Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-11-2006, 21:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Faerie schreef op 30-11-2006 @ 21:52 :
Precies.
Ik ben vaak ook erg teleurgesteld in een film als het niet goed afloopt. Anders zit ik na de film echt met een vervelend, teleurgesteld gevoel.
Ik vind het vaak wél goed als de film geen happy end heeft. Als het goed gedaan wordt, is er geen bezwaar. Een zwartgallig einde zoals in The Hole (2001) bijvoorbeeld is heerlijk juist door het onbevredigende einde.

Maar als ik naar een film zit te kijken met Indiana Jones, of met Bruce Willis, verwacht ik écht geen realistische vecht- of actiescènes. Dan wil ik gewoon Bruce in z'n eentje een 15-koppige terroristenbende op zien blazen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-11-2006, 21:37
innogen
innogen is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-11-2006 @ 22:09 :
Ik vind het vaak wél goed als de film geen happy end heeft. Als het goed gedaan wordt, is er geen bezwaar. Een zwartgallig einde zoals in The Hole (2001) bijvoorbeeld is heerlijk juist door het onbevredigende einde.
Ja vind ik ook.

Een film als Kiss Kiss Bang Bang met een leuk einde vind ik dan ook weer geniaal.
Spoiler

Laatst gewijzigd op 01-12-2006 om 10:04.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 21:40
Magican
Magican is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-11-2006 @ 12:27 :
Ik vind het altijd vervelend als men in tijdreisfilms terug in de tijd gaat om te kijken hoe een bepaalde gebeurtenis tot stand is gekomen, en dan in het verleden zelf die gebeurtenis veroorzaakt. Dat kan dus niet.
Hier valt over te discussieren

Ik vind het irritant als iemand terug in de tijd gaat, en dan gaat het bijvoorbeeld fout. Dat is dan nog niet zo irritant, maar wel als iemand dit wil voorkomen door ook terug in de tijd te gaan, maar dan net zo ver terug als persoon A deed, om hem/haar daar te redden, ipv dat hij/zij gewoon een dag terug gaat om persoon A te weerhouden van het tijdreizen.

Engels met een accent zien als een compleet andere taal.

It's not you, it's me, in romantische films.

Don't you ever die? In actiefilms.

Komt ooit nog wel meer
Oud 30-11-2006, 21:40
Magican
Magican is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-11-2006 @ 22:09 :
En dát is een vette film.
Oud 30-11-2006, 22:15
Verwijderd
Citaat:
Sarah schreef op 30-11-2006 @ 21:28 :
- hackers die hacken met een soort click and point systeem
- computers in the middle of nowhere zonder kabeltjes eraan vast, met internet
- computernerds die OMGWTFBBQ reageren als ze, oh wauw, een computer met meer dan 1 beeldscherm zien

*heeft gisteren swordfish gezien*

oh ik erger me er verder niet aan trouwens.
Haha, geweldig trieste film inderdaad. Twintig beeldschermen en razendsnel commandootjes typen uit het blote hoofd, en dan telkens dansen of juichen als ie iets gekraakt heeft Of binnen 20 seconden onder dwang een wachtwoordje kraken en dan te horen krijgen 'goh, jij bent inderdaad de beste!'
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 22:42
Uice
Uice is offline
Nog iets over tijdreizen: wat als er nu in het verre verleden toevallig een boom stond op de plek waar onze tijdreiziger in het heden staat? De enige keer dat ik gezien heb dat er met deze optie rekening werd gehouden was in een Donald Duck-verhaal van Don Rosa.

Verder: ook als ze onder elkaar zijn preferen buitenlanders het Engels te spreken (met accent), behalve dan eenvoudige woorden als 'ja', 'nee', 'hallo', 'meneer', 'mevrouw' en 'dankuwel', die ze in hun eigen taal zeggen.
Nederlanders kunnen een uitzondering vormen; wij spreken vaak Duits.

In trailers:

Horrorfilmtrailers hebben altijd zo'n vervelende opbouw; het begint met een paar vage beelden van fluisterende figuren, afgewisseld met tekst die met een harde knal in beeld verschijnt. Als er een eng klein meisje in de film voorkomt, zal deze zeker in de trailer verschijnen, gevolgd door een supersnel shot van een ongetwijfeld schokkende, maar onduidelijke gebeurtenis. De trailer eindigt met een hectische montage van allerlei heftige beelden uit de film in sneltreinvaart, en dan de titel in beeld, terwijl we het geluid horen vervagen.

De ergste trailercliché zit bij trailers van komedies: als in de trailer een grap in dialoogvorm wordt getoond, klinkt er tijdens de dialoog een olijk muziekje, dat vlak voor de clou plotseling stopt. Meteen na de clou begint er weer muziek.

