![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() en kan dit niet naar psychologie?
|
![]() |
||
Citaat:
pff, ga dan maar lekker met je vuurwapens spelen.
||
Citaat:
@poepkind: nee die gitaar is geen leugen. het leek mij overduidelijk dat ik refereerde naar liefde tussen mensen, niet mens->object...
||
Citaat:
![]() @ estar: hoe kan dat nu ![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
tot op zekere hoogte zie ik verliefdheid ook als het projecteren van je eigen wensen, verlangens en idealen op een ander persoon. in welke context ze dan vallen is niet relevant. En als je dan teleurgesteld wordt in die projectie, omdat het beeld zo fragiel en ongefundeerd is als een eierschaal en aan stukken breekt, is je houding ten opzichte van verliefdheid ook dusdanig negatief dat je alleen het negatieve ziet van verliefd zijn, en dat resulteert weer in de mening 'verliefdheid is een leugen'. eventjes wat gedachten extrapoleren a.d.h.v. ABgirls' post ![]()
||
Citaat:
Daarnaast mis ik even de link tussen het teleurgesteld worden en de negatieve houding tegenover verliefdheid. Als je in iemand of in iets teleurgesteld bent dan wil dat toch niet zeggen dat je het meteen van de negatieve kant bekijkt? En waarom je meteen tot de conclusie zou komen dat verliefdheid dus een leugen is? Door wie is dat dan verzonnen? Hoe kan iets nou een leugen zijn als het gewoon wetenschappelijk aantoonbaar is? Als je teleurgesteld bent in de zwaartekracht zeg je toch ook niet dat alles 1 groot leugen is, verzonnen door de mensheid om ons tevreden te houden? Kortom: ![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() en over waarheid? nee dat is niet de definitie van waarheid. waarheid is iets dat een feit is. iets dat door onderzoek vastgesteld kan worden, opnieuw en opnieuw en opnieuw. waar een formule of een theorie (die ondersteunt wordt doro een formule) de waarheid ondersteunt, of sterker nog: waarheid is. wat jij opnoemde zijn allemaal secundaire factoren, allemaal meningen. NIets solide, niets vasts. een leugen is een onwaarheid. Emoties uiten...dat doe je altijd al wel. of het nu positief of negatief is. maar t feit dat de meeste muziek de oorsprong vindt in een negatieve emotie (pijn, verdriet oid) zegt toch wel iets over mijn eerdere stelling: de mens wil zijn lijden uiten. ze is dus een dramaqueen.
||
![]() |
Citaat:
Waarheid, een feit? Nu nee, dat geloof ik niet, want waarheid is wat relatiefs. Niets is blijvend, alles verandert... en als de waarheid verandert, verandert de leugen. Het beste voorbeeld? In jouw wereld is de liefde een leugen, in de mijne niet... En wie heeft nu gelijk, wat is nu de waarheid, geen van beide is een feit. Het is maar hoe je het bekijkt... De mens wil zijn lijden uiten, hmm, niet in meer of mindere mate dan zijn geluk, zo lijkt het me toch, maar gewoon op een andere manier... Als je blij bent ga je lachen, dan raken je emoties zo weg, maar als je verdrietig bent, en als je de hele tijd loopt te wenen, zal de samenleving je algauw een paar anti-depressie pilletjes voorschrijven, dus moet je je verdriet op een andere manier uiten, bv. via muziek. Een mens uit al zijn gevoelens, maar niet al zijn gevoelens op dezelfde manier!
||
Verwijderd
|
Citaat:
Je zal geluk wel kunnen herkennen als je de mindere dingen niet kent, maar ik denk dat je gelukkiger bent met geluk (klinkt wat krom, maar ok) als je ook weet hoe het ook kan zijn. En dan bedoel ik idd de mindere perioden (het zuur). mbt tot verliefdheid: Ik denk dat iedereen idd weleens even zo denkt. Vooral als hij net verliefd is geweest op iemand en die niet wederzijds is gebleken. je hebt dan voor jezelf idd zo'n gevoel dat je voorlopig ff niet verliefd meer wil worden om maar niet gekwetst te worden. Maar aan de andere kant, zodra je weet waar verliefdheid ook toe kan leiden, dus dan bedoel ik zodra die uitloopt op een hele leuke relatie, krijgt verliefdheid geen negatieve bijklank meer, omdat het voor iets heel moois heeft gezorgd. Als die relatie uit zou gaan, zou dat voor mij niet de verliefdheid zelf negatief maken. Misschien alleen dat de liefde zelf dan ff een opdoffer krijgt. Maar zodra je uit die emotionele fase ben ga je er vaak vanzelf wel weer in geloven en is het weer niet zo negatief meer. Wat dat betreft ligt het denk ook aan in welke fase je jezelf bevindt, hoe jij tegen liefde en verliefdheid aan kijkt. Voel je je emotioneel wat minder prettig, zal je ook wat minder positief tegen liefde en verliefdheid aankijken. Maar voel je je emotioneel heel erg goed, zal je liefde en verliefdheid vaak weer positief bekijken. Hoop dat er wat van te snappen is, maar goed ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ze zeggen we over de doden niets dan goeds.. maar dat is onzin. Als je iemand niet mag, mag je die niet en is dat een feit! En daar kan je vast wel een formule bij bedenken.. Want als je iets met een formule wilt beredeneren, kan je alles wel al feit betitelen. |
![]() |
||
Citaat:
Daar kan je geen formule bij bedenken, aangezien de variabelen, variabel zijn. er is geen vaste waarde. Er zijn ook geen variabelen bekend om een formule en verband mee op te stellen. Een formule is een feit. Het is onaantastbaar. Het is solide. je kan niet zeggen (simpel voorbeeld) I=3 R=5 IxR=U=> 3x5=/=15 ! kan niet. onmogelijk. Die formule is getest, in iedere mogelijke omstandigheid. Een formule verandert niet, hoe raar de situatie ook is. De formule is dus waar, en dus een feit.
||
Verwijderd
|
Citaat:
In filosofische of metafysische zin zijn feiten zelfs geen waarheden, maar dan krijg je een eindeloze discussie waar veel mensen niet op zitten te wachten. De wetenschap heeft in het verleden zelf bewezen dat haar waarheden geen 100% waarheden zijn. De quantum - mechanica liet zien dat de oude ideeën niet geheel klopten en iig niet golden voor de beweging van kleine deeltjes. Ook onze grote held Einstein heeft een uitspraak gedaan die later ongefundeerd bleek. "God dobbelt niet ". Wel dus. Althans als je de waarheidsgehalte van een wetenschappelijk feit koppeld aan de recentheid (wrs geen goed Nederlands woord ![]() Dan heb je nog: deductie-inductie probleem, het opstellen van een juiste hypothese (Hempel) en de 'paradisgma's (Kuhn). OT: Voor mij is Liefde 'dat wat mensen bind'. Klinkt wat cliché mss. Daarnaast is verliefdheid meer een gevoel dat tijdelijk is. Mss heeft het als doel ons aan te zetten anderen lief te hebben ( in de zin van liefdesrelatie) omdat de werkelijke hechting meer tijd nodig heeft (oxcetine oid) Als ik verliefd ben geef ik het gevoel gewoon eerst een tijdje de ruimte zonder daar gelijk acties aan te verbinden. Ook schrijf ik dan op wat ik voel. Soms is degene waar ik verliefd op ben bezet, en is dat de reden om de verliefdheid na de tijdelijke uiting even weg te stoppen of ik voel me gewoon nog niet helemaal klaar voor een relatie. |
![]() |
||
Citaat:
Je word gevormd door je omgeving. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 22-08-2006 om 17:35. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik denk dat je vergeet dat er ook nog zoiets bestaat als broeder- en zusterliefde, ouderliefde, vriendschapliefde. Vooral ouderliefde is over het algemeen puur en ik denk dat je echtheid onderschat. Liefde is relatief, moeilijk en kan ook heel veel rotzooi veroorzaken, maar daar ben je nog altijd zelf bij. Ik denk dat je je niet zo negatief moet opstellen. Over het algemeen is dat realistisch, maar in dit geval ben je te veel aan het doemdenken - denk ík. Iets optimistischer mag wel ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() maar ffe OT: ik denk persoonlijk dat dingen als liefde gewoon een misleiding zijn om ons aan het paren te krijgen, survival of the species!, gewoon moeder natuur die denkt "nou, als het niet goedschiks gaat, dan moet ik er maar wat lokkertjes aan maken", éh voila, liefde. zelf zou ik graag van een meisje houden, ik heb het ook gedaan, 13 maanden lang, en uiteindelijk voelde ik me zo mishandeld, nu klinkt het veel te dramatisch als ik zeg "will i ever love again?", maar ik ben wel duidelijk wat terughoudender geworden in de liefde hey, niet slecht voor n eerste post he? ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ben t btw eens met jou onderschrift ![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Jouw leugens. AfterTheEulogy. | 4 | 11-02-2005 15:49 | |
Verhalen & Gedichten |