Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-09-2006, 21:48
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 20-09-2006 @ 20:37 :
Das Übercrab:

Spoiler

LUH-3417
Leuk! Dank je! ik heb weer een missie.
Oud 20-09-2006, 23:26
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Benteknol schreef op 20-09-2006 @ 19:23 :
als je oblivion lekkerder wil laten lopen he

dan kan je toch meer dingen uit zetten ?
Gras en de kijkafstand, alsin wanneer je uberdetails krijgt.
Oud 21-09-2006, 11:42
Verwijderd
Hand-to-hand is trouwens vrij seksy. Ik vind het in ieder geval heel tof om, samen met mijn trouwe zombie, met onze blote vuisten een Dremora-monster van staal, bloed en pure kwaadaardigheid in elkaar te stampen.

Dat drainen van fatigue is ook handig, omdat hij op een gegeven moment constant op de grond valt als je hem flink stevig op zijn hoofd mept. Oh, en het is ook handig dat je nu kan slaan terwijl je een torch vasthoudt (in plaats van dat je in het donker moet gaan boogschieten) en dat je gewoon nog even snel mept. Hand-to-hand is the way to go.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 13:41
Verwijderd
Zit er over te denken om een pure (poison) assassin the maken. Light Armor, Blade, Acrobatics, Athletics, Sneak, Security, Alchemy. En dan met een of andere enchanted dagger gaan rondhuppelen.

Eerst ff m'n wannabe-Dremora, though.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 15:26
K-pax
K-pax is offline
Ik ben altijd te lui voor security en ga voor alteration ( open spell ). Misschien eens verandering in maken, gezien mijn karakters bijna altijd neerkomen op zware armor mage's met grote destruction damage en een goed zwaard. Het battlemage idee dus.
Oud 21-09-2006, 16:00
one.
one. is offline
Citaat:
superduck schreef op 21-09-2006 @ 14:41 :
Zit er over te denken om een pure (poison) assassin the maken. Light Armor, Blade, Acrobatics, Athletics, Sneak, Security, Alchemy. En dan met een of andere enchanted dagger gaan rondhuppelen.

Eerst ff m'n wannabe-Dremora, though.
Ik zou alteration kiezen in plaats van Security, aangezien het makkelijker en sneller te trainen is, en voor meer dingen nuttig is.
Oud 21-09-2006, 16:13
Verwijderd
Zat idd over alteration te denken ook ivm invisibility, maar ik ga proberen hem helemaal magie-loos te spelen.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 17:29
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
superduck schreef op 21-09-2006 @ 17:13 :
Zat idd over alteration te denken ook ivm invisibility, maar ik ga proberen hem helemaal magie-loos te spelen.
Hehe dat lukt mij dus nooit, magic vind ik gewoon te handig, zeker vanwege healing en idd invisibility. Zelfs als ik een warrior probeer te maken met een ork of redguard. Tis alsof je een heel aspect van het spel negeert, hoewel het natuurlijk gewoon een keus is. Een echte thief speelt natuurlijk wel leuker dan een mage die met alteration de boel belazerd.
Oud 21-09-2006, 17:33
Verwijderd
Full mage gaan is bijna invincible gewoon......100% chameleon, open very hard lock....
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 18:06
Verwijderd
Citaat:
K-pax schreef op 21-09-2006 @ 18:29 :
Hehe dat lukt mij dus nooit, magic vind ik gewoon te handig, zeker vanwege healing en idd invisibility. Zelfs als ik een warrior probeer te maken met een ork of redguard. Tis alsof je een heel aspect van het spel negeert, hoewel het natuurlijk gewoon een keus is. Een echte thief speelt natuurlijk wel leuker dan een mage die met alteration de boel belazerd.
Mysticm (Telekinese)
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 18:54
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 21-09-2006 @ 19:06 :
Mysticm (Telekinese)
True, ook een mooie.

Telekinese is ook wel handig om traps af te laten gaan, zonder dat je er zelf op hoeft te gaan staan
Oud 21-09-2006, 19:08
one.
one. is offline
Citaat:
K-pax schreef op 21-09-2006 @ 19:54 :
Telekinese is ook wel handig om traps af te laten gaan, zonder dat je er zelf op hoeft te gaan staan
Pijlen.
Oud 21-09-2006, 19:17
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
K-pax schreef op 21-09-2006 @ 19:54 :
True, ook een mooie.

Er skulls op gooien ;P. Of appels for that matter .
Oud 21-09-2006, 20:41
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 21-09-2006 @ 20:08 :
Pijlen.
Ja, gesproken over pijlen, is het rendabel je pijlen uit je tegenstander te halen als hij/zij/het dood is? Bij Morrowind kwam het erop neer dat als je 20 pijlen schoot er misschien 2 nog heel waren. Is dat in Oblivion beter? ( moet eens een marksman-char gaan maken).

Ik had altijd zon hekel aan nieuwe pijlen moeten halen in Morrowind, vooral als je dan van die vette uberpoison of frost damage dingen had, die dan zo op waren.
Oud 21-09-2006, 20:46
Verwijderd
Mijn vorige karakter schoot redelijk wat mensen af met pijlen en je krijgt volgens mij inderdaad maar een handvol pijlen terug. Op zich niet zo'n probleem, aangezien er zat patjakkers rondlopen die zelf pijlen bij zich hebben. Alleen lastig wanneer je spannende Überpijlen bij je hebt, inderdaad, maar goed. Dat is het lot van de boogschutter.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 21-09-2006, 23:03
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
K-pax schreef op 21-09-2006 @ 21:41 :
Bij Morrowind kwam het erop neer dat als je 20 pijlen schoot er misschien 2 nog heel waren. Is dat in Oblivion beter? ( moet eens een marksman-char gaan maken).
Ik heb nu een archer
Volgens mij is de retrieval rate nu boven de 50%. Maar misschien hangt het wel van je marksman skill af, geen idee.
Oud 23-09-2006, 22:30
Meadow
Meadow is offline
'k Had net vieuw distand lands aangezet (erg vet op dive rock) alleen toen ik daarna ging laden liep de gehele pc vast... Heeft dat daar misschien mee te maken?
Oud 23-09-2006, 23:50
Verwijderd
Citaat:
Meadow schreef op 23-09-2006 @ 23:30 :
'k Had net vieuw distand lands aangezet (erg vet op dive rock) alleen toen ik daarna ging laden liep de gehele pc vast... Heeft dat daar misschien mee te maken?
Misschien wel ja.
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 13:01
Ravnica
Ravnica is offline
gaat oblivion slechter lopen als ik mods installeer? of doet ie het dan nog gewoon?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 13:19
Verwijderd
Ligt eraan hoe goed die mods in elkaar steken. Waar je wel op moet letten is dat wanneer een savegame gemaakt is met een aantal mods, die savegame vreemd gaat doen als hij geladen wordt zonder dat die mods aanstaan. In de meeste gevallen blijft het bij een melding en werkt alles, maar volgens mij kan het ook flink over de zeik raken. Dus mods toevoegen is minder gevaarlijk dan ze er daarna weer afhalen.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 14:02
'I'he Prophet
'I'he Prophet is offline
Citaat:
Ravnica schreef op 24-09-2006 @ 14:01 :
gaat oblivion slechter lopen als ik mods installeer? of doet ie het dan nog gewoon?
De meeste mods hebben geen invloed op hoe goed oblivion loopt, maar maken de gameplay wel vele malen beter.
Oud 24-09-2006, 14:08
Ravnica
Ravnica is offline
oke, dan ga ik maar opzoek naar mods
bedankt
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 15:18
Ravnica
Ravnica is offline
weet iemand misschien waar ik een glass helm kan vinden?
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 15:47
Verwijderd
hangt volgens mij gewoon van je lvl af, hoog genoeg kom je die shit overal tegen
Met citaat reageren
Oud 24-09-2006, 22:59
BendeBen
BendeBen is offline
ik ben nu paar uurtjes bezig
hoe zit het nou met dat level scaling?

begrijp ik goed dat je level in feite niet zo veel uit maakt omdat alle npcs met je meelevelen zodat je dus nooit echt pwnt of gepwned wordt?
en de loot? ik wil vette shit jatten zoals in morrowind maar ik zie alleen maar poep bij de armorers etc, ik bedoel daar roll je toch een thief voor?
Oud 25-09-2006, 14:37
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 24-09-2006 @ 23:59 :
ik ben nu paar uurtjes bezig
hoe zit het nou met dat level scaling?

begrijp ik goed dat je level in feite niet zo veel uit maakt omdat alle npcs met je meelevelen zodat je dus nooit echt pwnt of gepwned wordt?
en de loot? ik wil vette shit jatten zoals in morrowind maar ik zie alleen maar poep bij de armorers etc, ik bedoel daar roll je toch een thief voor?
Goed zoeken, "vette shit" is wel te vinden. Meeste armorers hebben ieders 1 goed wapen of armor.

Je pwnd nooit echt mega het hele spel nee, maar naarmate je lvl hoger is, heb je natuurlijk wel meer skills ter beschikking en kan je dus een stuk tactischer vechten en dus beter uit een gevecht komen.
Oud 25-09-2006, 16:48
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
K-pax schreef op 25-09-2006 @ 15:37 :
Goed zoeken, "vette shit" is wel te vinden. Meeste armorers hebben ieders 1 goed wapen of armor.

Je pwnd nooit echt mega het hele spel nee, maar naarmate je lvl hoger is, heb je natuurlijk wel meer skills ter beschikking en kan je dus een stuk tactischer vechten en dus beter uit een gevecht komen.
qua skills is je level toch niet belangrijk?
ik bedoel je kan toch ook 70 sneak hebben terwijl je nog lvl 1 bent? of heb ik dat mis?
Oud 25-09-2006, 17:24
Verwijderd
c'est possible, oui. Maar de coole equipment zie je pas op hogere levels voorbijkomen.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 18:47
Verwijderd
Citaat:
BendeBen schreef op 25-09-2006 @ 17:48 :
ik bedoel je kan toch ook 70 sneak hebben terwijl je nog lvl 1 bent? of heb ik dat mis?
zolang sneak niet een van je major skills is kan dat ja
Met citaat reageren
Oud 25-09-2006, 19:17
one.
one. is offline
Citaat:
superduck schreef op 25-09-2006 @ 18:24 :
c'est possible, oui. Maar de coole equipment zie je pas op hogere levels voorbijkomen.
Inderdaad, bovendien krijg je dan ook alleen maar 'zwakkere' tegenstanders. Dus ik denk dat je als je nooit slaapt, je uiteindelijk wel het hele spel pwnt.
Oud 25-09-2006, 19:46
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
BendeBen schreef op 25-09-2006 @ 17:48 :
Als je de hele wereld door sneaked en met al je geld je sneak omhoogt lvl'd ja. En zoals Lucky Luciano zegt: het moet niet een van je major skills zijn.

Ik zou zeggen, het is de moeite niet waard.
Oud 26-09-2006, 08:43
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
SnakeZ schreef op 25-09-2006 @ 20:17 :
Inderdaad, bovendien krijg je dan ook alleen maar 'zwakkere' tegenstanders. Dus ik denk dat je als je nooit slaapt, je uiteindelijk wel het hele spel pwnt.
Da's ook een beetje jammer.... Lijkt me geen fuck aan eerlijk gezegd.... Levelen roels! En uitdaging ook.
Oud 26-09-2006, 14:54
BendeBen
BendeBen is offline
en hoe zit het met de verschillende mods?
welke zijn goed en wat doen ze precies (betreft level scaling)?
Oud 27-09-2006, 19:50
Verwijderd
Ik ben zojuist geraakt door een vampier met iets en nu is m'n speed rood (en iets lager), omdat ik niet wist wat het was heb ik van alles ingenomen (cure poison, paralyse, disease) maar het bleef gewoon rood. Maar nu ben ik net geraakt door een goblin en nu is er bij strenght hetzelfde gebeurd. Wat is het en hoe kom ik er vanaf?
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:24
Verwijderd
Ik geloof dat je, als je snel bent, nog gecured kan worden door in een chapel bij een altar te bidden. Je wordt pas drie dagen nadat je besmet bent met die ziekte een vampier en ik geloof dat zo'n altaar die pre-vampier besmetting kunnen verwijderen. Maar ik zou voor de zekerheid even kijken of je een savegame hebt van voor die vampierbeet.

Ik weet niet of er iets is dat zorgt dat er bij iedere hit een attribuut zakt. Had die vampier niet toevallig een drain strength-zwaard of zoiets? Of als het een shaman was, heeft hij je niet betoverd? Je kan trouwens zien wat voor curses, spells en andere onzin er actief is op je, als je bij het spell-gedeelte van je inventory op het meest rechtse icoon klikt. Misschien word je daar wijzer uit.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 23:42
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 27-09-2006 @ 21:24 :
... een drain strength-zwaard of zoiets? ...
Damage strength. Dat blijft, in tegenstelling tot drain spells. Drain is vrij makkelijk te casten en verlaagt een ability zolang de spell duurt, damage beschadigt het totdat je het geneest. Met een restore spell/scroll of aan een altaar.
Oud 28-09-2006, 02:34
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 28-09-2006 @ 00:42 :
Damage strength. Dat blijft, in tegenstelling tot drain spells. Drain is vrij makkelijk te casten en verlaagt een ability zolang de spell duurt, damage beschadigt het totdat je het geneest. Met een restore spell/scroll of aan een altaar.
In Morrowind, 100 points drain spell, bijna geen magicka, 2X maal en je tegenstander staat beter stil dan een paralyze spell. In Oblivion nog niet geprobeerd though. Moet maar eens langs het Spellmaking Altar
Oud 28-09-2006, 08:48
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 27-09-2006 @ 20:50 :
Ik ben zojuist geraakt door een vampier met iets en nu is m'n speed rood (en iets lager), omdat ik niet wist wat het was heb ik van alles ingenomen (cure poison, paralyse, disease) maar het bleef gewoon rood. Maar nu ben ik net geraakt door een goblin en nu is er bij strenght hetzelfde gebeurd. Wat is het en hoe kom ik er vanaf?
Als je alchemie een beetje fatsoenlijk is kun je voor al je attributes een restore potion knutselen. Ik heb van elk er standaard 3 bij me.
Oud 28-09-2006, 20:08
Verwijderd
Ik haat Baurus:

Spoiler

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 20:12
Verwijderd
SotD mod. =)
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 10:26
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
TIP:

Gothic 3.
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 13:15
Blaf
Blaf is offline
Oblivion is wel vet aleen ik vond morrowind vetter
Oud 01-10-2006, 16:02
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 01-10-2006 @ 11:26 :
TIP:

Gothic 3.
Ik heb Gothic 1. Was goedkoop en ik heb het redelijk veel gespeeld toen. Alleen nooit echt van genoten omdat de inventory zo vreselijk kut was en het vechten met een zwaard echt veel en veel te moeilijk. Bovendien was het vrij simpel om na drie minuten de smid te bestelen en de rest van het spel genoeg geld te hebben door plakken staal te verkopen. Is Gothic 3 in die opzichten beter? Ik vond de sfeer in 1 namelijk wel goed, eigenlijk.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 01-10-2006, 20:22
AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 28-09-2006 @ 21:08 :
Ik haat Baurus:

Spoiler

LUH-3417
Oud 02-10-2006, 09:35
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 01-10-2006 @ 17:02 :
Ik heb Gothic 1. Was goedkoop en ik heb het redelijk veel gespeeld toen. Alleen nooit echt van genoten omdat de inventory zo vreselijk kut was en het vechten met een zwaard echt veel en veel te moeilijk. Bovendien was het vrij simpel om na drie minuten de smid te bestelen en de rest van het spel genoeg geld te hebben door plakken staal te verkopen. Is Gothic 3 in die opzichten beter? Ik vond de sfeer in 1 namelijk wel goed, eigenlijk.

LUH-3417
Gothic 3 wordt op dit moment als de Grote Belofte gezien op het gebied van RPG's.

Alleen je hoort er zo weinig over. Ze hebben een bar slechte PR-machine.

13 oktober is de release.
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:36
Verwijderd
Dat is niet het enige waar die Duitsers slecht in zijn. Voice-acting en 'humor' heeft een hoop Duitse spellen, die leuk hadden kunnen zijn, al de vernieling in geholpen. Sacred had vast wel te pruimen geweest, als er maar geen Duitse 'humor' in had gezeten. Ik houd niet zo van tenenkrommende, mislukte nepgrappen die je met een klap in je gezicht uit de lol van het spel flikkeren. In Gothic 1 viel dat volgens mij nog wel mee (op wat vervelende voice-acting na), maar het is wel iets waar die Duitsers aan moeten werken.

Goed, terug naar Oblivion. Ik begin er aan te twijfelen of het wel zo verstandig was om all-magic/hand-to-hand te gaan. Ik kan nu wel een Dremora Lord summonen, maar ik voel me lullig als hij een beer in elkaar hengst en ik mietenklapjes op de kont van die beer loop uit te delen. Maar nu een zwaard gaan gebruiken is ook weer zo vernederend...

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 16:48
K-pax
K-pax is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 02-10-2006 @ 17:36 :

Goed, terug naar Oblivion. Ik begin er aan te twijfelen of het wel zo verstandig was om all-magic/hand-to-hand te gaan. Ik kan nu wel een Dremora Lord summonen, maar ik voel me lullig als hij een beer in elkaar hengst en ik mietenklapjes op de kont van die beer loop uit te delen. Maar nu een zwaard gaan gebruiken is ook weer zo vernederend...

LUH-3417
Marksman erbij ? Hand to hand voor close combat als het moet, en de boog als je een iets summoned. Klinkt wel leuk iig.
Oud 02-10-2006, 20:39
Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
LUH-3417 schreef op 02-10-2006 @ 17:36 :
Dat is niet het enige waar die Duitsers slecht in zijn. Voice-acting en 'humor' heeft een hoop Duitse spellen, die leuk hadden kunnen zijn, al de vernieling in geholpen.
Huuuu, Anno 1602-herbeleving
Oud 03-10-2006, 14:07
DxpZ
DxpZ is offline
Ehm.....hoe gooi ik dingen uit mijn inventory?!

Oud 03-10-2006, 15:46
Verwijderd
shift+click
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten