Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-07-2002, 04:18
Verwijderd
Citaat:
Poziomka schreef:
Iedereen kent de gevolgen, iedereen weet dat je er kanker van kan krijgen en toch zijn er elke dag mensen die ermee beginnen.
Geldt voor best veel dingen. O.a. zonnebank (en gewone zon).
Het staat nu ook in koeieletters op bijna alle merken, maar wat ik denk dat meer afschrikt is: Roken veroorzaakt impotentie dat heb ik op 1 merk tot nu toe gezien, ik denk dat dat best veel mannen afschrikt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-07-2002, 23:05
Bean
Bean is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:

Roken veroorzaakt impotentie
Echt een gaaf pakkie is dat! Als ik sigaretten moet halen voor een maatje ofzo, dan vraag ik altijd of ze die nog hebben! Vind het een stomme gewoonte roken, maarja, alcohol is dat ook, en daar doe ik ook aan mee...
Oud 18-07-2002, 20:23
Kirk22
Kirk22 is offline
Citaat:
Bean schreef:

Echt een gaaf pakkie is dat!
Ja! Echt lache! Dat je er kanker van krijgt, die vind ik nog leuker!
Oud 25-07-2002, 14:08
Q
Q is offline
Citaat:
gangstah_girl schreef:

bla bla bla bla........
damn ga iemand anders lastig vallen met je gezeik!!!!
waar bemoei je je mee laat ons lekker zelf bepalen of we willen roken ja of nee!!!
Niets is afschuwelijker dan een meisje dat rookt. (volgens jou dan!!!
waarom is dat bij een meisje zo afschuwelijk en bij jongens niet???

Kus

lil_gangstah_girl@............
Bij een jongen is het ook enorm afschuwelijk, maar k had het over meisjes omdat die zoveel replyen. Waar ik me mee bemoei? met mezelf natuurlijk, want roken doe je niet alleen op je eigen kamer maar ook ergens waar mensen komen bijvoorbeeld ik! en waar laat je die gore peuken dan? Precies, de plek waar ik ook kom, waar trekt die rook naar toe? precies, de plek waar ik normale lucht probeer te ademen, ik kies ervoor NIET te roken, maar in principe heb jij al voor ons beide gekozen dat we beide roken, dat vind ik slecht. Ik wil geen kanker, of alle andere nadelen van roken. Daarom vind ik het niet netjes dat andere mensen mij lastig vallen met roken en daar bemoei ik me mee. Ook vind ik het erg vervelend voor mensen die roken maar dat is gewoon medeleven, als je dat een slechte eigenschap vind, so be it, maar IK (mijn mening) zou het mooi vinden als iedereen gezond en blij zou zijn. Zou ik jouw methode van communiseren volgen en daarbij gelijk het uiterste nemen zou jij willen dat niemand wat om elkaar geeft... ook niet goed toch. Dus lieve mensen, roken is niet goed, doe jezelf een lol en stop ermee, wat maken die paar minuten nou uit dat je rookt? De mens leeft al jaren zonder te roken dus we hebben het niet nodig. Wil je je geld verspillen geef dat dan aan mensen die het nodig hebben om te eten, dan doe je wat nuttigs. Je kan niets zeggen wat het roken goed maakt. Misschien dat als ik het vaak genoeg zeg dat je erover na gaat denken
Met citaat reageren
Oud 29-07-2002, 16:20
mercutio
mercutio is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:
Ik rook ong. een pakje per dag. (eerst waren dat er 2)
Ik ben ook begonnen omdat het 'stoer' was en voor ik het wist was ik verslaafd. Stom stom stom!!!
Maar nu rook ik ong. 6 jaar en is het dus ontzettend moeilijk om te stoppen. En eigenlijk wil ik ook niet meer stoppen.
Idem, behalve dat ik op 1 à 1,5 zit nu...
Oud 29-07-2002, 16:23
mercutio
mercutio is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:

Roken veroorzaakt impotentie dat heb ik op 1 merk tot nu toe gezien, ik denk dat dat best veel mannen afschrikt
Heb ik nou geen last van, al die teksten, dat wisten we toch al lang...

PS.

Tomtommertje 2x binnen twee minuut quoten, is dat teveel???

