Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() ![]()
|
Volgens mij is uiteindelijk de enige manier om hier uit te komen het gewoon te proberen. Als nou na een half jaar of een jaar blijkt dat het niks is, kun je altijd nog stoppen, toch? En dan kun je dan ook altijd nog bedenken wat je dan wil gaan doen ipv psychologie.
Ik bedoel, je hebt je ingeschreven omdat de studie je leuk leek. Dus daar zit niet de reden om het niet te doen. De enige reden om het niet te doen is, als blijkt dat je het niet aankan. Maar dat kan je vantevoren gewoon niet weten. Dan kan je wel een hoop gaan speculeren, zovan als dit..., dan dat..., ofzo, maar uiteindelijk moet de praktijk gewoon uitwijzen of die studie bij jou past en of je het wel aankan, lijkt me. x Lau |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Jij bent eerder iemand die op gevoel en zintuiglijke waarneming afgaat, denk ik. Dus je ziet iets zoals het is (of lijkt voor jou) en je probeert je daar vanuit het eigen gevoel in te leven. Elke methode heeft zijn eigen voordelen en nadelen. Jij zult je misschien beter in anderen in kunnen leven dan mij, terwijl ik beter ben in het ontwerpen en begrijpen van complexe systemen (zo waren de exacte vakken voor mij altijd een eitje, terwijl ik van gedichten en kunst nooit iets begreep). Misschien is het aan te raden nog eens goed na te gaan welk beroep goed bij je past. Er zijn veel beroepen waarbij psychologie een rol speelt, maar bij elk beroep anders toegepast wordt. Een studie Psychologie is droog, veel statistiek enzo .. terwijl Pedagogische Wetenschappen bijvoorbeeld mensgerichter zijn. |
![]() |
|
![]() |
Ik vind het een lastig probleem. Ik raaad je aan om het met anderen (vrienden, de schooldecaan, whatever) over te spreken. Die kennen je wat beter. Als je iets heel graag wil, moet je het maar doen en de gevolgen maar ondervinden.Maar je moet je inderdaad neit afsluiten voor alles wat je tegenkomt. Ik zou het niet weten en er maar heel goed over nadenken. Sterkte!
|
Ik heb besloten dat ik het gewoon ga proberen. Het is iets dat ik heel graag wil en als het me niet lukt, kan ik altijd nog stoppen...
![]() Nou moet ik alleen mijn inschrijfformulieren van de uni ontvangen, want anders heb ik deze topic helemaal voor niets geopend en kan ik volgend jaar pas beginnen. ![]()
|
![]() |
Als jij dat wilt moet je dat zekers doen, want als je dingen doet waarin je plezier hebt, ben je al een stuk verder. Denk alleen wel dat je veel confrontaties met jezelf zal krijgen, maar dat is misschien juist een goed iets.
|
Sorry dat ik deze topic up
![]() ![]() ![]() En wat mij betreft mag deze nu dicht, ik had geen zin om hier een nieuwe voor te openen en dat was toch off-topic geweest, maar ik wilde het toch even kwijt. ![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
een vriendin van mij heeft hetzelfde... en daarom ben ik beswel bezorgd eigenlijk. ze gaat komend jaar stage lopen en ben heel erg bang dat ze zichzelf zeg maar voorbij loopt. vooral omdat ze zelf nooit echt hulp heeft willen hebben... maar geloof ook dat ze het heel graag wil en het is kwa karakter ook echt iets voor haar.. dus misschien is het ook wel een manier om zelf sterker te worden...
zou het gewoon proberen, maar wel jezelf in de gaten houden ![]() |
![]() |
|
Ik denk dat je het wel kunt. Okay, het zal vaak huilen zijn enzo.
Een vriendin van mijn zus heeft Creatieve Therapie gestudeert en die vertelde dat er haast elke dag wel iemand huilde! Nou, ik denk dat als je het echt wilt, dan lukt het vast wel. Iemand die niks weet van tegenslagen, die kan ook moeilijk een beroep als Psycholoog uitoefenen is mijn mening. Ik hoop wel dat het je lukt, ik wil misschien ook iets in die richting, en ook ik ben niet zo zelfverzekerd.
|
Hoi!
Ik vind dit een hele interessante topic! Ik heb er zelf ook over nagedacht om psychologie te gaan studeren maar bedacht dat het maar beter was om het niet te doen op dat moment, want.. ik ben veel te gevoelig daarvoor. Ik ben zo'n meisje die zich overal in herkent.. bijv. "Ben jij hoogsensitief", ik lees een paar symptomen en stel vast dat ik dat ben. Het is niet dat ik erg onzeker ben over mezelf maar ik ben wel zo'n meisje dat haar hersens de hele dag laat malen en ik ben bang dat ik mezelf dan zou verliezen in de studie juist omdat het zo interessant is. Maar... de psychologie is ontzettend breed. Klinische psycholgie is slechts een onderdeel. Dat onderdeel van de psycholgie was datgene wat mij het minst aansprak. Ik vind het juist reuze interessant hoe de mens in elkaar zit en kan hier uren over praten. Deze informatie kun je ook heel erg praktisch toepassen. Bij de Universiteit Twente krijgt de psychologie een aanpak van een hele andere kant, echt heel erg interessant. Maar ik weet niet welk deel van de psychologie jou aanspreekt. Je hoeft dus niet alleen met problemen van mensen te werken, je kunt daarvoor kiezen. Toch zul je een groot deel hier van meekrijgen. Maar laat dit er niet voor zorgen dat je deze studie niet gaat doen, ik denk dat het bij je past en je merkt het vanzelf. De redenen van mij om psychologie niet te gaan studeren die ik hierboven gaf waren niet de doorslaggevende dus laat je je door mijn reactie niet afschrikken. Ik denk dat ik zeker nog een aantal colleges psycholgie ga volgen naast mijn studie. Het blijft me aanspreken. Ik heb alleen nog 1 vraag: waar wil je psychologie gaan studeren?
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Als Anneee het niet wil, kan ze hem tenslotte ook zelf sluiten. ![]() |
![]() |
|
*ik zie deze topic nu pas.... vaag! maar ik ga toch eventjes reageren*
Ik ben zelf naar een open dag psychologie geweest (alweer een tijd terug) Hier vertelde ze ook dat als je zelf psychische problemen hebt / hebt gehad het inderdaad moeilijk kan zijn. Voor sommige mensen wordt het dan allemaal te veel en kappen met de studie. Dat kan bij jou ook gebeuren, maar dan heb je het in ieder geval geprobeerd! De man die de voorlichting gaf vertelde ook nog, dat er mensen waren die de studie deden die psychische problemen gekent hebben, maar die het júist daarom goed doen. Het kan dus twee kanten opgaan! Wat ik verder nog wil zeggen is dat je niet die studie moet doen omdat je anders je moeder teleursteld hoor! Als je het doet, mot je het voor jezelf doen! Je moeder is je moeder en hoort daarom, naar mijn mening trots op je te zijn, wat je ook doet; wat je ook studeert; en ook als je niet studeert. Als ik jou was zou ik het gewoon proberen! Misschien gaat het bij jou wel die ene kant op, dat het juist béter gaat ipv slechter dan andere mensen op de studie! succes met het maken van je keuze! Wendy
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() Sorry, geen hulp van mij iig maar je studeerd nu toch al psych?
||
Citaat:
||
Citaat:
Nee, hou deze maar even open. Voor mij is het niet meer relevant, maar misschien dat anderen er nog iets aan kunnen hebben.
|
![]() |
|
|