Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-10-2006, 22:48
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-10-2006 @ 23:35 :
Je mist het punt volledig. Het Russische leger doet dat allemaal, inderdaad. De Tjetjenen doen dat alles ook, plus terreur tegen burgers in het buitenland.
Voor de tweede maal: dat beweerde ik in het geheel niet.
Sla toch voor de verandering eens niet zo ongelovelijk dicht bij de eerste blik van iets dat je niet zint en lees wat ik daadwerkelijk schreef.
Lees jij eerst maar eens goed wat ik schrijf, voordat je iemand anders beticht. Je maakt je er weer ontzettend gemakkelijk van af door alles wat je niet kunt beantwoorden, te vervangen door het woordje 'lijst'. Uit die 'lijst' blijkt nu juist hoezeer jouw vergelijking niet klopt. Ook nu weer, in de post waarop ik reageer, beweer jij net zo stellog dat dat kleine groepje bandieten veel erger dan het Russische leger.

Daarmee sla je voor de zoveelste keer de plank volledig mis. Ik heb al betoogd waarom, maar dat wil je gewoon niet zien. Je hoort iets over 'terroristen' en over 'Islamitisch' (want Tsjetsjenen willen een eigen Islamitische staat) en meteen slaan je stoppen door en moet en zal je een crimineel leger verdedigen dat de mensenrechten op een veel grotere en systematische schaal schendt dan de terroristen. Want de terroristen zijn, denk misleide T_ID, zelfs veel erger.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2006, 22:53
T_ID
T_ID is offline
Nee hoor, die eigen shariastaat mogen ze voor mijn part hebben. Onderhand zal dat beetje onderdrukking er ook nog wel bij kunnen.

Wel is het een leuk detail als je zou vermelden dat Basajev's inval in buurlanden de tweede Tjetjeense oorlog inluidde, en dat er zonder zijn agressie dus al sinds het eind van de 1e oorlog vrede zou zijn geweest.

En waarom ik die lijst van jou afdoe is simpel: ook de Tjetjenen opereren als een bizarre kruising tussen volledig willekeurige doodseskaders, georganiseerde maffia, ordinaire straatcriminelen, warlords en terreurhotshots.
Oud 09-10-2006, 22:57
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 09-10-2006 @ 23:53 :
Nee hoor, die eigen shariastaat mogen ze voor mijn part hebben. Onderhand zal dat beetje onderdrukking er ook nog wel bij kunnen.

Wel is het een leuk detail als je zou vermelden dat Basajev's inval in buurlanden de tweede Tjetjeense oorlog inluidde, en dat er zonder zijn agressie dus al sinds het eind van de 1e oorlog vrede zou zijn geweest.

En waarom ik die lijst van jou afdoe is simpel: ook de Tjetjenen opereren als een bizarre kruising tussen volledig willekeurige doodseskaders, georganiseerde maffia, ordinaire straatcriminelen, warlords en terreurhotshots.
Waarom praat je nou weer over DE Tsjetsjenen. Als iemand de grootste slachtoffer is in dit conflict zijn het DE Tsjetsjenen wel. Verder is het niet heel raar, om in gebieden met chaos en armoede (dankzij rusland) criminele organisaties te treffen. Rusland kent nou eenmaal agressief politiek in de causcasus, zie ook het relletje in Georgie.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 22:58
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 09-10-2006 @ 23:53 :
In Israel-topics betoog je terecht om te werken aan vrede, in plaats van te steggelen over wie nou was begonnen of wie nou wat had gedaan. Lijkt me in deze situatie een prima idee. Bovendien lijkt het mij wel logisch dat je, als je onderdrukt wordt, je dan in opstand komt. En ook al is er ene Basajev begonnen, rechtvaardigt dit het optreden van het Russische leger nog niet.

...Toch?

Citaat:
En wederom vermeng je talloze onschuldige burgers, die het slachtoffer zijn van mensenrechtenschendingen van het Russische leger met een kleine groep bandieten.

