Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Een nieuwe aanslag in de VS of W-Europa is reeel,...
Ja, maar niet in Nederland en het kan voorkomen worden als... 1 2.00%
Ja, maar niet in Nederland en het kan niet voorkomen worden 7 14.00%
Ja, ook in Nederland, maar het kan voorkomen worden als.... 8 16.00%
Ja, ook in Nederland en het kan niet voorkomen worden. 26 52.00%
Nee er komt geen nieuwe aanslag. Dit is gewoon een hoax om mensen bang te maken. 7 14.00%
Geen idee / weet niet 1 2.00%
Aantal stemmers: 50. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-08-2006, 12:53
Verwijderd
Nu lees ik net:

"Hulpgeld aardbeving ging naar planners aanslagen".

"Hulpverlening

Uiteindelijk zou minder dan de helft van het geld zijn gebruikt voor hulpverlening aan de slachtoffers van de aardbeving van oktober die tienduizenden mensen het leven kostte.

"De onschuldige Pakistaanse zielen in Groot-Brittannië die zo vrijgevig bijdroegen voor de slachtoffers van de aardbeving wisten niet dat hun geld in werkelijkheid zou worden gebruikt voor een van de grootste terroristische operaties", aldus een van de bronnen. "
bron: nu.nl

Het is toch werkelijk waar ongelooflijk dat deze vorm van terrorisme op deze manier gesteund wordt?
Ik begrijp ook wel dat die lui geld overal vandaan trekken waar dat mogelijk is, maar dit is wel heel wrang. Die zogenaamde liefdadigheidsstichtingen laten hiermee ook hun ware gezicht zien.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-08-2006, 14:22
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
DetonatorDc schreef op 15-08-2006 @ 12:53 :
Het is toch werkelijk waar ongelooflijk dat deze vorm van terrorisme op deze manier gesteund wordt?
Ik begrijp ook wel dat die lui geld overal vandaan trekken waar dat mogelijk is, maar dit is wel heel wrang. Die zogenaamde liefdadigheidsstichtingen laten hiermee ook hun ware gezicht zien.
Ach, het Islamic Benevolence Fund smokkelde ook wapens van het geld 'voor de hulp aan Tjetjenië'.
Oud 15-08-2006, 18:35
Verwijderd
Toevallig vindt dit plaats wanner de regeringspartijen in Groot Brittanie heel laag in de peiling staan.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 18:37
Verwijderd
Citaat:
DetonatorDc schreef op 15-08-2006 @ 12:53 :
Nu lees ik net:

"Hulpgeld aardbeving ging naar planners aanslagen".

"Hulpverlening

Uiteindelijk zou minder dan de helft van het geld zijn gebruikt voor hulpverlening aan de slachtoffers van de aardbeving van oktober die tienduizenden mensen het leven kostte.

"De onschuldige Pakistaanse zielen in Groot-Brittannië die zo vrijgevig bijdroegen voor de slachtoffers van de aardbeving wisten niet dat hun geld in werkelijkheid zou worden gebruikt voor een van de grootste terroristische operaties", aldus een van de bronnen. "
bron: nu.nl