Merc
Oud 30-07-2002, 13:13
osmano
osmano is offline
Citaat:
tomtommertje schreef:

Geldt voor best veel dingen. O.a. zonnebank (en gewone zon).
Het staat nu ook in koeieletters op bijna alle merken, maar wat ik denk dat meer afschrikt is: Roken veroorzaakt impotentie dat heb ik op 1 merk tot nu toe gezien, ik denk dat dat best veel mannen afschrikt
roken veroorzaakt geen impotentie ,allemaal bullshit,roken vernouwd alleen je bloedvaten waardoor je lul et soms krap krijgt ,maar ja als je em goed traint dan is alles toch goed ,als je em 10 niet gebruikt gaat i ook dood
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 14:34
Zap
Zap is offline
Citaat:
Q schreef:
In Nederland zijn naar schatting 4 miljoen rokers.
Sigarettenrook bevat meer dan 3.000 giftige stoffen, 40 van deze stoffen kunnen kanker veroorzaken.
De bekendste gevaarlijke stoffen zijn: nicotine, teer en koolmonoxide.
Roken is vooral schadelijk voor je hart, longen en bloedvaten.
Ieder jaar sterven ± 30.000 Nederlanders vanwege hun rookgedrag.
Rokers vormen 90% van alle longkanker gevallen en 30% van alle sterfgevallen door kanker.
Eén sigaret verhoogt de bloeddruk 10 tot 20 mm Hg en vernietigt ongeveer 25 mg vitamine C in het lichaam.
Roken vermindert de zuurstoftoevoer naar de hersenen, waardoor geheugen, concentratievermogen en reactievermogen minder worden.
Meer dan 85% van de chemicaliën in de sigaret blijft na inhaleren in het lichaam achter.
Het verslavende middel nicotine verplaatst zich naar de hersenen binnen 7 seconden nadat de roker een trekje heeft genomen.
Nicotine komt behalve in tabak vrijwel alleen nog voor in onkruidverdelger.
Roken tijdens zwangerschap vertraagt direct het groeiproces van het ongeboren kind en verhoogt het risico op een spontane abortus en beïnvloed levenslang de gezondheid van de baby.
De totale schade door roken kost de samenleving minstens 15 miljard gulden per jaar.

Als ik dat zo lees over die 14 jarige meisjes die roken... dan vind ik dat zo... dom. Eigenlijk heb ik hier weinig woorden voor. Kleine kinderen die zichzelf aan het VERNIETIGEN zijn en waarom? Om stoer te zijn? Niets is afschuwelijker dan een meisje dat rookt. Je prestaties op school gaan er op achteruit het kost geld wat niet echt in overvloed is als je 14 bent... en dan nog het risico lopen dat je er nooit meer af komt. KINDEREN jullie zijn stom bezig. Denk eens na, stop met dat gerook, het is nergens voor nodig.
Denk zelf eens na zou ik zeggen. Dit soort totalitaire praat vind ik vreselijk. 3000 giftige stoffen in sigarettenrook? ONZIN. Giftigheid van stoffen hangt af van de dosis. Water is ook giftig als je het op jouw manier bekijkt.
Eén sigaret verhoogt de bloeddruk 10 tot 20 mm Hg en vernietigt ongeveer 25 mg vitamine C in het lichaam? Ja, klopt wel, maar als je de hele dag rookt heb je aan 1 sinaasappel ook wel weer genoeg vitamine C op dat te compenseren. Over die bloeddrukverhoging: die is na 30 minuten ook wel weer gezakt.
40 van deze stoffen kunnen kanker veroorzaken? Ten eerste is de oorzaak van kanker nog niet bekend, dus het "kunnen kanker veroorzaken" zal wel gebaseerd zijn op slap statistisch onderzoek.

Dacht je dat amerikaanse overheid foute informatie verschafte om de war on drugs te kunnen voortzetten, hier hebben we er nog een.

BOVENDIEN moet je iemand vrij in zijn of haar keuze laten om wel of niet te roken.

(p.s. rook zelf niet, zeg ook niet dat mensen het wel moeten doen, maar deze post gaat echt te ver)
Met citaat reageren
Oud 04-08-2002, 17:14
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
ongeveer 1 pakje per dag (Lucky Strike)
Oud 04-08-2002, 17:15
Q_GIRLY
Q_GIRLY is offline
en eh nee kbennie verslaafd ik ro0k ongeveer 3 jaar
Reageren

Regels voor berichten