Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-12-2006, 12:07
Verwijderd
Ga je mond spoelen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-12-2006, 15:18
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik heb het net een uurtje gespeeld bij een vriend.

De artillerie is erg gaaf, je "voelt" echt alles schudden. Ik vind hem op het oog wel minder sfeer hebben, maar dat zal ook door mijn voorkeur voor Romeinen komen.

De individuele unit ziet er wel erg mooi uit, zijn gevechtshoudingen zien er realistisch uit en het zijn geen clones meer. De landschappen vind ik nog wel het meest sfeervolle, ik kreeg echt het gevoel in een echte omgeving te zitten. Het liefst zou ik Rome total war met deze technologie uit zien komen.
Oud 10-12-2006, 09:24
All Out Of Love
All Out Of Love is offline
Citaat:
Q schreef op 04-12-2006 @ 15:55 :
Maar is het nog steeds zo (net als bij Rome) dat je hele leger uit wat calvary kan bestaan en je zo over alles heen walst? En hoe is het met de diplomatie? Verbeterd?

Soms en Nee

eigenlijk is er helemaal niks veranderd, alles is nog steeds even slecht uitgewerkt kwa diplomatie en religion als in rome....

dit is echt heel triest, ik had zoveel meer verwacht en ik krijg juist zoveel minder.

Het mooiste deel uit de serie, tevens ook het slechste deel uit de serie.
Oud 15-12-2006, 14:40
-zen-Chris
-zen-Chris is offline
Ik ga dit op mijn laptop spelen. 1.6ghz mobile, 512 ram, ati 9700 mobility radeon.
Company of Heroes kan ik wel vloeiend spelen. (op low maar toch)
Ben benieuwd hoe dit zal draaien.
Oud 15-12-2006, 16:53
Verwijderd
Citaat:
-zen-Chris schreef op 15-12-2006 @ 15:40 :
Ben benieuwd hoe dit zal draaien.
Niet.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2006, 21:04
Verwijderd
Patch is uit, voor de liefhebber.

Last Updated: 2006-12-05
v1.1

Medieval2 v1.1 contains the following changes:

Major Fixes
========

- Fix crash in Deathtrack MP map with empty Team 3 slot
- Fixed Battle AI - armies not engaging enemies at close range.
- Fixed CTD when client attempts to join game that the host is ending.
- Fixed instances when A.I is passive on the campaign map and lets the user win on a campaign battle when stuck in-front of open gates.
- Fixed loop between the windows for 'Possible Connection Problems' and 'Really Quit?'
- Fixed AI: Calvary not charging a spearmen army in a Custom Battle.
- Fixed cavalry not attacking - instances when AI sieges a town with infantry and Calvary, if the infantry die and rout and the player still holds the city, the cavalry do not attack nor rout.
- Fixed passive Siege Attack AI
- Fixed Timurids crash (related to elephant artillery not having enough riders, CTD when trying to shoot)
- Fixed Siege Attack AI trying to attack the back of settlements.
- Fixed Passive attack AI
- Fixed Cavalry charge consistency and power. (Still raise and lower lances occasionally)
Added ModTool Unpacker
- Fixed Crash - Auto resolving a siege battle on Gaza and repeatedly Right - Clicking the settlement
- Fixed Merchant Resource value dropping after load/save
- Fixed CTD caused by Turks AI
- Fixed Cavalry not flanking spear walls
- Fixed AI not crossing river to attack (River Jordan)
- Reduced the effect of morale - enemy AI does not rout so easily
- Reduced the power of inquisitors
- Fixed 'move to point' crash
- MP Multinational support
- Fixed Cavalry sallying out and not attacking (bunching at corner of settlement)

Medium Level Fixes
=============

- Fix construction crash when converting settlements when buildings relating to initial settlement existed in construction queue.
- Fixed Settlement still showing as under siege even though sieging army had been defeated.
- Fixed repeating missions
- Fixed indecisive infantry / broken formation (when ordered to a location they would head in the wrong direction first)
- Fixed being able to open gates with siege towers or embed them in walls
- Fixed victory video not always appearing
- Diplomacy - AI no longer counters an open proposition with a gift.
- Fixed deployment lines being rendered incorrectly around ambient buildings
- Fixed Enemy units remain stationary with flags flashing when ladders are thrown off a destroyed wall in a siege.
- Fixed the carroccio standard not fitting through gates
- Fixed gunpowder units being stuck reforming
- Fixed trebuchets disappearing and reappearing when zooming
- Tweaked morale system
- Partially fixed units moving through settlement buildings.
- Units now check if destination is in a building or not.
- Enabled command-line switch to allow unlimited soldiers (removes message)
- Fixed MP player-names being lost on battle results screen if they quit the battle early
- Fixed the ability for a user to 'buff' their assassin experience by continually assassinating different captains

Other Fixes
========

- Fix difficulty level in MP (Affects Morale). Previously defaulting to Normal.
- Fix lobby tooltip that showed incorrect unit sizes.
- Fix Florins display during diplomacy
- Fix Money field looping into negative/positive value when removing / adding money
- Fix overlapping and incorrectly sized deployment zones
- Fixed cut-off graphics in civil disorder message
- Fixed unclear 'Start Diplomacy' button functionality
- Fixed MP Admit Defeat button functionality
- Fixed missions showing as expired even though they have been completed
- Fixed mouse-overs showing incorrect diplomatic information
- Fixed minor FE Historical Battle error (shield remaining highlighted)
- Fixed MP team chat - colours now match recipient and sender.
- Fixed minor audio issue - Audio: Campaign Map when an English Spy is ordered to join an English army he triggers two "Joins_Army" speeches.
- Fixed minor audio issue - Campaign Map when an English Merchant is ordered to disembark a boat, two "Movement_Disembark" speeches are triggered.
- Fixed Mine income
- Fixed MP ignore/ban toggle permanently banning player from chat
- Fixed - Making an offer gives a blank scroll on the Diplomacy Scroll, but removing the offer gives the player help text
- Fixed Mouse Cursor not updating when over certain parts of the UI.
- Fixed miscalculation of some naval unit movement points.
- Fixed units not leaving an army when ordered to abandon it.
- Fixed 'Possible Connection Problems' message not appearing if user alt-tabs
- Fixed On campaign map, castles appear under 'town' or 'city' title on UI
- Fixed Reinforcements box remains greyed when the user deselects 'Attempt a night battle'
- Fixed double speed on units that should only go at one speed.
- Fixed Stakes not appearing correctly in weather conditions
- Fixed non-functional help button on ransom scrolls
- Fixed intro movies playing at x3 speed in Historical battles
- Fixed transfer army functionality - When transferring men the transfer resets after viewing the description
- Fixed Gunpowder units running forward when given targets.
- Fixed clumping units when they are told to do a 180 degree turn
- Fixed stuck Camera issues
- Fixed Fleeing units rallying at breached walls or gates of settlements they are attacking when they should not

en hier staan links om te downen
Gamert
Met citaat reageren
Oud 26-12-2006, 16:27
Verwijderd
Morgen
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 15:57
Verwijderd
Wat is precies het verschil tussen een kasteel en een stad? En kun je met een stad echt helemaal geen goede army units maken, dus moet je daar perse een kasteel voor hebben?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 17:22
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Bossen schreef op 27-12-2006 @ 16:57 :
Wat is precies het verschil tussen een kasteel en een stad? En kun je met een stad echt helemaal geen goede army units maken, dus moet je daar perse een kasteel voor hebben?
Je kunt met een stad wel units trainen, al zijn die een beetje lame voor oorlogsvoering, die zijn meer geschikt voor het verdedigen van de stad als het absoluut noodzakelijk is.

Een goede tip (en logische tip) is je "frontlinie" te bezaaien met kastelen en het "achterland" te veranderen in steden, aangezien die veruit het meeste geld genereren.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 17:24
twinkebel
twinkebel is offline
vraagje, draait dit spel op een dual core?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Levitating Nun schreef op 27-12-2006 @ 18:22 :
Je kunt met een stad wel units trainen, al zijn die een beetje lame voor oorlogsvoering, die zijn meer geschikt voor het verdedigen van de stad als het absoluut noodzakelijk is.

