Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2006, 15:18
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 30-11-2006 @ 13:59 :
Los daarvan is het belachelijk dat journalisten zo'n heisa hebben gemaakt van deze affaire. De enige reden dat dit voorpagina nieuws werd is omdat het mede-journalisten betreft. Bah. Journalisten hebben wel een erg hoge pet op van hun "meerwaarde" voor de samenleving.
Mee eens. Ik denk dat wanneer het ging om een andere misdaad dat mensen zelfs over de media heen zouden vallen omdat ze het protest überhaupt steunen.

Je zou bijvoorbeeld een verhaal moeten publiceren waaruit blijkt dat je weet wie een bepaalde geruchtmakende moord heeft gepleegd, maar dan weigeren de identiteit van de moordenaar te onthullen aan de politie omdat je anders 'geen onderzoek meer kan doen'.

99,9% voor gijzeling van die journalist binnen vijf minuten debateren? Hmm, waarschijnlijk wel.
Oud 30-11-2006, 15:19
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Bartezz schreef op 30-11-2006 @ 16:05 :
en jawel

we hebben er weer een zeer gepaste vergelijking met de tweede wereldoorlog bij. geeft toch weer aan wat voor topjournalisten er bij de telegraaf werken.
Ik vind de plotselinge daadkrachtigheid van die journalisten werkelijk waar lachwekkend. Oh nee, ze komen aan 'onze jongens'!

Citaat:
T_ID schreef op 30-11-2006 @ 16:18 :
Mee eens. Ik denk dat wanneer het ging om een andere misdaad dat mensen zelfs over de media heen zouden vallen omdat ze het protest überhaupt steunen.

Je zou bijvoorbeeld een verhaal moeten publiceren waaruit blijkt dat je weet wie een bepaalde geruchtmakende moord heeft gepleegd, maar dan weigeren de identiteit van de moordenaar te onthullen aan de politie omdat je anders 'geen onderzoek meer kan doen'.

99,9% voor gijzeling van die journalist binnen vijf minuten debateren? Hmm, waarschijnlijk wel.
Absoluut. Wanneer de gemeenschappelijke vijand de staat is, justitie, de mensen die je de verkeersboetes opleggen en je uitzuigen d.m.v. belastingen is het natuurlijk veel makkelijker sympathie te hebben voor de 'verzetsstrijders'
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 17:24
juno
juno is offline
Omdat er een belangenafweging in het spel is, (de doelcriteria) kunnen we wel stellen dat het weten WIE het lek is binnen de AIVD belangrijker is dan de bronbescherming van een journalist.

Een lek binnen de AIVD is een serieuze aangelegendheid. Nu gaat de informatie nog naar de pers, maar waar gaat het de volgende keer naartoe? Zo vaak is informatie al gelekt naar criminelen. Dit soort foute agenten moet je uit kunnen rooien.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 17:30
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 30-11-2006 @ 18:24 :
Zo vaak is informatie al gelekt naar criminelen. Dit soort foute agenten moet je uit kunnen rooien.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 17:31
juno
juno is offline
Ik denk dat iemand wiens leven in gevaar is gekomen door een foute collega hem het liefst door een dergelijke machine zou gooien.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 17:37
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
juno schreef op 30-11-2006 @ 18:31 :
Ik denk dat iemand wiens leven in gevaar is gekomen door een foute collega hem het liefst door een dergelijke machine zou gooien.
Het was een reactie op je komische typefout
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:11
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Waar gaat het heen met de wereld als een grap als bovenstaande moet worden uitgelegd :-(.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:13
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 01-12-2006 @ 00:11 :
Waar gaat het heen met de wereld als een grap als bovenstaande moet worden uitgelegd :-(.
Oud 30-11-2006, 23:15
kalinho
kalinho is offline
Citaat:
T_ID schreef op 01-12-2006 @ 00:13 :
[afbeelding]
Oud 01-12-2006, 09:33
Nephtys
Nephtys is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 30-11-2006 @ 14:52 :
Ik heb altijd begrepen dat jurisprudentie als aanvullende rechtsbron moet worden gezien. "Geschreven wetten" (of hoe je ze ook noemt) gaan niet voor?
Zij is wel een aanvullende rechtsbron, maar lagere rechtbanken zullen zich eraan houden, anders wordt uiteraard hun vonnis vernietigd. Bovendien is bijvoorbeeld ook heel veel jurisprudentie gecodificeerd in het huidige BW, het geldt in beginsel gewoon als een wet ook doet.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 19:51
juno
juno is offline
Citaat:
Chimera schreef op 30-11-2006 @ 18:37 :
Het was een reactie op je komische typefout
Die vatte ik nog hoor.

(ik zal voortaan mijn smileys niet meer zo vaak vergeten)
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 09:49
Verwijderd
Citaat:
T_ID schreef op 01-12-2006 @ 00:13 :
[afbeelding]
Hahaha! omg, vmbowned!
Met citaat reageren
Oud 02-12-2006, 19:35
Soundwave
Soundwave is offline
Dit is allemaal zo erg. Zelfs WO II valt er in het niet bij.
Oud 02-12-2006, 22:09
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Nephtys schreef op 01-12-2006 @ 10:33 :
Zij is wel een aanvullende rechtsbron, maar lagere rechtbanken zullen zich eraan houden, anders wordt uiteraard hun vonnis vernietigd. Bovendien is bijvoorbeeld ook heel veel jurisprudentie gecodificeerd in het huidige BW, het geldt in beginsel gewoon als een wet ook doet.
Dank je.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten