Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-10-2006, 23:03
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
DNMB schreef op 05-10-2006 @ 21:59 :
jup, ik wil later naar frankrijk verkassen. Of ergens waar het net zo mooi is, en er moeten bergen zijn
hier in nederland leven mensen niet...alles drukdrukdruk, gehaast, mensen genieten niet genoeg van het leven en vind je het gek met dit weer hier en het gebrek aan mooie natuur, plus alle regeltjes en het feit dat nederlanders over het algemeen een onvriendelijk volk zijn...=weg hier asap
voor de vriendelijkheid zou ik niet naar frankrijk gaan
Advertentie
Oud 06-10-2006, 09:52
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
DNMB schreef op 05-10-2006 @ 21:59 :
jup, ik wil later naar frankrijk verkassen. Of ergens waar het net zo mooi is, en er moeten bergen zijn
hier in nederland leven mensen niet...alles drukdrukdruk, gehaast, mensen genieten niet genoeg van het leven en vind je het gek met dit weer hier en het gebrek aan mooie natuur, plus alle regeltjes en het feit dat nederlanders over het algemeen een onvriendelijk volk zijn...=weg hier asap
Oud 06-10-2006, 10:49
Ivo
Ivo is offline
Fransen? Vriendelijk? das nieuw voor mij... Misschien zijn ze vriendelijk als je zelf vloeiend frans spreekt, maar anders is het merendeel van de fransen nou niet bepaald vriendelijk. Tenzij ze denken dat ze flink geld aan je kunnen verdienen natuurlijk.
Oud 07-10-2006, 14:55
DvoorA
DvoorA is offline
rare ervaringen hebben jullie met fransen dan...
als je een beetje moeite te doen om hun taal te spreken en niet telkens je makkelijk in het engels ervanaf probeert te maken, zijn ze heel aardig. Trouwens, veel nederlanders gedragen zich toch ook niet al te best in het buitenland? Zijn wij mensen om zo dol op te zijn vanuit de ogen van fransen? (of spanjaarden of italianen of enz)
Oud 07-10-2006, 19:27
waaromniet?
waaromniet? is offline
Ja regelmatig over gedacht, Nederland heeft mij een te klein aantal bergen.
Oud 08-10-2006, 12:03
hasseltboy
hasseltboy is offline
Gister nog, Bonaire<3
Oud 08-10-2006, 12:22
akumabito
akumabito is offline
Ik vertrek na afronding van mijn studie voor onbepaalde tijd naar Thailand.
Oud 08-10-2006, 12:50
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ja, maar uiteindelijk is het toch een kwestie van werk en liefde.
Ik zou wel willen maar het hoeft niet voor altijd te zijn.
Oud 08-10-2006, 14:59
Ivo
Ivo is offline
Citaat:
DNMB schreef op 07-10-2006 @ 15:55 :
rare ervaringen hebben jullie met fransen dan...
als je een beetje moeite te doen om hun taal te spreken en niet telkens je makkelijk in het engels ervanaf probeert te maken, zijn ze heel aardig. Trouwens, veel nederlanders gedragen zich toch ook niet al te best in het buitenland? Zijn wij mensen om zo dol op te zijn vanuit de ogen van fransen? (of spanjaarden of italianen of enz)
Sorry, niet iedere Nederland spreekt vloeiend 4 of meer talen. Ik heb mijn taalvaardigheid beperkt tot Nederlands, Engels en Duits. In het Frans kom ik gewoon niet ver, dus probeer ik het in eerste instantie in het Engels. Dat ze daar bij een plaatselijke autogarage geen kaas van gegeten hebben, maakt mij niet zo veel uit als ze vervolgens proberen met wat handen en voetenwerk toch te begrijpen wat je probleem is. Maar van mensen die in het toerisme werken (camping, hotel, toeristische attractie etc.) verwacht ik toch wel dat je op z'n minst 1 vreemde taal kunt spreken, waardoor je fatsoenlijk met je gasten kunt communiceren. Helaas heb ik meermalen mogen ervaren dat dit niet het geval is, en zelfs dat je in het frans wordt afgesnauwd. Mijn algemene ervaring is dan ook dat fransen niet bepaald vriendelijk omgaan met iedereen die niet frans is. Tuurlijk bevestigen ook in Frankrijk uitzonderingen de regel.
In andere Europese landen waar ik ben geweest, heb ik geen tot weinig negatieve ervaringen met mensen die mij niet direct verstaan.
Oud 08-10-2006, 16:03
Verwijderd
mijn stieftante is 20 jaar geleden ge-emigreerd naar een dorp in zuid-frankrijk, ik ben er een aantal keren geweest, en daar was het chauvinistisch armoedig volk. veel verschil tussen armoede en rijkdom, heel slecht geregeld allemaal, totaal geen belangstelling voor andere landen dan hun eigen land, bah en waarom zou je frans tegen ze moeten spreken terwijl bijna niemand dat kan? hier wordt toch ook niet verwacht dat toeristen nederlands gaan spreken?
Oud 08-10-2006, 18:46
akumabito
akumabito is offline
Citaat:
Urm schreef op 08-10-2006 @ 17:03 :
hier wordt toch ook niet verwacht dat toeristen nederlands gaan spreken?
toerist =/= emigrant
Oud 08-10-2006, 21:11
Verwijderd
hier ging het dan ook even om nederlanders als toeristen in frankrijk en de houding van fransen daartegenover. de ervaringen die wij hier hebben zijn immers die van toeristen he
Oud 13-10-2006, 15:44
Verwijderd
Ja, het lijkt me fantastisch om in Spanje ofzo te wonen!
Heerlijk, en dan een eigen bedrijfje te beginnen (huisverhuur ofzo)
Oud 26-10-2006, 16:38
Verwijderd
Ik zit de komende 4 jaar sowieso in Belgie, en op dit moment denk ik ook niet dat ik terug in Nederland wil gaan wonen. Maar of dit ook echt emigreren is?!
Oud 26-10-2006, 20:34
DrunkenMagician
DrunkenMagician is offline
Mwah, ik weet niet of ik graag zou willen emigreren. Aan de ene kant zou ik ontzettend graag in Nieuw-Zeeland willen wonen. Aan de andere kant zou dat betekenen dat ik mijn familie (en vrienden) veel minder vaak zal kunnen zien. En dat lijkt me dan weer helemaal niks!
Oud 27-10-2006, 12:37
vedetje
vedetje is offline
nooit echt eraan gedacht maar is vorig jaar toch wel gebeurd

maar het bevalt me!
Oud 28-10-2006, 12:08
dubbb
dubbb is offline
Mja, best wel over nagedacht.
Ideaal vind ik een middelgrote stad (zeg ca. 100 000 inwoners) in een natuurlijk diverse omgeving (bergen, zee) met een pittig klimaatje (arctisch of semi-arctisch, ET of Cfc). Je komt dan ongeveer uit bij Anchorage (Alaska), Petropavlovsk (Kamchatka, Rusland), Reykjavik, Ushuaia (Argentinië) en Punta Arenas (Chili).
Vervolgens moeten economische, culturele en politieke factoren ook nog wel een rol spelen. Rusland en Patagonië zijn economisch nogal matig, Patagonië is veel te religieus voor mij (VS eigenlijk ook), en politiek heb ik zo m'n bedenkingen bij Rusland. Blijft dus vooral over Reykjavik. Middelgrote, liberale, economisch goed ontwikkelde stad, in een politiek stabiel land, gelegen in een mooie omgeving, en met een pittig klimaatje. Ik ben er nu twee keer geweest ook (volgend jaar derde keer), en het stelt niet teleur. Jammer alleen dat de dagen 's winters zo kort zijn.
Maar goed, voordat ik er serieus over na ga denken, wil ik eerst m'n studie af hebben, een jaar of wat werkervaring (en spaargeld) hebben, etc.
Oud 29-10-2006, 10:26
damaetas
damaetas is offline
ik wil wel es gewoond hebben in : ierland, frankrijk, in een berghut
Oud 29-10-2006, 19:55
Lilliv
Lilliv is offline
Ik zou over 'n jaar of 3-4 willen studeren in Ierland, mijn master halen oid. En daar misschien blijven als dat haalbaar etc is.
Oud 05-11-2006, 19:06
Alistar
Alistar is offline
Tsja.....Australië, Canada, Schotland, Londen, Zuid Amerika..............
Zoveel keuze, ik zou gewoon in 5 landen een huis willen hebben ofzo:-P Ik heb hier wel alles, en ik weet niet of ik zolang m'n familie niet zou kunnen zien.
Voorlopig eerst maar veel geld verdienen om vaak naar het buitenland te kunnen, en misschien daarna m'nkeuze maar eens maken Of een baan waarmee ik veel kan reizen
Oud 18-11-2006, 15:25
amor
amor is offline
[QUOTE]dubbb schreef op 28-10-2006 @ 13:08 :
Mja, best wel over nagedacht.
Ideaal vind ik een middelgrote stad (zeg ca. 100 000 inwoners) in een natuurlijk diverse omgeving (bergen, zee) met een pittig klimaatje (arctisch of semi-arctisch, ET of Cfc). Je komt dan ongeveer uit bij Anchorage (Alaska), Petropavlovsk (Kamchatka, Rusland), Reykjavik, Ushuaia (Argentinië) en Punta Arenas (Chili).
Vervolgens moeten economische, culturele en politieke factoren ook nog wel een rol spelen. Rusland en Patagonië zijn economisch nogal matig, Patagonië is veel te religieus voor mij (VS eigenlijk ook), en politiek heb ik zo m'n bedenkingen bij Rusland. Blijft dus vooral over Reykjavik. Middelgrote, liberale, economisch goed ontwikkelde stad, in een politiek stabiel land, gelegen in een mooie omgeving, en met een pittig klimaatje. Ik ben er nu twee keer geweest ook (volgend jaar derde keer), en het stelt niet teleur. Jammer alleen dat de dagen 's winters zo kort zijn.
Maar goed, voordat ik er serieus over na ga denken, wil ik eerst m'n studie af hebben, een jaar of wat werkervaring (en spaargeld) hebben, etc.
[/QUOTE]

Mij lijkt een middelgrote stad ook ideaal om te emigreren. Voor mij is Osorno in Chili een idee. Komt ook vooral omdat ik er familie heb wonen. Punta Arenas vind ik veels te koud en winderig. Alleen in de zomer is het daar uit te houden. Hoe kom je erbij dat Patagonie religieus is? Chili (en argentinie) is dan wel grotendeels katholiek maar aan de mensen merk je het nauwelijks. Vooral hun taalgebruik, Chilenen vloeken aan een stuk door.
Oud 19-11-2006, 11:32
Verwijderd
Ik zou er niet moeilijk over doen.

Als ik in een ander land aan het werk kan, en ze nemen me aan, zal ik zeker weggaan.
Oud 19-11-2006, 11:43
ArtemisQ
ArtemisQ is offline
Citaat:
Louis Armstrong schreef op 19-11-2006 @ 12:32 :
Ik zou er niet moeilijk over doen.

Als ik in een ander land aan het werk kan, en ze nemen me aan, zal ik zeker weggaan.
http://www.jobs.ie/Jobs.aspx?Categor...Keywords=dutch

(oftewel, ben je enigzins geschikt voor een baan wordt je wel aangenomen )
Oud 06-12-2006, 00:56
Adrenaline
Adrenaline is offline
Finland...puik plan in uitvoering
Oud 06-12-2006, 18:44
machtigespa
machtigespa is offline
irak of iran wil ik gaan wonen, ergens in een luxe buitenwijk van bagdad.
Oud 06-12-2006, 21:34
Verwijderd
Ja, kreta
Mja, wie weet, ooit...
Oud 09-12-2006, 12:22
200E
200E is offline
Emigreren is leuk, en heb er ook zeker wel eens aan gedacht. Alleen de keuze van een land is één, maar je moet er ook fatsoenlijk je brood kunnen verdienen.

Heb er sowieso wel eens over gedacht om net over de grens in België of Duitsland te gaan wonen, omdat de huizenprijs daar veel vriendelijker is, en de plaatselijke belastingdienst ook.

Frankrijk is best leuk, maar dan is het kiezen van een regio moeilijk. Het zuiden is mooi om op vakantie te gaan, maar om nou zomers met 40 graden te moeten werken, liever niet. Verder geldt voor alle streken met een mooie natuur dat er in verhouding weinig werk is. De plaatselijke jongeren trekken niet voor niets weg naar de steden. En om nou in een banlieue te wonen waar je elke dag moet oppassen dat je auto niet in de fik wordt gestoken door immigranten van andere herkomst, nee bedankt.

Amerika, Canada en Australië vind ik allemaal te ver weg, heb geen zin afhankelijk te zijn van vliegtuigen om bv. familie te bezoeken.

Ik denk dat wanneer ik zou emigreren Zwitserland de beste keuze is. Het is politiek stabiel en doet niet mee aan allerlei geldverslindende internationale kolder als de EU en de Navo, daardoor zijn de inkomens relatief hoog. Helaas is Zwitserland een moeilijk land om binnen te komen, wat zich echter vertaalt in een nagenoeg totale afwezigheid van bepaalde groepen immigranten, en dientengevolge een zeer lage criminaliteit. Omdat het een neutraal land is, is het relatief ongevoelig voor aanslagen en oorlog dus ook nog eens een veilige plaats om te verblijven als in de rest van Europa de pleuris uitbreekt (wat binnen 50 jaar geheid gaat gebeuren). Dus ja, ik denk dat het Zwitserland wordt
Oud 15-12-2006, 14:01
Troopa
Troopa is offline
Citaat:
200E schreef op 09-12-2006 @ 13:22 :
Ik denk dat wanneer ik zou emigreren Zwitserland de beste keuze is. Het is politiek stabiel en doet niet mee aan allerlei geldverslindende internationale kolder als de EU en de Navo, daardoor zijn de inkomens relatief hoog. Helaas is Zwitserland een moeilijk land om binnen te komen, wat zich echter vertaalt in een nagenoeg totale afwezigheid van bepaalde groepen immigranten, en dientengevolge een zeer lage criminaliteit. Omdat het een neutraal land is, is het relatief ongevoelig voor aanslagen en oorlog dus ook nog eens een veilige plaats om te verblijven als in de rest van Europa de pleuris uitbreekt (wat binnen 50 jaar geheid gaat gebeuren). Dus ja, ik denk dat het Zwitserland wordt
Zwitserland? Dat ligt vrij centraal in Europa, dus mocht er de pleuris uitbreken in Europa blijft dat landje niet ongeroerd lijkt me. Dan denk ik dat Noorwegen een betere keus is, lekker in het noorden waar weinig mensen wonen en veel olie nog in de zee

Zelf denk ik ook aan emigreren, en zal ik ook zeker doen. Er zijn nog zoveel andere plaatsen op de wereld die me interesseren, en ik vind het erg leuk om in een compleet andere cultuur te leven en evt een nieuwe taal erbij te leren.
Oud 17-12-2006, 16:23
Smurfelicious
Smurfelicious is offline
Nee, maar ben daar niet echt mee bezig Misschien later =)
Oud 19-12-2006, 10:54
Verwijderd
Citaat:
200E schreef op 09-12-2006 @ 13:22 :
Ik denk dat wanneer ik zou emigreren Zwitserland de beste keuze is....
Hmm ik zie Zwitserland eigenlijk eerder als een land dat zich zoveel mogelijk probeert afzijdig te houden van de problemen van de rest van de wereld ('hou die marokkanen vooral buiten, dan hebbenwe er geen last van'-type) Het is wel gemakkelijk om daar te wonen ja, geen last van criminaliteit zoals je zegt, maar Zwitsers hebben echt serieus last van het onder de kerktoren-gevoel, zeer sterk gevoel van wantrouwigheid tegenover buitenlanders en zo..
Ik zou er zelf echt nooit gaan wonen, enkel en alleen om datdat ik bij dat land hetzelfde gevoel heb als bij Monaco ed, landjes waar enkel de 'richesse de la monde' mag komen wonen, ver weg van de gevaarlijke buitenwereld..

Maar je doet maar, als het je erom gaat "fatsoenlijk je brood te verdienen" is Zwitserland een goeie keuze waarschijnlijk..
Oud 19-12-2006, 11:05
Verwijderd
En ontopic het zou goed kunnen dat ik ooit ga emigreren ja, ik heb er het in elk geval nu al af en toe over met vrienden die dat ook van plan zijn. Maar je weet nooit wat er gebeurt, het hangt altijd nog af van dingen als werk, relatie, familie, ... dus zeker kan ik nog niets zeggen, as always

Maar ik heb er zeker al over nagedacht, en ik ben er ook wel mee bezig eigenlijk, met allerlei internationale dingen: reizen, inleefreis, uitwisseling, Erasmus, andere culturen, vanalles lezen, ...
Oud 25-12-2006, 13:50
Poor Leno
Poor Leno is offline
Jeps, dat zit er wellicht wel in. Zit al jaren te denken om me in Zweden/ Noorwegen te settelen. Kansen genoeg. Alleen vereist het de nodige voorbereiding, ook op het gebied van studie en een geschikte partner die dat ook ziet zitten.
Oud 03-01-2007, 20:00
Gadje
Gadje is offline
Emigreren gaat me te ver, maar een paar jaar in het buitenland als expat wife lijkt me wel wat
Oud 03-01-2007, 20:16
Supreme Dutch
Amerika, sowieso.. Heb er al een keer 9 maanden gewoond en dat beviel super prima. Ik ga waarschijnlijk ook mijn Master in de VS halen, en dan maar hopen dat ik meteen mag blijven. Ik heb ook familie die een bedrijf hebben, dus zou er zegmaar heenkunnen met werk-garantie en dan uiteindelijk iets anders zoeken.
Oud 15-01-2007, 12:31
Samantháá
Samantháá is offline
Heey michiel!
Ik denk er idd ook vaak over na om te emigreren LATER
(niet echt normaal als je 15 bent )
Maar in het buitenland kan je een soort nieuwe start beginnen denk ik altijd.. gewoon
Niet dat je dat in nederland niet kan.. maar in het buitenland, spreek je een andere taal, andere cultuur, en andre 'nieuwe'mensen.. Tjah, of je familie woont er en dan is het allemaal een stukj makkelijker
GrtZ. Samantha
Oud 15-01-2007, 12:46
Blaf
Blaf is offline
ja echt wel ik heb totaal niks met dit land als ik 18 ben is het zonder nadenken meteen naar portugal

Regels voor berichten