![]() |
|
|