![]() |
||
Citaat:
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
In andere Europese landen waar ik ben geweest, heb ik geen tot weinig negatieve ervaringen met mensen die mij niet direct verstaan. |
![]() |
||
Citaat:
|
[QUOTE]dubbb schreef op 28-10-2006 @ 13:08 :
Mja, best wel over nagedacht. Ideaal vind ik een middelgrote stad (zeg ca. 100 000 inwoners) in een natuurlijk diverse omgeving (bergen, zee) met een pittig klimaatje (arctisch of semi-arctisch, ET of Cfc). Je komt dan ongeveer uit bij Anchorage (Alaska), Petropavlovsk (Kamchatka, Rusland), Reykjavik, Ushuaia (Argentinië) en Punta Arenas (Chili). Vervolgens moeten economische, culturele en politieke factoren ook nog wel een rol spelen. Rusland en Patagonië zijn economisch nogal matig, Patagonië is veel te religieus voor mij (VS eigenlijk ook), en politiek heb ik zo m'n bedenkingen bij Rusland. Blijft dus vooral over Reykjavik. Middelgrote, liberale, economisch goed ontwikkelde stad, in een politiek stabiel land, gelegen in een mooie omgeving, en met een pittig klimaatje. Ik ben er nu twee keer geweest ook (volgend jaar derde keer), en het stelt niet teleur. Jammer alleen dat de dagen 's winters zo kort zijn. Maar goed, voordat ik er serieus over na ga denken, wil ik eerst m'n studie af hebben, een jaar of wat werkervaring (en spaargeld) hebben, etc. [/QUOTE] Mij lijkt een middelgrote stad ook ideaal om te emigreren. Voor mij is Osorno in Chili een idee. Komt ook vooral omdat ik er familie heb wonen. Punta Arenas vind ik veels te koud en winderig. Alleen in de zomer is het daar uit te houden. Hoe kom je erbij dat Patagonie religieus is? Chili (en argentinie) is dan wel grotendeels katholiek maar aan de mensen merk je het nauwelijks. Vooral hun taalgebruik, Chilenen vloeken aan een stuk door. |
![]() |
||
Citaat:
![]() (oftewel, ben je enigzins geschikt voor een baan wordt je wel aangenomen ![]()
||
Citaat:
![]() Zelf denk ik ook aan emigreren, en zal ik ook zeker doen. Er zijn nog zoveel andere plaatsen op de wereld die me interesseren, en ik vind het erg leuk om in een compleet andere cultuur te leven en evt een nieuwe taal erbij te leren.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik zou er zelf echt nooit gaan wonen, enkel en alleen om datdat ik bij dat land hetzelfde gevoel heb als bij Monaco ed, landjes waar enkel de 'richesse de la monde' mag komen wonen, ver weg van de gevaarlijke buitenwereld.. Maar je doet maar, als het je erom gaat "fatsoenlijk je brood te verdienen" is Zwitserland een goeie keuze waarschijnlijk.. |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Psychologie |
de zin van het leven.. ExpoRules | 116 | 20-02-2011 19:48 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhalenwedstrijd] Het schuldgevoel komt later Verwijderd | 0 | 06-04-2007 16:14 | |
Verhalen & Gedichten |
Drie broers Maudd | 4 | 17-06-2005 20:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[Verhaal] Het onbegrijpelijk verbod clubje | 23 | 12-10-2003 18:39 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] "Io" commentaar, graag :) Poziomka | 12 | 16-09-2003 19:42 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Zana heel hoofdstuk 1 Nas-t Zeekoe | 8 | 29-03-2003 12:57 |