Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-11-2006, 23:57
Verwijderd
Citaat:
deleugen schreef op 12-11-2006 @ 19:35 :
Ik wil ook geen honderd worden hoor.
Je hebt volgens mij helemaal niks te willen

Roken: Dood- en doodzonde

Laatst gewijzigd op 12-11-2006 om 23:59.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 07:58
Verwijderd
Citaat:
Shitonya schreef op 11-11-2006 @ 19:52 :
Hm..door m'n nieuwe piercing ben ik wel min of meer genoodzaakt te minderen / stoppen..zodat hij sneller geneest. Dus probleem ( tijdelijk ) opgelost.

Als hij eenmaal genezen is, stop ik misschien wel helemaal. Zo niet, ben ik wel gewend om te minderen, dus wie weet komt m'n keel wel op zijn pootjes ( pootjes..? ) terecht
Ik heb ook een tongpiercing en de mijne is prima geheeld ondanks het roken.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 08:02
Verwijderd
[disclaimer] Klikken op onderstaande links is op vrijwillige basis. Als je niet graag ingewreven wordt met ranzige plaatjes van willekeurige lichaamsdelen, dan doe je er beter aan niet te kijken.

Citaat:
Jive. schreef op 13-11-2006 @ 00:57 :
Je hebt volgens mij helemaal niks te willen

Roken: Dood- en doodzonde
[afbeelding]
@ Jive: Juist, en hier is een leuk plaatje van huidkanker, wat jij hoogstwaarschijnlijk krijgt omdat je in de zomer graag buiten zit. Dus beter blijf je 's zomers binnen.

En zo zie je er uit als je een auto-ongeluk krijgt, dus je kunt maar beter geen rijbewijs halen. En ook geen auto. Sterker nog, kom uberhaupt maar niet buiten.

Hoewel, binnen is het ook gevaarlijk! Want daar staan allemaal electrische apparaten en als je niet uitkijkt dan krijg je een electrische schok! Dus misschien moet je je televisie wegdoen, en je DVD-speler, en je iPod, en je pc. Ja, dat wordt misschien een beetje saai dan, maar je leeft dan tenminste wel een heel stuk veiliger en langer en gezonder!

Tenzij je natuurlijk in een aardbeving terechtkomt.. Of de bliksem in je huis slaat.. Of Nederland wegens klimaatverandering onder water loopt..

Moet ik daar ook plaatjes van posten of snap je m'n punt zo ook wel?
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 08:24
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Citaat:
Paranoide schreef op 13-11-2006 @ 09:02 :
auto-ongeluk krijgt, dus je kunt maar beter geen rijbewijs halen. En ook geen auto. Sterker nog, kom uberhaupt maar niet buiten.
Om nog maar te zweigen van anderen die je om ver kan rijden, medepassagiers die je de dood in jaagt, of dieren die je van de sokken rijdt. De directe schade die je het milieu berokkent, de uitlaatgassen die je inademt waardoor je iedere zoveel tijd een jaar van je levensverwachting kan afschrijven, net als iedereen om je heen. Dan hebben we het nog niet eens over de klimaatverandering die je bevordert - en het gat in de ozonlaag, waardoor de kans op huidkanker weer toeneemt.

Autotijders Vreselijke mensen.
Oud 13-11-2006, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Moet ik daar ook plaatjes van posten of snap je m'n punt zo ook wel?
Waarom zou jij extra plaatjes moeten posten. Wat voegt dit toe aan dit topic. Wat jij daar beschrijft zijn de risico's waar je toevallig tegenaan kunt lopen in je leven. Wat ik je laat zien is een plaatje van iemand die zichzelf vrijwillig schade toebrengt. Wil je dan toch nog wat plaatjes toevoegen, dan zijn hier een paar opties: zelfmutilatie, de arm van een herioneverslaafde, een (mislukte) zelfmoordpoging ...

Dan nog even terugkomend op jouw voorbeelden. Huidkanker hoop ik niet te krijgen, ik gebruik iedere zomer zonnebrand ter bescherming. Een auto-ongeluk zit in een klein hoekje, maar ik stap niet bij iemand in een auto die dronken is of die geen rijbewijs heeft. Een electrische schock zal ik niet snel oplopen aangezien al mijn apparaten op de juiste manier zijn aangesloten.

Wat ik hiermee wil zeggen is, dat je altijd te keuze hebt om iets juist wel of juist niet te doen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 10:39
Amon Din
Amon Din is offline
Jezus, jullie argumenten vermenigvuldigen zich als konijnen, maar ze zijn allemaal oud, te vaak gebruikt en raken kant noch wal. Als je jezelf het gevolg dat roken KAN hebben niet op de hals wil jagen stop je of probeer je te stoppen, en zoniet dan paf je toch lekker 4 pakjes per dag weg, zal mij een rotzorg wezen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 10:49
Ray
Ray is offline
Tering wat een gezeur, waarom moet ik hier een anti-rook campagne gestart worden? Het is inderdaad gewoon haar keuze en ze vraagt of dat de oorzaak van haar keelproblemen is of dat het misschien ook iets ander is.
Ze vraagt niet of het verstandig is om te stoppen met roken.
Oud 13-11-2006, 10:58
Verwijderd
Wanneer zij aan mij vraagt of het mogelijk is dat ze keelproblemen heeft door het roken, dat vind ik dat ze een gigantisch bord voor d'r hoofd heeft. Op haar leeftijd moet je de eventuele consequenties van roken kennen en onder ogen zien, vandaar dat er misschien zo fel gereageerd wordt. Het is en blijft een forum en als ze op deze manier misschien inziet wat de gevolgen voor haar gezondheid kunnen zijn, en ze blijft in het vervolg van de sigaretten af, dan is dat toch mooi meegenomen ?!
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:00
Ray
Ray is offline
Citaat:
Jive. schreef op 13-11-2006 @ 11:58 :
Wanneer zij aan mij vraagt of het mogelijk is dat ze keelproblemen heeft door het roken, dat vind ik dat ze een gigantisch bord voor d'r hoofd heeft. Op haar leeftijd moet je de eventuele consequenties van roken kennen en onder ogen zien, vandaar dat er misschien zo fel gereageerd wordt. Het is en blijft een forum en als ze op deze manier misschien inziet wat de gevolgen voor haar gezondheid kunnen zijn, en ze blijft in het vervolg van de sigaretten af, dan is dat toch mooi meegenomen ?!
Ik denk dat het geen zin heeft om allerlei argumenten aan te dragen terwijl ze zelf aangeeft dat ze weet dat er veel mensen aan doodgaan en het slecht voor haar gezondheid is, ze stopt er niet mee zegt ze al.
Oud 13-11-2006, 11:03
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Jive. schreef op 13-11-2006 @ 11:58 :
Ze heeft al aangegeven dat je met betere redenen/argumenten moet komen voordat ze erover gaat nadenken te stoppen, dus het heeft geen zin om dan te gaan drammen, geef d'r gewoon die informatie waar ze dan iets aan heeft. Het is misschien dom maar het is wel iemands eigen keuze.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:09
Verwijderd
Ze heeft duidelijk laten merken dat ze rookt om wat rust te krijgen in haar hoofd. Daarnaast stond ze wel open voor alternatieven en maakte duidelijk dat ze ná het minderen misschien wel helemaal wil stoppen.

Lees dus eerst het hele topic even door ...

Citaat:
Als hij eenmaal genezen is, stop ik misschien wel helemaal.
Citaat:
Ik ben niet van plan om te stoppen met roken, maar met heel goede redenen ben ik hooguit wel over te halen om het te proberen
Goede argumenten hebben dus wel redelijk zin !
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:13
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Jive. schreef op 13-11-2006 @ 12:09 :
Ze heeft duidelijk laten merken dat ze rookt om wat rust te krijgen in haar hoofd. Daarnaast stond ze wel open voor alternatieven en maakte duidelijk dat ze ná het minderen misschien wel helemaal wil stoppen.

Lees dus eerst het hele topic even door ...

Goede argumenten hebben dus wel redelijk zin !
Ik heb ook het hele topic gelezen

Hele goeie argumenten ja. Maar de argumenten blijven hetzelfde, je kan er longkanker van krijgen, het kost geld, blabla. Ik wed dat ze die argumenten al tig keer gehoord heeft, ze heeft er niets aan.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:21
Verwijderd
Het spijt me verschrikkelijk, maar sinds wanneer is er zo'n onderscheid tussen goede- en slechte argumenten. Dat jij ze misschien uitgemolken vind, zegt misschien meer over jou dan over die argumenten. Op het gebied van roken zijn wij allemaal zo verschrikkelijk afgestompd dat de argumenten niet goed genoeg meer zijn.

Waarom dan nog nieuwe argumenten horen of noemen? We hebben steeds wel weer een nieuw tegenargument klaar. Wanneer je aan 20 longkangerpatienten vraagt of ze spijt hebben van het feit dat ze tijdens hun leven hebben gerookt, dan zijn er 18 die JA zullen zeggen... Rokers moeten gewoon goed nadenken, maar straks ook niet beginnen te zeuren op het moment dat ze niets meer kunnen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:25
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Jive. schreef op 13-11-2006 @ 12:21 :
Het spijt me verschrikkelijk, maar sinds wanneer is er zo'n onderscheid tussen goede- en slechte argumenten. Dat jij ze misschien uitgemolken vind, zegt misschien meer over jou dan over die argumenten. Op het gebied van roken zijn wij allemaal zo verschrikkelijk afgestompd dat de argumenten niet goed genoeg meer zijn.

Waarom dan nog nieuwe argumenten horen of noemen? We hebben steeds wel weer een nieuw tegenargument klaar. Wanneer je aan 20 longkangerpatienten vraagt of ze spijt hebben van het feit dat ze tijdens hun leven hebben gerookt, dan zijn er 18 die JA zullen zeggen... Rokers moeten gewoon goed nadenken, maar straks ook niet beginnen te zeuren op het moment dat ze niets meer kunnen.
Wat wil je hier nou mee zeggen? Dat je diezelfde argumenten ook 10 keer extra kwijt kunt aan een persoon die al heeft aangegeven niet te zwichten voor die argumenten? Doet me een beetje denken aan Jehova's getuigen, als je ze weigert komen ze een paar dagen later weer. Dat is water naar de zee dragen. Je moet niet altijd proberen de wereldverbeteraar uit te hangen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:31
Verwijderd
Citaat:
Amon Din schreef op 13-11-2006 @ 12:25 :
Je moet niet altijd proberen de wereldverbeteraar uit te hangen.
Waarom niet ?! Nooit geschoten is altijd mis, en ik ben niemand tot last. Behalve mensen als jij die het allemaal niks uitmaakt totdat ze er zelf eens mee te maken krijgen..

Zij vroeg wel degelijk om argumenten. Die heeft ze vervolgens gekregen. Doet zij daar niets mee of vind ze ze niet goed genoeg, dan is dat sneu. Zolang er mensen zijn die roken, zijn er ook mensen die hun proberen over te halen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:36
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Jive. schreef op 13-11-2006 @ 12:31 :
Waarom niet ?! Nooit geschoten is altijd mis, en ik ben niemand tot last. Behalve mensen als jij die het allemaal niks uitmaakt totdat ze er zelf eens mee te maken krijgen..
Ik kan je verzekeren dat als je dezelfde argumenten een aantal keer gehoord bent, het erg irritant zal zijn als iemand ze nog een paar keer gebruikt. Daarnaast maakt het mij inderdaad niet uit omdat ze niet in mijn buurt rookt. En ik denk wel 4x na voordat ik "er zelf eens mee te maken krijg". Wie ben jij trouwens om te zeggen wat voor persoon ik ben?

Citaat:
Zij vroeg wel degelijk om argumenten. Die heeft ze vervolgens gekregen. Doet zij daar niets mee of vind ze ze niet goed genoeg, dan is dat sneu. Zolang er mensen zijn die roken, zijn er ook mensen die hun proberen over te halen.
Ja, maar je moet ook zien wanneer het niets uithaalt.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:41
Verwijderd
Citaat:
Amon Din schreef op 13-11-2006 @ 12:36 :Ik kan je verzekeren dat als je dezelfde argumenten een aantal keer gehoord bent, het erg irritant zal zijn als iemand ze nog een paar keer gebruikt.
Tuurlijk is dat irritant, maar wat is nou het doel van argumenten. Dat is toch iemand van een bepaald feit zien te overtuigen? Zolang zij rookt zal zij steeds weer diezelfde argumenten te horen krijgen, moet ze maar mee om leren gaan dan.

Citaat:
Wie ben jij trouwens om te zeggen wat voor persoon ik ben?

Citaat:
Ja, maar je moet ook zien wanneer het niets uithaalt.

Nogmaals, ze staat open voor alternatieven. En ze denkt erover om misschien helemaal te stoppen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:44
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Jive. schreef op 13-11-2006 @ 12:41 :
Nogmaals, ze staat open voor alternatieven. En ze denkt erover om misschien helemaal te stoppen.
Alternatieven ja, niet de argumenten die jij (en anderen) in dit topic al tienmaal hebben geopperd.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:49
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vice schreef op 12-11-2006 @ 23:33 :
Want mensen die wel op hun gezondheid letten hebben inderdaad een triest leven.
Vaak wel ja en het leuke is dat ze het zelf niet eens door hebben wat ze nou eigenlijk missen

Citaat:
Eigenwijze mensen blijf je altijd houden.
Ik deel ze vaak uit de laatste tijd:
Oud 13-11-2006, 11:55
Verwijderd
Citaat:
Amon Din schreef op 13-11-2006 @ 12:44 :
Alternatieven ja, niet de argumenten die jij (en anderen) in dit topic al tienmaal hebben geopperd.
Sinds wanneer zijn 'natuurlijke druppels' en praten met een psycholoog geen alternatieven?! En zoals ik al eerder heb gezegd blijven ook deze argumenten gegrond en moet ze er zelf moet doen wat ze wilt. Maar dan ook niet klagen over keelproblemen.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 11:59
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Jive. schreef op 13-11-2006 @ 12:55 :
Sinds wanneer zijn 'natuurlijke druppels' en praten met een psycholoog geen alternatieven?! En zoals ik al eerder heb gezegd blijven ook deze argumenten gegrond en moet ze er zelf moet doen wat ze wilt. Maar dan ook niet klagen over keelproblemen.
Ik heb ook al gezegd dat een huisarts of dokter waarschijnlijk hetzelfde zal zeggen, dat is gewoon een advies. Wat zij liever niet hoort omdat het voor haar (nog) geen optie is. Nou prima. Ze moet het zelf weten. Maargoed, op deze pagina lees ik nog dat "mensen op haar leeftijd de gevolgen van roken dienen in te zien", dat vind ik volstrekte onzin, roken doe je of doe je niet, ik ken niemand die bij iedere sigaret denkt aan het feit dat het slecht is voor hem/haar. Dan is het maar ongezond.