En ik hou ook niet zo van letters die als mongolen het beeld in springen en tegen elkaar opbotsen.
Oud 30-11-2006, 22:49
Me-ke
Me-ke is offline
dat t altijd donker is in "enge" huizen...
als iemand geluid hoort en er op af gaat, zullen ze nooit gewoon ff t grote licht aan doen ofzo

en ook door de politie wordt haast nooit t licht aan gedaan..
bijv bij CSI.. als die lui op een crime scene komen is t heel vaak donker.. en niemand die er aan denkt om gewoon t licht aan te doen, nee, ze gaan spannend lopen doen met hun zaklantaarntjes

(en ja, daar stoor ik me aan )

edit: EN dat er (ook bij leuke, goede) actie-films ALTIJD gezoend moet worden aan t eind!
kom op zeg!

Laatst gewijzigd op 30-11-2006 om 22:52.
Met citaat reageren
Oud 30-11-2006, 23:02
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 30-11-2006 @ 21:09 :
Ik bedoel: het hóórt gewoon zo dat de held overleeft terwijl er door 5 man 50 keer op hem geschoten wordt en het hóórt zo dat in de laatste vijf seconden de bom wordt ontmanteld of de wereld wordt gered. Dat maakt die films nou net zo leuk.
Ligt erook aan wat voor verwachtingen je voor de film hebt. Ik bedoel, als ik een zombie film kijk, verwacht ik mijn cliches, daarom kijk ik de films ook. Maar kkan me voorstellen dat de zogeheten kwaliteitsfilms vies tegen kunnen zitten, als er gewoon van dit soort overduidelijke cliches in verwerkt zijn. Maarja de meeste zijn onvermijdelijk.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 00:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
L_angel schreef op 30-11-2006 @ 22:37 :
Ja vind ik ook.

Een film als Kiss Kiss Bang Bang met een leuk einde vind ik dan ook weer geniaal *spoilers*
Bedankt voor het weggeven van het einde.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 00:25
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 30-11-2006 @ 23:42 :
Nog iets over tijdreizen: wat als er nu in het verre verleden toevallig een boom stond op de plek waar onze tijdreiziger in het heden staat? De enige keer dat ik gezien heb dat er met deze optie rekening werd gehouden was in een Donald Duck-verhaal van Don Rosa.
"The Once and Future Duck":
http://coa.inducks.org/story.php/x/D+95079//+++_

Ja, dat was wel slim gevonden. Zou er zelf nooit aan gedacht hebben. Jammer alleen van alle andere (plot-)fouten in zijn andere verhalen.
Met citaat reageren
Oud 01-12-2006, 10:06
innogen
innogen is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 01-12-2006 @ 01:20 :
Bedankt voor het weggeven van het einde.
Niet aangedacht, sorry.
Het is nu gespoilerd iig.
Oud 01-12-2006, 12:09
mandark
mandark is offline
als er gecomputerd wordt in films dan zie je altijd de vaagste menu's voor een emailtje ofzo, wazige besturingssystemen of messenger/chatboxen.. etc etc
Oud 01-12-2006, 13:00
Verwijderd
Schwarzenegger zal terugkomen.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 12:04
lawallan
lawallan is offline
-helden zijn altijd knap.
-wetenschappers hebben altijd een bril,
-de schurk laat altijd de held achter in een situatie waarin hij ''zeker dood gaat'' waar de held dan heel makkelijk uit ontsnapt.
- een britse romantische komedie heeft praktisch altijd Hugh Grant in de hoofdrol.
-een wijze oude zwart man in een amerikaanse film word altijd gespeeld door Morgan Freeman.
-elke Amerikaanse film/serie heeft 1 excuusneger en de laatste tijd meestal ook een excuusmexicaan en aziaat.
-als een heldengroep uit 3 personen bestaat zijn dit: een knappe grappige man, een slimme knappe vrouw en een dommekracht.
Oud 05-12-2006, 16:59
Dinalfos
Dinalfos is offline
- Als er een conflict is tussen kind en ouders, zijn het ALTIJD de ouders die alles verkeerd doen.

- We vermoorden aan het eind nog snel even de hoofdpersoon voor een mooi shockeffect!

- De kat of de hond gaat gegarandeerd de pijp uit, in horrorfilms.
Oud 05-12-2006, 17:53
Uice
Uice is offline
Negers van boven de zestig weten alles.
Oud 05-12-2006, 21:55
Verwijderd
Indianen boven de zestig ook.

En alle Chinezen en Japanners kunnen kung-fu of op z'n minst karate.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 22:31
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Jullie moeten allemaal de animatieserie Kim Possible gaan volgen. Jullie zullen tevreden zijn.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 22:34
Verwijderd
In Amerikaanse actiefilms is de held altijd geneigd de slechterik op het einde te sparen. En die slechterik maakt hier natuurlijk misbruik van, waardoor de held de slechterik wel moet doden. Wel hypocriet eigenlijk, immers film vertelt het publiek dat moorden niet goed is, maar laat de slechterik wel sterven, zodat het publiek toch te tevreden is.
Met citaat reageren
Oud 05-12-2006, 23:00
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 05-12-2006 @ 23:34 :
Wel hypocriet eigenlijk, immers film vertelt het publiek dat moorden niet goed is, maar laat de slechterik wel sterven, zodat het publiek toch te tevreden is.
De film vertelt het publiek dat de held moreel beter is dan het publiek. Zo blijft hij bewonderbaar.
Oud 05-12-2006, 23:58
Verwijderd
Citaat:
Juice schreef op 06-12-2006 @ 00:00 :
De film vertelt het publiek dat de held moreel beter is dan het publiek. Zo blijft hij bewonderbaar.
Mja voor het gemak vergeten we even hoeveel figuranten hij neergeknald heeft .
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 00:33
Carn
Carn is offline
Citaat:
Dinalfos schreef op 30-11-2006 @ 22:00 :
Als men in een film computerspelletjes speelt, is het altijd van een oude generatie.
in series vaak weer niet. curieus!

- De slechterik moet tijdens de face-off met de held altijd een betoog houden over zijn plan/motivatie/etc

- Bruckheimer: De "Held" moet tijdens zijn avontuur ook nog proberen zijn relatie heel te houden

-HK/China/etc - De kungfu held neemt wraak omdat zijn familie/mentor/lief/huisdier is gekidnapped/vermoord
Oud 06-12-2006, 07:15
DanielC
DanielC is offline
In de gevangenis zit altijd wel iemand die de hoofdpersoon in zijn aars wil nemen.
Oud 06-12-2006, 08:35
Uice
Uice is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-12-2006 @ 00:58 :
Mja voor het gemak vergeten we even hoeveel figuranten hij neergeknald heeft .
Figuranten zijn geen mensen.

In veel kung-fu films: meesters zijn verschrikkelijke eikels, maar worden door hun leerling tot in het oneindige bewonderd.
Oud 06-12-2006, 11:10
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 05-12-2006 @ 17:59 :
- De kat of de hond gaat gegarandeerd de pijp uit, in horrorfilms.
In rampenfilms daarentegen, weet de kat of hond altijd op miraculeuze wijze te ontsnappen aan de dood (lees: Independence Day!)
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 22:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Carn schreef op 06-12-2006 @ 01:33 :

-HK/China/etc - De kungfu held neemt wraak omdat zijn familie/mentor/lief/huisdier is gekidnapped/vermoord
Dat doet mij denken aan van die typische jaren zeventig kung fu films. Die eindigen in veel gevallen gewoon doodleuk wanneer er geen geld meer blijkt te zijn

"Wat? Geen geld meer? Nou ja, fuck it, laat die credits dan maar rollen. /Care. "

"Wat? We doen niet aan credits? Whatever. The End."
Oud 06-12-2006, 22:13
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-12-2006 @ 23:02 :
Dat doet mij denken aan van die typische jaren zeventig kung fu films. Die eindigen in veel gevallen gewoon doodleuk wanneer er geen geld meer blijkt te zijn
nou dat weet ik niet zo zeker, want de meeste kung fu films eindigen abrupt
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 22:13
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-12-2006 @ 23:13 :
nou dat weet ik niet zo zeker, want de meeste kung fu films eindigen abrupt
Ja, dat bedoelde ik ook. In sommige gevallen is het echter wel héél extreem.
Oud 06-12-2006, 22:14
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 06-12-2006 @ 08:15 :
In de gevangenis zit altijd wel iemand die de hoofdpersoon in zijn aars wil nemen.
+ diegene wordt altijd een vriend van de hoofdpersoon

in de gevangenis heb je ook altijd bendes, meestal bestaan die bendes uit negers.

In de gevangenis leert de held ook altijd iemand kennen, die het een en ander kan regelen.

Er is altijd een gemene hoofdbewaker.
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 22:24
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 06-12-2006 @ 23:13 :
Ja, dat bedoelde ik ook. In sommige gevallen is het echter wel héél extreem.
Mja, maar meestal is het eindgevecht wel geweest toch .
Met citaat reageren
Oud 06-12-2006, 22:53
Uice
Uice is offline
Bewakers in gevangenissen zijn sadistische nazi's die nooit ingrijpen.
Oud 07-12-2006, 06:30
DanielC
DanielC is offline
Citaat:
Kenjirro schreef op 06-12-2006 @ 23:14 :
+ diegene wordt altijd een vriend van de hoofdpersoon

in de gevangenis heb je ook altijd bendes, meestal bestaan die bendes uit negers.
Of mexicanen met littekens op het gezicht. De negers zijn altijd aan het basketballen, en de mexicanen zijn altijd midden op het plein aan het bankdrukken.
Oud 07-12-2006, 09:31
Sendo
Sendo is offline
gepeste kinderen in kinderfilms belanden meestal in de prullenbak oid.
Met citaat reageren
Oud 07-12-2006, 10:21
Verwijderd
Citaat:
DanielC schreef op 07-12-2006 @ 07:30 :
Of mexicanen met littekens op het gezicht. De negers zijn altijd aan het basketballen, en de mexicanen zijn altijd midden op het plein aan het bankdrukken.
+ er is ook een neo-nazi achtige bende.

En als de held voor het eerst de gevangenis in komt (een undercoveragent of hij zit in een vreemd land), noemen ze hem en soortgenoten fresh fish. Vaak wordt de held ook pretty boy genoemd. Helden worden ook altijd minstens een keer in de douche aangevallen.

Laatst gewijzigd op 07-12-2006 om 10:32.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten