![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
god is heeeeeeet! ben niet gelovig wanneer het hart niet meer klopt na de dood is er niets |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Iemand die dan met wat rekenwerk op basis van de bijbel vind dat de hemel warmer is dan de hel moet dan ook serieus genomen worden. (of beide beweringen niet, waar mijn persoonlijke voorkeur naar uit gaat)
||
![]() |
Citaat:
ow, sorry. had ik had inderdaad niet je hele post gelezen. maar bedankt voor het antwoord!
||
Citaat:
Mijn leven is alles behaleve uitzichtloos en biiter hoor ![]()
||
Citaat:
Voor de mannen is ruim voorzien, hoe staat het voor de vrouwen? |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Wat een zelfkennis, je weet het inderdaad niet. Laten we het daarbij houden. Als ik jou ga vertellen hoe het er wel uitziet, zul je vanaf dat moment huiverend je leven doorbrengen. En met "weet je zelf wel" doelde ik natuurlijk op TS. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
En het gaat bij mij in ieder geval om beide, onbegrip en nieuwsgierigheid wat vaak resulteert tot een discussie ja. Ik vind mensen die een geloof aanhangen in "het geloven" in bepaalde opzichten verschrikkelijk dom. Definitie van domheid is dat je niet rationeel/verstandelijk denkt, betreffende het geloof denkt men als het om bepaalde religieuze onderwerpen gaat niet verstandelijk, dat definieer ik als dom. Het hiernamaals is daar een duidelijk voorbeeld van, men kan niet eens rationeel onderbouwen waarom dat zou bestaan. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Jij bent (dacht ik) moslim dus wordt dat logischerwijs aan je gevraagd. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Er worden wel vaker beweringen over de Islam gedaan door niet moslims. Denk je werkelijk dat ik mijn tijd ga verspillen door al die misverstanden/foutieve denkbeelden constant proberen goed te praten? Als je hierop bevestigend antwoordt, heb je het fout. Het grappige is dat ik me niet eens geroepen voel. Het is namelijk niet mijn taak dat te doen. Leugens over religies zijn makkelijk te verspreiden maar de kunst is er niet aan toe te geven door als een slachtoffertje te gaan roepen dat er iets niet klopt. Als iemand ook maar oprecht naar het antwoord geinteresseerd is, was dat een ander verhaal. Dan zou ik mijn best doen om een normaal en duidelijk antwoord te geven. Maar de ongelovigen op dit subforum zijn totaal niet serieus en komen alleen maar om te schoppen, zo leert mijn ervaring hier. Vandaar.. Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 11:47. |
![]() |
|||
![]() |
Citaat:
Je zeurt over misverstanden maar wil geen antwoord geven op vragen van "andersdenkenden", tja..... Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
verschil tussen hemel/paradijs van Christenen en Moslims:
bron: http://www.solcon.nl/langeveld/chr/s...en%20hemel.htm wel een website van een niet-moslim maar ik zou graag willen weten of het klopt wat hier gezegd word. De Bijbel zegt dat wedergeboren christenen bij God in de hemel zullen zijn. Zij zullen heilige vreugde ervaren en Hem aanbidden, die hen van de hel gered heeft. De Koran geeft ook een beeld van het paradijs, dat voor die moslims is, die uit de hel gered worden. Sura 36:55,56, 37:41,49, 47:15, 55:56, 56:22,23, 56:35-37 en 87:31-33 geven een duidelijk beeld van in de Islam onder paradijs verstaan wordt. Iets heel vreemds in dat paradijs zijn de houris, die aangesteld zijn om de sexuele verlangens van de mannen te bevredigen. Deze houris zijn altijd maagden en hun relaties met mannen hebben geen invloed op hun maagdelijkheid. Zij zijn niet ouder dan 33 jaar. Zij zijn blank met charmante, grote, zwarte ogen en een zachte huid. Vrouwen die op aarde oud gestorven zijn worden tot maagden herschapen voor het genoegen van de mannen.(Al Jalalan, Al Baidawi en Al Zamakhshary zijn eensgezind in hun commentaar hierover). Sjeik Sha'rawi (de bekendste sjeik in alle Arabische en Islamitische landen) schrijft in zijn boek 'Legal Opinions' op blz.148: 'De apostel van God, Mohammed, zei: Elke morgen zullen honderd maagden [het deel] van iedere man zijn.' De Islam is een religie van wellust. In de hemel worden vrouwen gezien als speelgoed voor mannen, op dezelfde manier als zij nu in vele moslimlanden misbruikt worden. Op pag. 191 zegt Sha'rawi dat als een vrouw met meer dan één man getrouwd is geweest, omdat de man stierf of omdat zij gescheiden was, zij in het paradijs het recht heeft om één van hen te kiezen. Maar mannen hebben in het paradijs het recht om dozijnen houris te hebben. Vergelijk dit eens met de woorden van Jezus in Matt. 22: 29, 30. Toen er gevraagd werd over het huwelijk in de hemel, zei Hij heel duidelijk: 'Gij dwaalt, niet wetende de Schriften, noch de kracht Gods. Want in de opstanding nemen zij niet ten huwelijk, noch worden ten huwelijk uitgegeven; maar zij zijn als engelen Gods in de hemel.' Nog iets over de hel bij de Islam (zelfde website) De hel in de Islam is een plaats van vuur en marteling. Allah heeft deze plaats bereid om die te vullen met Jinni (boze geesten) en met de mensheid en niemand zal er aan ontsnappen. De hel is geschapen voor zowel de rechtvaardigen als de onrechtvaardigen. In de Koran, in Sura (hoofdstuk) Al Hijr 15:43,44 'Gehenna (hel) zal voor iedereen het beloofde land zijn. Het heeft zeven poorten en er zijn bepaalde aantallen mensen bestemd voor elke poort. 'Wij lezen in Sura Maryam 19:71: 'Er is niemand onder u, die er niet naar toe zal gaan (hel), want uw God heeft dit bepaald en besloten. Dan zullen wij hen verlossen die godvrezend zijn.' Laatst gewijzigd op 14-12-2006 om 12:33. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
De vraag of maagden als beloningen worden "geschonken" speelt vaak een rol voor degenen die misvormt kijken naar God of hem gewoon ontkennen in zijn woorden en bestaan. Over dit soort zaken kan ik eigenlijk alleen maar discussieren wanneer mijn discussiepartner een Schepper accepteert, als gelovige weet je namelijk dat God rechtvaardig is en man en vrouw in het Paradijs dezelfde beloning zal geven. Het is niet zozeer de vraag wat de man krijgt of de vrouw krijgt maar gewoon de basis die God je zal geven wat je wenst of wat je zult wensen zoals de Verhevene zegt in soerat Yasin vers 57 en alles waar zij om vragen ontvangen, en hoofdstuk 43 vers 71 en er zal daarin alles zijn wat de zielen zich wensen. God en zijn boodschapper hebben wel nadruk gelegd op bepaalde concrete zaken die men zal krijgen. Maar nogmaals uitgaan van de woorden van de profeet dat het Paradijs iets is wat geen oog heeft gezien, oor heeft gehoord enz enz dus met andere woorden hebben we niet eens 5% kennis ontvangen. En daarin wordt dan nog de nadruk gelegd op bepaalde zaken die we in dit leven niet compleet hebben en mogen. Dus wie weet wat je allemaal in het Paradijs kunt verwachten (ik zou zeggen fantaseer er op los en zet dit Aardse leven even opzij). Op gebied van mannelijkheid is hun seksuele lust groter dan dat van de vrouw maar moslims horen dus wel de regels in acht te nemen door in dit leven vanuit de grondslag 1 vrouw te trouwen( voor de duidelijkheid zie ik polygamie als een uitzondering vandaar dat ik het niet benoem). Enn dus doet God een blijde boodschap (in dit geval aan de man maar kan netzogoed aan de vrouw zijn) door je geduld in te moedigen totdat het wel toegestaan is wensen in die kader te vervullen en zonder schaamte is het Paradijs alles wat genot is waarvan we hier maar een kleine beetje mogen meenemen vandaar dat de profeet zei dat het Paradijs voor ongelovigen die misschien wel tig minaressen hebben, in dit leven is en voor ons dus niet. Wat betreft het antwoord, ik geloof dus in een Schepper die antwoord geeft op mijn levensvragen die van me houdt en rechtvaardig is. Hij belooft me het Paradijs waarin ik mag wensen wat ik wil. Dus als ik (als vrouw) 70 mannen wil wensen dan doe ik dat toch lekker. Vrouwen zijn gelijk aan mannen wat betreft belonging, standvastig in het geloof blijven en het verrichten van goede daden, genietend van een goed leven in deze wereld en een grote beloning in het Hiernamaals. Allah zegt (interpretatie van de betekenis): “Die juist handelt, hetzij man of vrouw en een gelovige is, hun zullen Wij voorzeker een goed leven schenken; en gewis zullen Wij hen belonen naar hun beste werken.” {al-Nahl 16:97} |
![]() |
||
Citaat:
De hel van de moslim klinkt negatief, maar is de hel zoals die in de Bijbel wordt beschreven er minder om? Verre van dat. Het gaat niet om het feit hoe slecht de vele hellevuren al dan niet zijn. Tevens zie ik je een aantal teksten uit hun verband halen. Er wordt zomaar wat neergekwakt. Nu kom je aan met teksten waaruit je misschien wilt laten blijken, hoe onrechtvaardig de Koran en Allah wel niet zijn. Maar als ik je vraag hoe het zit met de duizenden doden die in het O.T. zijn gevallen in de Naam van God, dan sta je toch ook met je mond vol tanden? Breng dan ook een ander niet op dezelfde manier in verlegenheid.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Ik heb een vraag voor de mensen hier die geloven in het leven na de dood. Ben je hersendood is er geen ik/zijnde/persona, de hersenen zijn een onmisbaar gegeven voor ons als entiteit. Wat ik me afvraag hoe kunnen wij als "zijnde" voortleven in een andere "wereld" zonder hersenen? Hoe gaan jullie als gelovigen om met het gegeven "hersenen"? |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Het is misschien moeilijk te begrijpen, maar om nu te zeggen dat het gebruikt wordt als beeldspraak vind ik wat vergezocht. Als iemand het niet fijn heeft na de dood? Waar is dat dan? In de hel denk ik. Zoals Jezus zelf al zei; kies óf voor Baäl, óf voor mij. Het is niet én én, als je begrijpt wat ik bedoel.
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Je karakter wel, maar dat wordt niet bepaald door je genen. Je hersenen bepalen hoe je lichaam reageert, en heeft m.i. weinig met de ziel zelf te maken.
||
Citaat:
ik geloof ook niet dat het letterlijk zal zijn. zo zal de hemel ook wel geen straten van goud hebben, maar dat zijn dingen om ideeen te geven. ze zijn alleen veel te menselijk. dat wil niet zeggen dat dat afdoet aan de betekenis, sterker nog. en vervelend en goed leven lijkt me niet zo samengaan. de duivel wordt ook in de hel geworpen, dus dat is echt totaal verleden tijd voor de hemelingen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat gebeurt er met je na de dood? Volk | 272 | 04-01-2010 13:32 | |
Leven na de dood ** | 74 | 16-03-2009 09:27 | |
Verhalen & Gedichten |
[verhaal] Een leven na de dood duivelaartje | 9 | 22-01-2006 12:52 | |
Is er leven na de dood? BrunetJuh | 76 | 09-12-2005 19:05 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhaal: Leven na de dood Verwijderd | 8 | 13-03-2004 14:52 | |
Waar komt de behoefte vandaan om te denken over na de dood? Insane Juggalo | 36 | 21-03-2003 15:05 |