Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-12-2006, 16:16
Meadow
Meadow is offline
Yeah, I know, het is me al een eerder verteld. Mijn moeder heeft het inderdaad ook met cijfers, en met bepaalde geuren. Ik heb niet zo'n behoefte om het verder te onderzoeken, zolang ik het odner controle heb en niet iedereen me er mee kan overvallen ben ik dik tevreden .
Oud 18-12-2006, 16:17
Meadow
Meadow is offline
Citaat:
Boebsie schreef op 18-12-2006 @ 01:19 :
Dat van die groene steen klinkt overigens idd walchelijk cheesy , maar psychologisch gezien is het misschien niet eens zo raar. Kennelijk is die steen en de kleur daarvan je lang bijgebleven, omdat je het mooi/interessant vond, je achte het als speciaal. Onbewust leg je misschien die associatie met je vriend, omdat hij dezelfde gevoelens bij je oproept.
Snik snik zo een mooi verhaal.....Oprah mag ik je zakdoekje?

Misschien wel een goeie versiertruuk:
"Je doet me denken aan die lichtgroene steen in Duitsland waar de zon zo intens warm op scheen"
Jahaa dan smelt je wel als vrouw he....geef maar toe.
Hehe, ja vreselijk he. Maar ik kan het echt niet helpen .
Oud 29-12-2006, 11:28
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Het kan toch ook gwn dat ze geesten kan zien?
ik bedoel... toen mijn grootouders een nieuw huis hadden gekocht had de vorige eigenaar daar een hartstilstand gekregen, en mijn opa bleek hem ook af en toe nog te zien...
Dat kan toch ook gwn dat die opa haar niet wil loslaten?
oke, nu gaan sommige mij als gek verklaren zeker?
Oud 29-12-2006, 21:03
mrsjones
mrsjones is offline
Citaat:
Sade schreef op 07-12-2006 @ 19:56 :
Ik zie even de link niet tussen aura's zien en HSP?
Paranormaal begaafd
Oud 29-12-2006, 21:14
MightyMarcel
MightyMarcel is offline
Citaat:
fotj_undercover schreef op 29-12-2006 @ 12:28 :
Het kan toch ook gwn dat ze geesten kan zien?
ik bedoel... toen mijn grootouders een nieuw huis hadden gekocht had de vorige eigenaar daar een hartstilstand gekregen, en mijn opa bleek hem ook af en toe nog te zien...
Dat kan toch ook gwn dat die opa haar niet wil loslaten?
oke, nu gaan sommige mij als gek verklaren zeker?
ja hoor. ik zie sinterklaas ook af en toe...
Oud 30-12-2006, 18:23
wolvin_26
wolvin_26 is offline
Oh ja? Ook na 5 december?
Oud 30-12-2006, 19:34
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
gewoonmax schreef op 06-12-2006 @ 22:41 :
leer eens verder kijken dan de westerlijke feitelijke troep. Altijd maar dingen vaststellen en dan niet verder kijken.
En waar zou ik dan wel naar moeten kijken? Van mijn part mag je zoveel geloven als je wil, maar dat zal je overleden opa heus niet in een schommelstoel in de tuin doen terechtkomen. En als je overal roze wolkjes ziet kan je beter eens nadenken over je drugsgebruik dan een-twee-drie naar een paragnost rennen.
Oud 30-12-2006, 20:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
het is een kwestie van geloven. of niet.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 17:11
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Hey!

Dit bericht is waardevol voor alle ongelovers in het bestaan van geesten of paranormale verschijnselen en voor Nivava zodat ze mogelijk begrip zal kunnen hebben voor het meisje.

Ik kan je verzekeren dat geesten kunnen bestaan, ik heb mij verdiept in de questie en gezocht naar wetenschappelijke onderzoeken die proberen te bewijzen dat geesten daadwerkelijk bestaan. Er zijn vele onderzoeksinstellingen die proberen aan te tonen dat geesten niet kunnen bestaan echter er zijn ook enkele wetenschappelijke onderzoeken die reeds vooruitgang boeken in het leveren van bewijs voor het bestaan van o.a. paranormale energieën en daarmee mogelijk ook geesten.

Zo heeft Dr. Masuro Emoto onlangs in het jaar 2000 ontdekt dat de moleculaire structuur van water veranderd door te denken. Dit is aan te tonen bij het vormen van ijscristallen. Als je bijvoorbeeld naar mooie muziek luisterd dan vormen zich een bepaald soort ijscristallen en als je vervolgens naar hardmetal muziek luisterd dan vormen zich weer andere cristallen (doordat je stemming veranderd).

De wetenschap heeft erg skeptisch gereageerd op de bevindingen van dr. Emoto vooral omdat er geen "dubbelblinde" test succesvol was uitgevoerd wat in de wetenschap gebruikelijk is om aan te tonen dat iets werkelijk is zoals word gesteld.

Een dubbelblinde test is onlangs aprox. 2 maanden geleden in October/November succesvol uitgevoerd door een onderszoeksteam verbonden aan een universiteit in de USA. Het is hiermee bewezen dat de structuur van water veranderd kan worden door te denken.

Zoals je weet bestaat je lichaam voor meer als 70% uit water en het is daarmee dus mogelijk om de energieën waar te nemen. Zo is bijvoorbeeld telepathie mogelijk of voorspellen/helderzien (bijvoorbeeld kunnen vertellen hoe je oom of tante heet zonder dat de paranormaal begaafde deze kent of de namen zou kunnen weten etc.).

Hoe het mogelijk is dat veel mensen de geest van overleden mensen waarnemen is voor mij een raadsel. Mogelijk kunnen de energieën nog voortleven zonder het lichaam.

Ik hoop dat dit verheldering schept wat betreft het wel of niet bestaan van geesten, als je overigens last hebt van negatieve entiteiten wil ik je adviseren om daarvoor een paragnost en vervolgens een psycholoog te raadplegen ipv. een psychiater die simpelweg je geest zal doden/beperken middels drugs. Samen met de wetenschap/kennis van een paragnost en psychische hulp van een psycholoog kun je gemakkelijk verlost worden van de negatieve entiteiten/boze geesten. Wel wil ik je nog meegeven op de hoedde te zijn voor zelfverklaarde paragnosten die gebruik maken van je geloof en onwetendheid. Het beste kun je eerst informeren op een paranormaal forum op het internet zodat je meerdere reacties ontvangt en een beeld krijgt van de mogelijkheden.

Op de volgende link vind je het verslag van het wetenschappelijke onderzoek naar de verandering van het structuur van water door te denken: http://www.sciencejapan.com/water/Radin_EXPLORE.pdf

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 18:46
Verwijderd
Citaat:
ScienceJapan schreef op 01-01-2007 @ 18:11 :
*knip*
Hoe je vanuit de extreem dubieuze resultaten van Masuro Emoto een bewijs voor aura's en geesten kunt halen is mij een groot raadsel, aangezien die dingen helemaal niets met elkaar te maken hebben.

Het simpele feit dat je zegt dat de moleculaire structuur van water door denken verandert, maakt je al volkomen ongeloofwaardig. Hint: als de moleculaire structuur van water verandert, dan is het dus geen water meer, he. Die ijskristallen die Emoto heeft laten fotograferen bestaan uit ontzettend veel moleculen die op een bepaalde manier clusteren. Aan de moleculen zelf verandert nul-komma-nul.

Na het doorlezen van het onderzoek van Dean Radin (zelf ook al zo'n dubieus figuur) valt me op dat hij heeft gewerkt met 4 flesjes water totaal, dus 2 samples in de experimentele groep en 2 samples in de controlegroep. Dat is niet een onderzoek dat ook maar iets bewijzen kan; dat is een pilot study. Het komt vaak genoeg voor dat uit pilot studies een interessant verschijnsel naar voren komt dat in een echt onderzoek verdwijnt, puur omdat de hoeveelheid samples in een pilot study te klein is om meer uit te halen dan suggesties voor verder onderzoek. Op basis van 1 pilot study (notabene uitgevoerd door een parapsycholoog die goede vriendjes is met Emoto!) kun je onmogelijk spreken van bewijs.

Helaas, je bericht was niet waardevol voor deze ongelovige. Volgende keer beter.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 19:50
Verwijderd
Citaat:
ScienceJapan schreef op 01-01-2007 @ 18:11 :
Hey!

Dit bericht is waardevol voor alle ongelovers in het bestaan van geesten of paranormale verschijnselen en voor Nivava zodat ze mogelijk begrip zal kunnen hebben voor het meisje.

Ik kan je verzekeren dat geesten kunnen bestaan, ik heb mij verdiept in de questie en gezocht naar wetenschappelijke onderzoeken die proberen te bewijzen dat geesten daadwerkelijk bestaan. Er zijn vele onderzoeksinstellingen die proberen aan te tonen dat geesten niet kunnen bestaan echter er zijn ook enkele wetenschappelijke onderzoeken die reeds vooruitgang boeken in het leveren van bewijs voor het bestaan van o.a. paranormale energieën en daarmee mogelijk ook geesten.

Zo heeft Dr. Masuro Emoto onlangs in het jaar 2000 ontdekt dat de moleculaire structuur van water veranderd door te denken. Dit is aan te tonen bij het vormen van ijscristallen. Als je bijvoorbeeld naar mooie muziek luisterd dan vormen zich een bepaald soort ijscristallen en als je vervolgens naar hardmetal muziek luisterd dan vormen zich weer andere cristallen (doordat je stemming veranderd).

De wetenschap heeft erg skeptisch gereageerd op de bevindingen van dr. Emoto vooral omdat er geen "dubbelblinde" test succesvol was uitgevoerd wat in de wetenschap gebruikelijk is om aan te tonen dat iets werkelijk is zoals word gesteld.

Een dubbelblinde test is onlangs aprox. 2 maanden geleden in October/November succesvol uitgevoerd door een onderszoeksteam verbonden aan een universiteit in de USA. Het is hiermee bewezen dat de structuur van water veranderd kan worden door te denken.

Zoals je weet bestaat je lichaam voor meer als 70% uit water en het is daarmee dus mogelijk om de energieën waar te nemen. Zo is bijvoorbeeld telepathie mogelijk of voorspellen/helderzien (bijvoorbeeld kunnen vertellen hoe je oom of tante heet zonder dat de paranormaal begaafde deze kent of de namen zou kunnen weten etc.).

Hoe het mogelijk is dat veel mensen de geest van overleden mensen waarnemen is voor mij een raadsel. Mogelijk kunnen de energieën nog voortleven zonder het lichaam.

Ik hoop dat dit verheldering schept wat betreft het wel of niet bestaan van geesten, als je overigens last hebt van negatieve entiteiten wil ik je adviseren om daarvoor een paragnost en vervolgens een psycholoog te raadplegen ipv. een psychiater die simpelweg je geest zal doden/beperken middels drugs. Samen met de wetenschap/kennis van een paragnost en psychische hulp van een psycholoog kun je gemakkelijk verlost worden van de negatieve entiteiten/boze geesten. Wel wil ik je nog meegeven op de hoedde te zijn voor zelfverklaarde paragnosten die gebruik maken van je geloof en onwetendheid. Het beste kun je eerst informeren op een paranormaal forum op het internet zodat je meerdere reacties ontvangt en een beeld krijgt van de mogelijkheden.

Op de volgende link vind je het verslag van het wetenschappelijke onderzoek naar de verandering van het structuur van water door te denken: http://www.sciencejapan.com/water/Radin_EXPLORE.pdf

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Hihihihi. Als er daadwerkelijk een wetenschappelijk onderzoek werd gedaan waarin onomstotelijk werd bewezen dat geesten bestonden, dan was dit wéreldnieuws. Als jij niet verder komt dan onder een obscure nickname je 'waarheid' via scholierenforums te verspreiden, dan twijfel ik enigszins aan het wetenschappelijke gehalte van je 'onderzoek'
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 19:51
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Beste Friday,

Het bewijs is wellicht nog te summier, maar op basis van deze dubbelblinde test die dus wel werkelijk succesvol is uitgevoerd word er nu gewerkt aan een grotere driedubbelblinde test waarmee onomstotelijk bewijs moet worden geleverd. Wellicht was deze test iid. enkel bedoeld als pilot test.

Het verschijnsel dat dr. Emoto ontdekt heeft kan een verklaring bieden voor bepaalde fenomenen zoals helderziendheid, waarnemen van aura's en het waarnemen van geesten.

Indien je je bewust word van de energieën kun je de energieën mogelijk gaan visualiseren en bijvoorbeeld Aura's zien.

Iedereen kan aura's zien, dat je zelf ongelovig bent wat betreft de mogelijkheden van je geest wil niet zeggen dat ook jij niet in staat bent om aura's te kunnen zien of nog niet bekende energieën waar te nemen.

Eigenlijk weet iedereen wel dat het bestaat, denk maar aan bijvoorbeeld honden die al zeer enthousiast worden wanneer hun baasje nog maar enkele straten van het huis verwijderd is. Of papegaaien die middels telepathie op commando's kunnen reageren etc.

Er bestaan helaas veel mensen die ten behoeve van hun eigen stabiliteit zich willen schuilen achter ongeloof. Zij zijn vaak voor psychiatrische behandeling van hen die zich bewust worden van onbekende fenomenen en daar mogelijk problemen door ondervinden. Ze vinden dat deze mensen met drugs moeten worden "behandeld".

Dit is een barbaarse praktijk die vele duizenden Nederlandse mensen per jaar schaadt en vernield. Sommigen van hen zijn blij met de drugs en "behandeling", voor velen betekend het hun ondergang.

Er zijn meer onderzoeken naar het bestaan van paranormale energieën en een verklaring voor paranormale verschijnselen.

Enkele russische onderzoekers boeken veel vooruitgang in hun onderzoek naar de 90% van het "rest-DNA". Dit deel van het DNA word nu nog als "overschot" aangeduid omdat het nog niet bekend is waarvoor het diend en niemand een idee had waarvoor het zou kunnen dienen.

Zij ontdekte dat deze DNA mogelijk mogelijkheden bied om informatie over te dragen via een soort van biologisch internet:

Citaat:
The human DNA is a biological Internet and superior in many aspects to the artificial one. The latest Russian scientific research directly or indirectly explains phenomena such as clairvoyance, intuition, spontaneous and remote acts of healing, self healing, affirmation techniques, unusual light/auras around people (namely spiritual masters), the mind’s influence on weather patterns and much more.

In addition, there is evidence for a whole new type of medicine in which DNA can be influenced and reprogrammed by words and frequencies WITHOUT cutting out and replacing single genes.

Only 10% of our DNA is being used for building proteins. It is this subset of DNA that is of interest to western researchers and is being examined and categorized. The other 90% are considered "junk DNA. The Russian researchers, however, convinced that nature was not dumb, joined linguists and geneticists in a venture to explore those 90% of "junk DNA". Their results, findings and conclusions are simply revolutionary!
Bron: http://www.red-ice.net/specialreport...alscience.html (publicatie door princeton student)

Met vriendelijke groet,
Science Japan

Laatst gewijzigd op 01-01-2007 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2007, 22:24
fotj_undercover
fotj_undercover is offline
Citaat:
=zwart wit= schreef op 30-12-2006 @ 21:07 :
het is een kwestie van geloven. of niet.
Oud 02-01-2007, 00:59
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
Morgan schreef op 01-01-2007 @ 20:50 :
Hihihihi. Als er daadwerkelijk een wetenschappelijk onderzoek werd gedaan waarin onomstotelijk werd bewezen dat geesten bestonden, dan was dit wéreldnieuws. Als jij niet verder komt dan onder een obscure nickname je 'waarheid' via scholierenforums te verspreiden, dan twijfel ik enigszins aan het wetenschappelijke gehalte van je 'onderzoek'
Hoi Morgan,

Gelieve mijn vervolg bericht te lezen (laatste deel met onderzoek naar de 90% rest-DNA), dit is wel een onderzoek op hoog wetenschappelijk niveau dat ook groot nieuws aan het worden is. Het onderzoek is nog niet afgerond dus het is nog even afwachten voor nu.

Groetjes,
Science Japan
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 10:12
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
ScienceJapan schreef op 01-01-2007 @ 20:51 :
Het bewijs is wellicht nog te summier,
Dat 'bewijs' is afwezig. Dat je niet eens ingaat op het feit dat water geen water meer is als de moleculaire structuur verandert zegt al wel weer genoeg.

Citaat:
Indien je je bewust word van de energieën kun je de energieën mogelijk gaan visualiseren en bijvoorbeeld Aura's zien.
Indien je vaak genoeg voor jezelf dingen waarvan je wilt dat het waarheid is herhaalt, kun je ze mogelijk zelf gaan geloven.

Citaat:
Eigenlijk weet iedereen wel dat het bestaat, denk maar aan bijvoorbeeld honden die al zeer enthousiast worden wanneer hun baasje nog maar enkele straten van het huis verwijderd is. Of papegaaien die middels telepathie op commando's kunnen reageren etc.
Ik mag hopen dat dit niet serieus bedoeld is?

Citaat:
Er bestaan helaas veel mensen die ten behoeve van hun eigen stabiliteit zich willen schuilen achter ongeloof.
Briljant.

Citaat:
Enkele russische onderzoekers boeken veel vooruitgang in hun onderzoek naar de 90% van het "rest-DNA". Dit deel van het DNA word nu nog als "overschot" aangeduid omdat het nog niet bekend is waarvoor het diend en niemand een idee had waarvoor het zou kunnen dienen.

Zij ontdekte dat deze DNA mogelijk mogelijkheden bied om informatie over te dragen via een soort van biologisch internet:
" "

En doe wat aan je spelling. Alleen daarom ben je al niet serieus te nemen.
Oud 02-01-2007, 13:33
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Zoals je weet bestaat je lichaam voor meer als 70% uit water en het is daarmee dus mogelijk om de energieën waar te nemen.
Wat een prachtige zin! Wat een prachtige redenering!
Je belangrijkste regel van je bewijsvoering begin je gewoon met ZOALS JE WEET. Hahaha (c: En wat is dit nu voor bullshit? Als je dan weet dat een lichaam voor meer dan 60% uit water bestaat, gaat dit niet meer op? Of wel?

En ligt het aan mij dat ik nog nooit over Dr. Masuro Emoto in een andere context dan een charlatan?

En ook al vind ik dat je hier een geweldige, stevig wetenschappelijk onderbouwde tekst weergeeft (jammer genoeg in een flauw afkooksel van de Nederlandse taal).

Citaat:
Als je bijvoorbeeld naar mooie muziek luisterd dan vormen zich een bepaald soort ijscristallen en als je vervolgens naar hardmetal muziek luisterd dan vormen zich weer andere cristallen
Zoek de zeven fouten...

Kortom, ga toch met kleurpotloden spelen of zo. Dit heeft niks meer met geloof of ongeloof te maken.
Oud 02-01-2007, 13:36
Al Murphy
Al Murphy is offline
Citaat:
Broeder schreef op 02-01-2007 @ 11:12 :
Dat 'bewijs' is afwezig. Dat je niet eens ingaat op het feit dat water geen water meer is als de moleculaire structuur verandert zegt al wel weer genoeg.
Spannend, toch ! Haha, door naar Heavy Metal te luisteren kunnen we binnenkort nog water veranderen in vodka, dankzij die malle professor.
Oud 02-01-2007, 13:42
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
Al Murphy schreef op 02-01-2007 @ 14:33 :
Wat een prachtige zin! Wat een prachtige redenering!
Je belangrijkste regel van je bewijsvoering begin je gewoon met ZOALS JE WEET. Hahaha (c: En wat is dit nu voor bullshit? Als je dan weet dat een lichaam voor meer dan 60% uit water bestaat, gaat dit niet meer op? Of wel?

En ligt het aan mij dat ik nog nooit over Dr. Masuro Emoto in een andere context dan een charlatan?

En ook al vind ik dat je hier een geweldige, stevig wetenschappelijk onderbouwde tekst weergeeft (jammer genoeg in een flauw afkooksel van de Nederlandse taal).

Zoek de zeven fouten...

Kortom, ga toch met kleurpotloden spelen of zo. Dit heeft niks meer met geloof of ongeloof te maken.
Hoi!

Het percentage water van het menselijk lichaam verschilt per leeftijd, op jonge leeftijd is dit gemiddeld 70% en op oudere leeftijd word het percentage lager.

Wat betreft mijn stellingen, ik wilde alleen maar ter referentie enkele wetenschappelijke onderzoeken aanwijzen zodat het voor sommigen de mogelijkheid bied om een verklaring te vinden voor tot nu toe onverklaarbare fenomenen.

Met vriendelijke groet,
Science Japan

Laatst gewijzigd op 02-01-2007 om 18:48.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 19:18
Verwijderd
Citaat:
ScienceJapan schreef op 02-01-2007 @ 14:42 :
Wat betreft mijn stellingen, ik wilde alleen maar ter referentie enkele wetenschappelijke onderzoeken aanwijzen zodat het voor sommigen de mogelijkheid bied om een verklaring te vinden voor tot nu toe onverklaarbare fenomenen.
Je hanteert een losse definitie van "wetenschappelijk", dat is duidelijk. Het is merkwaardig hoe weinig je lijkt te begrijpen van (goede) wetenschap. Je hebt ook nog steeds geen bevredigend antwoord gegeven op wat nu precies de connectie is tussen Emoto's mooie plaatjes en aura's/geesten/etc. Ik ben toch wel benieuwd, aangezien ijskristalletjes en mysterieuze energieen althans voor mij niet equivalent aan elkaar zijn.

Overigens ben ik niet ongelovig vanwege mijn eigen stabiliteit en ben ik ook geen voorstander van het opsluiten van en medicijnen voeren aan crackpots true believers. Ze heel hard uitlachen lijkt me wel voldoende. Ware het niet dat mensen daadwerkelijk hun geld geven aan charlatans en de anti-psychiatrische nonsens die je verkondigt mensen onnodig doet lijden, zou ik woo-woo predikers gewoon negeren.
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 19:32
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Je kunt je blijven schuilen achter je ongeloof, of dit nu voortkomt uit de wens je stabiliteit te behouden of niet. Eens zal de waarheid aan het licht komen.

Volgens mij reageer jij nu exact hetzelfde op de wetenschappers die vooruitgang boeken in het leveren van het bewijs voor het bestaan van paranormale energieën (of eigenlijk dus niet zo paranormaal) zoals veel mensen de theorieën dat de aarde rond was van Aristotules niet wilde geloven en hem voor gek verklaarde.

Met vriendelijke groet,
Science Japan
Met citaat reageren
Oud 02-01-2007, 21:04
Broeder
Broeder is offline
Citaat:
ScienceJapan schreef op 02-01-2007 @ 20:32 :
Volgens mij reageer jij nu exact hetzelfde op de wetenschappers die vooruitgang boeken in het leveren van het bewijs voor het bestaan van paranormale energieën (of eigenlijk dus niet zo paranormaal) zoals veel mensen de theorieën dat de aarde rond was van Aristotules niet wilde geloven en hem voor gek verklaarde.
Geef dat bewijs dan eens, want tot nu toe haal je alleen onderzoeken aan die door iedere leek onderuit gehaald kunnen worden. Wel mijn complimenten voor je totaal nutteloze analogie met een Griekse filosoof wiens naam je niet eens kunt schrijven. Geniaal.
Oud 03-01-2007, 19:44
Kyoki
Kyoki is offline
Citaat:
T_ID schreef op 04-12-2006 @ 15:49 :
Eerder onzin.

11-jarigen die zichzelf van alles voorstellen moeten niet zomaar gezien worden als paranormaal, dat wakkert die illusies alleen maar aan. Voor zover het geen illusies zijn, dan wel een medische oorzaak. In beide gevallen heeft het geen zin om het serieus te nemen in de zin van zien als echte visioenen.
Dat is een fout die je maakt, als het kind hier echt last van heeft en je gaat doen alsof het allemaal onzin is, zal het kind zich echt heel eenzaam en alleen gaan voelen. Negeren heeft vaker een averechts effect, niet alleen bij zulke dingen.

Daarbij is de vraag natuurlijk of je gelooft in paranormale dingen of niet. Je kan makkelijk gaan spreken van een 'stoornis', maar in mijn mening is een 'stoornis' hier helemaal niet aan de orde, maar zoals we hebben gezien deelt lang niet iedereen die mening. Zo'n conclusie is verder iets wat de ouders is, in overleg met het kind, en niet aan ons.

Ik raad ouders, die ongetwijfeld geen idee hebben wat ze hiermee aanmoeten, het gewoon van beide kanten te bekijken. Dus, zowel een paranormaal persoontje, en een psychiatrisch persoontje op te zoeken, bijvoorbeeld. Een tijd terug bestond er zowaar een parapsychologische, universitaire opleiding in Nederland, ik mag gerust aannemen dat afgestudeerden daarvan nog steeds rondlopen. Ik raad dan ook zeker zulke mensen aan, want er lopen meer kwakzalvers rond dan mensen die er serieus mee bezig zijn. Ik zou bijna beweren dat je beste kans op het internet is.

Het belangrijkste is dat ze hun kind betrekken bij alles wat ze doen, en haar nergens toe dwingen.
Met citaat reageren
Oud 04-01-2007, 00:34
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Bedenk je eens in hoe je achteraf moet terugkijken als blijkt dat paranormale (of dus eigenlijk gewoon normale) fenomenen gewoon bestaan, als jij zo'n meisje dan zou hebben verteld dat ze niet goed/gek is etc. en haar drugs zou hebben toegediend!
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 10:13
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Hahaha

En die spelfouten :')
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 22:02
MeantShape
MeantShape is offline
Het "magische kind"

Je zou haar kunnen vragen wat zij denkt dat die beelden te betekenen hebben. Dat ze voor haar een realiteit zijn is mogelijk een teken dat er iets opgelost moet worden.
Oud 11-01-2007, 22:13
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
Idomind schreef op 11-01-2007 @ 23:02 :
Het "magische kind"

Je zou haar kunnen vragen wat zij denkt dat die beelden te betekenen hebben. Dat ze voor haar een realiteit zijn is mogelijk een teken dat er iets opgelost moet worden.
Het kind dient in haar waarde gelaten te worden.

Het kind leren dat jij niet gelooft of vind dat wat zij ervaart waarheid kan zijn, ofwel niet goed is. Ofwel een psychiatrische stoornis waarvoor drugs nodig is etc. is zeer slecht.

Het zou zo jammer zijn om de geest van het meisje te beperken omdat de ouders niet geloven in haar mogelijke paranormaal begaafdheid.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 08:07
Verwijderd
Even ter correctie:
percentage water pasgeboren baby: 70 %
percentage water gezonde volwassen man: 60 %
percentage water gezonde volwassen vrouw: 55 %
Bij overgewicht wordt het percentage water lager. Meer dan 70 % komt alleen voor bij prematuurtjes. Een kind van 11 zal zo rond de 65 % zitten, of iets lager als ze wat vroeg in de puberteit is.

Laatst gewijzigd op 12-01-2007 om 08:10.
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 11:55
Roos
Roos is offline
Citaat:
Beste Friday,

Het bewijs is wellicht nog te summier, maar op basis van deze dubbelblinde test die dus wel werkelijk succesvol is uitgevoerd word er nu gewerkt aan een grotere driedubbelblinde test waarmee onomstotelijk bewijs moet worden geleverd. Wellicht was deze test iid. enkel bedoeld als pilot test.
Driedubbelblind? Oh dus dan weten de geesten ook niet welke muziek er wordt gedraaid?
Oud 18-01-2007, 00:42
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ScienceJapan schreef op 11-01-2007 @ 23:13 :
Ofwel een psychiatrische stoornis waarvoor drugs nodig is etc. is zeer slecht.
Dus psychische stoornissen zijn slecht? Meen je dat nou professor?
Oud 18-01-2007, 00:53
ScienceJapan
ScienceJapan is offline
Citaat:
T_ID schreef op 18-01-2007 @ 01:42 :
Dus psychische stoornissen zijn slecht? Meen je dat nou professor?
Als je een stuk tekst uit verband haalt dan kom je soms tot onzinnige resultaten, dat is bekend

Het kind leren dat jij niet gelooft of vind dat wat zij ervaart waarheid kan zijn, ofwel niet goed is. Ofwel een psychiatrische stoornis waarvoor drugs nodig is etc. is zeer slecht.

Bedoeld wordt: Indien je een kind leert dat hij of zij niet goed is, dan zal het voor zijn of haar leven verpest zijn.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2007, 23:40
LM
LM is offline
Op zo'n leeftijd heb je je eigen manier om dingen te verwerken.
Dit is gewoon een tijdelijk iets waar ze zig even doorheen moet helpen.
Ik zeg niet vaak dat zo'n hoofdneuker (kan zijn werk naam niet spellen :9) iets kan doen voor iemand, maar voor zo iemand als haar wel denk ik.
Ik denk niet dat ze echt veel mensen heeft waar mee ze daar over kan praten.
En misschien kan ze dan het verwerken makkelijker af of op een andere manier.
Reageren

Regels voor berichten