En wederom ga je voorbij aan het feit dat we hier te maken hebben met een *staatsleger*, van een vermeende 'democratische' staat, die *carte blanche* heeft om naar eigen goeddunken op te treden. Een leger dat *corrupt* is en zaken doet met terroristen. Een leger dat onschuldigen martelt en de mensenrechten schendt.

Maar T_ID doet die lijst 'simpel' af.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 23:07
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-10-2006 @ 23:58 :
In Israel-topics betoog je terecht om te werken aan vrede, in plaats van te steggelen over wie nou was begonnen of wie nou wat had gedaan. Lijkt me in deze situatie een prima idee. Bovendien lijkt het mij wel logisch dat je, als je onderdrukt wordt, je dan in opstand komt. En ook al is er ene Basajev begonnen, rechtvaardigt dit het optreden van het Russische leger nog niet.

...Toch?
Nee, maar jouw claim dat de Russen het ergste zijn wordt wel redelijk onhoudbaar gezien het feit dat Basajev degene is die de hele ravage heeft aangericht. Schaal doet niets af van wreedheid, en daarin gaan de terroristen, toegegeve:, ze moeten er hard voor werken, maar ze gaan daarin de Russen voorbij.
Oud 09-10-2006, 23:10
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2006 @ 00:07 :
Nee, maar jouw claim dat de Russen het ergste zijn wordt wel redelijk onhoudbaar gezien het feit dat Basajev degene is die de hele ravage heeft aangericht. Schaal doet niets af van wreedheid, en daarin gaan de terroristen, toegegeve:, ze moeten er hard voor werken, maar ze gaan daarin de Russen voorbij.
Nou, blijkbaar heb je zo'n groot bord voor je kop dat je niet vatbaar bent voor rede, want je bent al in de verkooppraatjes van Putin getrapt. Tja, als je echt gelooft dat dat kleine groepje bandieten veel erger is dan het Russische grote en georganiseerde staatsleger dat zijn boekje zwaar te buiten gaat en veroordeelt wordt door mensenrechtenorganisaties, weet je echt niet waar je over praat. Dan ben je al verloren.
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 23:13
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2006 @ 00:07 :
Dude, stop eens met de jij-ookargumentatie, iets waar jij in de andere topic (betreft moslimziekenhuis, waar je mijn replies nog steeds niet beantwoord hebt), maar al te vaak (en onterecht, vind ik) in de mond genomen hebt. Het is een feit, dat ondanks de wreedheid van Basajev, Rusland niet compleet vernietigd is en dan een kwart van de russische bevolking vermoord is, of dat er duizenden russen vermist zijn. Dus je kan nu wel je afvragen, wie is wreder of niet? Maar is dat relevant, als de cijfers aantonen dat Rusland haar macht misbruikt en een volk naar de knoppen geholpen heeft?
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 23:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-10-2006 @ 00:13 :
Dude, stop eens met de jij-ookargumentatie, iets waar jij in de andere topic
Hoezo jij-ook argumentatie? Daarvoor zou ik moeten beweren dat het niet erg is wat de Russen doen, omdat de terroristen ook dingen fout doen. Dat beweer ik echter niet, ik bestrijd slechts de claim van MA dat de Russen zich slechter gedragen, en dat doe ik door aan te tonen dat de terroristen net zo erg zijn, en er dan nog een schepje bovenop doen.
Citaat:
Kenjirro schreef op 10-10-2006 @ 00:13 :
(betreft moslimziekenhuis, waar je mijn replies nog steeds niet beantwoord hebt),
Mijn argumentatie waarom er niet meer verzuilt moet worden was daarin kristalhelder. Antwoord waarom we wel moeten segregeren en waarom het überhaupt haalbaar zou zijn was niemand in staat om te leveren, dus ik beschouw die discussie vooralsnog als gewonnen.
Up het als je dat niet met me eens bent zou ik zeggen.
Oud 09-10-2006, 23:20
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2006 @ 00:17 :
Hoezo jij-ook argumentatie? Daarvoor zou ik moeten beweren dat het niet erg is wat de Russen doen, omdat de terroristen ook dingen fout doen. Dat beweer ik echter niet, ik bestrijd slechts de claim van MA dat de Russen zich slechter gedragen, en dat doe ik door aan te tonen dat de terroristen net zo erg zijn, en er dan nog een schepje bovenop doen.
Je allereerste reactie in dit topic was hoe schofterig de andere kant wel niet was. Je lijkt geen enkele kritiek op Rusland te willen geven, omdat terroristen nou eenmaal meer evil zijn. Maar dude dit is subjectief, en als we toch gaan kijken naar de cijfers, dan kun je gerust stellen dat Tsjetsjenie een grotere puinhoop is, dan de rest van Rusland.

Citaat:
Mijn argumentatie waarom er niet meer verzuilt moet worden was daarin kristalhelder. Antwoord waarom we wel moeten segregeren en waarom het überhaupt haalbaar zou zijn was niemand in staat om te leveren, dus ik beschouw die discussie vooralsnog als gewonnen.
Up het als je dat niet met me eens bent zou ik zeggen.
Nee, ons uit de hand gelopen disscussietje
Met citaat reageren
Oud 09-10-2006, 23:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
En dat is dus feitelijk, aanwijsbaar, aantoonbaar en met argumenten onderbouwd tot totaal onjuist, onwaar en ronduit belachelijk verklaard.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 21:06
hookee
hookee is offline
Moordenaar journaliste herkenbaar in beeld
De man die zaterdag de Russische journaliste Anna Politkovskaja heeft vermoord, doet geen enkele moeite zijn gezicht te verbergen voor de bewakingscamera’s die bij het huis van de verslaggeefster waren geplaatst. De politie probeert de vermoedelijke dader op te sporen, maar heeft tot nu toe geen arrestaties kunnen verrichten. Politkovskaja werd met vier schoten gedood. De motieven voor de moord zijn talrijk. Politkovskaja toonde zich de afgelopen jaren een zeer hinderlijke luis in de pels van het bewind van de Russische president Poetin en de Russische politiek in Tsjetsjenië. Bovendien was zij bezig met een omvangrijk onderzoek naar de martelpraktijken van de milities van de pro-Russische premier van Tsjetsjenië, Ramzan Kadyrov. ANP
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 21:21
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 10-10-2006 @ 00:20 :
En dat is dus feitelijk, aanwijsbaar, aantoonbaar en met argumenten onderbouwd tot totaal onjuist, onwaar en ronduit belachelijk verklaard.
En aangezien je dat natuurlijk niet gaat onderbouwen had je net zo goed niet kunnen posten.
Oud 10-10-2006, 21:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 10-10-2006 @ 22:21 :
En aangezien je dat natuurlijk niet gaat onderbouwen had je net zo goed niet kunnen posten.
En aangezien ik dat al meerdere malen *heb* onderbouwd, is het maar goed dat ik het gepost heb.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 21:55
Verwijderd

Volgens mij draait het allemaal nog steeds om deze vrouw, die vermoord is omdat ze er andere politieke gedachten op na hield in een land als Rusland. Dus al dat politiek correct gebluf over argumentatiefouten en drogredenen lijkt me nergens voor nodig.

Laatst gewijzigd op 10-10-2006 om 22:02.
Met citaat reageren
Oud 10-10-2006, 21:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Jive. schreef op 10-10-2006 @ 22:55 :
[afbeelding]

Volgens mij draait het allemaal nog steeds allemaal om deze vrouw, die vermoord is omdat ze er andere politieke gedachten op na hield in een land als Rusland. Dus al dat politiek correct gebluf over argumentatiefouten en drogredenen lijkt me nergens voor nodig.
Precies. Goed dat haar foto nog eens prominent geplaatst is. Een heldin was ze.
Met citaat reageren
Oud 11-10-2006, 02:08
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Column van Victoria Koblenko uit 'Metro' van 11-10-'06:

Een groepje Leidse politicologie-studenten, ging in 2002 op
studiereis. Naar Moskou wel te verstaan. We (ik was zelf een
van de studenten) bezochten politici, correspondenten, maar
ook een onafhankelijke krant. Toen al een zeldzaamheid. Nu
een zeldzame zeldzaamheid. Novaja Gazeta stond bekend om
kritische houding ten opzichte van het mensenrechtenbeleid
van Kremlin. Dat bij deze krant moedige mensen werkten,
bleek toen de dader van een vermoorde collega-journalist van
Novaja Gazeta opgespoord moest worden door zijn collega’s en
niet door de autoriteiten. Want wat geven die autoriteiten om
onafhankelijke berichtgeving in een oorlog die al vijftig jaar
duurt? De oorlog met of zo u wilt, tegen de Tsjetsjenen. Maar
bovenal bezochten we de krant omdat er iemand werkte die al
meerdere malen een gerenommeerde journalistenprijs had
gekregen voor de getoonde moed. Moed die je haast in het
kwadraat moest uitdrukken omdat het hier een vrouw betrof.
Een vrouw op oorlogspad. Zij voerde oorlog tegen het regime
dat oorlog voerde tegen de Tsjetsjenen.

Na 9/11 begon de ideologische
hersenspoeling pas echt. De Russen
hadden nu legitieme reden om de strijd
in Tsjetsjenië voort te zetten. Want strijden
tegen het terrorisme was legitiem
geworden. Met als middel: staatsterrorisme
vanuit Kremlin. Het aandraaien
van de politieke duimschroeven begon
na de theatergijzeling in Nord Ost.
Want toen bleek waar de keldermacht
schuilt bij een crisis. Maar ook na de
gijzeling in Beslan geeft het morele en
intellectuele niveau van het Kremlin
niet de garantie dat een dergelijk drama
á la Beslan niet weer zou kunnen
plaatsvinden. “Vrede is nodig voor krotten
en oorlog voor paleizen.”

Net als in de oude Sovjettijden wordt
informatie achtergehouden.
Iedereen met gezond verstand wel kan
vermoeden wat voor informatie wordt achtergehouden, maar
toch houdt men massaal het idee in leven dat de koning wel
kleren aan heeft. Zo is er nu een vacuüm in de informatievoorziening
als het gaat om Tsjetsjenië. De vermiste gegijzelden
in Beslan zijn onder het Kremlinse kleed geveegd en
zullen slechts de voorpagina halen van één krant: Novaja
Gazeta. Op hoop van zege voor de journalisten.

Goede, moedige verslaggevers met visie zijn schaars. Journalisten
die hun nek uitsteken om mensen te helpen zijn nog
schaarser. Deze vrouw stak haar nek uit voor de slachtoffers in
Tsjetsjenië. Daarom wordt ze ook wel het verloren geweten van
Rusland genoemd. Vooral na haar spraakmakende boek Poetins
Rusland, waarin ze het tijdperk van de geheime diensten en de
trouwe honden van Poetin zo veel aanhangig maakt dat men
het boek vergelijkt met een zelfmoordactie.

Van ons bezoek naar Novaja Gazeta heb ik destijds een opname
gemaakt. Vandaag speel ik het af en hoor deze journaliste
voorspellen dat haar dood ooit de meest publieke doofpotaffaire
zou gaan worden onder het “laffe” regime van
Poetin. De naam van deze vrouw is Anna Politkovskaja. De
naam van deze vrouw ‘was’ Anna Politkovskaja. Want vandaag
wordt ze begraven. Een kogel door het hart om haar voor eens
en voor altijd de mond te snoeren. Zo slaat het door haar zo
Met citaat reageren
Oud 14-10-2006, 19:32
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 09-10-2006 @ 22:35 :
De Spelen in Peking laten plaatsvinden, is de grootste misstap geweest sinds het Wereldkampioenschap voetbal in Argentinië tijdens de Videla-dictatuur. Destijds konden de gevangenen tijdens hun martelingen vanuit het stadio de vreugdekreten over de doelpunten aanhoren. Dit keer zal men in gevangenissen in Peking 'mee kunnen genieten'. Het is een farce. Het toont maar weer eens te meer aan dat die mooie woorden van Bush cs. geen fluit voorstellen (voor zover we dat nog niet wisten). Onze mond vol van freedom en democracy, maar onze Spelen laten we er niet voor schieten..