geloof je het zelf? Dat geld komt zeker wel terecht bij de behulphoevenden en zo niet dan ligt dat niet aan die hulpinstellingen maar aan de stap daarna.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 20:09
Verwijderd
Citaat:
Hudaifa schreef op 15-08-2006 @ 18:35 :
Toevallig vindt dit plaats wanner de regeringspartijen in Groot Brittanie heel laag in de peiling staan.
Ja, toevallig.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 20:21
Bertje B.
Bertje B. is offline
Citaat:
Supreme Dutch schreef op 10-08-2006 @ 22:04 :
Ik ben blij dat ik gisteren moest vliegen, en niet vandaag..
Ik moest dus donderdag vanaf Kopenhagen naar Amsterdam vliegen. Wat een gedoe allemaal. Moet je in Kopenhagen 2x door zo'n poort lopen terwijl ze weten dat het m'n riem is en ik dat al 4x aangegeven heb. Daarna nog ff een intieme massage met een metaaldetector waar ze nog net niet naar binnen gingen. En vervolgens word me etui overhoop gehaald en mag ik wel gewoon 3 passers meenemen. Aangekomen op schiphol waar je normaal in de aankomsthal aankomt en je zo de sluis uitkomt, werd je in een pendelbusje gestopt die ff 2 meter reed en daarna weer stopte. Daarna nog een keer de detectiepoort en een intieme massage maar deze keer met de hand. Vervolgens een halfuur op zoek naar je bagage nadat je nog langs alle taxfree winkeltjes gelopen bent (wel handig, want normaal kan dat alleen op de heenweg) en dan kan je eindelijk weg.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2006, 20:48
T_ID
T_ID is offline
Die riem trek je ook uit voor je door die detector loopt. Scheelt een hoop gedoe.
Oud 15-08-2006, 21:22
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-08-2006 @ 20:48 :
Die riem trek je ook uit voor je door die detector loopt. Scheelt een hoop gedoe.
Het zal wel aan mij liggen, maar dat doe ik altijd op vliegvelden, of bij metaaldetectoren ueberhaupt.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 01:58
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 15-08-2006 @ 20:09 :
Ja, toevallig.
word eens wakker. jullie lopen te zeuern als het om complottheorien gaat maar geloven wel alle complottheorien van Bush en Blair erwijl ze niet eens met keiharde bewijzen komen om die te onderbouwen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 02:00
Verwijderd
Het kan me eigenlijk weinig bommen waar een aanslag wordt gepleegd. Als er maar geen onschuldige mensjes worden gedood.

Oh, da's meestal wel het geval bij een aanslag he.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 07:06
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Firdaus schreef op 16-08-2006 @ 02:00 :
Het kan me eigenlijk weinig bommen waar een aanslag wordt gepleegd. Als er maar geen onschuldige mensjes worden gedood.

Oh, da's meestal wel het geval bij een aanslag he.
Hoezo? Amerikanen zijn toch niet onschuldig

Ben benieuwt hoelang het duurt voordat je weer normaal kan vliegen, want als er een tijdje niks gebeurd, denkt niemand er meer aan denk ik.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 08:10
Verwijderd
Citaat:
Hudaifa schreef op 16-08-2006 @ 01:58 :
word eens wakker. jullie lopen te zeuern als het om complottheorien gaat maar geloven wel alle complottheorien van Bush en Blair erwijl ze niet eens met keiharde bewijzen komen om die te onderbouwen.
'Jullie' dit, 'jullie' dat. Jij bent zo hemeltergend dom, het is gewoon met geen pen te beschrijven. Je doet alles wat je anderen verwijt, maar dan nog vier keer zo erg. Ga eens je mond spoelen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 10:29
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 15-08-2006 @ 21:22 :
Het zal wel aan mij liggen, maar dat doe ik altijd op vliegvelden, of bij metaaldetectoren ueberhaupt.
Ja en in Israel loop je al met je tassen geopend naar de ingang van ieder winkelcentrum toe zodat die gecontroleerd kan worden. Beetje vooraf inschatten wat je te wachten staat en een beetje gezond verstand bij dergelijke beveiliging staat wel zo aardig.
Oud 16-08-2006, 18:52
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 16-08-2006 @ 07:06 :
Hoezo? Amerikanen zijn toch niet onschuldig
Iedere Amerikaan is inderdaad schuldig aan het feit dat Bush een klos garen is.

Gelukkig hebben de Israëli's dat ook door en schieten ze iedere Palestijn voor hun lazer.

Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 18:59
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 16-08-2006 @ 18:52 :

Gelukkig hebben de Israëli's dat ook door en schieten ze iedere Palestijn voor hun lazer.

daarom zijn er zoveel van ze. Israeliers kunnen niet schieten.

Oud 16-08-2006, 19:02
Verwijderd
Citaat:
Gatara schreef op 16-08-2006 @ 18:59 :
daarom zijn er zoveel van ze. Israeliers kunnen niet schieten.

Nee, dat komt weer door het konijn-effect. Hebben die Arabieren goed begrepen.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2006, 22:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Hudaifa schreef op 16-08-2006 @ 01:58 :
Ik geloof in het bestaan van corruptie.

Ik geloof dat er regelmatige belangenverstrengeling plaats vind tussen het bestuur van een land en de politieke agenda van de bestuurders.

Ik geloof dat Amerika daar een erg geval van is.

Ik geloof niet dat Bush op 11/9 met staven dynamiet liep te slepen in het WTC.

Ik geloof niet dat Blair dat wel deed.

Ik geloof echter weer wel in mensen die die verbanden veel te ver doortrekken, de drogreden stellen dat je óf voor óf tegen samenzweringstheoriën moet zijn, en daarom oneigenlijke kritiek leveren op internetforums.

(wie dit niet begrijpt leest Nare Man er maar op na, die verwoord hetzelfde, bruut doch effectief)
Oud 23-08-2006, 14:43
Gatara
Gatara is offline
(...)
It was then, he said, that his wife Susanne began talking to another passenger who said she had sat next to the two men.

"She said she had heard them saying it was the last 30 minutes of their lives," said Mr Wearden.

"It may well be that the two simply thought they were being funny, but it perhaps better explains the passenger reaction."
(...)
http://news.bbc.co.uk/2/hi/uk_news/england/5276504.stm
Oud 23-08-2006, 22:01
Gatara
Gatara is offline
Twaalf passagiers teruggekeerd vliegtuig aangehouden

SCHIPHOL - De marechaussee op Schiphol heeft woensdag twaalf passagiers van een teruggekeerd vliegtuig van de Amerikaanse luchtvaartmaatschappij Northwest Airlines aangehouden. Dat is gebeurd op aanwijzing van de bemanning van het toestel. De twaalf zijn in verzekering gesteld, aldus een woordvoerder van de marechaussee.

Omdat het onderzoek nog loopt, kon hij geen mededelingen doen over wat zich tijdens de vlucht heeft afgespeeld. Ook wilde hij nog niet zeggen op welke grond de twaalf zijn aangehouden. De bemanning is inmiddels over het incident gehoord.

Het toestel keerde aan het einde van de ochtend kort na het opstijgen onder begeleiding van twee F-16's terug naar Schiphol. Dat gebeurde op verzoek van de piloot, die aangaf om redenen van veiligheid terug naar de Nederlandse luchthaven te willen vliegen.

Verdacht

Northwest Airlines liet weten dat een aantal passagiers zich verdacht gedroeg. De piloot nam boven Duitsland contact op met de luchtverkeersleiding met het verzoek te mogen terugkeren naar Schiphol. Op de terugweg naar Schiphol heeft het toestel boven het IJsselmeer kerosine geloosd, om het goede landingsgewicht te krijgen, aldus een woordvoerster van de luchtverkeersleiding. Aan boord van vlucht 42, een DC10, bevonden zich 149 passagiers.

Het toestel was op weg naar Mumbai in India. De reizigers zijn ondergebracht in hotels in de omgeving van Schiphol. Northwest hoopt de vlucht donderdag alsnog te kunnen uitvoeren.

Afstand

De twee F-16's die het toestel van Northwest Airlines terug naar Schiphol begeleidden, moesten van de verkeersleiding afstand houden. Dat blijkt uit opnames van de cockpitgesprekken die op internet circuleren.

De piloten van de F-16's kregen van gevechtsleidingcentrum Bandbox, gevestigd op de Veluwe bij Nieuw Milligen, te horen dat ze minimaal vijf mijl afstand van het passagiersvliegtuig moesten bewaren. Doorgaans vliegen de F-16's bij een onderschepping direct naast het onderschepte vliegtuig. De vliegers geven dan de uiterlijke kenmerken van het toestel door aan de gevechtsleiding.

Leeuwarden

De twee F-16's kwamen van de vliegbasis Leeuwarden. De F-16's behoren tot de Quick Reaction Alert (QRA), de luchtmachteenheid die dag en nacht paraat is voor de bescherming van het luchtruim. De vliegbasis kan na een oproep binnen enkele minuten een aantal F-16's in de lucht brengen. Wat in dit geval de aanleiding was om in te grijpen, wilde een woordvoerder van de Koninklijke Luchtmacht niet zeggen.

Ook de gesprekken tussen de bemanning van het Northwest-vliegtuig en de verkeersleiding zijn op internet te horen. De piloot van het passagiersvliegtuig zei onder meer dat hij bij de landing geen assistentie van de brandweer nodig had.

De marechaussee heeft de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding (NCTb) over het incident geïnformeerd. Voor de NCTb is de situatie op dit moment geen aanleiding om extra veiligheidsmaatregelen te nemen, aldus de woordvoerder van de terreurcoördinator.

De beveiliging van luchthavens wereldwijd is de laatste tijd aangescherpt. Dat is gebeurd, nadat de Britse politie had voorkomen dat enkele vliegtuigen boven de Atlantische Oceaan zouden worden opgeblazen.

Overigens hebben de passagiers op de luchthaven zelf woensdag niets van het incident gemerkt. Ook was er geen extra beveiliging op Schiphol te zien.
http://www.nu.nl/news/808728/12/Twaa...8video%29.html

CNN schrijft:

Passengers 'looked into plastic bags, passed cell phones'
(...)

A U.S. government official said that some of the passengers had pulled out cell phones during the flight, and that some appeared to be trying to pass the cell phones to other passengers.

In addition, some passengers unfastened their seatbelts while the light requiring they be fastened was still illuminated, the official said.
(...)
That was enough to cause U.S. air marshals aboard the flight to break their cover. Fight attendants ordered the passengers to heed the orders of the marshals, the official added.
(..)
In general, federal air marshals do not identify themselves to passengers if they believe the crew can handle a situation without assistance.
http://www.cnn.com/2006/WORLD/europe...hol/index.html
Oud 24-08-2006, 14:14
Gatara
Gatara is offline
Donner: vliegtuigincident lijkt geen terrorisme

Uitgegeven: 24 augustus 2006 14:01
DEN HAAG - Het ziet er naar uit dat het incident rond het vliegtuig dat woensdag moest terugkeren naar Schiphol, niets met terrorisme te maken heeft. Dat zei minister Piet Hein Donner van Justitie donderdag.

Wat er wel aan de hand is geweest, wilde hij nog niet zeggen. Later op de middag geeft het Openbaar Ministerie een persconferentie. "Tot dusverre bestaat nog niet het beeld dat dit terreurgerelateerd is", aldus Donner.
http://www.nu.nl/news/809615/10/Donn...errorisme.html
Oud 24-08-2006, 20:50
hookee
hookee is offline
"De twaalf wekten argwaan bij hun medereizigers en het personeel door tijdens de vlucht te spelen met een grote hoeveelheid mobiele telefoons, die constant van hand tot hand gingen. Herhaaldelijk negeerden de mannen instructies van het vliegtuigpersoneel."
Het zijn toch geen kleuters? Één waarschuwing zou toch voldoende moeten zijn? Dit kan nog een sport gaan worden van verveelde, donker uitziende, mensen. Koop een last minute kaartje en zorg dat het hele vliegverkeer ontregelt wordt. Misschien tòch maar eens handafhakken invoeren bij het negeren van instructies van vliegtuigpersoneel.

Laatst gewijzigd op 24-08-2006 om 22:08.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2006, 21:02
Gatara
Gatara is offline
0f een sport om nep-verdachten aan te wijzen
Oud 25-08-2006, 00:03
Verwijderd
Citaat:
hookee schreef op 24-08-2006 @ 20:50 :

Het zijn toch geen kleuters? Één waarschuwing zou toch voldoende moeten zijn? Dit kan nog een sport gaan worden van verveelde, donker uitziende, mensen. Koop een last minute kaartje en zorg dat het hele vliegverkeer ontregelt wordt. Misschien tòch maar eens handafhakken invoeren bij het negeren van instructies van vliegtuigpersoneel.
Newsflash: dronken mannen doen domme dingen, zeker in het gezelschap van andere dronken mannen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 07:00
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-08-2006 @ 00:03 :
Newsflash: dronken mannen doen domme dingen, zeker in het gezelschap van andere dronken mannen.
Maar als ze dronken zijn is er geen probleem. Dan kunnen ze geen Moslim terroristen zijn, die mogen niet drinken van Allah.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 07:13
Verwijderd
Ach, eens in de zoveel tijd melden ze zoiets om daarna maatregelen te kunnen treffen. Kan evengoed een hoax zijn, maar als het echt is, is het niet te voorkomen en zal Nederland vroeg of laat ook het haasje zijn.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 07:37
hookee
hookee is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 25-08-2006 @ 00:03 :
Dronken mensen komen niet aan boord, die worden bij het inchecken al geweigerd.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 07:59
Verwijderd
Newsflash: 'in flight catering'
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 09:37
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
nare man schreef op 25-08-2006 @ 07:59 :
Newsflash: 'in flight catering'
Stoppen die niet met schenken als ze merken dat je dronken wordt?
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 25-08-2006 @ 09:37 :
Stoppen die niet met schenken als ze merken dat je dronken wordt?
Ik wou al zeggen - van 3 of 4 drankjes verdeeld over 6 uur ga je niet brallen.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 11:03
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
hookee schreef op 25-08-2006 @ 07:37 :
Dronken mensen komen niet aan boord, die worden bij het inchecken al geweigerd.
Dat valt tegen. Slechts als mensen lastig worden worden ze geweigerd. Dronken zijn op zich is niet iets waarvoor je snel wordt uitgesloten. Tenminste, dat was zo bij BMI en Canadian waarmee ik gevlogen heb. Daar kwamen twee mensen aan boord die niet meer recht konden lopen en duidelijk in de olie waren.
Oud 25-08-2006, 13:00
MissCzechMeOut
MissCzechMeOut is offline
Wij laten geen mensen toe aan boord die dronken zijn. Werk bij een afhandelaar op schiphol. Ook al zijn ze niet agressief je weet nooit wat er kan gebeuren in de lucht. Heb vaak zondag avond van die jongeren naar Engeland bij de incheck balie zijn vaak nog erg brak gelukkig niet altijd erg dronken. Maar heb 2 keer meegemaakt dat een groep jongens echt te dronken waren en heb ze geweigerd. Moest achteraf zelfs marechaussee bijkomen. Ze waren dan wel (nog) niet erg vervelend, maar erg lastig en geluidruchtig zoiets zou dan kunnen escaleren aan boord.
Oud 25-08-2006, 13:58
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
MissCzechMeOut schreef op 25-08-2006 @ 13:00 :
Wij laten geen mensen toe aan boord die dronken zijn. Werk bij een afhandelaar op schiphol. Ook al zijn ze niet agressief je weet nooit wat er kan gebeuren in de lucht. Heb vaak zondag avond van die jongeren naar Engeland bij de incheck balie zijn vaak nog erg brak gelukkig niet altijd erg dronken. Maar heb 2 keer meegemaakt dat een groep jongens echt te dronken waren en heb ze geweigerd. Moest achteraf zelfs marechaussee bijkomen. Ze waren dan wel (nog) niet erg vervelend, maar erg lastig en geluidruchtig zoiets zou dan kunnen escaleren aan boord.
Als het escaleert aan boord is er toch niks mis mee lastige passengiers er accuut uit te zetten? Wie niet horen wilt moet voelen
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 14:55
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 25-08-2006 @ 13:58 :
Als het escaleert aan boord is er toch niks mis mee lastige passengiers er accuut uit te zetten? Wie niet horen wilt moet voelen
parachute mee?
Oud 25-08-2006, 15:00
juno
juno is offline
Dit soort berichten van vliegtuigen die zonder pardon omkeren of niet eens opstijgen omdat passagiers lastig of misschien gevaarlijk of wat dan ook zijn, geeft wel het signaal af dat je aan boord maar beter niet lastig kunt doen of rotgeintjes uithalen.

Ik vind het, ook zonder terrorismedreiging, helemaal geen gekke ontwikkeling. De opvatting dat de hele wereld een speeltuin is moet maar eens de kop worden ingedrukt.
Met citaat reageren
Oud 25-08-2006, 17:27
Gatara
Gatara is offline
Citaat:
juno schreef op 25-08-2006 @ 15:00 :
De opvatting dat de hele wereld een speeltuin is moet maar eens de kop worden ingedrukt.
Ik denk dat deze man ook dacht dat de wereld een speeltuin is:

Bommelding in toestel Aer Lingus
Uitgegeven op vrijdag 25 augustus 2006 om 15:29:58
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/AP) - Een vliegtuig van de Ierse luchtvaartmaatschappij Aer Lingus dat uit New York op weg was naar Dublin is vrijdagochtend tijdens een tussenstop geëvacueerd vanwege een bommelding.

De 239 passagiers werden tijdens een geplande tussenstop in het Ierse Shannon uit het toestel gehaald. Ook alle bagage werd uit het vliegtuig verwijderd, om opnieuw gecontroleerd te worden. Grondig onderzoek leverde niets op, zei de politie.

Passagiers die naar Dublin moesten werden op een ander vliegtuig gezet. De bommelding kwam binnen bij de politie in Dublin, zei een woordvoerder van het vliegveld van Shannon. De melding werd gedaan door een man met een zwaar Dubliner accent. Hij zei dat vloeibare explosieven aan boord van het toestel waren gesmokkeld, zei de politie.
http://www.nieuws.nl/276657/Bommeldi...tel_Aer_Lingus
Oud 27-08-2006, 15:55
Supersuri
Supersuri is offline
Citaat:
Gatara schreef op 25-08-2006 @ 17:27 :
Ik denk dat deze man ook dacht dat de wereld een speeltuin is:

Bommelding in toestel Aer Lingus
Uitgegeven op vrijdag 25 augustus 2006 om 15:29:58
print in printvriendelijk formaat email dit bericht aan een vriend

(Novum/AP) - Een vliegtuig van de Ierse luchtvaartmaatschappij Aer Lingus dat uit New York op weg was naar Dublin is vrijdagochtend tijdens een tussenstop geëvacueerd vanwege een bommelding.

De 239 passagiers werden tijdens een geplande tussenstop in het Ierse Shannon uit het toestel gehaald. Ook alle bagage werd uit het vliegtuig verwijderd, om opnieuw gecontroleerd te worden. Grondig onderzoek leverde niets op, zei de politie.

Passagiers die naar Dublin moesten werden op een ander vliegtuig gezet. De bommelding kwam binnen bij de politie in Dublin, zei een woordvoerder van het vliegveld van Shannon. De melding werd gedaan door een man met een zwaar Dubliner accent. Hij zei dat vloeibare explosieven aan boord van het toestel waren gesmokkeld, zei de politie.
http://www.nieuws.nl/276657/Bommeldi...tel_Aer_Lingus
Steeds meer van dit soort berichten de laatste tijd. Hoezo neem je iemand serieus die een bommelding doet? Alsof een echte terrorist eerst een bommedling doet zodat die bom nog gevonden kan worden.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 16:05
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 27-08-2006 @ 15:55 :
Alsof een echte terrorist eerst een bommedling doet zodat die bom nog gevonden kan worden.
Alsof je het je als airline kan veroorloven om een bommelding niet serieus te nemen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2006, 22:49
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Supersuri schreef op 27-08-2006 @ 15:55 :
Alsof een echte terrorist eerst een bommedling doet zodat die bom nog gevonden kan worden.
Een tactiek die onder andere de IRA decennia lang heeft gebruikt.. het was hen veelal meer te doen om financiele en materiele schade aan te richten als om mensen te doden... zo gek is dat dus helemaal niet.
Oud 29-08-2006, 15:31
juno
juno is offline
Toch opvallend dat je van al die terreurgroepen uit de jaren 70, 80 en 90 eigenlijk niets meer hoort. Zelfs IRA en ETA houden zich koest.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2006, 16:00
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
juno schreef op 29-08-2006 @ 15:31 :
Toch opvallend dat je van al die terreurgroepen uit de jaren 70, 80 en 90 eigenlijk niets meer hoort. Zelfs IRA en ETA houden zich koest.
De IRA heeft z'n militaire tak ontwapend vanaf 28 juli 2005, alleen de Sinn Fein, de politieke tak blijft (actief) over.

De ETA heeft op 24 maart 2006 een permanent staakt-het-vuren afgekondigd, en ze vervolgen hun ideologie nu alleen nog maar politiek.

Op 20 april 1998 heeft de RAF een verklaring afgegeven definitief te stoppen met haar akties.
Oud 29-08-2006, 16:52
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 29-08-2006 @ 15:31 :
Ach ja, die jongens worden ook volwassen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten