Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-09-2006, 21:26
zoef de haas
zoef de haas is offline
En we hebben een functie
Oud 13-09-2006, 21:31
Biertank 52
Biertank 52 is offline
Ggrroomm, ik heb er weer zin in.
Oud 13-09-2006, 21:34
ook hallo
ook hallo is offline
Leuk thema
Oud 13-09-2006, 21:39
maxwell
maxwell is offline
Jullius ceasar is arrived :')
Oud 13-09-2006, 21:58
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 13-09-2006 @ 22:34 :
Leuk thema
Inderdaad
Oud 13-09-2006, 22:06
Ray
Ray is offline
Wordt er vanavond al gestemd dan?
Oud 13-09-2006, 22:10
Hanneke
Hanneke is offline
Nee, waarschijnlijk niet.
Edit: laat dat waarschijnlijk maar weg eigenlijk; Nee.
Oud 13-09-2006, 22:13
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 13-09-2006 @ 22:01 :

Ok, als dat allemaal duidelijk is dan ga ik het wachtwoord van de spelleideraccount wijzigen (jammer Soija ) en daarna de functies verdelen.
Hehe.

Oeh beginnen.
Oud 13-09-2006, 22:40
Spelleider
Spelleider is offline
Jullie hebben vast wel eens van weerwolven gehoord. Mensen, die als het volle maan is in een wolf veranderen en zich dan voeden met het vlees van onschuldige burgers. Ik weet wat jullie nu denken: allemaal fabeltjes. Maar dan vergissen jullie je: weerwolven bestaan wel degelijk. Ze bestaan al sinds het begin der tijden. Laat me jullie een verhaal vertellen waarvan jullie nekharen overeind gaan staan. Een verhaal uit lang vervlogen tijden…
Dit verhaal speelt zich af ten tijde van het vroeg-Romeinse Rijk, zo’n 300 jaar voor Christus. Het Rijk was nog maar klein; de bloeiperiode moest nog komen. Ergens in het Romeinse grondgebied, ver van de grens, lag de stad waar dit verhaal zich afspeelt: Patavia.
Patavia was een middelgrote stad, overgenomen door het Romeinse leger toen het nog maar een klein dorpje was. Vlakbij de stad lag een zilvermijn, wat Patavia aantrekkelijk maakte voor de overname. De machtigste en belangrijkste man van de stad was de Romeinse generaal-gouverneur, een oudere man genaamd Mr. Soija, bijgenaamd ‘Scarface’. Hij had deze bijnaam te danken aan de vele littekens die hij had op zijn gezicht en op de rest van zijn lichaam. In zijn jeugd had Soija namelijk flink gevochten aan het front. Zijn littekens lieten aan iedereen zien dat ze hem niet moesten onderschatten. Dat hij eruit zag als een grottrol met een neus als een vormeloze klomp wild vlees nam hij voor lief, niemand durfde er toch wat van te zeggen vanwege zijn positie. Verassend genoeg was deze lelijke man getrouwd met één van de knapste meisjes van heel Patavia: een 18-jarige nimf genaamd Tink*. Zij was de dochter van een Romeinse Senator. Deze had haar op 12-jarige leeftijd uitgehuwelijkt aan de destijds 54-jarige Soija, om zijn trouw te verzekeren. Vanzelfsprekend was Tink* niet gelukkig met deze situatie, zeker temeer omdat Soija niet alleen oud en lelijk was, hij was ook nog eens een grove bruut die haar regelmatig sloeg. Veel kon ze er echter niet aan doen: zo gingen die dingen in die tijd nou eenmaal.
Patavia was een stad die ver van de grenzen van het Romeinse Rijk lag. Het leger was nodig aan de grenzen, Rome was immers in oorlog met verschillende Noordelijke stammen. In het binnenland waren dus nauwelijks fatsoenlijke soldaten te vinden, behalve natuurlijk in Rome zelf. Patavia werd dus verdedigd door stadswachten: jongens van 16-17 jaar oud die net met hun opleiding tot legionnair begonnen waren. Redelijk geschikt om een dronkelap de herberg uit te werken maar waardeloos in een gevechtssituatie. Ze waren de naam ‘legionnair’ nog lang niet waardig. De kapitein van de stadswacht, een 18-jarige jongen die even groen was als zijn manschappen, heette Biertank 52. Hij was alleen te herkennen aan de witte pluim die hij op zijn helm had. Soija wist overigens heel goed dat zijn stadswacht gewoon waardeloos was. Hij had verschillende verzoeken ingediend bij de Senaat waarin hij vroeg om extra troepen, maar nadat deze allemaal één voor één waren afgewezen besloot hij om extra manschappen te kopen: huurlingen dus. In de stad was dus één cohort Siciliaanse huurlingen: rauwe barbaren die dol waren op vechten en plunderen en zich nooit wasten. Inbraken en moorden waren niet ongewoon bij deze mannen, en de mooie jonge vrouwen van Patavia wisten ondertussen dat ze zich beter niet ’s avonds alleen op straat konden wagen want dan liepen ze het risico om verkracht te worden. Ze werden aangevoerd door een man die nog erger was dan zijn manschappen: een grote stinkende barbaar genaamd TopDrop. De burgers van Patavia waren dus niet zo blij met Soija’s beslissing om deze huurlingen aan te nemen, maar daar had de gouverneur geen boodschap aan. De huurlingen waren namelijk ook uitermate geschikt om politieke tegenstanders uit de weg te ruimen; iets wat nogal vaak nodig was in het oude Rome.
Het laatste cohort dat in de stad aanwezig was was Soija’s elite bodyguard van loyale cavaleristen. In tegenstelling tot de stadswachten hadden deze mannen wél gevechtservaring. De meesten waren al jaren bij Soija in dienst en hadden hem beschermd vanaf de eerste dag dat hij tot generaal was gepromoveerd. Deze loyale mannen waren allemaal bereid om hun leven te geven om dat van Soija te redden. Zij werden aangevoerd door een veteraan: centurion Maxwell. Helaas waren er maar weinig van deze elitetroepen en ze werden alleen gebruikt om de gouverneursvilla te bewaken. De rest van de stad moest het doen met de stadswachten en de huurlingen….
Nou heb ik je verteld over de geschiedenis van de stad, de belangrijkste personages in het verhaal en wat er aan legers staat. Tot nu toe klinkt het net als alle andere verhalen, nietwaar? Maar jullie weten nog niet alles, sterker nog, jullie zijn pas aan het begin van het verhaal.
Er stond namelijk op het punt iets te gebeuren wat de geschiedenis van Patavia voor altijd zou veranderen….

Deelnemers:
1. Hanneke
2. Cobalt
3. Maxwell
4. X-Ray™
5. Tink*
6. TopDrop
7. Zoef de haas
8. Elpida
9. zoemzoem
10. flyaway
11. Misti
12. light fighter
13. ook hallo
14. MieX
15. Saarah
16. Biertank 52
17. Yerli
18. duivelaartje
19. Mr Soija
20. Faerie

blauw=gedood
rood= opgegeten

Zoals gewoonlijk zijn de eerste ronde de dorpelingen aan de beurt. Ze mogen stemmen tot morgenavond 20:30
Voor de duidelijkheid: de tovenaar, ziener, wolfsbane, verrader, leerling en heks stemmen mee als gewone dorpeling, maar de weerwolven niet!

Wel, het moge geen verrassing zijn dat het thema het oude Rome is. Ik heb de laatste tijd verschillende films gezien die zich in die tijd afspelen dus ik zit er een beetje 'in' zeg maar. Bovendien ben ik nu zwaar verslaafd aan het spel Rome: Total War. Het personage van Soija komt rechtstreeks uit Total War overigens. Ik had in mijn familie een dochter van twaalf en op een gegeven moment kreeg ik de gelegenheid om haar uit te huwelijken aan een generaal van 54 jaar oud. Normaal weiger ik die ouwe zakken altijd (omdat ze veel te snel dood zijn) maar deze was echt super goed (5/6 sterren). Dus hij mocht met mijn dochter trouwen... Nou, hij was meteen mijn belangrijkste generaal en won een paar gevechten waardoor hij steeds meer sterren kreeg. Maar ook kreeg hij een paar 'ongelukjes' tijdens zijn vele veldslagen waardoor hij de trait 'scarred' kreeg. Dit werd later 'horribly scarred' en uiteindelijk 'cruelly scarred'. (hij heeft dan mega veel hitpoints maar krijg allerlei andere nadelen, oa een kleinere kans om kinderen te krijgen) Toen kreeg hij ook de bijnaam 'scarface' omdat ie dus zo veel littekens had 'dat zijn kinderen en huisdieren op de vlucht slaan als ze hem zien'
Mijn generaal is uiteindelijk 77 jaar geworden; zeer oud in dat spel. De meeste sterven een natuurlijke dood als ze rond de 65 jaar zijn...
Well anyway, dat was dus wat achtergrondinfo die ik jullie effe wou laten weten

Succes allemaal!

Eye of Sauron, Keizer van Rome.

Laatst gewijzigd op 13-09-2006 om 22:51.
Oud 13-09-2006, 22:46
MieX
MieX is offline
Verander even heeeeeel snel die post!
Oud 13-09-2006, 22:51
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
MieX schreef op 13-09-2006 @ 23:46 :
Verander even heeeeeel snel die post!
damn, da was niet echt handig van me....
Oud 13-09-2006, 22:52
MieX
MieX is offline
Ik hoop dat ik de enige ben die het op is gevallen, en ik heb mn best gedaan om t niet te zien
Oud 13-09-2006, 22:53
maxwell
maxwell is offline
waarom staan de functies er achter?
edit: tuurlijk heb ik niets gezien
MieX
MieX is offline
Die staan er niet meer
Verwijderd
Wat jammer nou, heb ik het niet gezien!
Oud 13-09-2006, 22:54
zoef de haas
zoef de haas is offline
uhmmm ja en ik heb het dus wel gezien
Oud 13-09-2006, 22:55
MieX
MieX is offline
acuut vergeten
Oud 13-09-2006, 22:56
maxwell
maxwell is offline
ik denk dat het slimmer is voor het spel als er opnieuw geloot wordt..
Oud 13-09-2006, 22:57
Spelleider
Spelleider is offline
Dat lijkt me dan ook beter ja.
Grrr, ik met mijn stomme kop ook....
Oud 13-09-2006, 22:58
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ach foutje kan gebeuren he
Oud 13-09-2006, 22:59
Verwijderd
Als het nodig is wil ik dit topic dan wel verwijderen, maar kom dan eerst maar met een definitieve beslissing.
Oud 13-09-2006, 23:01
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Dukko schreef op 13-09-2006 @ 23:59 :
Als het nodig is wil ik dit topic dan wel verwijderen, maar kom dan eerst maar met een definitieve beslissing.
Niet nodig, het verhaal en de namenlijst blijven hetzelfde. Ik moet alleen weer even de functies herverdelen en opsturen.
Oud 13-09-2006, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Spelleider schreef op 14-09-2006 @ 00:01 :
Niet nodig, het verhaal en de namenlijst blijven hetzelfde. Ik moet alleen weer even de functies herverdelen en opsturen.
Prima.
Oud 13-09-2006, 23:09
Verwijderd
Ben ik weer dorpeling. Geef me voor de verandering eens een boeiende functie ofzo
Oud 13-09-2006, 23:17
Spelleider
Spelleider is offline
Ok, de fout is rechtgezet.
de stemtijd blijft hetzelfde. Excuses nogmaals, en dubbel excuses aan de mensen die nu een minder coole functie hebben dan eerst.
Oud 13-09-2006, 23:30
Tink*
Tink* is offline
Lal ik ben de vrouw van vieze oude Soija.
Oud 14-09-2006, 06:29
Ray
Ray is offline
Vriendelijk woordje over Soija en Topdrop zie ik wel.
Oud 14-09-2006, 08:27
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Cobalt schreef op 14-09-2006 @ 00:09 :
Ben ik weer dorpeling. Geef me voor de verandering eens een boeiende functie ofzo
Anders kap jij even met zeiken ofzo. Als je geen dorpeling wilt zijn, doe dan ook niet mee.
Oud 14-09-2006, 08:44
Yerli
Yerli is offline
Wat Hanneke zegt.

Leuk thema.
Oud 14-09-2006, 11:02
MieX
MieX is offline
Had ik zo mn best gedaan om niet te kijken en al gestemd voor de eerste ronde (bij vorige functieverdeling) dmv iene-miene-mutte, bleek ik alsnog op een weerwolf gestemd te hebben Ik denk toch dat ik nog een keer iene-miene-mutte ga doen als het zo goed uitkwam
Oud 14-09-2006, 11:06
zoef de haas
zoef de haas is offline
Ik ga maar weer fijn de random functie van mn rekenmachine erbij pakken

hmmm nummer 9
then zoemzoem it is
Oud 14-09-2006, 11:10
MieX
MieX is offline
Mijn iene-miene-mutte komt uit op Duivelaartje, nu maar hopen dat ik echt een iene-miene-mutte talent heb!
Oud 14-09-2006, 11:27
Spelleider
Spelleider is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 14-09-2006 @ 09:27 :
Anders kap jij even met zeiken ofzo. Als je geen dorpeling wilt zijn, doe dan ook niet mee.
Precies.
Cobalt ik waarschuw je vast: In het vorige spel heeft Mr. Soija (die toen spelleider was) me erop geattendeerd dat jij helemaal nooit gestemd hebt.
Als je dat nu weer doet dan wil ik jou er het volgende spel NIET bij hebben. Je houdt immers een plek bezet terwijl er zat mensen zijn die wel serieus willen meedoen maar die net te laat waren.
Duidelijk?
Oud 14-09-2006, 13:26
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 14-09-2006 @ 07:29 :
Vriendelijk woordje over Soija en Topdrop zie ik wel.
Ik ben leider van de Siciliaanse huurlingen ja, niet mee spotten of ik kom je thuis opzoeken

*pakt rekenmachine*

edit: randInt(1,20) geeft 8.

Elpida it is

Laatst gewijzigd op 14-09-2006 om 13:37.
Oud 14-09-2006, 14:38
Hanneke
Hanneke is offline
Als iedereen random gaat doen heb je zometeen 17 verschillende stemmen, dat heeft ook weinig zin.
Oud 14-09-2006, 14:42
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 14-09-2006 @ 15:38 :
Als iedereen random gaat doen heb je zometeen 17 verschillende stemmen, dat heeft ook weinig zin.
Hoe had je het anders gedacht?
Oud 14-09-2006, 15:15
flyaway
flyaway is offline
Hier de link naar spel#16, om alles na te kunnen lezen.

Klik

Vond ik wel handig. (en nu ff het verhaal lezen)
heb dr zin in!
Oud 14-09-2006, 15:21
Verwijderd
3x raden op wie de weerwolven gaan stemmen de eerstvolgende ronde dat ze dat mogen
Oud 14-09-2006, 15:23
Ray
Ray is offline
RandInt(1,20
20

Faith has decided.
Faerie it'll be.
Oud 14-09-2006, 15:23
Misti
Misti is offline
Ik heb ook op duivelaartje gestemd.
Oud 14-09-2006, 15:28
Faerie
Faerie is offline
Ik weet echt totaal niet op wie ik moet stemmen, ik wacht wel even tot morgen avond. Om dat met je rekenmachine te doen vind ik stom.
Oud 14-09-2006, 15:34
Ray
Ray is offline
Het is tenminste onafhankelijk, de eerste keer is nou eenmaal puur een gok.
Oud 14-09-2006, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Spelleider schreef op 14-09-2006 @ 12:27 :
Precies.
Cobalt ik waarschuw je vast: In het vorige spel heeft Mr. Soija (die toen spelleider was) me erop geattendeerd dat jij helemaal nooit gestemd hebt.
Als je dat nu weer doet dan wil ik jou er het volgende spel NIET bij hebben. Je houdt immers een plek bezet terwijl er zat mensen zijn die wel serieus willen meedoen maar die net te laat waren.
Duidelijk?
Laat ik het zo stellen, elke keer als ik als functie dorpeling krijg mag je me net zo goed vervangen en eruit gooien. Dorpeling zijn is oersaai namelijk.
Oud 14-09-2006, 15:41
Tink*
Tink* is offline
Citaat:
Cobalt schreef op 14-09-2006 @ 16:35 :
Laat ik het zo stellen, elke keer als ik als functie dorpeling krijg mag je me net zo goed vervangen en eruit gooien. Dorpeling zijn is oersaai namelijk.
Goh, dat is wel lekker makkelijk gedacht of niet. Tuurlijk is het leuk om een speciale functie te hebben, maar ik vind het ronduit belachelijk dat je alleen mee wilt doen als je een speciale functie krijgt. Als je vaker meedoet krijg je heus wel eens een speciale functie, maar er zijn gewoon veel dorpelingen en je moet je dus maar zien te vermaken met het raden van wolven of niet meedoen.

Maargoed, terug naar het spel, ik vind random ook stom, ik stem vanavond wel.
Oud 14-09-2006, 15:44
Ray
Ray is offline
Citaat:
Cobalt schreef op 14-09-2006 @ 16:35 :
Doe dan gewoon niet mee, die kans is nou eenmaal groot. Ik vind dat een andere member in de plaats van Cobalt nu mag meedoen, aangezien de mensen graag willen.
Oud 14-09-2006, 15:50
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 14-09-2006 @ 14:26 :
Ik ben leider van de Siciliaanse huurlingen ja, niet mee spotten of ik kom je thuis opzoeken

*pakt rekenmachine*

edit: randInt(1,20) geeft 8.

Elpida it is
Dan stem ik op jou
Oud 14-09-2006, 15:54
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
X-Ray™ schreef op 14-09-2006 @ 16:44 :
Doe dan gewoon niet mee, die kans is nou eenmaal groot. Ik vind dat een andere member in de plaats van Cobalt nu mag meedoen, aangezien de mensen graag willen.
Lekker zinvol, dan wordt die 'iemand anders' er meteen uitgestemd.
Citaat:
Elpida schreef op 14-09-2006 @ 16:50 :
Dan stem ik op jou
Deal
Oud 14-09-2006, 15:57
Verwijderd
Citaat:
TopDrop schreef op 14-09-2006 @ 16:54 :
Lekker zinvol, dan wordt die 'iemand anders' er meteen uitgestemd.
Dat wilde ik net zeggen.

Maar goed, ik blijf lekker meedoen in de hoop eens geheel willekeurig (right.) een boeiende functie toegewezen te krijgen.
Oud 14-09-2006, 15:58
Ray
Ray is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 14-09-2006 @ 16:54 :
Lekker zinvol, dan wordt die 'iemand anders' er meteen uitgestemd.Deal
Good point, c'est too laat allready.

Btw. Gotta love that avatar.
Oud 14-09-2006, 16:09
TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Cobalt schreef op 14-09-2006 @ 16:57 :
Dat wilde ik net zeggen.

Maar goed, ik blijf lekker meedoen in de hoop eens geheel willekeurig (right.) een boeiende functie toegewezen te krijgen.
Alleen moet je volgende keer gewoon je hoofd houden over je functie.. Het is juist de hele bedoeling dat niemand m weet, dus mag je dat niet verklappen
Topic gesloten

Regels voor berichten