Een goede tip (en logische tip) is je "frontlinie" te bezaaien met kastelen en het "achterland" te veranderen in steden, aangezien die veruit het meeste geld genereren.
Ooh oke. Ben nu begonnen met de Spanjaarden, maar er is een alliance tegen me ontstaan van de Moren, Fransen en Portugezen, terwijl die daarvoor stuk voor stuk allies van me waren... Heb nu nog maar 2 steden waarvan 1 besieged word, daar ga ik nu een behoorlijke battle uitvechten. Hopen dat ik die win, al sta ik ondertussen zo diep in de schulden dat ik de stad amper kan verdedigen.
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 18:46
twinkebel
twinkebel is offline
iemand?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 20:09
Verwijderd
Citaat:
twinkebel schreef op 27-12-2006 @ 19:46 :
iemand?
Een dual core is toch gewoon dat je 2 processoren hebt?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2006, 20:31
Verwijderd
Ik heb trouwens mijn stad teruggewonnen, een van mijn priesters is pope geworden en ik heb er nog een kasteel bij. En dan nog even wat vraagjes:

Als ik mijn beurt afwacht (en dus kijk naar andere spelers die hun zet doen) hoor ik af en toe hartkloppingen, in mijn geval bij de Moren en de Portugezen. Waarom?

Wat betekent retinue?

En hoe kun je zo trouwen dat je gebieden bij krijgt?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 07:39
Levitating Nun
Als een vijandige spy in een stad/kasteel gaat, hoor je hartkloppingen. Wat dat precies betekent, weet ik niet.

Retinue betekent "gevolg" of "aanhang". Dus de personen die meereizen met je general en extra stats geven.

Je kunt niet trouwen en gebieden krijgen. Als je je princess laat trouwen met een faction, heb je een hogere kans een alliantie te sluiten met die faction of als je al allies bent, een sterkere alliantie te sluiten. Niet echt veel nut.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 11:06
Spoonie
Spoonie is offline
Heeft iemand een link naar een site waarmee je kon kijken of jou systeem een spel(Medieval 2 in dit geval) wel aankon. Ik heb namelijk mijn twijfels over m'n pc
Oud 28-12-2006, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Spoonie schreef op 28-12-2006 @ 12:06 :
Heeft iemand een link naar een site waarmee je kon kijken of jou systeem een spel(Medieval 2 in dit geval) wel aankon. Ik heb namelijk mijn twijfels over m'n pc
http://www.systemrequirementslab.com

Maar hij valt heel erg mee hoor, schaduw uit, details op medium en het draaide perfect bij mij. En dan nog ziet het er beter uit dan Rome, waarschijnlijk vanwege Bloom.
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 11:47
Jolt
Jolt is offline
Is het nog altijd dat je generaal sterf wegens ouderdom?
Oud 28-12-2006, 14:12
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 28-12-2006 @ 12:47 :
Is het nog altijd dat je generaal sterf wegens ouderdom?
Uiteraard.

En uhm, wat betekent het als iemand je vassal is of als je iemand zn vassal bent?
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 14:18
Jolt
Jolt is offline
daar heb ik dus geen zin in.
Oud 28-12-2006, 16:02
Levitating Nun
Vasal-staat betekent vazal-staat. Dat betekent dat die factie onder jouw controle staat (hoewel niet directe te controleren).
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 28-12-2006 @ 15:18 :
daar heb ik dus geen zin in.
Ik weet dat dat inderdaad super frustrerend was in R:tw, had je eindelijk een supergeneraal, met 100command sterren en een berg retinue, en heel griekenland en asia minor met die gast opgeveegd, gaat ie dood, verdomme, en in geen velden of wegen ook maar een andere generaal te vinden die bij zijn kwaliteiten in de buurt komt, en zn kinderen zijn natuurlijk allemaal 'not like his father'.. dus uitermate irritant..
maar aan de andere kant, het is natuurlijk ook wel wat echter.. als je generaal na 200jaar nog leeft is het wel apart. En besides, het maakt het ook weer wat moeilijker, want met die supergeneraal van me walste ik alles plat, zelfs al was ik gigantisch outnumbered, mn manschappen wonnen toch wel.. Dus dat hij dood ging maakte het weer wat uitdagender(ik verloor meteen zo'n beetje heel asia minor tot aan byzantium)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 16:53
Verwijderd
Damn, word van alle fronten aangevallen door de Moren en die kut Portugezen, en iedere keer als ik weer uit mijn schulden ben die ik maak door het verdedigen en weer opbouwen van mijn stad en leger vallen ze weer opnieuw aan, dat schiet ook niet op zo...
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 17:29
Jolt
Jolt is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 28-12-2006 @ 17:08 :
Ik weet dat dat inderdaad super frustrerend was in R:tw, had je eindelijk een supergeneraal, met 100command sterren en een berg retinue, en heel griekenland en asia minor met die gast opgeveegd, gaat ie dood, verdomme, en in geen velden of wegen ook maar een andere generaal te vinden die bij zijn kwaliteiten in de buurt komt, en zn kinderen zijn natuurlijk allemaal 'not like his father'.. dus uitermate irritant..
maar aan de andere kant, het is natuurlijk ook wel wat echter.. als je generaal na 200jaar nog leeft is het wel apart. En besides, het maakt het ook weer wat moeilijker, want met die supergeneraal van me walste ik alles plat, zelfs al was ik gigantisch outnumbered, mn manschappen wonnen toch wel.. Dus dat hij dood ging maakte het weer wat uitdagender(ik verloor meteen zo'n beetje heel asia minor tot aan byzantium)
Nee maar steeds weer nieuwe generals bij kopen had ik geen zin in, zo ging dat bij R:TW, daardoor ben ik er ook maar mee gestopt.
Oud 28-12-2006, 17:41
Verwijderd
Citaat:
twinkebel schreef op 27-12-2006 @ 19:46 :
iemand?
Beetje laat, maar ja, dat spel draait daarop (iig bij mijn pc)
Met citaat reageren
Oud 28-12-2006, 17:50
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Jolt schreef op 28-12-2006 @ 18:29 :
Nee maar steeds weer nieuwe generals bij kopen had ik geen zin in, zo ging dat bij R:TW, daardoor ben ik er ook maar mee gestopt.
Ik heb medieval nooit gespeeld, maar in Rome kon je geen generaals kopen. (tenzij je vijandelijke generaals omkocht, maar dat doen ze echt zelden)
Je moest ze echt 'krijgen' door geboorte, adoptie etc.

Nog 'n vraagje: zitten in medieval ook weer spies en assasins?
Dat vond ik echt het leukste in R:TW: een assasin optrainen totdat ie zo goed was dat ie met 50% of zo slagingskans een vijandelijke factieleider kon omleggen. (en dus 95% kans bij gewone generaals en diplomaten)
En daar dan ook regelmatig gebruik van maken Ik heb altijd minstens 3 assasins en 3 spies rondlopen. Vaak nog meer...
Heb zelfs weleens een vijandelijke factie geëlimineerd zonder ook maar 1X met ze te vechten (ze zijn altijd neutraal gebleven en hebben mij dus nooit aangevallen). Gewoon met mijn assasins al hun generaals naar het hiernamaals gestuurd. Dan liggen ze ook uit het spel namelijk. Werkt overigens ook perfect voor die irritante horde legers uit R:TW barbarian invasion.
Oud 28-12-2006, 18:03
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 28-12-2006 @ 18:50 :
Ik heb medieval nooit gespeeld, maar in Rome kon je geen generaals kopen. (tenzij je vijandelijke generaals omkocht, maar dat doen ze echt zelden)
Je moest ze echt 'krijgen' door geboorte, adoptie etc.

