Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-12-2006, 08:28
Skreature
Skreature is offline
Ik heb te veel over voor mn vissen (jaja, gewone goudvissen)
Ik heb een veeeel te grote bak, het zijn 2 vissen van 8 jaar oud, en 3 van 0.5 jaar oud. Ik heb een 325 liter bak voor ze.
Nu hebben ze vinrot, en ik ben overal al geweesd, en minimaal 70 euro uitgegeven aan medicijnen enzo en het gaat niet over.
Ik had begin dit jaar nog een vis, en die was zo zielig, die heb ik in laten slapen (ja erg he..)
En als er brand uit zou breken zou ik ze koste wat het kost mee nemen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-12-2006, 13:17
fractal-illusio
fractal-illusio is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 22-11-2006 @ 15:38 :
Daar kijk ik toch iets anders tegenaan.

Voor het ene dier meer overhebben dan het andere heeft niets met verantwoordelijkheden nemen te maken hoor
Als een dier waar ik minder mee heb zorg nodig heeft, zal ik die ook zeker geven en als daar dierenartskosten bij komen zal ik die ook betalen.
maar feit is wel dat ik voor de hond sneller een dure operatie over zou hebben dan voor mijn vogels. Dat heeft voor een groot deel te maken met de emotionele band die je met het dier hebt, maar aan de andere kant kijk je dan ook naar de kansen op nog een goed leven voor zo'n dier. Als een dier erg lijdt en de kans op redelijk herstel erg klein is en het erg veel moeite en pijn voor het dier gaat kosten met weinig goede vooruitzichten zal ik dan toch eerder voor bijv. inslapen kiezen. Dit geldt vooral voor dieren met een toch al vrij korte levensverwachting.

Dat heeft niets te maken met het ontlopen van verantwoordelijkheden, maar voor mij toch echt met liefde voor het dier. Het heeft dan niets met geld te maken, want het liefst wil je geen dieren kwijt, maar dan kijk ik in het belang van het dier.
dat ben ik met je eens hoor

waar het mij om gaat is dat het voor sommige mensen nog teveel moeite is om met je zieke knager langs de dierenarts gaan. En dat vind ik fout.

tuurlijk meot je realistisch blijven en heeft een klein dier minder kans op goed herstel na een operatie en is inslapen dan vaak de beste oplossing. Maar je gaat in ieder geval nog met je dier naar de DA.

Ik ken zat mensen die ratten hebben en die ze gewoon laten creperen in hun hok omdat ze te beroerd zijn om naar de dierenarts te gaan.

En dat bedoel ik met het kiezen voor een dier en je verantwoordelijkheden voor nemen.
Met citaat reageren
Oud 13-12-2006, 13:32
Megadeth
Megadeth is offline
Dat is inderdaad ziek.. wel een dier nemen, maar als hij ziek is en veel pijn heeft gewoon dood laten gaan omdat het anders teveel kost. Kut mensen heb je op deze wereld.

Je neemt een dier , neem dan ook je verantwoordelijkheid! Wij zijn dikwijls met onze cavia's naar de dierenarts geweest.. zelfs injecties moeten geven! Is niet meer dan normaal dat je met je zieke dier naar de dierenarts gaat.

Voor onze hond zou ik ook alles doen.. laatst bij de supermarkt (Waar ze niet binnen mag) waren er ook jongeren die zaten te ouwehoeren bij haar (Ze is nogal bang / agressief tegen andere honden door haar zwervers verleden in Portugal) met een andere hond... en een lol dat ze hadden.. scheelde niet veel of ik had dat "leider" figuur neergeslagen.. wat kan ik daar boos om worden zo'n weerloos dier lastigvallen

Met oud en nieuw zijn er soms ook van die grapjassen die vuurwerk naar dieren gooien.. ik hoef het niet te zien, alles wordt zwart dan en ze gaan, ongeacht hun leeftijd, neer.

Dus hoe ver zou ik gaan? Heel ver.
Oud 13-12-2006, 18:38
wh0ej
wh0ej is offline
Ik zou ook heel ver gaan voor mijn hondje! (tijger) ... Ik zou zeker voor een auto springen om hem te redden of het water in (Hij kan namelijk op een of andere manier niet zwemmen... Tenminste, niet langer dan 5 sec.) of wat dan ook! Vorige week helaas afscheid moeten nemen van m'n konijn... Hier had ik echter wel minder mee...
Maar als mijn vriendj allergisch zou zijn voor hondenharen of iets dan zou ik niet weten wat te doen! Wil geen van 2en kwijt!!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten