![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Roken: Dood- en doodzonde ![]() ![]() Laatst gewijzigd op 12-11-2006 om 23:59. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
[disclaimer] Klikken op onderstaande links is op vrijwillige basis. Als je niet graag ingewreven wordt met ranzige plaatjes van willekeurige lichaamsdelen, dan doe je er beter aan niet te kijken.
Citaat:
En zo zie je er uit als je een auto-ongeluk krijgt, dus je kunt maar beter geen rijbewijs halen. En ook geen auto. Sterker nog, kom uberhaupt maar niet buiten. Hoewel, binnen is het ook gevaarlijk! Want daar staan allemaal electrische apparaten en als je niet uitkijkt dan krijg je een electrische schok! Dus misschien moet je je televisie wegdoen, en je DVD-speler, en je iPod, en je pc. Ja, dat wordt misschien een beetje saai dan, maar je leeft dan tenminste wel een heel stuk veiliger en langer en gezonder! Tenzij je natuurlijk in een aardbeving terechtkomt.. Of de bliksem in je huis slaat.. Of Nederland wegens klimaatverandering onder water loopt.. Moet ik daar ook plaatjes van posten of snap je m'n punt zo ook wel? ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Autotijders ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan nog even terugkomend op jouw voorbeelden. Huidkanker hoop ik niet te krijgen, ik gebruik iedere zomer zonnebrand ter bescherming. Een auto-ongeluk zit in een klein hoekje, maar ik stap niet bij iemand in een auto die dronken is of die geen rijbewijs heeft. Een electrische schock zal ik niet snel oplopen aangezien al mijn apparaten op de juiste manier zijn aangesloten. Wat ik hiermee wil zeggen is, dat je altijd te keuze hebt om iets juist wel of juist niet te doen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Hele goeie argumenten ja. Maar de argumenten blijven hetzelfde, je kan er longkanker van krijgen, het kost geld, blabla. Ik wed dat ze die argumenten al tig keer gehoord heeft, ze heeft er niets aan. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Het spijt me verschrikkelijk, maar sinds wanneer is er zo'n onderscheid tussen goede- en slechte argumenten. Dat jij ze misschien uitgemolken vind, zegt misschien meer over jou dan over die argumenten. Op het gebied van roken zijn wij allemaal zo verschrikkelijk afgestompd dat de argumenten niet goed genoeg meer zijn.
Waarom dan nog nieuwe argumenten horen of noemen? We hebben steeds wel weer een nieuw tegenargument klaar. Wanneer je aan 20 longkangerpatienten vraagt of ze spijt hebben van het feit dat ze tijdens hun leven hebben gerookt, dan zijn er 18 die JA zullen zeggen... Rokers moeten gewoon goed nadenken, maar straks ook niet beginnen te zeuren op het moment dat ze niets meer kunnen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Zij vroeg wel degelijk om argumenten. Die heeft ze vervolgens gekregen. Doet zij daar niets mee of vind ze ze niet goed genoeg, dan is dat sneu. Zolang er mensen zijn die roken, zijn er ook mensen die hun proberen over te halen. ![]() |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Nogmaals, ze staat open voor alternatieven. En ze denkt erover om misschien helemaal te stoppen. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Vraagje voor jou, Jive, drink je weleens een biertje? Of eet je weleens een hamburger met mayonaise, curry en ketchup? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die géén ongezonde dingen doet. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Ik weet niet of jij de instelling hebt: "ik maak me alleen maar druk om mijn eigen wereldje", maar zo ben ik dus niet. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ik heb helemaal geen probleem met mensen die roken, maar niks is zo irritant als rokers met dat soort onzin aankomen. Zeg dan gewoon :"Okee, ik rook en ik weet dat ik later waarschijnlijk longkanker krijg. Laten we dit hoofdstuk maar afsluiten."
||
Citaat:
Tegen 1 persoon die wel heeft gerookt en daardoor dus longkanker heeft gekregen en is overleden. De waarschijnlijkheid van kanker krijgen door roken is nogal overdreven imo.. De kans is er zeker, maar ook als je niet rookt kun je kanker krijgen. Ik noemde ookal orale seks, kijk maar uit, krijg je kanker van!!! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Zoals je zelf al zegt, de meeste rokers zeggen inderdaad gewoon van "Ja, ik rook, ik weet dat 't duur, onnodig en schadelijk voor mijn lichaam is, maar dat verandert niets aan het feit dat ik rook en niet van plan ben daar mee te stoppen." Helaas moet er dan toch telkens een hele discussie uitbreken met nutteloze uitgekauwde argumenten heen en weer, tot iedereen chagrijnig en vervelend is. (En dan gebeuren er dus dingen als plaatjes van auto-ongelukken. ![]() Maar goed, eigenlijk moet ik m'n mond houden want ik ben 't eens met wat je zegt, hehe. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ja, je zou ook onder een vrachtwagen kunnen gaan liggen en wachten totdat hij gaat rijden..is het nu eindelijk klaar met de anti rook campagne? Ik vroeg het verband tussen roken en mijn keel en of het ook nog iets anders zou kunnen zijn. Het laatste vooral. Ik vroeg geen 1001 posts van vijandige antirokers die rokers het liefst zelf afmaken voordat een sigaret dat kan. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Duizelig na roken TheWhiteBoy | 14 | 21-01-2015 08:19 | |
Lichaam & Gezondheid |
Bloed bij slijm (hoesten) en bruine slijm bij hoesten Suqeunse | 2 | 29-11-2012 07:53 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Drugs & Alcohol |
pijn aan je keel Alto-boy | 13 | 11-10-2004 08:19 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Stelling: roken in restaurants enz. moet verboden worden ninie | 462 | 28-06-2004 23:14 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
>>>Islam:Roken<<< S.I.V.A.S | 103 | 15-01-2004 23:01 |