Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-04-2007, 21:23
Verwijderd
Wanneer komt Taratino's nieuwe meesterwerk uit in de nederlandse bioscopen?

Nr163 IMDB

Toen ik het voor het eerst las in de metro zag ik het totaal niet zitten. Nu zie ik er de orginaliteit van in en ben ik erg benieuwd naar deze 3 uur lange film.
Heeft iemand enig idee wanneer deze film in de bois komt?

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 21:54.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-04-2007, 21:27
Dinalfos
Dinalfos is offline
Grindhouse in zijn geheel kunnen we vergeten. De films worden opgesplitst. Daar ben ik blij mee, want nu kan ik Death proof overslaan. Die schijnt toch inferieur te zijn aan Planet Terror.

PT lijkt me wel gaaf om in de bios te zien
Oud 30-04-2007, 21:36
Verwijderd
Imdb en moviemeter beschouwd het nog steeds als een film. Wat ik jou bron dat deze films opgesplitst worden? Lijkt me een beetje zonde namelijk.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 21:44
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 30-04-2007 @ 22:36 :
Imdb en moviemeter beschouwd het nog steeds als een film. Wat ik jou bron dat deze films opgesplitst worden? Lijkt me een beetje zonde namelijk.
Nou, de film is in de VS uitgedraaid op een gigantische flop. Te weinig belangstelling, maar vooral, door de lange speelduur, te weinig zalen. Daardoor gaan ze als laatste redmiddel de film opsplitsen, ook in de VS zelf.

Het staat overal op internet:

Google

Google II

Ze zullen natuurlijk wel de annalen ingaan als één enkele film, maar dat neemt niet weg dat je ze kunt opsplitsen. Death Proof draait hier vanaf 7 juni in de bios. Planet Terror vanaf 19 juli.

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 21:48.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-04-2007 @ 22:44 :
Nou, de film is in de VS uitgedraaid op een gigantische flop. Te weinig belangstelling, maar vooral, door de lange speelduur, te weinig zalen. Daardoor gaan ze als laatste redmiddel de film opsplitsen, ook in de VS zelf.

Het staat overal op internet:

Google
Okee thanks!
Een flop in VS betekend niet gelijk dat de film slecht is. Ik zou ze nog steeds allebei super graag aan elkaar willen zien. Je moet je gewoon geen groot verhaal voorstellen bij de films.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 21:50
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-04-2007 @ 22:44 :
Ze zullen natuurlijk wel de annalen ingaan als één enkele film, maar dat neemt niet weg dat je ze kunt opsplitsen. Death Proof draait hier vanaf 7 juni in de bios. Planet Terror vanaf 19 juli.
Toch wel een beetje jammer, want ik zie mezelf de film al op dvd hebben. Dan heb ik ze natuurlijk liever 2 in 1 .
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 21:52
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 30-04-2007 @ 22:50 :
Toch wel een beetje jammer, want ik zie mezelf de film al op dvd hebben. Dan heb ik ze natuurlijk liever 2 in 1 .
Oh, maar op DVD zullen ze waarschijnlijk wél gewoon als geheel te zien zijn. Op of z'n minst als double package.
Oud 30-04-2007, 21:56
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-04-2007 @ 22:52 :
Oh, maar op DVD zullen ze waarschijnlijk wél gewoon als geheel te zien zijn. Op of z'n minst als double package.
Deze films horen gewoon bij elkaar, vind je niet?
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 22:00
Verwijderd
Hij lijkt me wel aardig, maar ik zie het puur als hommage aan de b-film, niets meer of minder.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 22:02
Verwijderd
Citaat:
DoraRing schreef op 30-04-2007 @ 22:56 :
Ja ik zie ze liever ook samen, die fake trailers erdoorheen lijken me ook heel gaaf en ik hoef de film niet perse in de bios te zien, als ze em nou op VHS of Betamax doen
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 22:21
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 30-04-2007 @ 22:56 :
Tuurlijk, dat vinden de makers ook. Maar ja, rendabiliteit he?
Oud 01-05-2007, 00:30
Carn
Carn is offline
http://forum.scholieren.com/showthre...ht=grind+house
Oud 01-05-2007, 03:17
Verwijderd
Citaat:
Dexter_M schreef op 22-03-2007 @ 02:48 :
En een van de trailers tussen de films in, wordt nu ook een echt film van gemaakt.
Genaamd machete met Danny Trejo , door Robert Rodriquez.
http://www.imdb.com/title/tt0985694/
dat was natuurlijk wel te verwachten, niet dat er iets mis mee is hoor
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 08:54
Joostje
Joostje is offline
sweet.

ik vind dat er ook een remake moet komen van citizen kane, met een chick met een machinegeweer aan haar been. om maar zeker te zijn dat het de beste film blijft.
Oud 02-05-2007, 11:03
Verwijderd

Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 15:54
Verwijderd
Heb Death Proof gezien en dat was rampzalig, Tarantino probeert te grappig te zijn door idioot lange conversaties in de film stoppen. Het was in Kill Bill al niet leuk, maar slaat nu helemaal de plank mis. Ook is de film niet wat de kijker verwacht, natuurlijk zitten er leuke dingen in, maar hij is veel te braaf en heeft duidelijk geen oog voor wat de kijker verwacht van een film als dit. Zoiezo zit er in Death Proof veel te weinig geweld om ook maar een beetje op een grindhouse film te lijken. Erg jammer, een gemiste kans.

Planet Terror heb ik wel positieve dingen over gehoord, ben erg benieuwd hoe dat gaat worden.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 18:13
Verwijderd
Citaat:
Skincorps schreef op 02-05-2007 @ 16:54 :
Heb Death Proof gezien en dat was rampzalig, Tarantino probeert te grappig te zijn door idioot lange conversaties in de film stoppen. Het was in Kill Bill al niet leuk, maar slaat nu helemaal de plank mis. Ook is de film niet wat de kijker verwacht, natuurlijk zitten er leuke dingen in, maar hij is veel te braaf en heeft duidelijk geen oog voor wat de kijker verwacht van een film als dit. Zoiezo zit er in Death Proof veel te weinig geweld om ook maar een beetje op een grindhouse film te lijken. Erg jammer, een gemiste kans.

Planet Terror heb ik wel positieve dingen over gehoord, ben erg benieuwd hoe dat gaat worden.
Ik wil het eigenlijk niet geloven dat death proof kut is. Ik heb veel mensen ook horen klagen over kill bill wat ik ook niet begrijp.
Hoe heb je deze film nu al gezien?
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 19:13
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 02-05-2007 @ 19:13 :
Ik wil het eigenlijk niet geloven dat death proof kut is. Ik heb veel mensen ook horen klagen over kill bill wat ik ook niet begrijp.
Hoe heb je deze film nu al gezien?
Hoe kunnen mensen films al zien die hier nog niet uit zijn?
JUIST!

En Kill Bill was echt gaar. Dat Jappen er massaal heen gingen om de film af te zeiken zegt genoeg!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 19:35
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 02-05-2007 @ 20:13 :
Dat Jappen er massaal heen gingen om de film af te zeiken zegt genoeg!
Nee.
Oud 02-05-2007, 19:37
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Skincorps schreef op 02-05-2007 @ 16:54 :
Zoiezo zit er in Death Proof veel te weinig geweld om ook maar een beetje op een grindhouse film te lijken.
Onzin, er zijn zat grindhouse films met minder (extreem) geweld.
Oud 02-05-2007, 21:33
Verwijderd
Death proof schijnt wel minder te zijn. Minder geweld en er komem wel wat saaie stukken aan bod las ik. Dit is juist de bedoeling om de spanning om te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 21:39
Verwijderd
Citaat:
Hoe kunnen mensen films al zien die hier nog niet uit zijn?
JUIST!
De film is in de usa al uit. Misschien is hij daar geweest of heeft hij de film gedownload.

Citaat:
En Kill Bill was echt gaar. Dat Jappen er massaal heen gingen om de film af te zeiken zegt genoeg
Alsof dat het heilige volk is. Ik vind veel japanse films ook niet echt boeiend. Geef me eens een paar japanse toptitels? Want tot nu toe kan ik er niet echt om springen. Zatoichi (2003) is het enige wat ik tot nu toe vet vond.

Laatst gewijzigd op 02-05-2007 om 21:41.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 21:48
Verwijderd
Japanse top titels: 7 Samurai en de vijf Yakuza Papers films. Top cinema, die mensen hebben het vaak beter door dan in het westen. Behalve dat ze orgineler zijn, zijn ze ook vrijer en hebben ze meer oog voor detaill en gevoel.

Ik heb hem bij een vriend gezien die hem idd gedownload had. En het spijt me zeer, maar dit is geen Grindhouse, het probeert het te zijn en komt af en toe goed in de buurt, maar is het simpelweg niet. Kijk hem en je zult me gelijk geven.
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 22:13
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
DoraRing schreef op 02-05-2007 @ 22:39 :
De film is in de usa al uit. Misschien is hij daar geweest of heeft hij de film gedownload.
Knap van je.

Citaat:
Alsof dat het heilige volk is. Ik vind veel japanse films ook niet echt boeiend. Geef me eens een paar japanse toptitels? Want tot nu toe kan ik er niet echt om springen. Zatoichi (2003) is het enige wat ik tot nu toe vet vond.
Nee, maar voor iemand die een film maakt, gebaseerd op een X aantal Japanse films is het toch wel erg zuur als dat gebeurd!

Ik kan zat films noemen, maar ik hou het maar even bij: Naisu no Mori: The First Contact!!!
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 23:29
Joostje
Joostje is offline
wat is er eigelijk beter, een kettingzaag aan je arm of een machinegeweer aan je been?

Moeilijk :/
Oud 03-05-2007, 00:38
Uice
Uice is offline
Citaat:
Skincorps schreef op 02-05-2007 @ 22:48 :
Ik heb hem bij een vriend gezien die hem idd gedownload had. En het spijt me zeer, maar dit is geen Grindhouse, het probeert het te zijn en komt af en toe goed in de buurt, maar is het simpelweg niet. Kijk hem en je zult me gelijk geven.
Ach, Planet Terror is dat waarschijnlijk ook niet. De meeste grindhouse films zijn saai en lang niet zo gewelddadig als men vaak zegt.
Oud 03-05-2007, 07:45
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Ninjo kami fusen
Seppuku
Kaidan
Nora Inu
Rashômon
Ikiru
Shichini no Samurai
Kumonosu jô
Kakushi-toride no san-akunin
Warui yatsu hodo yoku nemuru
Yojimbo
Tsubaki Sanjűrô
Tengoku to jigoku
Dô desu ka den
Dersu Uzula
Kagemusha
Ran
Yabu no naka no kuroneko
Onibaba
Hadaka no shima
Banshun
Tokyo Monogatari
Bakushű
Ukigusa
Ukikusa monogatari
Ohayô
Ugetsu Monogatari
Ansatsu
Nagareru
Meshi
Yama no oto
Otoshiana
Tanin no kao
Suna no onna
Nijushi no hitomi

En dan is er nog zo veel werk van een Suzuki, Mizoguchi, Kobayashi, Naruse, Ozu en nog zo veel anderen waar ik nog niet eens van gehoord heb.

Laatst gewijzigd op 03-05-2007 om 07:48.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 18:53
EvilConduct
EvilConduct is offline
Citaat:
Joostje schreef op 03-05-2007 @ 00:29 :
wat is er eigelijk beter, een kettingzaag aan je arm of een machinegeweer aan je been?

Moeilijk :/
Helemaal niet moeilijk:

Met citaat reageren
Oud 03-05-2007, 20:20
DanielC
DanielC is offline
Dat is 1 ding dat zeker is.
Oud 09-05-2007, 10:18
Verwijderd
Citaat:
EvilConduct schreef op 03-05-2007 @ 19:53 :
Helemaal niet moeilijk:

[afbeelding]
hehe, die film is ook zo master
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 10:28
Verwijderd
Citaat:
EvilConduct schreef op 02-05-2007 @ 23:13 :
Knap van je.

Nee, maar voor iemand die een film maakt, gebaseerd op een X aantal Japanse films is het toch wel erg zuur als dat gebeurd!

Ik kan zat films noemen, maar ik hou het maar even bij: Naisu no Mori: The First Contact!!!
De meeste japanse films die ik heb gezien vind ik best suf. Ik heb vrienden die er helemaal van weg zijn, maar mij raakt het niet echt. Ook zijn zij gek van manga/anime films/series wat mij ook helemaal niks doet. Akira vond ik ook wel wat hebben, Maar ghost in the shell en ninja scroll bijvoorbeeld (wat volgens hun manga klassiekers zijn) vond ik echt slaapverwekkend.

Kill Bill heeft een ongelooflijke sfeer met daarbij de uitstekende muziek toegepast op de juiste momenten. De films zitten van top tot teen goed in elkaar en blijf boeien. Onze vriend Tarantino heeft zich gewoon helemaal laten gaan op zijn eigen manier en dan zijn er altijd wel mensen die erop zeiken. Ik vind hem top en tot nu toe de beste film van Tarantino. (Ik tel kill-bill 1 en 2 als 1 film )
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 11:06
Verwijderd
@ DoraRing, Kill Bill is een remake van een ode aan de Japanse film Lady Snowblood, die in mijn optiek vele malen superieur is.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 12:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Lady Snowblood is best een saaie film

Kill Bill heeft trouwens meer weg van Shogun Assassin/Baby cart/Lone Wolf + Cub.
Oud 09-05-2007, 16:14
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 09-05-2007 @ 12:06 :
@ DoraRing, Kill Bill is een remake van een ode aan de Japanse film Lady Snowblood, die in mijn optiek vele malen superieur is.
Er wordt anders net zoveel inspiratie uit Italië gehaald.
Oud 09-05-2007, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 09-05-2007 @ 13:13 :
Lady Snowblood is best een saaie film

Kill Bill heeft trouwens meer weg van Shogun Assassin/Baby cart/Lone Wolf + Cub.
Hoezo? Ik kan me Shogun Assassin btw niet heel goed herinneren.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 16:35
DanielC
DanielC is offline
Of Amerika. Hij haalt gewoon overal wat vandaan. Boeiend.
Oud 09-05-2007, 16:44
Verwijderd
Ik vond Kill Bill erg veel op Lady Snowblood lijken, dit is meer dan alleen ' inspiratie' .
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 16:58
Uice
Uice is offline
Natuurlijk, hij heeft ook scčnes uit Fulci gekopieerd etc. etc. Maar hij voegt toch genoeg eigen inbreng toe om het boven plagiaat uit te laten stijgen. Kill Bill is een ode die ook zonder kennis van de films waar hij op geďnspireerd is gekeken kan worden.
Oud 13-05-2007, 10:42
Joostje
Joostje is offline
Citaat:
EvilConduct schreef op 03-05-2007 @ 19:53 :
Helemaal niet moeilijk:

[afbeelding]
hoe badass is dat.
Oud 05-06-2007, 07:55
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Escapism schreef op 23-05-2007 @ 13:58 :
te kansloos voor woorden dat die twee films apart worden uitgebracht , ik ga ze dan ook niet in de bios chekken
Met citaat reageren
Oud 05-06-2007, 16:37
DanielC
DanielC is offline
Inderdaad vervelend dat ie niet in 1 keer komt. Maar toen ik vorige week de trailer van Death Proof in de bios zag begon het toch wel een beetje te kriebelen.
Oud 10-06-2007, 23:31
Daangerous
Daangerous is offline
ik vond Death Proof geweldig! Kurt Russell rocks

Citaat:
metroidminded schreef op 05-06-2007 @ 08:55 :
dat zou ik dus wel doen...
Met citaat reageren
Oud 10-06-2007, 23:35
Uice
Uice is offline
QT zegt nu dat het altijd al de bedoeling was dat de film hier in twee delen zou uitkomen, omdat wij het idee van de double bill niet kennen. Bovendien vind ie het tof dat er zo toch een paar scenes in die bioscoop te zien zijn die er in Amerika wegens lengte uitgeknipt werden. De kans bestaat natuurlijk dat ie dit allemaal onder druk van die Weinsteineikel zegt. Nu ja. Ik ga toch wel kijken.
Oud 11-06-2007, 08:39
DanielC
DanielC is offline
Hij was erg tof, maar eigenlijk is zo overdreven vaak refereren naar je eigen films not-done.
Oud 13-06-2007, 13:03
Verwijderd
Ik moet 't nog gaan zien, maar Planet Terror lijkt me adv de trailer al wel veel leuker dan Death Proof.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 23:20
TommytheCat
TommytheCat is offline
Wat een ontzettend saai geneuzel was dat zeg, ik heb me bijna 2 uur zitten vervelen in de bios
Oud 14-06-2007, 07:03
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Daangerous schreef op 11-06-2007 @ 00:31 :

dat zou ik dus wel doen...
En dat doet dus iedereen waardoor het toch wel een hit word en de uitgever zijn gelijk krijgt

Was wel verbaast te horen van mijn oom dat het fenomeen double bill toch wel in europa bestond
Met citaat reageren
Oud 14-06-2007, 13:43
Sooz
Sooz is offline
Ik vond het tweede deel in Death Proof echt GEWELDIG, dat eerste deel had alleen wel een half uur ingekort mogen worden. Editing van de film was verder trouwens echt hilarisch en had best zin om meteen erna Planet Terror nog te zien! Maargoed je had hier vroeger dat grind house ook niet echt, dus misschien wel logisch dat ze het hier als 2 delen uitbrengen.
Oud 14-06-2007, 13:44
Sooz
Sooz is offline
Citaat:
Juice schreef op 11-06-2007 @ 00:35 :
Bovendien vind ie het tof dat er zo toch een paar scenes in die bioscoop te zien zijn die er in Amerika wegens lengte uitgeknipt werden.
Als die scčnes in het eerste deel zaten hadden ze er ook wel uitgehaald mogen worden, wat een klucht.
Oud 14-06-2007, 23:04
TommytheCat
TommytheCat is offline
Wat heb ik gemist dat er zoveel beter was aan het tweede deel dan?
Reageren

Regels voor berichten