![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() De koranvers die je aanhaalt moet natuurlijk zoals elk ander tekst in zijn context worden gelezen. Om het kort samen te vatten, er was oorlog en de moslims vroegen zich specifiek af hoe ze moesten handelen ten opzichte van de Joden die zich niet hielden aan het Verdrag van Medina. Voor een uitgebreide antwoord op deze vers,zie hier En op de hadith die je aanhaalt geldt hetzelfde, dat was dus na het verraad van de Joden en niet een standaardregeling. |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Laatst gewijzigd op 23-08-2006 om 23:57. |
![]() |
|||||
Citaat:
ik had het over verdragen Citaat:
nog al lastig gezien het feit hoe de koran geordend is. Citaat:
En een verdrag waarin je erkent dat Mohammed de profeet is, is niet logisch omt e ondertekenen als je joods bent. ![]() Citaat:
||
Citaat:
Ik snap niet waarom je je nu defensief opstelt.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Trouwens, nog even reagerend op je vorige post: 1. Ik selecteer niet zomaar wat, als je het stuk goed zou lezen, zou je zien dat bepaalde citaten het standpunt van Eraser en bepaalde citaten het standpunt van T_ID ondersteunen; ik heb geprobeerd zoveel mogelijk beide kanten van het boek aan het woord te laten in mijn citeren. 2. 'Die islamgeleerde' waar jij het over hebt, is een internationale autoriteit op het gebied van de Westerse Islam. Vind je het dan niet een beetje arrogant om te suggeren dat hij 'zomaar wat lult'?
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Afgezien daarvan, best een aardige kerel. Je herinnert je vast wel het moment van de overspelige vrouw; we gebruiken nog steeds een gezegde: "wie onschuldig is werpe de eerste steen". Mohammed had 'r (laten) bedolven denk ik. Kun je trouwens het penetreren van een 9-jarig meisje óók onder "normaal profetisch gedrag" scharen? Ik denk dat Aisha behoorlijk emotioneel geweld is aangedaan, zelfs voor die tijd. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast moet je niet vergeten dat de Qor'an niet alleen bijbelse gronden heeft: je kunt dus niet stellen dat Mohammed (die de Qor'an overigens niet zelf heeft geschreven) een bijbel heeft gepakt en daar wat aan heeft zitten sleutelen. In de Qor'an zijn bijvoorbeeld ook invloeden te vinden van het Jodendom (lees hier niet: het Oude Testament) en de natuurreligies op het Arabische schiereiland.
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() En ach, het zou enigszins overdreven zijn om Mohammed slechts als gemeen heerser/krijger te schetsen. Hij had zeker zijn mensonterende of strijdlustige momenten, maar hij zal niet echt door en door kwaad geweest zijn. Dat stellen riekt een beetje naar anti-islampolitiek en dat moeten we natuurlijk ook niet hebben.
|||
Citaat:
Citaat:
Waarom er bijvoorbeeld nog nooit een verlichting in heeft plaatsgevonden die eigen denken verhief boven de geestelijke en moderne waarden als mensenrechten en relativisme door liet dringen, dat zijn vraagtekens die je wel degelijk bij de islam en de islamitische cultuur kunt stellen. Ook het identificatiecomplex waardoor veel Moslims (zoals Eraser hierboven) als door een wesp gestoken reageren zodra er een negatief woord over de islam valt is iets waar terechte twijfels om mogen bestaan. Want tja, hoezo mag dat niet gezegd worden? Mohamed had seks met een 9-jarige. Om zonder problemen seks met 9-jarigen te hebben moet je kicken op meisjes zonder secundaire geslachtskenmerken, beter bekend als een pedofiele geaardheid. Om de islam te vestigen is oorlog gevoert en zijn onschuldigen vermoord. Allemaal feiten. Iedereen zal ze gewoon in overweging moeten nemen. Wat we doen met die feiten is waar het debat verder gaat.
||
Citaat:
Ik zal niet ontkennen dat Mohammed slechte dingen heeft gedaan (zie mijn post); echter, het alleen weergeven van deze slechte zaken zou een onjuist beeld geven. Kijk, hoe je het ook wendt of keert, Mohammed is nog steeds een bron van inspiratie voor velen. Het is goed om kritisch naar de ontstaansgeschiedenis van de Islam te kijken, maar het is m.i. net zo belangrijk om te begrijpen waarom Mohammed nog zo inspirerend werkt. Dat komt ongetwijfeld niet omdat hij seks heeft gehad met een minderjarige.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
In Europa verloor de kerk autoriteit en ontstonden talrijke scheuringen in de kerk over zaken waarin de kerk van mening verschilde met de mensen. (mening van mens boven mening van kerk dus) Ook moreel gezien is die ontwikkeling door gegaan, tot op de dag van vandaag, met als resultaat dat we nu geloven in zaken als liberalisme (ongehoord in feodale tijden), gelijke kansen, mensenrechten, of zaken als het ontwikkelen van de wetenschappelijke methode, en die verkiezen boven religie wanneer ze elkaar tegenspreken. Zulke bewegingen neem ik niet waar in de islamitische wereld. Cultuurrelativisme leuk en aardig, maar ik denk dat er wel degelijk ethische verwijten mogelijk zijn daardoor.
||
Citaat:
2. Net zo irritant om over 'Jezus Christus' te praten: 'Christus' is een term die religieus geladen is; 'Jezus' zou voldoen. Echter, dit is ingeburgerd en de afkorting 'vzmh' niet. Vind je het ook vervelend als joden het consequent over G-d hebben? 3. Laat iedereen zelf kijken hoe hij zijn zoon noemt; maar inderdaad, dit lijkt op verheerlijking, ja. Overigens is in de oosterse landen dit gebruikelijker dan hier. Er zijn zeer veel joodse jongens die Joshua heten; is dat ook verheerlijking van Jezus?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Het is niet aan mij om die personen af te kraken die niet eenzelfde mening als ik delen over Mohammed (en visa versa). Mocht het zo zijn dat die betreffende moslim(a) oorlog, trouwen van 9-jarigen, het verkrijgen van vrouwelijke slaven door de echtgenoten van de mannen te vermoorden etcetera, gaat verheerlijken, is het een ander verhaal. Maar de meeste moslims die ik ken en/of gesproken mee heb, verheerlijken deze shit niet ![]()
||
Citaat:
Je hebt dan ook wel gelijk. Echter, als het gaat om 'feiten', zoals T_ID opmerkte, dan getuigt het van eerlijkheid als niet alleen de negatieve kanten van Mohammed belicht worden en als deze negatieve zaken in het culturele kader worden gezien waarin deze plaatsvonden. Bovendien is Jezus een griekse vorm van het woord Joshua. Dat Joden hun zoons niet 'Joshua' noemen om daarmee Jezus te eren, is waarschijnlijk wel waar, dus het voorbeeld gaat inderdaad niet helemaal op.
||
Citaat:
![]() en zo komt het geheel weer in balans ![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Natuurlijk moet je het bekijken van de relatie met Aďsha (moge Allah tevreden met haar zijn) bekijken in de tijdsgeest van toen. Het was destijds normaal om op jonge leeftijd te trouwen. Volgens de Sahih Bukhari en Muslim is het huwelijk voltrokken op 9-jarige leeftijd. Er wordt van uit gegaan dat Aďsha al menstrueerde en dus klaar was voor het huwelijk. Want ze was al op 6-jarige leeftijd met de profeet (vzmh) verloofd en pas toen ze een vrouw werd trok zij bij hem in.
@Gatara Ik wil niet graag in een discussie waarbij er leugens worden in het debat worden gegooid door sommigen. Ik bedoel lees eerst wat en kom dan praten. Maar mensen zoals jij en Il Organista kun je nog normaal mee praten. Als je toch echt wat wilt weten over de profeet (vzmh) lees dan bijv. Het leven van Mohammed, het boek is de eerste biografie die over hem (vzmh) is geschreven. Veel info ook van westerse schrijvers wordt ook uit dit boek gehaald. Laatst gewijzigd op 25-08-2006 om 17:29. |
![]() |
||
Citaat:
of wacht, dat is hier vlak boven al gebeurd. ![]()
|||
Citaat:
toen ik 9 was klom ik in bomen en speelde nog met van alles en nog wat. Ook zelfs toen ik pas aan mijn pubertijd begon. Nu weet ik wel dat men vroeger eerder als volwassene werd behandeld en je je waarschijnlijk ook eerder gedroeg als volwassene (de verantwoordelijkheden), maar kom op... 9 jaar is wel eeeerrrug jong. Ook als je dan al menstrueert. Citaat:
Wat als het misvattingen betreft? Dan kun je die persoon niet kwalijk nemen dat deze persoon "leugens" verkondigd en er slechts tegenin gaan door het tegendeel trachten te bewijzen. Negeren is niet zo netjes ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Nee, ik hou het toch bij leugens. Want de intentie van bepaalde posters is niet bepaald positief. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Oh... ach so..
||
Citaat:
Zo kan ik naast mijn dagelijkse seriemoord nog zóveel goed doen dat ik 1400 jaar later nog aanbeden word... Helaas werkt het zo niet (meer). Als ik te hard rij krijg ik een bon, ook al rij ik daarna te langzaam ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Dan kun je nog zo hard schreeuwen dat ik een racist zou zijn, maar kindermisbruik en afpersing met geweld zijn gewoon niet goed te praten.
||
Citaat:
Of valt het onder de noemer "begrijpelijk omdat zij...". Zoals een groot percentage Britse moslims aanslagen op burgers goedkeuren of "begrijpelijk" vinden? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
"Islamisme is een obstakel voor de democratie." Secularisatie is een noodzaak. Gatara | 214 | 06-06-2007 19:33 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kleine vraagjes over geloven topic T_ID | 501 | 29-06-2006 23:21 | |
Proces Mohammed B. Levitating Nun | 500 | 26-07-2005 19:11 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Iedere moslim die strijdt namens de Jihad handelt in strijd met zijn eigen geloof Verwijderd | 54 | 04-02-2005 10:50 | |
Beleidszaken |
scholieren is de best ignatius | 235 | 10-10-2004 21:31 | |
Nederland:broeinest voor moslimterroristen. Fellaci | 85 | 02-02-2002 10:15 |