Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-10-2006, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 23-10-2006 @ 15:21 :
Ja, dat is het hele probleem. Intuitie is gewoon een slechte raadgever in dit soort zaken. Rechtsspraak moet je, net zoals geneeskunde, niet aan leken overlaten.
Wat dacht je ervan dat het OM hier vrijspraak heeft aangevraagd? Ik wou al zeggen. In Nederland had de uitspraak niet veel anders hoeven zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-10-2006, 15:29
reno
reno is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 23-10-2006 @ 15:16 :
Nu is het wachten tot jij op iemands figuurlijke voet gaat staan en ge-eigen-rechterd word
Citaat:
T_ID schreef op 23-10-2006 @ 15:16 :
Ik ben je buurman en vind dat jij de muziek te hard zet, jij vind dat niet en luistert niet als ik het vraag, dus ik schiet je dood.

Ook gerechtigheid in jouw opinie?
Hopelijk zien jullie volgende keer wél het verschil tussen langdurige verkrachting van meerdere kinderen en deze gevallen.
Oud 23-10-2006, 15:32
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
reno schreef op 23-10-2006 @ 16:29 :
Hopelijk zien jullie volgende keer wél het verschil tussen langdurige verkrachting van meerdere kinderen en deze gevallen.
Gelukkig ben jij in het bezit van een zodanige wijsheid dat jij het recht hebt om de grens te trekken tussen waar men wèl eigen rechter mag spelen, en waar niet.

(en daarnaast had ik het over een figuurlijke voet, slimmerikje)
Oud 23-10-2006, 15:40
reno
reno is offline
Citaat:
Blood Fire Rage schreef op 23-10-2006 @ 16:32 :
Gelukkig ben jij in het bezit van een zodanige wijsheid dat jij het recht hebt om de grens te trekken tussen waar men wèl eigen rechter mag spelen, en waar niet.

(en daarnaast had ik het over een figuurlijke voet, slimmerikje)
Verkrachting en de nasleep daarvan, vooral op jeugdige leeftijd, is toch net van een andere categorie dan "op iemands voet gaan staan".
Waarom erkent niemand nou eens dat pedofielen ongelooflijk zieke mensen zijn die beter dood dan levend kunnen zijn?
Oud 23-10-2006, 15:53
Blood Fire Rage
Blood Fire Rage is offline
Citaat:
reno schreef op 23-10-2006 @ 16:40 :
Verkrachting en de nasleep daarvan, vooral op jeugdige leeftijd, is toch net van een andere categorie dan "op iemands voet gaan staan".
Waarom erkent niemand nou eens dat pedofielen ongelooflijk zieke mensen zijn die beter dood dan levend kunnen zijn?
Ben je nou echt zo... of doe je maar alsof?

Weet je wat figuurlijk betekend?

Wanneer gaan mensen nou eens inzien dat mensen die pedofielen de dood wensen ongelooflijk ziek zijn en dood moeten?
Oud 23-10-2006, 16:17
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ik vind dat mensen die anderen onder geen beding het licht in de ogen gunnen ook allemaal dood moeten, zolang ze bestaan zal er nooit welvaart zijn, ik heb het dan natuurlijk over die smerige communisten, lynchen die rotzooi, en vrijspraak, want ik bewijs dan de samenleving een dienst.

Afijn, je voelt zelf al aan aan deze uitspraak dat dit soort praktijken altijd subjectief is. Misschien moeten zoals BFR aantekende de mensen die eigen rechter willen spelen wel dood, ze zijn immers in staat tot geweld en een gevaar voor de samenleving.

Misschien moet jij zelfs wel dood. Als je bereid bent moord goed te keuren terwijl je niet eens in staat bent een pedofiele geaardheid en het daadwerkelijke misdrijf van kinderverkrachting van elkaar te scheiden dan is de samenleving misschien wel beter af zonder jou.

Afijn, zo kunnen we nog wel even bezig blijven met allerlei moordpartijen vanwege wat we goed en slecht vinden.

Dus, om te voorkomen dat zometeen iedereen met knuppels elkaar de hersens in staat te slaan omdat we vinden dat de samenleving beter af is zonder die ander is er dus ergens aan het begin van de beschaving vastgesteld dat de overheid een monopolie heeft op geweld.

Met dat monopolie is eigen rechter spelen taboe geworden. Rechterlijke dwalingen moeten leiden tot verbeteringen in het justitiële apparaat, niet tot moordpartijen.
Oud 23-10-2006, 16:29
Blaf
Blaf is offline
Citaat:
Dood niet wel of in de gevangenis of een tbs kliniek zodat ze geen bedreiging meer kunnen vormen voor zichzelf en de maatschappij
Oud 23-10-2006, 17:37
Duplo - Dos
Duplo - Dos is offline
Die vriend had überhaupt niet vrij gesproken mogen worden, daarnaast is het typisch juryrechtspraak
Oud 23-10-2006, 18:06
Juda[NL]
Juda[NL] is offline
Citaat:
Duplo - Dos schreef op 23-10-2006 @ 18:37 :
Die vriend had überhaupt niet vrij gesproken mogen worden, daarnaast is het typisch juryrechtspraak
Agree, maar ik vind het wel een goede uitspraak
Oud 24-10-2006, 17:15
Hulk
Hulk is offline
ook al is zo'n uitspraak misschien niet goed te keuren.. ik ben er wel tevreden mee. liever dit dan dat ie ook nog is 8 jaar moet zitten.
Reageren

Regels voor berichten