Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Muziek
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-11-2006, 19:45
Allochthony
Allochthony is offline

Deze jongen mag je slaan als je hem op straat tegenkomt.

Geen herkenbare foto though.
Advertentie
Oud 18-11-2006, 19:47
DeadNation
DeadNation is offline
Ik stel voor dat jij dat dan maar doet

Oud 18-11-2006, 19:48
Allochthony
Allochthony is offline
En voor de duidelijkheid, het gaat me niet om deze discussie, maar gewoon omdat Pruttelput een ongelofelijke kankermongool is.
Oud 18-11-2006, 19:51
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 18-11-2006 @ 20:41 :
Het is natuurlijk een ethische kwestie ongeacht of die beesten pijn lijden.
Wat is er ethisch aan dieren welzijn boven menselijk welzijn stellen? Want daar draait het uiteindelijk om, er is geen medicatie die zonder dierproeven tot stand gekomen zou kunnen zijn. Van griep medicatie tot aspirines tot HIV remmers. Er zijn weinig dingen zo ethisch verantwoord als die medicatie ontwikkelen, en dat is iets wat jij aan banden wilt leggen?

Enneh Allochthony: Je doet je uiterlijk eer aan: De agressieve hersenloze bouwvakker met een flink gebrek aan verstand die slechts kan slaan een schreeuwen.
Oud 18-11-2006, 19:52
hellebel
hellebel is offline
Jij vindt misschien dat ik overkom als iemand die niet verder komt dan 'aw zielig voor de diertjes'. Ik snap daarentegen niet wat je in dit soort topics komt doen behalve provoceren eigenlijk. Dus mocht je gezellig verder willen babbelen mag je me PM'en.
Oud 18-11-2006, 20:01
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 20:51 :
Wat is er ethisch aan dieren welzijn boven menselijk welzijn stellen? Want daar draait het uiteindelijk om, er is geen medicatie die zonder dierproeven tot stand gekomen zou kunnen zijn. Van griep medicatie tot aspirines tot HIV remmers. Er zijn weinig dingen zo ethisch verantwoord als die medicatie ontwikkelen, en dat is iets wat jij aan banden wilt leggen?
Moet je medicatie ontwikkelen ten koste van dieren?

Weer een mooi ethisch vraagstuk.

Het is een verschil van inzicht he, maargoed liberalen hebben daar altijd een beetje moeite mee. Er is maar 1 waarheid natuurlijk.

Overigens heb ik nergens m'n eigen mening gegeven.
Oud 18-11-2006, 20:12
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 18-11-2006 @ 21:01 :
Moet je medicatie ontwikkelen ten koste van dieren?
Het alternatief is helemaal geen medicatie ontwikkelen.

We kunnen tbs-sers of levenslang veroordeelden gaan gebruiken om op te testen? Andere mogelijkheden zijn er simpelweg niet.

Wat heb je liever? Een paar aapjes waar een HIV remmer op getest is, zodat honderden duizenden mensen met HIV een paar jaar langer te leven hebben, of helemaal geen HIV remmer? En zo kan je dat voor elk medicijn wel opnoemen.
Oud 18-11-2006, 20:17
DeadNation
DeadNation is offline
Dat is idd de vraag. Ik zal je eerlijk zeggen, ik weet t niet.
Oud 18-11-2006, 20:18
Brute Brulé
Brute Brulé is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 18:57 :
Ik ben pro nertsen fokken en pro dieren proeven.
Ik ben pro abortus
Oud 18-11-2006, 20:22
DeadNation
DeadNation is offline
Nertsen fokken slaat idd echt nergens op.
Oud 18-11-2006, 20:24
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 18-11-2006 @ 21:22 :
Nertsen fokken slaat idd echt nergens op.
Ach, t slaat net zogoed ergens op als het houden van paarden, of het hebben van een kat, of het houden van een konijntje.

Ik vind het niet minder verwerpelijk dan het vet mesten van een kalfje, of legbatterijen (zo kan ik nog wel even doorgaan hoor).
Oud 18-11-2006, 20:25
hellebel
hellebel is offline
Maar eigenlijk geef je om dat alles geen fuck, toch?
Oud 18-11-2006, 20:26
DeadNation
DeadNation is offline
Huisdieren hebben is iets heel anders.

Wat Rosa zegt, want vegetarier ben je niet toch?
Oud 18-11-2006, 20:32
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Ik hou van natuur, daar niet van, net als van dieren, maar wat er bij mij niet ingaat is de hypocrisie van het Ohhh, da's zo fout.

Ondertussen eten we zo ongeveer allemaal dagelijks een stukkie vlees, vinden we dat er niks mis is met lederen kleding, en het opsluiten van een diertje in een kooitje, of in een onnatuurlijke habitat voor persoonlijk vermaak vinden we ook dood normaal.

Geef ik daarom geen fuck om de aapjes in het BPRC? Kan je zeggen, ik geef gewoon meer om de medicatie die eruit voortkomt.
Ik heb geen moeite met nersten fokkerijen, net zo veel tegen als tegen een legbatterij, ik heb wel moeite met de lui die die fokkerijen binnenstormen en die beesten vrijlaten. Daardoor is de europesche nerts zo goed als uitgestorven.
Oud 18-11-2006, 20:47
P.:NTIL
P.:NTIL is offline
Oud 18-11-2006, 20:51
Metal
Metal is offline
Pruttelpot houdt ervan om te provoceren, what's new.
Oud 18-11-2006, 20:52
hellebel
hellebel is offline
Citaat:
Metal schreef op 18-11-2006 @ 21:51 :
Pruttelpot houdt ervan om te provoceren, what's new.
Ja, dat zei ik al.
Oud 18-11-2006, 20:57
Pruttelpot
Pruttelpot is offline

Maargoed. Of velen van jullie haten mensen, en vinden dat medicatie niet ontwikkeld mag worden en zijn daarom tegen het BPRC, of velen van jullie denken gewoon echt helemaal niet na.
Oud 18-11-2006, 21:01
DeadNation
DeadNation is offline
Gelukkig ben jij r om ons daar op te wijzen....
Oud 18-11-2006, 21:02
hellebel
hellebel is offline
Dat inlevingsvermogen van jou, prachtig om te zien, werkelijk waar.

O ja:
Oud 18-11-2006, 21:07
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 21:32 :

Ondertussen eten we zo ongeveer allemaal dagelijks een stukkie vlees, vinden we dat er niks mis is met lederen kleding, en het opsluiten van een diertje in een kooitje, of in een onnatuurlijke habitat voor persoonlijk vermaak vinden we ook dood normaal.

Is dat zo?
Ik mag dan zelf verre van voorop lopen in een dergelijke beweging, maar er wordt meer over nagedacht dan ooit.
edit: door sommigen dan!
Oud 18-11-2006, 21:09
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 20:34 :

Ennem, lees je eens in in de wetgevingen omtrend dit soort praktijken wil je, de kans is groot dat een konijn, kat, hond of paard meer leed in zn leven meemaakt dan een aap in het BPRC.
Dat klopt, een aap zit immers z'n hele leven in een kooi. Weet hij veel dat er ook nog dingen bestaan die aangenaam voor hem zijn.
Oud 18-11-2006, 21:11
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Achja, ik snap dierenwelzijn boven het welzijn van de mensheid stellen niet.

Ik raad jullie allemaal eens aan om eens je te gaan inlezen hierin en eens bekend te worden met de regelgevingen omtrend dierproeven en waarom dierproeven onvermijdelijk zijn, en vervolgens eens antwoord te geven op die vraag die ik net ookal stelde, welke voor bijna elke soort medicatie toepasbaar is:

Wat heb je liever? Een paar aapjes waar een HIV remmer op getest is, zodat honderden duizenden mensen met HIV een paar jaar langer te leven hebben, of helemaal geen HIV remmer?

Ik heb het nooit zo op mensen die al een mening vormen over iets alvorens ergens echt over nagedacht te hebben.
Oud 18-11-2006, 21:13
DeadNation
DeadNation is offline
Hahaha gast nu geef je de mensen hier wel heel weinig krediet. Denk dat er zat mensen zijn die erover na gedacht hebben.

Maargoed je hebt de wijsheid in pacht zoals gewoonlijk.
Oud 18-11-2006, 21:13
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 22:11 :

Wat heb je liever? Een paar aapjes waar een HIV remmer op getest is, zodat honderden duizenden mensen met HIV een paar jaar langer te leven hebben, of helemaal geen HIV remmer?
Voorlichting, gratis condooms, verslaafdenzorg en het verdwijnen van de kerk. Dat heb ik liever.
Oud 18-11-2006, 21:14
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 18-11-2006 @ 22:07 :
Is dat zo?
Ik mag dan zelf verre van voorop lopen in een dergelijke beweging, maar er wordt meer over nagedacht dan ooit.
edit: door sommigen dan!
Door sommigen, die echter geen enkel alternatief aandragen, en ook niet proberen een alternatief te ontwikkelen, maar enkel gewoon roepen dat mag neit want het is zo zielig voor de dieren, niet erbij nadenkend dat die dieren op deze manier wel honderden duizenden levens redden.

Citaat:
Blenderhead schreef op 18-11-2006 @ 22:09 :
Dat klopt, een aap zit immers z'n hele leven in een kooi. Weet hij veel dat er ook nog dingen bestaan die aangenaam voor hem zijn.
De habitat regels waar het BPRC aan dient te voldoen zijn identiek aan die van dierentuinen. Je kan zeker stellen dat die apen een beter leven hebben dan het gemiddelde konijntje wat zn leven lang het hokje niet verlaat.
Oud 18-11-2006, 21:15
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 18-11-2006 @ 22:13 :
Voorlichting, gratis condooms, verslaafdenzorg en het verdwijnen van de kerk. Dat heb ik liever.
Kortom, geen enkel alternatief, en gewoon maar ophouden van het ontwikkelen van medicatie dus.
Reuma remmers, kanker medicatie, etc, alle onderzoek daarnaar ook maar gewoon stop zetten dus.

Tja.. Jij ziet ergens in de verte een klok hangen, maar hebt geen flauw idee wat een klepel uberhaupt is, is t niet?
Oud 18-11-2006, 21:18
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 22:14 :
niet erbij nadenkend dat die dieren op deze manier wel honderden duizenden levens redden.
...of met nieuwe make-up lopen, bontjassen dragen etc.

Citaat:

De habitat regels waar het BPRC aan dient te voldoen zijn identiek aan die van dierentuinen. Je kan zeker stellen dat die apen een beter leven hebben dan het gemiddelde konijntje wat zn leven lang het hokje niet verlaat.

Naar welke dierentuin ga jij?
Oud 18-11-2006, 21:19
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 22:15 :
Kortom, geen enkel alternatief, en gewoon maar ophouden van het ontwikkelen van medicatie dus.
Reuma remmers, kanker medicatie, etc, alle onderzoek daarnaar ook maar gewoon stop zetten dus.

Tja.. Jij ziet ergens in de verte een klok hangen, maar hebt geen flauw idee wat een klepel uberhaupt is, is t niet?
Ik wist het. Meer dan tien woorden in een zin en het gaat al fout.
Oud 18-11-2006, 21:20
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Die foto's zijn zeer zeker niet van het BPRC, net als dat er in het BPRC geen proeven mbt make-up ed gedaan worden, die zijn in nederland zelfs verboden sinds een paar jaar.

Hier heb je een fototje van het BPRC:

Oud 18-11-2006, 21:20
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
....wat zn leven lang het hokje niet verlaat.
Zou ook niet moeten kunnen!
Oud 18-11-2006, 21:22
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 22:20 :

Hier heb je een fototje van het BPRC:

[afbeelding]
Het dagelijkse uurtje luchten?
Oud 18-11-2006, 21:24
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 18-11-2006 @ 22:22 :
Het dagelijkse uurtje luchten?
Nee, aangescherpte wetgevingen sinds 2004.

Je hebt echt geen flauw idee waar je over praat is het niet?
Oud 18-11-2006, 21:28
Pruttelpot + wikipedia vs. de wereld of, oh nee... een geel forum. Slotje.
Oud 18-11-2006, 21:30
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Weer zo iemand die niet zelf kan nadenken.

Wat heeft wikipedia er overigens mee te maken?
Oud 18-11-2006, 21:30
Blenderhead
Blenderhead is offline
Zitten daar alle 1500 apen in? Knap hoor.

Vindt je dat een redelijke 'vergoeding' (als ik al van dat woord mag spreken) voor verblinding, vergassing, verbranding etc...

Maar jij vindt het moreel verantwoord dus kan ik daar weinig aan doen.

edit: ik ga met pntil mee. Ga maar op een ander forum mensen overtuigen van je waarheid.
Oud 18-11-2006, 21:31
hellebel
hellebel is offline
Ik vind het moeilijk te besluiten wat ik belangrijker vind, een mensen- of dierenleven, hoe lastig dat ook voor jou is om te begrijpen.
Oud 18-11-2006, 21:31
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
hellebel schreef op 18-11-2006 @ 22:31 :
Ik vind het moeilijk te besluiten wat ik belangrijker vind, een mensen- of dierenleven, hoe lastig dat ook voor jou is om te begrijpen.
+1000
Oud 18-11-2006, 21:33
hellebel
hellebel is offline
Ik geef Pruttelpot een doosje empathie cadeau voor Kerstmis, wie lapt er mee?
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 22:30 :
Weer zo iemand die niet zelf kan nadenken.

Wat heeft wikipedia er overigens mee te maken?
Ik kan heel goed zelf nadenken maar ik zie het nut niet om deel te nemen aan deze discussie. Sowieso niet met iemand zoals jij, die zijn mening opdringt en zich er niet bij neer kan leggen dat andere mensen deze niet delen en dat wijt aan gebrek aan kennis en intelligentie. Vermoeiend.
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
Blenderhead schreef op 18-11-2006 @ 22:30 :
Zitten daar alle 1500 apen in? Knap hoor.

Vindt je dat een redelijke 'vergoeding' (als ik al van dat woord mag spreken) voor verblinding, vergassing, verbranding etc...

Maar jij vindt het moreel verantwoord dus kan ik daar weinig aan doen.
Enig idee hoeveel tientallen hectaren het BPRC complex beslaat? En dat de oudere dieren en bijvoorbeeld hun oude chimansee kolonie tegenwoordig bij stichting Aap zitten?

Ik vind het zeker moreel verantwoord om medicatie op een paar apen te testen om zodoende honderden duizenden mensen een aantal jaar extra leven te kunnen geven. Jij niet?

Verblinding, vergassing, verbranding? Dat zijn geen praktijken die voorkomen bij het BPRC, die zijn namelijk in strijd met de nederlandse wetgeving.
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
hellebel schreef op 18-11-2006 @ 22:31 :
Een mensenleven is imo toch wat waardevoller, vrij duidelijk zelfs. In welke verhouding is echter wat moeilijker.
Oud 18-11-2006, 21:36
Blenderhead
Blenderhead is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 22:33 :
Enig idee hoeveel tientallen hectaren het BPRC complex beslaat? En dat de oudere dieren en bijvoorbeeld hun oude chimansee kolonie tegenwoordig bij stichting Aap zitten?
Anders worden ze afgemaakt.

Citaat:

Ik vind het zeker moreel verantwoord om medicatie op een paar apen te testen om zodoende honderden duizenden mensen een aantal jaar extra leven te kunnen geven. Jij niet?
...een paar apen....maar natuurlijk...
Daarbij: nee, ik niet.

Citaat:

Verblinding, vergassing, verbranding? Dat zijn geen praktijken die voorkomen bij het BPRC, die zijn namelijk in strijd met de nederlandse wetgeving.
Oh, sinds wanneer gebeuren er geen dingen meer die in strijd zijn met de wetgeving?
Oud 18-11-2006, 21:37
Blenderhead
Blenderhead is offline
Maargoed, ieder z'n mening. Ik ga zuipen tegen rechts! haije...
Oud 18-11-2006, 21:43
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
In the end, waar het op neerkomt: Geen enkel soort medicatie kan ontwikkeld worden zonder dierproeven, er zijn tot op zekere hoogte alternatieven, zoals bijvoorbeeld computer simulatie of celkweek methodes, maar die zullen nooit inzicht geven in wat bepaalde medicatie doet met ingewanden bijvoorbeeld. Iets wat toch weldegelijk getest moet worden voordat je de medicatie aan het publiek kan introduceren.

Dierproeven moeten zo veel mogelijk voorkomen worden, huisvesting moet in orde zijn en de dieren moeten op diervriendelijke wijze behandelt worden, ik denk dat iedereen het daar wel overeens is, net als dat onnodige tests niet gedaan moeten worden. Dit alles is sinds een paar jaar in de wetgeving vastgelegd, echter blijven er een zooi lui roepen dat het helemaal afschaft dient te worden. Well, dat is simpel weg niet mogelijk, en zolang er geen alternatieven bestaan, zal dat niet mogelijk worden ook. Afschaffing betekend dat ontwikkeling van medicatie in nederland tot en halt komt, of dat de dierproeven simpelweg ergens anders gehouden gaan worden waar geen regulerende instanties actief zijn en strenge regelgeving hieromheen.

Geeft iemand zn visie van er tegenzijn diegene het recht om daar in te breken en de boel te gaan slopen? Nee, natuurlijk niet, en het is maar goed ook dat diegene bestraft wordt.

En nu ga ik slapen, en neem ik nog een paar op apen geteste paracetamolletjes, want ik heb nog steeds koorts en een bonkende kop

Ennem, ik mag leien dat rechts wel de verkiezingen wint, niet zo veel zin in een ineenstortende economie namelijk
Oud 18-11-2006, 21:47
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 22:43 :

Ennem, ik mag leien dat rechts wel de verkiezingen wint, niet zo veel zin in een ineenstortende economie namelijk
edit: hahaha/

Laatst gewijzigd op 18-11-2006 om 21:57.
Oud 18-11-2006, 22:03
Pruttelpot
Pruttelpot is offline
Citaat:
DeadNation schreef op 18-11-2006 @ 22:47 :
edit: hahaha/
Ik denk al, VVD?
Oud 18-11-2006, 22:03
Verwijderd
Citaat:
DeadNation schreef op 18-11-2006 @ 20:14 :
Verder echt een liberale manier van denken en ditto reacties. Is je goed recht verder. Erg jammer vind ik weer de opmerking over SP mentaliteit, maargoed dat zien we maar als onmacht he Ruttelpot.
Ja, want liberaal staat gelijk aan extreem-rechts.
Oud 18-11-2006, 22:05
Citaat:
Pruttelpot schreef op 18-11-2006 @ 22:43 :
want ik heb nog steeds koorts en een bonkende kop
Ah, vandaar.
Oud 18-11-2006, 22:06
suvórov
suvórov is offline
Mag ik jullie vragen mr. fuckup te negeren en er wat GEZELLIGS van te maken nu de aandacht toch op dit topic gericht is ?

Regels voor berichten