Nog 'n vraagje: zitten in medieval ook weer spies en assasins?
Dat vond ik echt het leukste in R:TW: een assasin optrainen totdat ie zo goed was dat ie met 50% of zo slagingskans een vijandelijke factieleider kon omleggen. (en dus 95% kans bij gewone generaals en diplomaten)
En daar dan ook regelmatig gebruik van maken Ik heb altijd minstens 3 assasins en 3 spies rondlopen. Vaak nog meer...
Heb zelfs weleens een vijandelijke factie geëlimineerd zonder ook maar 1X met ze te vechten (ze zijn altijd neutraal gebleven en hebben mij dus nooit aangevallen). Gewoon met mijn assasins al hun generaals naar het hiernamaals gestuurd. Dan liggen ze ook uit het spel namelijk. Werkt overigens ook perfect voor die irritante horde legers uit R:TW barbarian invasion.
Ja, die zitten erin, alhoewel de spies zeer makkelijk te trainen zijn en de assasins zeer moeilijk te trainen zijn door kills, dus imo beetje te zwak.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 17:31
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Dit is weer een beetje offtopic maar goed..

Ik heb gister een mod voor Rome total war gedownload waarmee je total war met LOTR eenheden kan spelen. Erg cool.
Oud 03-01-2007, 09:01
Verwijderd
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 01-01-2007 @ 18:31 :
Dit is weer een beetje offtopic maar goed..

Ik heb gister een mod voor Rome total war gedownload waarmee je total war met LOTR eenheden kan spelen. Erg cool.
Ik heb die mod in ontwikkeling gezien, vond toen de graphics en wat er was tegenvallen, is dat beter geworden?
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 16:02
Jolt
Jolt is offline
Nou bij R:TW had ik altijd zoveel geld dat ik ze altijd kon briben, ging zo makkelijk, maar ik had ook een grote natie dus inkomsten zat
Oud 03-01-2007, 16:31
Samaris
Samaris is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 28-12-2006 @ 08:39 :

Je kunt niet trouwen en gebieden krijgen. Als je je princess laat trouwen met een faction, heb je een hogere kans een alliantie te sluiten met die faction of als je al allies bent, een sterkere alliantie te sluiten. Niet echt veel nut.

Maar, als je een princess van een andere faction trouwt, ( en minimaal 1 mannelijk kind krijgt met die princess) en die ander faction heeft geen faction Heirs meer over, dan krijgt dat kind dus die ander faction z'n gebied, ergo, het is van jou.
Unlikely, but possible.
Oud 03-01-2007, 17:13
Verwijderd
Citaat:
Jolt schreef op 03-01-2007 @ 17:02 :
Nou bij R:TW had ik altijd zoveel geld dat ik ze altijd kon briben, ging zo makkelijk, maar ik had ook een grote natie dus inkomsten zat
Ik heb nooit geld over, als ik een groot leger heb sta ik in de min, ga ik veroveren met dat leger is en het leger kleiner, en ik krijg een bultgeld voor het veroveren en extra inkomsten van de stad -> geld gaat naar een nieuw leger om te verdedigen en een nog groter leger om te veroveren en dan begint het weer overnieuw.
Met citaat reageren
Oud 03-01-2007, 17:15
Verwijderd
Trouwens echt een vet spel, maar de battles opzich ben ik niet zo goed in: wat zijn jullie tactieken voor een gevecht (welke units en waar enzo) en voor een siege?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 10:13
twinkebel
twinkebel is offline
simpel:
cavalry op archers.
spear mannetjes op cavalry.
enz enz.
als je dat doet dan moet het wel lukken.
ojah laat je boogschutters niet op je eigen mannen knallen.
en gebruik de pauze knop.
ik heb zelf ook nog een vraag, mijn hele familie sterft gewoon uit door die pest.
hoe kun je zoiets tegen gaan? alleen door gebouwen die health omhoog gooien?
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 10:58
Verwijderd
Citaat:
twinkebel schreef op 05-01-2007 @ 11:13 :
simpel:
cavalry op archers.
spear mannetjes op cavalry.
enz enz.
als je dat doet dan moet het wel lukken.
ojah laat je boogschutters niet op je eigen mannen knallen.
en gebruik de pauze knop.
ik heb zelf ook nog een vraag, mijn hele familie sterft gewoon uit door die pest.
hoe kun je zoiets tegen gaan? alleen door gebouwen die health omhoog gooien?
Ik bedoelde eigenlijk meer online, single player lukt me wel.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 11:52
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Met welk spel bedoel je? Die siege bij rome of MII?

Bij Rome kan je zelf de pest verspreiden door je spion in een stad te laten gaan waar het heerst en hem vervolgens naar andere steden te sturen

Om de pest te voorkomen bij RTW moet je public health gebouwen maken, zoals riolen en publieke baden of een schijtput. Misschien is dat hetzelfde als bij MII.
Oud 05-01-2007, 13:21
Verwijderd
Citaat:
RHCP_NAC schreef op 05-01-2007 @ 12:52 :

Bij Rome kan je zelf de pest verspreiden door je spion in een stad te laten gaan waar het heerst en hem vervolgens naar andere steden te sturen
lol vet, nooit geprobeerd, moet ik ook maar eens doen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 13:34
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
domus schreef op 03-01-2007 @ 10:01 :
Ik heb die mod in ontwikkeling gezien, vond toen de graphics en wat er was tegenvallen, is dat beter geworden?
Mwa. De kaart is wat aan de kleine kant en er zijn maar drie facties. (Reunited Kingdom, Harad, Easterlings) Het spel is niet zo leuk als de 'echte' Rome, maar het is gratis dus je hoort mij niet klagen. Het grootste probleem is dat vijandelijke steden supermakkelijk over te nemen zijn, maar bijna altijd in uprising gaan ook al heb je 20 battalions aan troepen in de stad staan. Na drie beurt gooien ze je gewoon de stad uit en gaat het gebied weer naar de vijand.

Er is nu trouwens een betere mod in ontwikkeling, met veel meer facties (15 of zo incl elfen en dwergen), coolere generaals (ook Nazgul en alle helden uit de films) en een veel grotere kaart. Deze zal in de derde era spelen (die ouwe zit in de vierde era).
Je moet echter wel Alexander hebben om die te kunnen spelen.
Oud 29-04-2007, 13:47
Love & Peace
Love & Peace is offline
Wat een geweldig spel.

(Het onderhandelgedeelte is wel een beetje kut. )
Met citaat reageren
Oud 29-04-2007, 22:32
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Voor de kenners:

Is M2 beter dan RTW, in perspectief gezien?
Oud 30-04-2007, 09:11
lawallan
lawallan is offline
ik weet niet of ik een kenner ben maar ik zal poberen je vraag te beantwoorden:

grafisch gezien is het spel natuurlijk beter.

Op het gebied van gameplay zijn er ook dingen veranderd, je hebt nu steden en kastelen, de eerste is gericht op ecomnomie de tweede op troepen, je moet hier een goede verdeling tussen zien te vinden, wat het spel wel strategischer maakt.

Daarnaast heb je naast het geloofsysteem uit barbarion invasion, nu ook de paus die naar mijn mening een verbeterde versie is van de senaat die nu geld voor alle katholieke facties.

In een gevecht neem je nu ook automatisch ''prisoners of war'' die je na het gevecht kan loslaten/losgeld voor vragen/vermoorden. Als je ze vermoord of als je tegenstander het losgeld niet kan/wilt betalen en je ze alsnog vermoord gaat je relation met de paus naar beneden. Laat je ze los dan heb je kans dat ze jou weer aanvallen, zo heb ik ooit een stad die ik veroverd had daarna weer verloren aan de gevangenen (aan het eind van het gevecht hadden ze nog 6! man over)

Een nadeel van Medieval is wel dat ze heavy cavalery zwakker hebben gemaakt in vergelijking met Rome, wat jammer is want juist in de middeleeuwen waren ridders de meester van het slagveld.

Over het algemeen vind ik het beter dan Rome, maar dit is slechts mijn mening en de veranderingen zijn niet zo groot, dus als je er over twijfelt om hem te kopen zou ik het alleen doen als je hele veel geld hebt of hij is afgeprijst.

Laatst gewijzigd op 30-04-2007 om 09:15.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 13:15
Verwijderd
Ik heb rome doodgespeeld, en nu al 'n tijdje MTW2, dus een beetje kenner mag ik me ook wel noemen vind ik.

Ik vind dat je de graphics niet perse mee mag nemen in het wel of niet beter zijn van het spel. Tuurlijk, ze zien er beter uit, maar of het nou echt zulke bergen scheelt. Ja dat ligt ook aan mijn computer, dat is waar. Maar toch, dat de helmpjes nu meer glinsteren maakt het spel voor mij niet beter

Het idee van kastelen en steden vind ik leuk gevonden, en maakt het spel ook iets uitdagender, omdat je nu dus meer na moet denken waar je je geldfabrieken opbouwt, en waar je je soldatensteden neerzet..
Maar over het algemeen komt het er op neer dat je gewoon aan de grenzen van je rijk die kastelen neer dumpt, als je wat verovert heb je toch wel gneoeg geld om het zij ze weer om te vormen tot steden, of gewoon de veroverde steden, stad te laten, en te verdedigen met een aantal legioenen, euhm, legers..

In hoeverre de paus een belangrijke rol speelt weet ik niet, aangezien ik orthodox ben, oostromeinse rijk, en ik me dus geen reet aantrek van zijn dingen.

Die prisoners of war zijn inderdaad een leuke nieuwe vondst, maar erg boeiend is het niet. Als ik eenmaal gevecht lever, en ik win, dan heb ik zo'n berg gevangenen dat de tegenpartij het over het algemeen toch niet kan of wil betalen. En vrijlaten doe ik sowieso niet, want ik wil nite nog een keer vechten. Dus dan kies je voor losgeld, maar dan moet je ze alsnog betalen bij gebrek aan cash..

Dat de heavy cavalry niet zo sterk is, is juist logisch lijkt me lawallan. De ridders waren idd heer en meester in de vroege middeleeuwen, maar dit spel speelt een stuk later. Toen was er van de echte ridderadel niet veel meer over. rond die tijd(of eerder al?) waren er al een aantal veldslagen geweest waarbij ridders te paard genadeloos werden afgeslacht door goed getraind voetvolk. Te paard waren ze inderdaad sterk, maar eenmaal van het paard gehaald, of paard vermoord, waren ze door hun harnas veelste veel beperkt in hun bewegingen.

Terug naar het spel, Ik vind het een leuke nieuwe game, en heb er ook veel plezier aan. Maar het doet me gewoon minder. Misschien ook omdat we niet met de friezen kunnen spelen, dus je iets minder een band hebt met de volkjes. Maar het feit da tik met de oostromeinen speel, ipv het standaard engeland of frnkrijk, zegt natuurlijk al wat.
Er is weinig vernieuwends aan, de units zijn nieuw, natuurlijk. Maar als ik de tactiek gebruik die ik vroeger ook gebruikte. En even rekening hou met de nieuwe strengths van de units, dan win ik de veldslagen alsnog.
Diplomacy is nogsteeds net zo verneukt als eerst, dus daar moet je geen rekening mee houden. En sieges, ach, die win je ook altijd nog, of je nou besieged wordt, of zelf sieged. De AI is nogsteeds niet snugger genoeg.

Straks komt er nog een mod uit, MTR, net zoals RTR, welke ook een geweldige verbetering was, dus daar heb ik nog wel veel hoop voor
Met citaat reageren
Oud 30-04-2007, 16:47
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Omdat het spel veel lijkt op RTW kan je misschien die non-playable factions bij playable factions zetten. Net zoals je bij RTW kan doen waardoor je met bijv. Macedonië de campaign kan spelen.
Oud 01-05-2007, 10:28
lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 30-04-2007 @ 14:15 :

Dat de heavy cavalry niet zo sterk is, is juist logisch lijkt me lawallan. De ridders waren idd heer en meester in de vroege middeleeuwen, maar dit spel speelt een stuk later. Toen was er van de echte ridderadel niet veel meer over. rond die tijd(of eerder al?) waren er al een aantal veldslagen geweest waarbij ridders te paard genadeloos werden afgeslacht door goed getraind voetvolk. Te paard waren ze inderdaad sterk, maar eenmaal van het paard gehaald, of paard vermoord, waren ze door hun harnas veelste veel beperkt in hun bewegingen.
je hebt gelijk, toen ik het schreef was ik even de tijdsperiode van medieval vergeten. Ik had het persoonlijk wel leuker gevonden als ze de hele middeleeuwen hadden meegenomen, zodat je ook echt de opkomst en ondergang van de ridder meemaakt.
Oud 01-05-2007, 10:36
Verwijderd
Dat zou misschien wel leuker zijn geweest.
ik ben sowieso niet zo gecharmeert van het hele buskruit idee, en zoveel voegt het niet toe. Ik vind die geweermannetjes echt niet veel handiger dan een berg archers, maar dat kan ook komen omdat ik ze gewoon niet veel gebruik.

De opkomst en ondergang van de ridder zou leuk zijn geweest, net als de hele middeleeuwen, maar dan heb je ook meteen weer een 'minpunt' van dit spel(ook in rome). Die middeleeuwen duurden wel een aantal jaartjes. En tegen de tijd dat dus de ridders het onderspit moesten delven, na zeg maar, 300jaar ofzo, noem eens wat, heb ik allang compleet europa veroverd, dus die paar landjes die dan ineens voetvolk hebben dat sterker is dan mijn adel te paard, dat vermoord ik dan alsnog wel, simpelweg door een overmacht aan manschappen.
als je land gewoon eenmaal voorbij een bepaalde grootte is, dan kan je het al niet meer verliezen, en ben je alleen maar aan het uitdijen. Dat vind ik een beetje jammer, want er is geen uitdaging meer aan om de andere factions te verslaan, omdat ze toch al niet samenwerken zodat ze nog een gevaar worden.
Met citaat reageren
Oud 01-05-2007, 10:44
lawallan
lawallan is offline
dat hoeft natuurlijk niet perse, dat ligt er maar net aan hoeveel tijd een beurt beslaat.

Ik ben het idd met je eens dat het na dat je een bepaalde grootte hebt bereikt het spel saai word, eigenlijk zouden alle omringende landen samen tegen jou moeten gaan vechten als je een bepaald aantal gebieden hebt. Gelukkig heb je in de short campaign minder last van dit.
Oud 01-05-2007, 11:45
Verwijderd
ja okeej, maar short of long campaign, ik speel dat toch alleen maar met als doel om de complete kaart te veroveren..
Met citaat reageren
Oud 02-05-2007, 10:45
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
Citaat:
Thijsjuh-ijsjuh schreef op 01-05-2007 @ 12:45 :
ja okeej, maar short of long campaign, ik speel dat toch alleen maar met als doel om de complete kaart te veroveren..
true.

hoe zat dat bij jullie met de mongolen (die waren het toch)? bij mij stonden ze ineens met een stuk of 10 volle legers voor de deur. dat was minder
Oud 02-05-2007, 11:03
lawallan
lawallan is offline
tijdens een campaign die ook ooit speelde met de denen (saxons?) kreeg ik op een gegeven moment een bericht dat ze er waren, maar verder nooit meer iets van ze gezien en hun lijn in alle grafieken zat praktisch op de grond.
Oud 02-05-2007, 13:30
Flushpuppie
Flushpuppie is offline
wajow, bij mij kreeg ik dus ook dat bericht. ongeveer 50 jaar ofzo niks van gehoord en toen kickten ze denemarken ineens (ik was engeland) en voor ik het wist was ik de sigaar.
Reageren

Regels voor berichten