Vraagje voor jou, Jive, drink je weleens een biertje? Of eet je weleens een hamburger met mayonaise, curry en ketchup? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die géén ongezonde dingen doet.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 12:06
Verwijderd
Citaat:
Amon Din schreef op 13-11-2006 @ 12:59 :
Vraagje voor jou, Jive, drink je weleens een biertje? Of eet je weleens een hamburger met mayonaise, curry en ketchup? Ik kan me niet voorstellen dat er iemand is die géén ongezonde dingen doet.
Tuurlijk drink ik weleens een biertje en tuurlijk eet ik weleens een verschrikkelijk ongezonde hamburger. Maar ik drink niet iedere dag om het uur een biertje en ik eet zeker niet iedere dag een ongezonde hamburger. Wat ik hiermee wil laten zien is dat een roker wél systematisch zoveel pakjes per week verbruikt.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 12:48
Amon Din
Amon Din is offline
Citaat:
Jive. schreef op 13-11-2006 @ 13:06 :
Tuurlijk drink ik weleens een biertje en tuurlijk eet ik weleens een verschrikkelijk ongezonde hamburger. Maar ik drink niet iedere dag om het uur een biertje en ik eet zeker niet iedere dag een ongezonde hamburger. Wat ik hiermee wil laten zien is dat een roker wél systematisch zoveel pakjes per week verbruikt.
Dat neemt nog steeds niet weg dat je de TS d'r gang moet laten gaan. Jíj hebt er geen last van.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:35
Verwijderd
Citaat:
Amon Din schreef op 13-11-2006 @ 13:48 :
Dat neemt nog steeds niet weg dat je de TS d'r gang moet laten gaan. Jíj hebt er geen last van.
Dat is het dus juist. Ik heb er inderdaad geen last van, maar dit topic heeft ook geen betrekking op mij. Zij is diegene die er alleen zichzelf mee heeft en ik probeer dat enkel duidelijk te maken.

Ik weet niet of jij de instelling hebt: "ik maak me alleen maar druk om mijn eigen wereldje", maar zo ben ik dus niet.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 13:36
deleugen
deleugen is offline
Alsof een biertje en een hamburger typische ongezonde dingen zijn...

En ik begrijp eigenlijk niet waarom Amon Din ook zijn verhaaltje blijft herhalen...
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 16:05
Vice
Vice is offline
Citaat:
blablabla
je m'n punt zo ook wel?
Paranoide, je bent een lief en slim meisje, maar je snapt toch zelf wel dat jouw argumenten nergens opslaan. Integenstelling tot longkanker zijn ongelukken niet te voorkomen. Laat ik het zo zeggen, het zijn dingen waar je niet bewust voor kiest. Roken, maar ook veel vet eten, veel zuipen, zonnebaden zijn dingen waar je bewust voor kiest en dus (hoop ik) ook bewust van bent dat daar bepaalde gevolgen aan zitten.

Ik heb helemaal geen probleem met mensen die roken, maar niks is zo irritant als rokers met dat soort onzin aankomen. Zeg dan gewoon :"Okee, ik rook en ik weet dat ik later waarschijnlijk longkanker krijg. Laten we dit hoofdstuk maar afsluiten."
Oud 13-11-2006, 17:23
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Vice schreef op 13-11-2006 @ 17:05 :
Zeg dan gewoon :"Okee, ik rook en ik weet dat ik later waarschijnlijk longkanker krijg. Laten we dit hoofdstuk maar afsluiten."
Ik ken zoveel mensen die hebben gerookt en nooit kanker hebben gehad.
Tegen 1 persoon die wel heeft gerookt en daardoor dus longkanker heeft gekregen en is overleden.
De waarschijnlijkheid van kanker krijgen door roken is nogal overdreven imo..
De kans is er zeker, maar ook als je niet rookt kun je kanker krijgen.
Ik noemde ookal orale seks, kijk maar uit, krijg je kanker van!!!
Oud 13-11-2006, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 13-11-2006 @ 17:05 :
Paranoide, je bent een lief en slim meisje, maar je snapt toch zelf wel dat jouw argumenten nergens opslaan. Integenstelling tot longkanker zijn ongelukken niet te voorkomen. Laat ik het zo zeggen, het zijn dingen waar je niet bewust voor kiest. Roken, maar ook veel vet eten, veel zuipen, zonnebaden zijn dingen waar je bewust voor kiest en dus (hoop ik) ook bewust van bent dat daar bepaalde gevolgen aan zitten.

Ik heb helemaal geen probleem met mensen die roken, maar niks is zo irritant als rokers met dat soort onzin aankomen. Zeg dan gewoon :"Okee, ik rook en ik weet dat ik later waarschijnlijk longkanker krijg. Laten we dit hoofdstuk maar afsluiten."
Dat is al reeds gezegd in dit topic, maar dat schijnt niet te helpen. Ik heb niets tegen niet-rokers, maar niets is zo irritant een niet-roker die het tot zijn/haar plicht rekent iedere roker te wijzen op wat voor soorten kanker je wel niet kunt oplopen.

Zoals je zelf al zegt, de meeste rokers zeggen inderdaad gewoon van "Ja, ik rook, ik weet dat 't duur, onnodig en schadelijk voor mijn lichaam is, maar dat verandert niets aan het feit dat ik rook en niet van plan ben daar mee te stoppen." Helaas moet er dan toch telkens een hele discussie uitbreken met nutteloze uitgekauwde argumenten heen en weer, tot iedereen chagrijnig en vervelend is. (En dan gebeuren er dus dingen als plaatjes van auto-ongelukken. )

Maar goed, eigenlijk moet ik m'n mond houden want ik ben 't eens met wat je zegt, hehe.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Paranoide schreef op 13-11-2006 @ 18:29 :
Dat is al reeds gezegd in dit topic, maar dat schijnt niet te helpen. Ik heb niets tegen niet-rokers, maar niets is zo irritant een niet-roker die het tot zijn/haar plicht rekent iedere roker te wijzen op wat voor soorten kanker je wel niet kunt oplopen.

Zoals je zelf al zegt, de meeste rokers zeggen inderdaad gewoon van "Ja, ik rook, ik weet dat 't duur, onnodig en schadelijk voor mijn lichaam is, maar dat verandert niets aan het feit dat ik rook en niet van plan ben daar mee te stoppen." Helaas moet er dan toch telkens een hele discussie uitbreken met nutteloze uitgekauwde argumenten heen en weer, tot iedereen chagrijnig en vervelend is. (En dan gebeuren er dus dingen als plaatjes van auto-ongelukken. )

Maar goed, eigenlijk moet ik m'n mond houden want ik ben 't eens met wat je zegt, hehe.
Ik heb ook absoluut niets tegen rokers. Maar wanneer ze dan beginnen over kwaaltjes en pijntjes vind ik dat dus echt belachelijk. Iedereen weet dat roken slecht voor de gezondheid is, dus wil je je leven lang 'genieten' en roken doe dat! Maar accepteer dan ook de mogelijke side-effects...

Citaat:
Maar over 40 jaar is je haar verschrikkelijk dof, stink je aan alle kanten, klinkt je stem als een kettingzaag, staan er gigantische groeven in je gezicht, zijn je tanden net zo geel als de achtegrond van dit forum en ben je natuurlijk vaste klant in het ziekenhuis.
Dit dus
Met citaat reageren
Oud 13-11-2006, 21:29
Shitonya
Shitonya is offline
Citaat:
Want mensen die wel op hun gezondheid letten hebben inderdaad een triest leven.

Eigenwijze mensen blijf je altijd houden.

Je kan ook gewoon voor de trein springen of jezelf ophangen.
Ik vind mensen die op hun gezondheid letten niet triest. Dat is hun eigen KEUZE namelijk. Dat ik er dus kennelijk niet zo overdreven op let maakt mij eigenwijs? Natuurlijk meisje. Dan noem ik mensen die op hun gezondheid letten ook eigenwijze mongolen bij deze als ik even ga denken als jou. Hoe je leeft is een keus, geen eigenwijsheid of wat dan ook.

En ja, je zou ook onder een vrachtwagen kunnen gaan liggen en wachten totdat hij gaat rijden..is het nu eindelijk klaar met de anti rook campagne? Ik vroeg het verband tussen roken en mijn keel en of het ook nog iets anders zou kunnen zijn. Het laatste vooral. Ik vroeg geen 1001 posts van vijandige antirokers die rokers het liefst zelf afmaken voordat een sigaret dat kan.
Met citaat reageren
Oud 14-11-2006, 15:39
juno
juno is offline
Kind, ga vooral lekker je eigen gang. Het is jouw lijf.

Maar kom dan niet zeuren dat je keelpijn hebt.
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten