Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
http://forum.scholieren.com/showthre...ghlight=disney Dit is de enige die ik kon vinden, maar ik weet zeker dat er nog iets aan vooraf ging. Edit: dit is dus inderdaad niet het topic dat ik bedoelde.
Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 10:03. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Ik kan die romance tussen hen niet geloven. Na jaren in afzondering geleefd te hebben, komt Simba Nala plotseling weer tegen. Eerst bekvechten ze wat, dan zingen Timon & Pumbaa een uiterst irritant liedje en plotseling zijn ze verliefd? Vergelijk dat eens met The little mermaid. Dat is liefde op het eerste gezicht, maar zelfs dat is beter uitgewerkt. Ariël riskeert haar leven om Erik te redden en dan volgt die scène op het strand, als zij voor hem zingt. Dat doet ze met zoveel kracht en zoveel overtuiging (de reactie van Sebastiaan onderstreept dat nog eens) dat ik het geloof. Dan wil ze ook nog eens haar stem opgeven om de kans te krijgen Erik te versieren. Dat toont diepte, vind ik, in tegenstelling tot de Simba-Nala romance. Citaat:
Citaat:
Waarom heeft Mufasa niet veel eerder doorgehad dat Scar niet te vertrouwen was? Hij was niet bij de ceremonie waarbij Simba werd getoond aan de dieren. Hij had een totaal gebrek aan respect voor Mufasa. Hij accepteerde Simba niet als zijn toekomstige koning. Hij probeerde Zazoo op te eten. Zoiets moet toch argwaan wekken? Waarom hebben Sarabi en de andere leeuwen niet door dat er iets niet klopt aan de dood van Mufasa? Vlak na zijn dood komt Scar al met de hyena's op de proppen. Hij heeft een visie over hoe de leeuwen en de hyena's met elkaar kunnen samenleven. Dat duidt op een allang uitgedokterd plan. Waarom heeft niemand argwaan? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Mulan vind ik ook erg goed. Zij heeft zelfs een nog beter motief voor haar acties: het gaat haar om haar oude vader en nooit om zichzelf. Ze wil hem redden en gaat daarom zelf in het leger, met alle gevaren en gevolgen van dien. Ik vind Mulan één van de sterkste karakters van Disney. De inspanningen van Aladdin om hogerop te komen vind ik ook erg goed, hoewel hij begint met egoïstische motieven (de prinses krijgen). Maar als hij eenmaal gemerkt heeft wat dat gedrag hem heeft opgeleverd, doet hij alles om Agrabah te redden. Hij offert zelfs zijn laatste wens op om de Geest te bevrijden, in plaats van weer een prins te worden. En dat is voordat de Sultan de wet had veranderd. Dat vind ik sterk. |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||||
Citaat:
![]() Maar goed, de fantasievolle onderwaterwereld en de dreiging van Ursula zijn dan ook de sterkste punten van die film, niet de sullige romance van Ariel. Ik zag een aantal jaren geleden een Japanse tekenfilm die dit beter uitwerkte. Overigens, de romance tussen Simba en Nale is ook absoluut niet het sterkste punt van The Lion King, hoewel ik het een stuk mooier vond dan in Mermaid. Citaat:
Tot zover geen echte gaten. Citaat:
Citaat:
Trouwens, zo verschrikkelijk leuk was Genie nou ook weer niet. Het waren misschien "gelaagde" grappen, maar erg significant zou ik ze niet willen noemen. Daarnaast is die kutpapegaai nog irritanter dan dat pruttelende serviesgoed uit Beauty.
|||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Neem de scène waarin Timon, Pumbaa en Simba over die boomstam lopen tijdens het lied 'Hakuna Matata'. Simba wordt volwassen, maar Timon en Pumbaa worden geen dag ouder. Hoe kan dat? Waar zijn alle mannelijke leeuwen gebleven? Als Simba uiteindelijk terugkomt, zijn er alleen Sarabi, zijn moeder en Nala en verder allemaal leeuwinnen. Waar zijn de mannen gebleven? Waarom moet Nala Simba komen halen om Scar te verjagen? De grote horde leeuwinnen had zelf Scar kunnen verjagen. Hij was numeriek absoluut in de minderheid. De hyena's waren geen partij geweest voor de leeuwen. Daarom hebben ze immers ook de jaren ervoor in afzondering geleefd, omdat ze er door de leeuwen onder werden gehouden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
*Edit: typo's* Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 20:40. |
![]() |
||
Citaat:
Een belangrijker bezwaar vind ik het feit dat Nala eerst Pumbaa wilde opeten, maar hier vanaf zag toen bleek dat hij met Simba bevriend was. Dit betekent dus wel dat Nala en alle andere leeuwen al heel wat Timons en Pumbaa's hebben verorberd, zonder dat hier echt over gesproken wordt. Vond ik toch best een storende gedachte als kind.
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom Sarabi en de andere leeuwen niks gedaan hebben: Scar was allereerst de rechtmatige troonopvolger, dat was de 'wet'. En argwaan? Ach, kijk eens ter vergelijking naar Hitler en zijn regime. Veel mensen geloofden niet dat vernietigingskampen bestonden, dat zoiets waar kon zijn. Er was wel verzet, maar dat werd de kiem in gesmoord en men leefde in angst door onderdrukking. Zo ook met Sarabi en co., die Scar ook langer kent maar hem echt niet zag als een familiemoordenaar. Sarabi had wel een hekel aan Scar, en volgde met tegenzin (uit angst/onmacht) de bevelen/regels op, maar alleen omdat ze niet anders kon. De hyena's waren praktisch de nazi-politie. Het enige punt dat vreemd is, is dat Zazoo geen argwaan kreeg, omdat hij werd weggemept door Scar toen hij hulp wou halen. En, wat ook vaag is, is dat bij de moord op Mufasa, het LIJKT alsof Simba de moord ziet gebeuren. Terwijl hij alleen Mufasa's val moet hebben gezien... Citaat:
Hm, ik denk dat de mannelijke leeuwen gevangen worden gehouden, door grote getalen hyena's (niet vermoord, want dan zou idd ook Mufasa's dood in twijfel zijn getrokken). Maar goed, waarom de hyena's niet eerder toegeslagen hebben, is omdat ze dom en ongesctructureerd waren, en omdat Scar ze toen nog niet leidde. Een goede, vastberaden leider als Scar heeft de hyena's de benodigde orde en structuur gegeven, waarmee ze toch de leeuwen aankonden. Nala ging niet op zoek naar Simba, want die was dood verklaard. Nala ging op zoek naar hulp van andere leeuwenstammen of dieren. De leeuwinnen werden onderdrukt door de hyena's, en elke vorm van verzet zal wel bevochten zijn. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
"wat heb ik toch gedaan" ![]()
||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Daarnaast zijn leeuwen binnen een groep sowieso zwaar in de minderheid. Heel vaak is er zelfs maar eentje. Ik denk overigens dat ze de mannelijke leeuwen bewust een beetje aan de verbeelding over hebben willen laten, omdat de leeuwen nogal menselijke trekjes vertonen kwa gedrag. Dat zou associaties met polygamie (kunnen) oproepen. Misschien dat ze om die reden maar helemaal niets gezegd hebben over de aan- of afwezigheid van mannelijke leeuwen? Citaat:
De hyena's leefden in afzondering omdat ze niemand hadden die ze kon leiden. Pas toen Scar aan kwam zetten met zijn evil scheme, vonden hyena's de ruimte om terug te vechten. Hij was degene die de boel orde gaf en een doel om voor te strijden. Wat je ook niet moet vergeten is dat hier gaat om dierenhierarchie met mensachtige personages. De hyena's moeten noodgedwongen zijn gezag respecteren. In de tijd van Mufasa respecteerde ze zijn domein, in de tijd van Scar idem. Overigens, hyena's in grote groepen zijn prima in staat om leeuwen te overpoweren, aangzien die beesten (een van de) de sterkste kaken hebben van alle dieren. Zo niet de allersterkste. Citaat:
Bovendien: de leeuwinnen wisten niet zeker dat hij het gedaan had. Zijn moeder geloofde het dan ook niet, totdat Simba(die zelf nog in de waan verkeerde) uit zichzelf een bekentenis aflegde. Iedereen was stomverbaasd. Immers, niemand wist dat Scar daar beneden in de vallei was met Simba, aangezien Sazu kort daarvoor outcold werd geslagen. Van achteren. Er was geen reden voor de leeuwinnen om Scar meteen van alles te beschuldigen. Natuurlijk zullen ze bij zichzelf hebben gedacht dat het allemaal erg vreemd was. Dit staat het verhaal verder totaal niet in de weg. Verder zijn leeuwinnen in deze film ook maar gewoon kuddedieren. In diepe rouw gedompeld om de dood van Mufasa(en Simba!) en bovendien het gezag van de "nieuwe koning" aanvaardend, zijn ze verder gegaan met hun verplichtingen. Tot zover nog steeds geen plotgaten, alleen dingen die aan je verbeelding over worden gelaten. Het type plotholes dat jij bedoelt is veel technischer van aard, omdat ze leiden tot inconsistentie of gewoon een gebrek aan logica. Daar is bij The Lion King geen sprake van. Als het ene personage nooit aan het andere vertelt hoe hij heet en op de eerste ontmoeting toch zijn naam kent, dan heb je het over een plothole......behalve als in de film duidelijk wordt gemaakt dat ze dezelfde vriendenclub hebben. Dan is het geen plothole, maar gewoon iets wat niet noodzakelijk uitleg behoeft. De kijker kan vinden van wel, maar het is objectief gezien gewoon geen flaw om te weigeren dat uit te spellen. Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 19:19. |
![]() |
||
Citaat:
||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Je hebt het bovendien over onderdrukking en Hitler. Ik zou kunnen betogen dat, als je dan toch een vergelijking wilt trekken met een politiek verleden, je ook zou kunnen zeggen dat het raar is dat de leeuwen niet in opstand zijn gekomen tegen hun incompetente leider, want dat komt toch ook vaak genoeg voor in de geschiedenis? In het Oostblok was het ook één en al onderdrukking en toch vonden er overal opstanden plaats in de late jaren '80. En nou geen gebazel over dat ze dat nooit zouden doen, omdat Scar de 'koning' was enzo... Loudewijk de (hoeveelste?) 15e? 16e? werd ook afgezet en onthoofd. Zo zie je maar. Je antwoorden vind ik heel interessant. Ik ben echter nog niet overtuigd. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Carl Barks was een schrijver en tekenaar van Donald Duck-strips, die anoniem wereldberoemd werd vanwege zijn manier van verhalen vertellen. Liefhebbers prijzen vaak zijn heldere, open vertelstijl, waarbij een verhaal bevat wat nodig is, en dáár werden de grappen aan opgehangen. Toen een beginnende tekenaar aan Barks schreef, na diens pensioen, toen zijn naam bekend was geworden, om advies te vragen bij het schrijven van een verhaal, schreef Barks terug dat het script van de beginneling goed was, maar teveel. "Be mean", schreef Barks, "throw perfectly good ideas in the waste bucket". Oftewel: wees selectief met je ideeën. Daar kan je van mening over verschillen. Dat is juist het leuke aan een discussie. *Edit* Citaat van Barks aangepast, want dat klopte niet helemaal. (En anders is het geschiedvervalsing, hè.) Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 21:55. |
![]() |
||
Citaat:
En laten we het leuk houden, oké? Ik heb er plezier in over films te praten, dus laten we de toon vriendelijk houden, deal? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar sommige antwoorden die we hebben gegeven zijn zó vanzelfsprekend dat het net lijkt also je het erom doet ![]() Er is geen giswerk met betrekking tot het verhaal, we geven alleen antwoord op vragen die volstrekt irrelevant zijn. Want zeg nou zelf, dat niet zichtbaar ouder worden van T & P is slechts een kwestie van een spreekwoordelijk extra likje verf hier en daar. Om daar stampij over te gaan maken is natuurlijk een beetje onzinnig.
|||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Zo is er in Mulan te zien dat, ten tijde van Mulan's ontmaskering, het Chinese leger nog grotendeels compleet is. Een paar scènes later trekt het leger de keizerlijke hoofdstad binnen. Dan zijn er nog maar 3 soldaten, en kapitein Shang. Er is geen scène geweest waarin we de mannen afgeslacht zien worden. Dat kan ook niet, want men had de vijand al in een vorige scène uitgeroeid. Dus waar is dat leger opeens? Zulke dingen vind ik storend. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Bovendien is ze de mooiste. Citaat:
|||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
En nog los daarvan: in de tijd dat de Pride Rock en de nabije omgeving kon vervallen tot een troosteloos gebied had er natuurlijk ook van alles met de weinige males kunnen gebeuren. Nogmaals, het is allemaal heel goed te verklaren, wat gelijk het verschil markeert met een plothole. Plotholes zijn absoluut in hun dwarsligging. Er is met de beste wil van de wereld geen logische verklaring te verzinnen op basis van de gegevens van de film of gewoon logica. Citaat:
![]() Voor de meeste toeschouwers is de film een stuk entertainment. Voor de mierenneukers zoals jij en ik zijn er de details en de weetjes en wat dies meer zij. Citaat:
![]() In The Lion King kwamen volgens mij uberhaupt geen mannelijke leeuwen voor(behalve Scar, Simba en Mufasa). Daar begin ik steeds meer van overtuigd te raken. Ik zal de film binnenkort weer eens doorspitten. Het is al een tijdje geleden, inmiddels. Maar zelfs al zouden er mannen zijn, wat verandert dat aan het verhaal? Het draait voor een belangrijk deel om ontzag en eerbied voor de hierarchie om en nabij de Pride Rock. Dat geldt natuurlijk ook voor mannelijke leeuwen. Dus ook zij zouden de heerschappij van Scar moeten accepteren. Citaat:
Citaat:
![]() Maar goed, het is redelijk bekend. Op Wikipedia staat het volgende: "Although hyenas bear some physical resemblance to wild dogs, they make up a separate biological family which is most closely related to Herpestidae (the family of mongooses and meerkats). The hyena has one of the strongest jaws in the animal kingdom and an adult of the species has only the large cats of the family Felidae (Lions, Tigers, etc.) to fear. An adult hyena's bite pressure can reach 800 lb per square inch; it can crush bone." http://en.wikipedia.org/wiki/Hyena En voordat je begint te steigeren over dat ik Wikipedia gebruik als bron, bedenk dat hyena's nagenoeg geen fanboys hebben die er baat bij hebben om de boel te verdraaien ![]() Citaat:
Citaat:
Natuurlijk zullen ze in de loop der tijd wel hun vragen hebben gekregen. Scar was tenslotte geen geliefde koning. Maar ja, als je zoiets uit de mond van je zoon moet horen dan schrik je toch wel even hoor. Citaat:
Maar je hebt wel een beetje gelijk, Sazu's geval is op het randje. Maar het is echt zo'n onnoemelijk klein iets dat je het met een minimale ingreep makkelijk kan vervangen. Citaat:
Kijk, op mijn beurt vind ik dan weer dat jij vragen stelt waar ik niet over na hoef te denken omdat het naar mijn mening danwel voor zich spreekt, danwel open gelaten is voor interpretatie. De makers van zo'n film moeten ook rekening houden met het tempo en de speelduur van zo'n film. Citaat:
Maar ik kan natuurlijk niet in de hoofden van de makers kijken, dus misschien is het inderdaad propaganda in die richting. Maar om eerlijk te zijn denk ik dat je nu toch wel enigszins overdrijft. Het is waar, er worden parallellen getrokken met en soms commentaar impliciet commentaar geleverd op het echte leven. Of die zou je er met een beetje wil in kunnen zien. Maar toch, het blijft in de eerste plaats een een jeugdfilm. De gelaagdheid is toch niet aan hen besteed. Net zoals de patronen over eer, respect, trouw en volwassenheid niet direct zullen doordringen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
||
Citaat:
|||||||||||||||||||||||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Scar: "Murderer!" Simba: "No!... No... It was an accident." Nieuwe vraag: waarom geeft Scar stiekem aan Simba toe dat híj Mufasa vermoord heeft? Dat was juist hetgene wat Simba triggerde om een extra aanval te doen en uiteindelijk versloeg hij Scar. Dat was het beslissende moment. Waarom riskeerde Scar dat? Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Ik ben geïnteresseerd in interpretaties van films. Kijkers halen vaak andere dingen uit een film dan makers bedoeld hadden. Zie daarvoor ook het 'encoding-decoding model' van Stuart Hall. Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Je hebt vast de film Speed wel eens gezien. Op een gegeven moment zijn alle mensen veilig uit de op hol geslagen bus. Die rijdt vervolgens in volle vaart tegen een vliegtuig dat net aan komt rijden en ontploft. Heel dat vliegtuig de lucht in. Nooit wordt verteld of er passagiers aan boord waren. Zo ja, heeft de terrorist uit de film dan niet alsnog gewonnen en is er weinig reden tot juichen dat Sandra Bullock toevallig levend er vanaf is gekomen? Dat soort onbeantwoorde vragen vind ik zonde. |
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
Heb ff geen zin om de hele draad te lezen dus weet lekker niet waar jullie 't verder over hebben, maar over die DVD: hebben, hebben, hebben! Ben groot Disney-fan en juist van deze is de bideo natuurlijk van m'n broer ipv mij...
![]() Ik wil 'm iig ook! Desnoods voor sinterklaas ofzo, als ik dan net als altijd weer blut ben.. ![]()
||||||||||||||
Citaat:
Voordat ik ga uitleggen waarom de lovestory zo lame was, ga ik eerst de film nog eens bekijken. Maar ik weet zeker dat als het indruk had gemaakt toentertijd, ik het nog wel had geweten. Citaat:
Maar het zou natuurlijk ook kunnen dat ze wel verschillende vaders hadden, maar dat ze uit elkaar zijn. Sommige leeuwinnen nemen hun kinderen mee en sluiten zich aan bij een andere pride die ze toevallig tegenkomen. Daarnaast is zo’n groep sowieso een voortdurend komen en gaan. Grappig trouwens om te weten is dat leeuwinnen geen andere vrouwtjes tolereren en leeuwen geen andere mannetjes. Die worden als ze eenmaal volwassen zijn gewoon bruut verstoten of vertrekken uit zichzelf. Niet allemaal, omdat ik wel eens een uitzondering heb gezien op Animal Planet(Ja ja, je had gelijk ![]() Citaat:
Citaat:
Laten we wel wezen, staatsgrepen zijn niet eenvoudig. Zeker niet als je ten alle tijden LETTERLIJK fors in de minderheid bent. Citaat:
Klopt, maar daar gaat het niet om. Ik heb niet beweerd dat een hyena sterker is dan een leeuw. Het is alleen zo dat de combinatie van beresterke kaken(een van de allersterksten) en enorme aantallen genoeg moet zijn om de leeuwinnen uit TLK te intimideren. Het waren er namelijk echt honderden. Citaat:
Want afgezien van Sazu was er helemaal niemand die wist dat Scar Mufasa en Simba poogde te vermoorden NADAT hij alarm had geslagen over een kudde gnoes. Men dacht natuurlijk dat die stampede hen fataal was geworden. Ik kan me zo voorstellen dat dit net zoiets is als iemand die een langslepende vete heeft met iemand, om vervolgens te horen te krijgen dat zijn moeder(die aan de andere kant van het land woont) is omgekomen bij een treinongeluk. Van sommige dingen kun je iemand gewoon niet de schuld geven, ook al zou je dat stiekem willen. Nu zou je natuurlijk kunnen zeggen dat die persoon met wie hij ruzie had iets met de trein gedaan had, maar dat verwacht je gewoon niet meteen. Maar het zou je uiteraard ook niet verbazen als het wel zo was. Citaat:
Citaat:
Daarnaast is CIS een veelvoorkomende plotsleutel in films, strips en boeken. Dat zal ik niet ontkennen. Maar of dat in dit geval ook geldt? Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Overigens hoef je niet echt te graven. De makers van zo'n film zijn natuurlijk niet op het achterhoofd gevallen. Zoiets gaat doorgaans niet per ongeluk. Citaat:
Citaat:
Maar los van persoonlijke voorkeuren, hier zijn ter vergelijking de bovenste drie Wiki-voorbeelden van echte, objectieve plotholes: - “A well-known plot hole occurs in the 1969 film On Her Majesty's Secret Service. When James Bond meets Ernst Stavro Blofeld, neither man recognizes the other, despite a previous confrontation in 1967's You Only Live Twice. However, Blofeld recently had plastic surgery to change his appearance, though this does not explain why he did not recognize Bond.” - “In Superman II, Superman mysteriously regains his powers without explanation despite his mother telling him the process was irreversible. No explanation is given due to scenes involving Marlon Brando being cut.” - “The 2004 remake of The Stepford Wives has a large plot hole occurrence when Walter destroys the Stepford Program implanted in the wives (and Roger)'s brains.This resets them, showing it was all just a chip controlling their brains. However, earlier in the film it shows that one of the wives can dispense money from her mouth, as an ATM.” Als we jouw denkwijze zouden volgen kunnen we alles wel kapotredeneren. Maar goed, ik begrijp je vragen op zich wel hoor. Heel terecht dat je ze stelt. Maar ik vind het niet terecht dat je ze ook presenteert als fouten in de film. Het is leuk om over te discussieren, maar ik snap niet waarom dit gelijk gekoppeld moeten worden aan slecht filmmakerschap? Je kritiek op de lovestory vind ik persoonlijk een stuk reeeler. Ook al ben ik het er niet mee eens ![]()
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Legendarisch is het verhaal van Fred Ladd, die in de jaren '60 betrokken is geweest bij het nasynchroniseren van Japanse animatieseries voor de Amerikaanse markt. Hij was uitgenodigd op de premiére van The Lion King en herkende meteen 'Kimba the white lion'. Hij kon ter plekke de rest van het verhaal voorspellen. |
![]() |
||||||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het verhaal van Kimba gaat over Kimba's pogingen zijn vredige koninkrijk uit te breiden, volgens de idealen van zijn door een jager vermoorde vader. Het belangrijkste verschil met The Lion King is dat in Kimba ook veel mensen voorkomen, en er steeds de nadruk gelegd wordt op het belang van een goede relatie tussen mensen en dieren. De verhalen komen dus niet echt overeen, het zijn meer dit soort dingen waar de controversie over gaat: ![]() Dit alles is natuurlijk te linken aan TLK. ![]() Kimba zou overigens eerst ook Simba gaan heten, maar daar zijn ze vanaf gestapt omdat op die naam geen copyright te plaatsen was ('Simba' is immers Swahili voor 'leeuw'). In Japan heet Kimba Leo.
||
Citaat:
![]() Edit: wat natuurlijk wel vreemd is, aangezien hij in 1989 overleed ![]()
Laatst gewijzigd op 15-09-2006 om 06:45. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
|