|
|
Bekijk resultaten poll: Moet er een VN Vredesmacht in Darfur komen? | |||
Ja! Zo snel mogelijk! |
![]() ![]() ![]() ![]() |
14 | 50.00% |
Ja, maar laat de vredesmacht van de Afrikaanse Unie eerst even wat zaakjes afronden |
7 | 25.00% |
Nee, de Soedanese regering heeft gelijk. Ze kunnen best dit conflict zelf oplossen |
1 | 3.57% |
Geen flauw benul of iets anders....... |
6 | 21.43% |
Aantal stemmers: 28. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De vraag is of jij met jouw VN missie bereid zou zijn eigen mensen te sturen, of de bevolking een halfzachte missie van militairen uit een land die het niet kunnen betalen om slechts met geld aan de VN mee te doen, en dus troepen moeten sturen. Wat de vraag ethisch interessant maakt is dan het gegeven dat misstanden, van simpelweg slecht kunnen schieten tot verkrachting aan toe, vaker voor komt bij troepen uit arme landen. Waarvoor kies je dan? Zet je je overdreven pacifisme een moment aan de kant, of doe je riskeer je liever andere mensen? Maak eens een keuze.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Serieus vreemd dat er zo'n verzet is tegen iets dat zo duidelijk is. Soldaten zonder discipline gedragen zich slechter dan soldaten met.
||
Citaat:
En na het lezen van deze post zal T_ID gaan klagen over beschuldigen van racisme. Terwijl ik alleen maar zijn eigen posts interpreteer. T_ID is totaal niet ingegaan op Abu Graib, op verkrachtingen van kleine meisjes, op doodschieten van ongewapende burgers, op wraakoefeningen van Amerikaanse militairen op onschuldigen. Allemaal ongemoeid en onbeantwoord van tafel geveegd. Het eerstvolgede wat T_ID doet is... modder smijten. 'Overdreven pacifisme'. 'Maak eens een keuze.' We lullen vrolijk over het onderwerp heen en we gaan geheel off-topic, maar Mark Almighty moet een keuze maken. En anders dan dienen we klacht tegen hem in. |
![]() |
||
Citaat:
Wat wil je nu overigens? VN macht van westerse en dus ook Nederlandse troepen, of laat je de Afrikaanse Unie het werk liever opknappen met alle te mogelijke gevolgen van dien? Als je kritiek wilt leveren zul je toch echt jouw oplossing moeten beschrijven.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laat ik de zaak even rechtzetten dan. Ik heb nergens beweerd dat T_ID een racist is. Ik heb het woord 'racist' niet eens gebruikt! (Sla het topic erop na.) Ik twijfel aan zijn uitspraken over bepaalde zaken die aan dit topic gerelateerd zijn. Is dat relevant? Ik vind van wel. Als T_ID beweert dat de problemen met bepaalde militairen (dus ook de VN-krachten gelegerd in Sudan) voortkomen uit de plaats waaruit ze afkomstig zijn, mag ik die bewering aanvechten, niet dan? Dan mag ik toch vragen om onderbouwing? Ik heb geen onderbouwing gezien. Ik heb voorbeelden gegeven van wat er mis kan gaan als er Amerikaanse (Westerse) militairen betrokken zijn. Er zijn nog veel meer voorbeelden te verzinnen als je de geschiedenis induikt (zo noemde ik Vietnam en Indonesië). Die voorbeelden zijn genegeerd. Maar ondertussen, zonder onderbouwing en zonder op mijn tegenwerpingen in te gaan, wordt wél doorgehamerd op de aanname dat militairen wandaden zouden begaan vanwege hun afkomst. Het lijkt me niet meer dan redelijk dat ik om uitleg blijf vragen als dat zich blijft herhalen. |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb een onderbouwde reactie gegeven. Dat geef ik zojuist nog aan in mijn reactie op Juno. Ik heb veel voorbeelden genoemd van wandaden van Westerse militairen, en daaruit de conclusie getrokken dat het dus niet aan training of opleiding ligt dat er wandaden begaan waren. T_ID is degene die niet op de onderbouwingen is ingegaan. Het is een tactiek. Een tactiek van rechste personen om maar net zo lang een beeldvorming te creeëren dat ik gooi met modder (of jij het nu zegt, of Juno, of T_ID, dat maakt dan niet meer uit), die je ontslaat van het inhoudelijk reageren op de onderbouwde punten die ik heb gemaakt. (En sla daar deze en de vorige pagina maar op na.) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Bovendien gooide ik niet alle Westerse militairen op één hoop. Ik gaf voorbeelden waaruit blijkt dat door Westerse militairen óók plenty wandaden geplegd worden, daaruit concluderend dat het niet ligt aan de plaats van herkomst. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je hebt overigens nog steeds niet geantwoord op de vraag of je een VN macht voor Soedan uit troepen uit westerse landen (Nederland) zou laten bestaan of niet. Geef daar nu eens antwoord op.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Hey, ik héb al verteld wat mijn oplossing zou zijn! Wat lezen jullie allemaal selectief. ---- Mark Almighty schreef op 04-01-2007 @ 01:02 : Daarbij heb ik nooit gezegd dat er geen VN vredesmacht zou moeten zijn/komen, dus laat dat verdraaien maar. ---- Laat dat duidelijk zijn. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
je bent echt de enige die dat heeft gelezen en verder ik heb ook geen enkele bron ik pakte random getallen om te laten zien wat het punt was wat T_ID probeert te maken niet 5% gaat inde fout maar 50% dat het bij het westen ook foutgaat heeft er dus niks mee te maken net zoals dat er in afrika ook soldaten met ethiek zijn er is nieand die zegt dat dat niet zo is |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 06-01-2007 om 01:44. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() er zijn toch genoeg mensen uit een keurig milieu die doorslaan evenals er genoeg mensen uit tokkie milieu komen die gewoon blijven allen de verhoudingen zijn wat anders ik vat je redenering echt niet ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik hoop echt dat je zelf inziet hoe kinderachtig je bezig bent het is echt iedere keer weer van oh maar als dat zo is heeft T_ID lekker ongelijk hahahahahahaha maar als je dat zegt dan is dat ook zo maar dan veeeeeeeeeel erger. Probeer een keer minder zwart wit te denken wist je dat er tussen zwart en wit nog een heleboel grijs zit? |
![]() |
|||
Citaat:
(En als Juno niet rechts is, wie dan wel?? ![]() Citaat:
![]() Ondertussen ben jij degene die de hele tijd door blijft gaan over Mark Almighty in plaats van het topic-onderwerp. Terwijl ik niets anders doe dan on-topic zijn. Zie mijn uitwisselingen met die gast boven je. Doe het forum een lol en schei er eens mee uit. Laatst gewijzigd op 06-01-2007 om 02:11. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Heb je nu trouwens al uitgevogeld of de VN macht die je wilde voor Soedan uit Nederlandse en westerse troepen moet bestaan? Je hebt nu toch al wel een paar weken bedenktijd gehad, het zou eens tijd worden dat je een standpunt inneemt.
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ja, naief gelul, in Srebrenica namen we die aanpak ook, troepen sturen die niks kunnen en mogen doen. Ik vraag jou vervolgens waar jij voor kiest, een echte troepenmacht, of een herhaling van Srebrenica. Ik vraag je gezien je kritiek op het sturen van militairen uit Derdewereldlanden dus ook of jij westerse militairen wilt sturen, waaronder Nederlandse, of dat je genoegen neemt met het op afstand financieren van dezelfde Afrikaanse militairen waar je kritiek op hebt. Twee kleine vraagjes, simpele antwoorden. Geef antwoord.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Anders kunnen we namelijk niks doen aan die situatie en zullen vele Soedanezen onnodig de dood vinden. Wat vreemd overigens dat je in Afghanistan bij bijna dezelfde situatie opeens tegenstander was.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Door die instelling vallen doden. Dat vind ik niet kunnen. Waarom wil je dat?
||
Citaat:
Nederlandse militairen worden beter getraind wat betreft omgaan met bevolking en omgaan met psychologische druk, zo heb ik begrepen. Daarom waren de Nederlanders in Irak ook zoveel populairder onder de bevolking dan de Amerikanen. Die zijn getraind om te doden. |
![]() |
||
Citaat:
(Maar ik kan je nu al vertellen dat de vergelijking met Srebrenica niet manker kon. Immers, wij wáren toch daar???!!) |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|