Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-09-2006, 16:38
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb echt weer het toppunt van huisbazenhoror meegemaakt.

Ik kwam van de week thuis, ligt er een briefje op de aanrecht dat de huisbaas geweest was met een monteur voor de kachel om de schoorsteen te vegen en de kachel na te kijken. Ik loop door na mijn kamer en steek de sleutel in het slot maar kan hem niet omdraaien. Na een paar keer proberen zonder succes maar de huisbaas gebeld. Ze moest in mijn kamer zijn voor die kachel maar ze had geen sleutel dus had ze de deur geforceerd met een andere sleutel Ze is 's avonds wel geweest om er een nieuw slot in te komen zetten maar ik vond het toch een lompe actie en echt weer knap kut.
Oud 21-09-2006, 17:36
Hakuna
Hakuna is offline
Wil je een huisbaas echt horror laten beleven, dan moet je hem op onkosten jagen. Zoals extreem veel gas, water en stroom gebruiken.

In de tijd dat ik op kamers woonde heeft mijn huisbaas alleen al aan gas en stroom zo'n fl 3500,- moeten nabetalen, en dat was nog niet alles. Ik liet ook bouw en woningtoezicht komen, vanwege de vele lekkages, schimmel en het ontbreken van brandblussers, aanwezigheid van ratten/muizen ed. Heb de huisbaas nog nooit zo gestrest gezien, en ik dubbel.
Met citaat reageren
Oud 23-09-2006, 21:25
reine claude
reine claude is offline
Citaat:
Cornel schreef op 21-09-2006 @ 18:36 :
Wil je een huisbaas echt horror laten beleven, dan moet je hem op onkosten jagen. Zoals extreem veel gas, water en stroom gebruiken.

In de tijd dat ik op kamers woonde heeft mijn huisbaas alleen al aan gas en stroom zo'n fl 3500,- moeten nabetalen, en dat was nog niet alles. Ik liet ook bouw en woningtoezicht komen, vanwege de vele lekkages, schimmel en het ontbreken van brandblussers, aanwezigheid van ratten/muizen ed. Heb de huisbaas nog nooit zo gestrest gezien, en ik dubbel.
Had je hier ook nog een reden toe of vond je dit gewoonweg 'grappig'?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 18:31
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
reine claude schreef op 23-09-2006 @ 22:25 :
Had je hier ook nog een reden toe of vond je dit gewoonweg 'grappig'?
Ik vond het gewoon grappig, maar de echte reden was dat ik mijn borg niet terug kreeg.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 17:06
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
nare man schreef op 02-09-2006 @ 11:26 :
Ik heb helaas geen problemen met mijn huisbaas. Hij repareert alles meteen dezelfde dag, is aardig en betaalt zonder morren alle heffingen en dingen die niet in het contract staan. Misschien is hij bang voor me.
Huurbazen willen vaak geen rechtenstudenten, serieus

Citaat:
wup schreef op 04-09-2006 @ 23:07 :

Alleen hij is duur, elke keer als hij weer in een andere auto aan komt zetten weet je weer waarom de huur zo hoog ligt.
Maar goed, ik woon er dus niet meer
Verhuren van studentenkamers is gewoon een enorm goeie melkkoe. M'n ouders hebben toen m'n zusje in Groningen ging studeren daar een huis met iets van 5 units gekocht (overwaarde van een vorig huis over). M'n zusje woont daar nu niet meer, maar m'n ouders houden dat huis gewoon aan. Levert best wat geld op.

Citaat:
PV schreef op 09-09-2006 @ 01:02 :
Nou jee een lamp koop je voor een euro in de supermarkt, om daar nou moeilijk over te gaan doen? Of is heel de lamp-installatie kapot?
Van lampen e.d. verwachten mijn ouders dat je dat zelf regelt. Mijn ouders wonen in Twente en hebben dus dat studentenhuis in Groningen. M'n vader reist nogal veel door Nederland voor z'n bedrijf, maar die gaat echt niet langskomen omdat er een lamp doorbrandt. De bewoners schrijven dat gewoon op (samen met dingen zoals toiletpapier) en krijgen dat geld dan terug.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 17:33
Martiño
Martiño is offline
Onze huisbaas is echt een vreselijk mens. Ze woont bij ons om de hoek ofzo, maar ik heb haar gelukkig nog nooit ontmoet.
Ze heeft het appartement smerig achtergelaten (ok, schoonmaken is dan niet verplicht ofzo, maar ik kon niet door de ramen naar buiten kijken...), en toen ze de vloerbedekking heeft laten vervangen, hebben ze die op het balkon laten liggen, samen met een kapotte ruit.
We hebben weken moeten bellen om eindelijk de sleutel van het berghok, brievenbus en de afvalcontainer te krijgen. Wat bleek: mevrouw was op vakantie, en had geen zin om haar zaken af te handelen (dat zei ze letterlijk).
Tot slot kregen we veel te laat het huurcontract (ze moest het nog ondertekenen), heeft ze er in zitten te strepen en heeft ze alleen op de voorpagina haar paraaf gezet . Mijn vriend was helder genoeg om een kopie van het contract te maken voor ze het had ondertekend, dus als we van haar af willen hoeven we alleen maar aan te geven dat we feitelijk zonder geldig contract huren .
Oud 26-09-2006, 17:57
juno
juno is offline
Wat dacht je van huurdershorror? Huurders die de boel verschrikkeljk uitwonen, vernielen en vervuilen, of die de buurt tiranniseren met asociaal gedrag.

Of die hun huisbaas op kosten jagen door om het minste of geringste meteen een vakman te bellen, terwijl het gaat om iets heel simpels wat ze prima zelf kunnen verhelpen, waar ze volgens het huurrecht ook toe gehouden zijn. Of die de door mij ingehuurde verwarmingsmonteur niet vertrouwen (Gewoon een erkend installateur?) en een second opinion vragen en mij de rekening laten toesturen.

Als eigenaar komt zo'n man namelijk bij mij verhaal halen, als de huurders met de noorderzon vertrokken zijn. Mijn adres staat genoteerd als wanbetaler, en zij hebben zich nooit bij de gemeente laten inschrijven.

Of huurders die zelf geen huur betalen, of de laatste maand huur zelf maar vast verrekenen met de borg zodat ik met de schade zit.

Of mij met de deurwaarders laten zitten, na hun verdwijning, met medeneming van alles wat los en vast zat in mijn huis. Komt er weer iemand mijn deur openbreken.

Nou verhuur ik een gewoon huis, geen studentenhuis. Minder opbrengst, maar ook minder risico, zou je denken. Maar geloof me, een op het eerste gezicht normaal gezinnetje kan meer vernielen dan dertig corpsballen, en ze hebben ook nog eens veel meer noten op hun zang.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 18:39
Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
juno schreef op 26-09-2006 @ 18:57 :

Of die hun huisbaas op kosten jagen door om het minste of geringste meteen een vakman te bellen, terwijl het gaat om iets heel simpels wat ze prima zelf kunnen verhelpen,

Het pand waar ik woonde stamde uit 1917 en er was sinds 1978 niks meer aan gedaan (was voorheen kantoor geweest van de huisbaas) als ik al schimmels, lekkages, muizen boven het plafond, zwaar verouderde stroomvoorziening (met linnen bedrading en kapotte bakelieten schakelaars ) een dikke en verroeste (met veters vastgamaakte) gasleiding tegen kom in de kelder (met 8 bar gasdruk erop ) dan vind ik het niet meer dan normaal dat hier eens door een onafhankelijk vakman naar komt kijken (en de huisbaas de kosten betaald )

Verder huisde er op de begane grond een fraudeleuze Duitse bouwfirma (Immobouw) waarvan de bouwvakkers regelmatig met veel verbaal geweld verhaal kwamen halen (lonen niet betaald oid)

Gelukkig is het pand in 2004 afgebroken, en momenteel wordt er door de Hestia woongroep iov de stichting Radar (weet niet wat voor instantie dat is ) nieuwbouw gepleegd.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2006, 19:38
Martiño
Martiño is offline
Citaat:
juno schreef op 26-09-2006 @ 18:57 :
Wat dacht je van huurdershorror? Huurders die de boel verschrikkeljk uitwonen, vernielen en vervuilen, of die de buurt tiranniseren met asociaal gedrag.
*troost lieve huisbazin juno wegens haar vervelende stoute huurders*

Maar dit topic gaat over stoute huisbazen, voor stoute huurders open je toch een nieuw topic?
Heb ik gelijk een plekje voor een bijdrage over mijn onderburen.
Reageren

Regels voor berichten