Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-09-2006, 15:11
Verwijderd
goede voorlichting geven idd
gewoon op scholen, het zal per school verschillen of het 't beste in de 1e, 2e of 3e klas kan.

en het gros van de 14/15 jarigen heeft geen flauw idee hoe een condoom goed om moet, is mijn ervaring.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:13
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
@ Sara, jij geeft ook voorlichting he? Echt tof
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:17
Verwijderd
ja aan 3e klassers, meestal zit je dan net goed, dat ze het wél willen weten maar er nog niet aan begonnen zijn, maar ik heb ook wel eens een klas gehad waar driekwart al aan seks deed, dus ik denk dat het soms toch in de tweede moet. Maar schooldirecties zijn al moeilijk als je zegt dat je een derde klas wil, die denken dat het vóór de vijfde niet nodig is
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:34
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-09-2006 @ 15:17 :
ja aan 3e klassers, meestal zit je dan net goed, dat ze het wél willen weten maar er nog niet aan begonnen zijn, maar ik heb ook wel eens een klas gehad waar driekwart al aan seks deed, dus ik denk dat het soms toch in de tweede moet. Maar schooldirecties zijn al moeilijk als je zegt dat je een derde klas wil, die denken dat het vóór de vijfde niet nodig is
Haha, lekker naief
Krijg je wel leuke reacties van uit de klas of doe je je zegje, heeft niemand vragen, en ga je weer weg?
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 15:46
Verwijderd
nee ik ga uberhaupt niet zomaar alleen dingen vertellen, alles moet interactief.
Meestal doen we eerst een spelletje waarbij ze zoveel mogelijk synoniemen moeten verzinnen voor 'penis', 'vagina', 'seks' en als het een grote klas is ook voor 'zoenen', zodat ze allemaal een beetje actief en uitgegiecheld zijn, daarna maken we afspraken zoals 'niet uitlachen' en 'alles wat in deze les gezegd wordt door jullie, blijft een geheim van de klas', dan vragen we of ze weten wat SOA's zijn en welke ze kunnen noemen, dit schrijven we op het bord, meestal komen ze een aardig eind en de rest schrijven we er zelf bij, dan vertellen we iets over de opgeschreven soa's en vragen we of ze weten hoe ze worden overgedragen, meestal kunnen ze wel wat manieren noemen en de rest vertellen wij dan weer, daarna vragen we of iemand weet hoe je een condoom om moet doen, en als we geluk hebben komt de stoerste jongen naar voren , zo niet, dan doet één van ons het zo slecht mogelijk (bij de vingers van de andere persoon die voorlichting geeft, of bij een dildo) en vragen we de klas wat er allemaal verkeerd ging; dan doen we voor hoe het wel moet, en daarna krijgen ze allemaal 1 condoom en moeten ze dat in de klas bij ons om onze vingers doen en weer afdoen (en dus laten zien dat ze het kunnen); daarna vertellen we wat over de pil en de nuvaring (en eventueel andere voorbehoedsmiddelen als ze dat willen weten). Als er dan nog tijd over is doen we een spel dat 'hoog/laag/geen risico' heet, over HIV-besmetting, en als er dan nog tijd over is bespreken we maatschappelijke kwesties in kleinere groepjes. Tot slot krijgen ze allemaal een papiertje, daar moeten ze iets opschrijven (een vraag of gewoon 'ik heb geen vraag' of wat dan ook, we krijgen ook wel eens telefoonnummers ), deze worden in een doos gedaan en dan worden de papiertjes er een voor een uitgehaald en beantwoorden we de vragen die gesteld zijn.

Laatst gewijzigd op 27-09-2006 om 19:09.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 19:02
Nienna*
Avatar van Nienna*
Nienna* is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-09-2006 @ 16:46 :
*knip*
Nou zeg, zo'n goede voorlichting heb ik nooit gehad .
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:22
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Nienna* schreef op 27-09-2006 @ 19:02 :
Nou zeg, zo'n goede voorlichting heb ik nooit gehad .
Ik ook al niet, ik voel me achtergesteld
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 20:41
Verwijderd
ik zelf ook niet hoor

maar dat zou dus wel op elke school moeten, vind ik
Met citaat reageren
Oud 27-09-2006, 22:08
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 27-09-2006 @ 16:46 :
nee ik ga uberhaupt niet zomaar alleen dingen vertellen, alles moet interactief.
Het voorspel?
Is het het voorspel? Ja ja ja? Dat wil ik ook heel erg graag gaan doen! Lijkt me zo tof, want ik kan me soms zo druk maken over mensen die het niet weten! En zo kan ik er zelf iets aan veranderen
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 07:13
Verwijderd
Citaat:
Poepkind schreef op 27-09-2006 @ 23:08 :
Is het het voorspel? Ja ja ja? Dat wil ik ook heel erg graag gaan doen! Lijkt me zo tof, want ik kan me soms zo druk maken over mensen die het niet weten! En zo kan ik er zelf iets aan veranderen
ja waar ken je 't van?
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 14:38
ashwin2
Avatar van ashwin2
ashwin2 is offline
Zoals meerdere zeggen:
-Maak het gratis, of Veeel goed koper! (20 of 50 cent, gwn een muntje)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2006, 15:13
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 27-09-2006 @ 21:41 :
ik zelf ook niet hoor

maar dat zou dus wel op elke school moeten, vind ik
Mwa. Ik zie toch echt heel veel hoog-opgeleide en goed-voorgelichte mensen om me heen die het echt helemaal niets interesseert en altijd zonder comdoom neuken.

En dat is ook volledig hun eigen keuze, ik wil alleen maar zeggen dat ik denk dat het toch niet (altijd) helpt.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 01:16
Verwijderd
Citaat:
Ertur schreef op 28-09-2006 @ 16:13 :
Mwa. Ik zie toch echt heel veel hoog-opgeleide en goed-voorgelichte mensen om me heen die het echt helemaal niets interesseert en altijd zonder comdoom neuken.

En dat is ook volledig hun eigen keuze, ik wil alleen maar zeggen dat ik denk dat het toch niet (altijd) helpt.
Niet altijd nee want je kunt er verdorie moeilijk naast gaan staan de hele tijd hè? Maar als je er per klas waar je voor staan 1 bewuster kan maken is dat al mooi meegenomen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 01:21
Verwijderd
Condooms mogen ze wel wat goedkoper maken. ;x
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 09:24
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Citaat:
Ertur schreef op 28-09-2006 @ 15:13 :
En dat is ook volledig hun eigen keuze, ik wil alleen maar zeggen dat ik denk dat het toch niet (altijd) helpt.
Kijk maar dan hebben ze een keuze. Als ze het allemaal niet weten en het gaat mis dan wisten ze het gewoon niet. Als het nou mis gaat kunnen ze zichzelf voor de kop slaan en niet de schuld geven aan onvoldoende voorlichting.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 22:59
Verwijderd
Citaat:
FM schreef op 24-09-2006 @ 11:44 :
" hoe je jongeren het best kan benaderen om veilig te vrijen".
Gewoon op ze afstappen, doen wat je normaal ook zou doen (als je wilt vrijen), en de nodige voorbereidingen zelf regelen.
Met citaat reageren
Oud 29-09-2006, 23:18
ilse
Avatar van ilse
ilse is offline
in ieder geval goedkopere condooms, en verder, hardere aanpak. wat er eerder gezegd werd, plaatjes van hoe de ziektes er uit zien, hoe erger hoe eerder, schrik maar zo veel mogelijk mensen af.
__________________
Neem me mee naar je land, vol muziek en vol dromen. Leid me naar je land, laat me in jouw wolken wonen.. <3
Met citaat reageren
Oud 02-10-2006, 20:45
Verwijderd
Gewoon grote posters met foto's van genitiale wratten en de mededeling hoeveel er voor nodig is om ze te krijgen en hoeveel moeite het kost voordat ze weg zijn.

En condooms 90 tot 95% goedkoper maken
Met citaat reageren
Oud 05-10-2006, 22:38
Poepkind
Avatar van Poepkind
Poepkind is offline
Citaat:
Sarah schreef op 28-09-2006 @ 08:13 :
ja waar ken je 't van?
van de IFSMA, ga ik ook doen
__________________
Inge poepte poep in de poepzak met haar poepende poeper
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 21:20
MB
Avatar van MB
MB is offline
Gewoon de helft van de bevolking het HIV virus inspuiten en niet zeggen wie het wel en wie het niet heeft. Gegarandeerd dat er dan veel minder onveilige seks zal zijn
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Oud 07-10-2006, 21:21
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
FM schreef op 24-09-2006 @ 11:44 :
Wij moeten een onderzoek doen , naar de vraag: " hoe je jongeren het best kan benaderen om veilig te vrijen".

Willen jullie hier je mening op geven hoe jij denkt om ze te benaderen
Ik zie niet hoe je mensen beter kunt benaderen. Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die niet weten dat je alleen met condoom veilig seks hebt. Het voornaamste probleem is dat het ondingen zijn, en mensen ze dus niet gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 08-10-2006, 20:08
mamamumumugen
Avatar van mamamumumugen
mamamumumugen is offline
huisarrest en zakgeld inhouden werkt voor alles ;d;dD dat is die mastertip van die muug ;d;dd;D:
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 20:48
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Er mist nog een essentieel punt in de vraagstelling: WIE/WAT benadert de jongeren? MAW wie is 'je'? De overheid, school, zomaar iemand, de media, de ouders, de seksuele partner?????
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 22-10-2006, 21:10
Orpa
Orpa is offline
Citaat:
Yab-Yum schreef op 22-10-2006 @ 21:48 :
Er mist nog een essentieel punt in de vraagstelling: WIE/WAT benadert de jongeren? MAW wie is 'je'? De overheid, school, zomaar iemand, de media, de ouders, de seksuele partner?????
Iets minder leestekens en hoofdeltters ed zou fijn zijn... Dank je!

Ontoppic: je = docenten van school, je = ouders, je = boekjes die uitgedeeld kunnen worden...

Dat is ook wel een plan, een boekje ofzo maken, met een onopvallende kaft die ze gewoon rustig thuis kunnen lezen...
__________________
I Love Ducks!!!!!! A girl is ALWAYS allowed to change her mind!
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 08:54
Yab-Yum
Avatar van Yab-Yum
Yab-Yum is offline
Citaat:
Orpa schreef op 22-10-2006 @ 22:10 :
Iets minder leestekens en hoofdeltters ed zou fijn zijn... Dank je!

Ontoppic: je = docenten van school, je = ouders, je = boekjes die uitgedeeld kunnen worden...

Dat is ook wel een plan, een boekje ofzo maken, met een onopvallende kaft die ze gewoon rustig thuis kunnen lezen...
Kan je dan beter specificeren, want het maakt nogal een verschil wie je seksueel voorlicht.
__________________
"Of course you can't understand anything i'm saying, but that's cool cause i'm still saying it."
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 09:23
juno
Avatar van juno
juno is offline
van belang is de attitude verandering van jongeren ten opzichte van condooms. Van onhandige krengen tot handige levensreddertjes die bovendien blaasontstekingen en vaginale irritatie wegens verkeerde zuurgraad voorkomen bij vrouwen. Heeft niks met SOA's te maken, dat laatste, maar komt toch echt vaak voor. Vaker dan een SOA.

Laatst gewijzigd op 23-10-2006 om 09:48.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 09:45
Verwijderd
zo niet, dan doet één van ons het zo slecht mogelijk (bij de vingers van de andere persoon die voorlichting geeft, of bij een dildo) [B]

lol gebruiken jullie dildo's
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 10:01
Verwijderd
Citaat:
visje92 schreef op 23-10-2006 @ 10:45 :


lol gebruiken jullie dildo's
alleen om te laten zien hoe het condoom om moet hoor
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 10:10
juno
Avatar van juno
juno is offline
Als meisje in de derde klas besluit je dan subiet dat je sex gaan hebben nog maar even uitstelt, want dat past nóóit.
Met citaat reageren
Oud 23-10-2006, 11:08
Badmutssssss
Avatar van Badmutssssss
Badmutssssss is offline
Ik denk niet zozeer voorlichting geven over die voorbehoedsmiddelen. Ik kreeg die voorlichting toen k 12 was, maar eer je die informatie nodig hebt is de gemiddelde mens het al lang weer vergeten. Een schokkende voorlichting over de gevolgen van onveilig vrijen zou misschien beter blijven hangen.
__________________
JE MOEDER!
Met citaat reageren
Oud 25-10-2006, 20:36
Meadow
Avatar van Meadow
Meadow is offline
Ik heb ook echt louzy seksuele voorlichting gekregen. Ik stem voor Sara's aanpak .
__________________
All credibility, all good conscience, all evidence of truth come only from the senses. - Friedrich Nietzsche
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.