Advertentie | |
|
![]() |
|||||||
Of natuurlijk het nieuwe Iraakse volksvermaak: je uitleven op ontvoerde mensen met een boormachine en een paar houtboren.
Citaat:
Dat mag, dat is een politieke mening, maar dan ben je wel een partij voor de aso's tegen het fatsoen. Toch vrij raar aangezien ze claimen een sociale partij te zijn. Citaat:
Citaat:
Beiden redenen om niet op ze te stemmen lijkt me, of ze nu achterlijk of oneerlijk zijn maakt niet zoveel uit. Citaat:
Er is wel een verandering opgetreden in die partij GL staat tegenwoordig voor Grootschalig Liegen. Citaat:
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
SP. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||||||
Citaat:
Als er een groep jongeren rondhangt op de straat, dan zijn zij helemaal niet strafbaar. Hoezo, GroenLinks gunt iemand geen recht op eigen bezit? Sinds wanneer is de stoep en de straat het bezit van de één of andere zakenman? Misschien is dat zo in de natte droom van de doorsnee VVD'er, maar in de realiteit is dat gelukkig niet zo. Er is dus geen enkele reden om die jongeren weg te sturen. Citaat:
Citaat:
Dan hebben we nog Balkenende, die beweerd had, voordat hij aan het kabinet begon, dat hij niets zou doen aan de hypotheekrenteaftrek zoals die in die tijd bestond. Mooi wel dat er iets aan veranderd is, zoals Bos in het RTL-debat al aangaf. En de doelstelling van het kabinet om de bureaucratie te verminderen? Die is alleen maar erger geworden, zoals Marijnissen in het debat van EénVandaag al aangaf. Wat te denken dan van de belofte 'na het zuur komt het zoet'? Dat viel even lelijk tegen, zo bepaalden verschillende instanties, waaronder het Nibud. Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ten tweede moet iemand die staat te juichen als een meisje overlijdt aan anorexia en die iemand anders beticht van ultra-nationalisme niet gaan janken over 'smakeloosheid' van een ander. Laatst gewijzigd op 17-11-2006 om 23:57. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dus, bron plz. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
Een beetje respect voor deze mensen is toch wel op zijn plaats denk ik! |
![]() |
||
Citaat:
Mocht je het na willen zoeken, ik geloof dat ook Halsema het gister noemde bij Pauw&Witteman, vlak na haar zoveelste kansloze tirade tegen Verdonk.
||
Citaat:
Begrijp je niet verkeerd, ik heb eerbied voor militairen en waardeer het als ze goed werk doen, maar Nederlanders zijn over het geheel genomen absoluut niet bereid te sterven voor ze motherland. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Maar ik denk niet dat de SP voor een avondklok is. Als ze al iets willen met die strekking, dan zal het wel een stuk genuanceerder zijn, jongeren met een strafblad na een bepaalde tijd binnen, oid, waar ik het op zich mee eens zou kunnen zijn. Ze gaan heus niet iedereen naar binnen jagen en eigenlijk geloof ik niet dat dat ooit hun bedoeling zou kunnen zijn. Overigens heb ik komende woensdag een verkiezingsfeestje in het plaatselijke gemeentehuis, o.a. met een hoop SP-leden die er wellicht meer van af weten dan ik. Dan zal ik 't wel navragen. [edit] Mijn opmerking waaruit de avondklokdiscussie is ontsproten was overigens meer van de strekking 'PvdA is niet links' dan 'SP is veel gaver dan PvdA'. (Alhoewel 't een 't ander niet uitsluit, wat nu ook het geval is, maar toch. ![]() Laatst gewijzigd op 18-11-2006 om 12:51. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|||||
Citaat:
God almachtig. Marijnissen en Bos lijken mij nou niet bepaald betrouwbaarder dan een leverancier. Overigens is het onzinnig om te beweren dat uranium over 50 jaar op is. Doe er maar eens wat onderzoek naar (ik ga je geen bronnen geven, doe je huiswerk lekker zelf) en je bent het met me eens. Citaat:
want dikverdieners, dat zijn me toch een asoooooo's zeg, zomaar werken en betaald krijgen, dat KAN toch niet. Citaat:
Elk weldenkend mens kan verzinnen dat JP dat niet bedoelde. Met het intellect van Femke en Jan en Wouter (drie kleine kleutertjes...) om je heen is het wellicht een domme uitspraak, maar het VOC tijdperk was WEL een tijdperk waarin het Nederland nogal voor de wind ging; dat is waarschijnlijker JP's gedachte erbij geweest. Citaat:
om overigens OT te reageren : hoewel de bedoelde praktijken - als die echt plaatsgevonden hebben, ik heb daar nog geen overtuigend bewijs van gezien (wat niet wil zeggen dat dat er niet is) - ongewenst zijn, vind ik dit niet onacceptabel. 'martelen' is voor mij erger dan dit. Mij lijkt dit overigens een kwestie die beter na de verkiezingen naar buiten gebracht had kunnen worden.
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2) Het OM heeft onderzoek gedaan. Lees je gewoon niet of negeer je het gewoon doelbewust? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Kan me geen kind bedenken bij wie in t zwembad nooit iemand op zn rug gesprongen is. Of wie nooit een emmer water over zich heen gekregen heeft. Jeetje, zou iedereen met een waterpistool voortaan wegens marteling de gevangenis inmoeten? Begrijp me niet verkeerd hoor, gevangenen daadwerkelijk pijn doen door ze in elkaar te mppen, of waterboarding oid, dat is verwerpelijk. Maar dat zijn geen zaken die hier hebben plaats gevonden. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Zoals ik al eerder zei: Natspuiten, wakker houden, lawaai opzetten, felle lichten gebruiken, blinderen. Klinkt niet zo erg, totdat je er daadwerkelijk over na begint te denken en concludeert dat dat precies is wat je hebt gezien in een documentaire over Guantanamo. Daar werden burgers vrijwillig aan een soortgelijke situatie onderworpen, waarbij burgers (die wisten wat er gebeurde en elk moment eruit wegkonden), allemaal binnen 48 uur wegwilden. Omdat ze gek werden van de verhoormethodes. Kortom, ontoelaatbaar & schandelijk. Kamp moet, als na onderzoek blijkt dat deze feiten kloppen, direct ontslag nemen. Verder begrijpt All Out of Love in ieder geval niet wat hij, volgens de Geneefse Conventie en internationaal recht, wel of niet mag doen.
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
2) Hoe weet je dat er niet soortgelijke praktijken aan de orde zijn geweest? Er zijn totdusver alleen zulke beelden naar buiten gekomen als het gaat om lawaai, licht, natspuiten ivm iraakse krijgsgevangenen en het leger, dus dat lijkt me stukken aannemelijker dan een of ander verhaal met een waterpistooltje. Ik neem aan dat als mensen worden ondergedompeld en bedreigd te verdriken, (oftewel, "ondergedompeld"), je vast had gezegd dat miljoenen katholieken dat elk jaar overkomt en niemand daarover protesteert. Overigens roept dit belangrijke vragen op over de meest invloedrijke beslissingen op het gebied van buitenlands beleid die in de afghelopen 3 kabninetten balkenende genomen zijn, en moet deze kwestie dus wel meespelen in de verkiezingen (waar willen we heen met nederland?)
||
Citaat:
Luitenant-admiraal Kroon heeft kennis van deze strafbare feiten niet gemeld aan het Openbaar Ministerie. Volgens ingewijden heeft Kroon een advies van generaal-majoor Kees Neisingh, toen bevelhebber van de Koninklijke Marechaussee, naast zich neergelegd. Neisingh adviseerde Kroon de zaak voor te leggen aan het OM en voor de rechter te laten komen. Kroon koos ervoor de zaak buiten de openbaarheid te houden. Evengoed is er stront aan de knikker. De afspraak was dat Nederland helemaal geen gevangenen zou houden en/of ondervragen. |
![]() |
||
Citaat:
"Kamp bekritiseerde ook de berichtgeving in de media. In een aantal gevallen werd zonder meer gesproken over martelingen, zonder dat dit was gebaseerd op feiten." "Het Openbaar Ministerie (OM) was destijds door de marechaussee geďnformeerd over mogelijke misdragingen van Nederlandse militairen. Het OM zag geen aanleiding tot een strafrechtelijk onderzoek, liet een woordvoerder vrijdagavond weten. " Het OM zag geen nut in een strafrechtelijk onderzoek na t vooronderzoek en als t nederlandse OM daar al geen nut in ziet, kan je ervanuit gaan dat er niks ernstigs gebeurd is (hell, als je als militair iemand afschiet die op je aan t schieten is komt er al een strafrechtelijk onderzoek) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik begrijp al die surinamers en pvda/gl en sp stemmers niet die beginnen te zeuren over slaven dit slaven dat, iedereen met een beetje verstand van de VOC tijd weet dat het helemaal neit de VOC was die zich daarmee bezig hield, maar de WIC, en die had helemaal niks met de VOC te maken. |
![]() |
||
Citaat:
De andere kant op, afrika, amerika, daar wel, maar dat was de WIC, welke niks, maar dan ook helemaal niks met de VOC te maken had! |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Maar terug naar het onderwerp: Kamp was zonet bij Nederland Kiest. Hij zei dat het OM de Koninklijke Marechaussee de opdracht had gegeven een onderzoek in te stellen, maar dat dat organisatorisch en niet strafrechterlijk van aard was. Het OM zag geen aanleiding tot strafrechterlijk onderzoek. Kamp kwam niet betrouwbaar over. Hij wist veel niet, kon zich niets meer herinneren, had dingen 'niet meer op zijn netvlies', noemde verhoren waarbij gevangenen brillen opkregen en natgegooid werden 'gesprekken' en probeerde de omstandigheden van de militairen in Irak aan te voeren als reden dat hij de onregelmatigheden wat betreft de omgang met gevangenen niet verder had onderzocht. Verder probeerde hij nog met een laffe poging Wouter Bos campagne-technisch aan te vallen. Zeer sneu allemaal. Klaas de Vries merkte op dat hij het verder uit had moeten zoeken of tenminste aan de Kamer had moeten melden. Hij vond het ook opvallend dat Kamp zo weinig weet of wist, bijvoorbeeld over het feit dat er cellen waren voor gevangenen, terwijl volgens afspraken met de Kamer er geen gevangenen gehouden mochten worden. |
![]() |
||
Citaat:
Zie het als nu in china. We weten allemaal dat de IPod onder erbarmelijke omstandigheden wordt gefabriceerd in IPod-City waar duizenden chinesen voor een hongerloontje belachelijk lange dagen maken. Of bijvoorbeeld de ritssluitingen, 99% van alle ritssluitingen komt uit ritssluiting-city in china, waar ook weer duizenden chinezen voor een honger loontje extreem lange dagen maken. Betekend dat dat wij hen plunderen en misbruiken? Niet bepaald, het betekend slechts dat ze daar nog erg veel armoede kennen en een lage stand van welvaart hebben. Welke overigens weer nodig is om onze welvaart te kunnen behouden, maar da's weer een ander verhaal. Maargoed. Ik snap Balkenende wel met zn VOC mentaliteit, en ik geef hem groot gelijk daarin. Hij had echter van te voren kunnen weten dat het bij veel mensen zonder historische kennis in het verkeerde keelgat zou kunnen schieten, dus wat dat betreft is het gewoon een onverstandige uitspraak geweest. En over Kamp: Erg naief te denken dat ie nu nog gebeurtenissen van jaren terug helder voor de geest kan halen. Dat zowel de marachaussee als het OM geen aanleiding tot strafrechtelijk onderzoek zagen zegt mij genoeg. De belachelijke vooringenomen acties van links bevestigen mn vermoedens overigens weereens: Goedkoop proberen te scoren. |
![]() |
||||
Citaat:
ik ben mij volledig bewust van T_ID's denkwijze. Citaat:
Alsof die slaven het zo goed gehad hadden als ze 'vrij' waren geweest. overigens kun je subjectieve intepretaties weldegelijk aan Femmetje overlaten heur. Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Wesam al D. uitgeleverd aan VS Mark Almighty | 99 | 02-02-2007 14:51 | |
Kabinetsfomatie II [CDA, PvdA en CU?] Politiker | 129 | 25-01-2007 17:59 | |
Op wie zou je nu stemmen? (poll) T_ID | 500 | 30-09-2006 01:14 | |
[STELLING] De nadelen van een verzorgingsstaat zijn groter dan de voordelen. Verwijderd | 110 | 21-09-2006 00:04 | |
Mishandelingen/martelingen/inhumane behandeling gevangenen door o.a. Amerikanen Rollo Tomasi | 500 | 22-05-2004 22:56 | |
Nederlander door granaataanslag Irak gedood Daevrem | 58 | 12-05-2004 21:44 |