Off-topic, ik weet het, maar toch..
Mooi moment voor amesty om tot demonstraties op te roepen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 00:38
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik zal uit principe weigeren ook maar één seconde te kijken naar de tv-verslagen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 01:38 :
Ik zal uit principe weigeren ook maar één seconde te kijken naar de tv-verslagen.
Goed van je.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 10:24
hookee
hookee is offline
Dat zal ze leren...
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 10:46
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-10-2006 @ 01:38 :
Wow, nu hoor ik Poetin al klappertanden van angst.
Oud 15-10-2006, 11:20
Gatara
Gatara is offline
erm het is een principekwestie. Alsof MA het als dreigmiddel gebruikt
Oud 15-10-2006, 12:09
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 11-10-2006 @ 03:08 :
En wat wil je hier nou meezeggen. De verstandshouding tussen oekraine en Rusland is de laatste tijd alleen maar verslechterd, dus objectief is ze niet, om over de betrouwbaarheid maar te zwijgen.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 13:54
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Gatara schreef op 15-10-2006 @ 12:20 :
erm het is een principekwestie. Alsof MA het als dreigmiddel gebruikt
Dat weten ze heus wel. Het is alleen leuker om een mede-forummer af te zeiken, snap dat dan.
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 13:56
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Lucky Luciano schreef op 15-10-2006 @ 13:09 :
En wat wil je hier nou meezeggen. De verstandshouding tussen oekraine en Rusland is de laatste tijd alleen maar verslechterd, dus objectief is ze niet, om over de betrouwbaarheid maar te zwijgen.
Ze vertelt over de krant waar Anna voor werkte, over Anna zelf, over de zeer geringe mate van persvrijheid in Rusland. Wat is daar niet objectief aan?
En wat ik ermee wil zeggen? Niet iets specifieks. Het is alleen zo dat ik het voor de verandering een goed stuk van haar vond en het is on-topic, dus waarom het niet even met anderen delen?
Met citaat reageren
Oud 15-10-2006, 13:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 15-10-2006 @ 11:46 :
Wow, nu hoor ik Poetin al klappertanden van angst.
Dude, wat heeft Putin te maken met de Spelen in Peking?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 20:47
Love & Peace
Love & Peace is offline
Ik vind dat deze situatie zwaar wordt overdreven. Daarnaast is men ook oneerlijk. Zonder dat er redelijk bewijs is over wie deze vrouw met welke reden heeft vermoord, wijzen alle vingertjes naar de Russische regering.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 20:48
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-10-2006 @ 14:43 :
Het doet me pijn te zeggen maar ik heb liever Bush dan Poetin.
Ga je mond spoelen.
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 21:36
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-10-2006 @ 21:47 :
Ik vind dat deze situatie zwaar wordt overdreven. Daarnaast is men ook oneerlijk. Zonder dat er redelijk bewijs is over wie deze vrouw met welke reden heeft vermoord, wijzen alle vingertjes naar de Russische regering.
Wat is er overdreven aan het belichten van het feit dat één van de zeer schaarse kritische journalisten in Rusland vermoord is? Dat dit niet de eerste keer is? En dat het altijd personen zijn die kritiek hebben op Putin, de overheid en/of de oorlog in Tsjetsjenië? Wie is er volgens jou dan verdachte en waar baseer je dat op?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 22:06
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2006 @ 22:36 :
Wie is er volgens jou dan verdachte en waar baseer je dat op?
Een van de andere machtsblokken binnen het Kremlin bijvoorbeeld... Oligarchen uit de industrie.. De maffia.. Racistische organisaties..

Er zijn in Rusland nogal wat partijen waar je niet mee moet fucken tenzij je zelf tegen een stootje kunt.
Oud 16-10-2006, 22:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2006 @ 23:06 :
Een van de andere machtsblokken binnen het Kremlin bijvoorbeeld... Oligarchen uit de industrie.. De maffia.. Racistische organisaties..
Waarom zij?
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 22:24
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2006 @ 23:18 :
Waarom zij?
Er een kritisch artikel over schrijven kan al forse gevolgen hebben. In feite hebben alle partijen een motief, dus L&P heeft op zich gelijk door te stellen dat naar Poetin wijzen voorbarig is, hoewel Poetin wel degelijk een motief heeft.
Oud 16-10-2006, 22:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
T_ID schreef op 16-10-2006 @ 23:24 :
Er een kritisch artikel over schrijven kan al forse gevolgen hebben. In feite hebben alle partijen een motief, dus L&P heeft op zich gelijk door te stellen dat naar Poetin wijzen voorbarig is, hoewel Poetin wel degelijk een motief heeft.
Volgens mijn informatie waren de pijlen van Anna gericht op de overheid, Putin en het Russische leger en niet op de maffia of de oliemaatschappijen, dus...
Met citaat reageren
Oud 16-10-2006, 22:30
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2006 @ 23:25 :
Volgens mijn informatie waren de pijlen van Anna gericht op de overheid, Putin en het Russische leger en niet op de maffia of de oliemaatschappijen, dus...
Met de overheid maak je dus al een tal van schimmige clubjes van politici en andere machtsfiguren tot je vijand.
Oud 17-10-2006, 10:49
Verwijderd
Citaat:
Love & Peace schreef op 16-10-2006 @ 21:48 :
Ga je mond spoelen.
Neehoor, Poetin is echt een schoft
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 11:05
Help Valentijn
Help Valentijn is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-10-2006 @ 23:25 :
Poetin beperkt persvrijheid op andere manieren. Geen pre-publicitaire censuur of rechtstreekse moordcommando's maar eerder economische drukkingsmiddelen (televisiestations onder staatscontrole, subsidies afnemen, kranten laten sluiten).

Ik geloof dat Anna nog wel een paar vijanden had bij de Tsjetjeense overheid. Maar ik geloof ook dat Poetin niet al te veel gedaan zal hebben om in te grijpen (of rouwig om de moordaanslag zijn).
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 11:51
T_ID
T_ID is offline
Directeur Russisch persbureau vermoord

MOSKOU - De commercieel directeur van het Russische persbureau Itar-Tass is maandag dood aangetroffen in zijn appartement in Moskou. Volgens het persbureau is de 55-jarige Anatoly Voronin door meerdere messteken om het leven gekomen.

De moord volgt op de gewelddadige dood van de Russische journaliste Anna Politkovskaja, ruim een week geleden. Zij was een van de weinige journalisten die openlijk kritiek durfde te uiten op de regering. (ANP/RTR)
http://www.ad.nl/cultuurenshow/article716054.ece
Oud 17-10-2006, 11:53
Verwijderd
Citaat:
Help Valentijn schreef op 17-10-2006 @ 12:05 :

Ik geloof dat Anna nog wel een paar vijanden had bij de Tsjetjeense overheid. Maar ik geloof ook dat Poetin niet al te veel gedaan zal hebben om in te grijpen (of rouwig om de moordaanslag zijn).
pro-Russische overheid, misschien ja.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 13:07
Verwijderd
Citaat:
Kenjirro schreef op 17-10-2006 @ 11:49 :
Neehoor, Poetin is echt een schoft
omdat?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Poetin beperkt persvrijheid op andere manieren. Geen pre-publicitaire censuur of rechtstreekse moordcommando's maar eerder economische drukkingsmiddelen (televisiestations onder staatscontrole, subsidies afnemen, kranten laten sluiten).

Correct, het is bovendien erg onwaarschijnlijk dat Poetin nu opeens besluit om haar om te leggen.
Met citaat reageren
Oud 17-10-2006, 21:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:

Oh, uiteraard ben ik van al deze dingen op de hoogte. De 'Tsjetsjeense overheid' bestaat overigens alleen maar uit stromannen van Moskou.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2006, 00:20
Verwijderd
http://www.vpro.nl/programma/tegenli...ngen/26725224/

mooie docu
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten