Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2006, 08:55
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 14-08-2006 @ 14:06 :
mwah die zijn gewoon bang dat ze zelf worden gepest.
Leuk dat je het zo voor jezelf kunt verantwoorden, maar dat gaat natuurlijk ook maar voor een beperkt deel op.
Oud 16-08-2006, 22:35
-(L)-
Ik heb ook ooit 'n keer de opmerking gekregen dat ik lelijk ben. Achteraf gezien was dit als grapje bedoeld, en dacht diegene dat ik 't ook zo had opgevat. Dit was echter niet zo. Ik ben jaren lang onzeker geweest, gepest geworden, ik liet over me heen lopen, etcetera. Daardoor trok ik 't me heel erg aan en werd m'n zelfvertrouwen tot op het nulpunt de grond in geboord.

(Ik ben altijd tevreden geweest met m'n uiterlijk, maar ik merkte (net als jij) dat zo'n opmerking voor een (tijdelijk) negatiever zelfbeeld kan zorgen).

Door bepaalde dingen die ik heb meegemaakt ben ik ontzettend veranderd en heb ik heel veel zelfvertrouwen terug gekregen. Zo kan het me niet meer zo veel interesseren wat andere mensen van me denken. Nou ja, natuurlijk houdt 't me wel bezig, maar ik zit er iig niet over in als iemand me niet mooi / leuk vind. Jammer dan. Iedereen vind wel iemand 'niet mooi' of 'niet leuk'.

Een aantal tips die in dit topic staan heb ik onbewust ook gebruikt. Ik denk dat het allerbelangrijkste is dat je mensen die opmerkingen over je maken, eens goed bekijkt. Zoals al eerder gezegd sta jij daar ver boven. Probeer de negatieve punten van die mensen ook in te zien en plaats desnoods een opmerking terug. Dat is moeilijk, maar er is niks erger dan anderen over je heen laten lopen. Misschien wordt er in 't begin gelachen omdat jij iets terugzegt, maar voor je het weet wordt er respect voor je getoond en houden dat soort mensen gewoon hun mond. Want zoals al eerder gezegd is; ze zoeken een slachtoffer die 't zich aantrekt. Als jij laat merken dat 't je niks doet (of je iig zo opstelt) zal de lol er snel vanaf zijn en zoeken ze iemand anders.

(Relativeren kan ook wel eens helpen. Maar van de andere kant; als je je hartstikke ongelukkig voelt door dat soort opmerkingen, kan ik me voorstellen dat er nog maar weinig dingen zijn waarmee je kunt vergelijken).
Met citaat reageren
Oud 20-08-2006, 21:44
Lunatik
Lunatik is offline
Probeer je positieve punten onder woorden te brengen, vraag ook mensen van wie je weet dat ze het goed met je menen. maak hier een lijstje van en hang die ergens zodat je er naar kunt kijken als je het nodig hebt.
Ga naar de kapper, ga lekker shoppen ( kan ook 2e hands en goedkoop) en een beetje make-up doet ook wonderen. Ga sporten .. maakt endorfine aan en daarvan word je gelukkig
en het klinkt als een cliché maar schoonheid komt van binnen.. als jij uitstraalt dat je lekker in je vel zit en je tevreden met jezelf bent, vinden anderen dat ook.

Ben niet een fotomodel en Ik heb zelf afgelopen jaar flink rot in mijn vel gezeten vond mezelf te dik lelijk geen leuke kleding ga maar door. Ben gaan sporten op mijn figuur gaan letten, voor mezelf lijstjes gaan maken. blijven experimenteren met kleren en make-up maar vooral blijven doen wat ik leuk vind... het afgelopen jaar heb ik weinig aandacht gekregen, maar nu lijkt het wel of de mensen zien dat ik lekker in mijn vel zit...
Je moet blijven relativeren en dat heeft waarschijnlijk ook te maken met volwassen worden en jezelf vooral accepteren zoals je bent.
Zo slank als mijn beste vriendinnetje zal ik nooit worden.. maar ik heb wel een uitstraling waar je u tegen zegt...

Mensen worden mooi door hun uitstraling.. mooie meiden die niks uitstralen zijn niet knap evenmin als mooie mannen...
en ookal ben je niet moeders mooiste doe een beetje moeite voor jezelf dat zullen anderen ookal zeker zien en je voelt je zelf er een stuk beter door....
en om ook nog maar met een dooddoener te gooien.. Wie niet van zichzelf houdt, kan ook niet van anderen houden... zo dat was het wel weer. Meisje succes.. en je komt er weer overheen.. echt waar!
Oud 21-08-2006, 00:14
Vice
Vice is offline
Citaat:
Broeder schreef op 14-08-2006 @ 12:56 :
Dat klinkt allemaal erg leuk natuurlijk, maar er zijn genoeg knappe mensen die niet onzeker zijn en er gewoon vermaak in zien om anderen te beledigen/beoordelen. Ik geloof er in ieder geval niet echt in.
Inderdaad, sommige hebben gewoon een kutkarakter.
Oud 21-08-2006, 08:38
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Citaat:
Alizée! schreef op 13-08-2006 @ 23:50 :
Zo te zien niet ghehe.
Ach, stiekem is ze waarschijnlijk toch niet zo knap
Met citaat reageren
Oud 21-08-2006, 11:28
Vice
Vice is offline
Citaat:
Chloe Siere schreef op 21-08-2006 @ 09:38 :
Ach, stiekem is ze waarschijnlijk toch niet zo knap
Je bent gewoon jaloers.
Oud 21-08-2006, 12:08
Verwijderd
Het heeft allemaal met zelfvertrouwen te maken. Er zijn namelijk ook mooie mensen die heel onzeker zijn of zich lelijk voelen zonder zich aan te stellen. Ik vind mezelf mooi, okay ik heb wel een grote neus en rode wangen maar er zijn genoeg dingen waar ik wel tevreden over ben. Het zou mij dan ook niet raken als iemand mij lelijk noemt. Opmerkingen over mijn gedrag of karakter kwetsen mij veel meer. Het is maar net waar jouw prioriteiten liggen. Als je zo obsessief bezig bent met mooi zijn of de drang voelt om mooi gevonden te worden dan kun je nooit eigenwaarde ontwikkelen. Bovendien zijn er altijd mensen die mooier, dunner, dikker, gespierder of rijker zijn dan jij.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 20:58
A Lot Of Rock
A Lot Of Rock is offline
Citaat:
Lunatik schreef op 20-08-2006 @ 22:44 :

Ga naar de kapper, ga lekker shoppen ( kan ook 2e hands en goedkoop) en een beetje make-up doet ook wonderen. Ga sporten .. maakt endorfine aan en daarvan word je gelukkig
en het klinkt als een cliché maar schoonheid komt van binnen.. als jij uitstraalt dat je lekker in je vel zit en je tevreden met jezelf bent, vinden anderen dat ook.

goede tip!!

Ik denk trouwens dat geen enkel meisje, hoe knap of populair ze ook is, helemaal zeker over zichzelf is. Ik ken een meisje, ze doet modellenwerk, toch is ze behoorlijk onzeker! schoonheid zegt niets! het maakt niet uit wat anderen van je denken, het gaat om hoe jij jezelf voelt.
xx Lot

Laatst gewijzigd op 25-08-2006 om 21:01.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 23:19
Verwijderd
Het lijkt me belangrijk om dingen te doen die je leuk vind en op zoek te gaan naar iets waar je goed in bent (vaak gaat dit samen). De bedoeling is dat je meer zelfvertrouwen krijgt. Daar ligt de basis voor een positief zelfbeeld. Sporten werkt eigenlijk altijd goed aangezien het je negatieve gedachtenstroom tijdelijk even stopzet en idd zullen endorfines je ook 'goed laten voelen'. Hardlopen is het effectiefs in beide gevallen, maar pas goed op dat je geen belssures oploopt. Fitness werkt ook (in mijn geval althans) maar dat kan wat prijzig zijn.

Ook kun je zorgen door bijvoorbeeld wat nieuwe kleding te kopen (hoeft niet duur te zijn) en even lekker naar de kapper te gaan je wat lekkerder in je lichaam voelen.

Je bent ook pas zeventien en imo worden veel vrouwen pas echt mooi na hun achtiende. Zelfvertrouwen is de 'key'. Zelf vrouwen die niet echt knap genoemd mogen worden maar die wel veel zelfvetrouwen/humor hebben kunnen tóch erg aantrekklijk zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 11:16
Volk
Volk is offline
Het lit inderdaad aan het zelfvertrouwen... Gewoon in jezelf geloven. En verder ben ik van mening dat je beter lelijk kunt zijn dan mooi...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Volk schreef op 26-08-2006 @ 12:16 :
Het lit inderdaad aan het zelfvertrouwen... Gewoon in jezelf geloven. En verder ben ik van mening dat je beter lelijk kunt zijn dan mooi...
Dan heb je echt geluk als je oerlelijk bent
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 18:02
Vice
Vice is offline
Citaat:
En verder ben ik van mening dat je beter lelijk kunt zijn dan mooi...
Oud 26-08-2006, 18:09
Verwijderd
Citaat:
Kom op zeg, niemand wil lelijk zijn
Met citaat reageren
Oud 26-08-2006, 19:57
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
Citaat:
Rasmusje schreef op 26-08-2006 @ 19:09 :
ze zegt toch niet dat je liever lelijk wil zijn dan mooi . (ben wel wat benieuwd hoe volk dat ziet).
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 13:11
Teerbal
Teerbal is offline
Ja ik herken het wel, maar tegen mij heeft nooit iemand echt gezegd dat ik lelijk was ofzo. Maar kijk om je heen en kijk dan eens echt goed op straat geloof dat nog geen 20% van de mensen zich knap kan noemen.

Ik heb altijd mooie kleding aan, dat helpt bij mij enorm
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 11:48
Volk
Volk is offline
Citaat:
Rasmusje schreef op 26-08-2006 @ 19:09 :
Nou, ik heb er toch regelmatig aan gedacht dat het beter zou zijn als ik lelijk was. Mensen zouden dan echt interesse in je hebben om je innerlijk, je karakter. Ook met jongens enzo weet je (iets) zekerder dat het ze niet alleen om het uiterlijk te doen is, dan heb ik misschien maar weinig vriendjes, dan weet ik in ieder geval dat hij toch echt om me gaf. Als je knap bent word ook sneller gedacht dat het iq wat minder is. Verder is uit onderzoek ook gebleken dat hele knappe mensen harder gestraft worden door een jury als ze een misdaad hebben begaan. En mensen gaan dan niet met je om omdat ze erbij willen horen maar het gaat ze om hoe je bent... en zo zou het eigenlijk altijd moeten zijn. Uiterlijk zou niets uit moeten maken.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Volk schreef op 28-08-2006 @ 12:48 :
Nou, ik heb er toch regelmatig aan gedacht dat het beter zou zijn als ik lelijk was. Mensen zouden dan echt interesse in je hebben om je innerlijk, je karakter.
Als ze je wilde leren kennen misschien wel...veel mensen zijn helaas kortzichtig genoeg om ioemand die lelijk is meteen 'af te schrijven' en dus helemaal geen interesse in je te hebben.

Volgens mij zijn er ook onderzoeken gedaan naar de banen die knappe mensen hebben en volgens mij kwam daar uit dat zij vaak de betere banen hebben/krijgen. En zo zullen er vast nog wel meer positieve dingen zijn.

Ik denk dat heel knap en heel lelijk zijn allebei niet leuk is en dat je beter geen van tweeën kunt zijn.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 11:53
Volk
Volk is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-08-2006 @ 12:52 :
Als ze je wilde leren kennen misschien wel...veel mensen zijn helaas kortzichtig genoeg om ioemand die lelijk is meteen 'af te schrijven' en dus helemaal geen interesse in je te hebben.
die kortzichtige mensen hoef ik er dan ook niet bij te hebben... Als ze zo oppervlakkig zijn kunnen ze waarschijnlijk niet veel aan mijn leven toevoegen
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 11:54
Verwijderd
Citaat:
Volk schreef op 28-08-2006 @ 12:53 :
die kortzichtige mensen hoef ik er dan ook niet bij te hebben... Als ze zo oppervlakkig zijn kunnen ze waarschijnlijk niet veel aan mijn leven toevoegen
Zo zou je dat nu ook kunnen bekijken. En natuurlijk kost het tijd en wat moeite ed om uit te zoeken wie er kortzichtig is, maar dat is bij iedereen zo.
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 14:14
Vice
Vice is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 28-08-2006 @ 12:52 :
Ik denk dat heel knap en heel lelijk zijn allebei niet leuk is en dat je beter geen van tweeën kunt zijn.
Toch denk ik dat je beter heel knap kunt zijn dan heel lelijk.
Oud 28-08-2006, 20:48
Verwijderd
Schoonheid is een indicatoor van gezonde genen. Wanneer ik een vrouw uitverkies tot het ontvangen van mijn zaad, dan moet het (in theorie althans) tot potent nageslacht kunnen leiden.

Aan mensen die dingen beweren als:"Uiterlijk zou niets uit moeten maken," Sorry, neuken is menselijk
Met citaat reageren
Oud 28-08-2006, 20:51
Verwijderd
Citaat:
Benfatto schreef op 28-08-2006 @ 21:48 :
Aan mensen die dingen beweren als:"Uiterlijk zou niets uit moeten maken," Sorry, neuken is menselijk
Neuken heeft niet voor iedereen te maken met uiterlijk (anders zouden heel veel van de hoertjes er toch niet van kunnen leven, lijkt me ) en uiterlijk niet voor iedereen met neuken.

Tuurlijk speelt uiterlijk een rol in een relatie: je moet je aangetrokken voelen tot iemand, maar dat betekent niet dat iemand ook per se vreselijk knap moet zijn.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 20:03
LOLA3000
LOLA3000 is offline
Citaat:
Vice schreef op 28-08-2006 @ 15:14 :
Toch denk ik dat je beter heel knap kunt zijn dan heel lelijk.
Het is toch juist heel fijn als je heel knap bent? Ik denk niet dat er ooit een knap iemand geweest is die daar wakker van heeft gelegen.
Reageren

Regels voor berichten