Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Drugs & Alcohol
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 04-01-2007, 15:07
Verwijderd
Citaat:
Lieved schreef op 04-01-2007 @ 14:09 :
Ik heb het hier over eigen ervaring, Lilith.
En over het algemeen is het voor rijkere jongeren makkelijker om aan coke te komen, waarom lijkt me vrij logisch. En inderdaad iedereen kan aan drugs komen, daar heb je gelijk in maar in deze "doelgroep" ligt het coke gebruik hoger dan speed etc.
Waarom stroken jouw eigen ervaringen dan niet met mijn eigen ervaringen?
Ik ken niemand die coke gebruikt of waar verhalen over gaan dattie coke gebruikt. Ik vind t echt zware onzin dat de zogenaamde rijkere klasse een coke-scène is. Want nee, je kan hier niet zo makkelijk aan speed komen. Het vooroordeel dat de ouders hier elk weekend weg zijn naar een luxe resort in weet ik veel waar en dat de Poolse Anatevka voor ons moet zorgen, is zo fake. Ja, we houden hier echt wel van een feestje in een villa in Bloemendaal en daar wordt veel gerookt en gedronken en weetikveel. Maar geen coke .

Ik denk dat men met de 'rijkere klasse' de gesjeesde dertigers noemt, die feesten en werk hebben met teveel Engelse termen. (pracht voorbeeld is die man uit 'De Weduwnaar' - Kluun. Maar dat is een boek.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-01-2007, 00:00
Bongalientje
Bongalientje is offline
Citaat:
Whappie schreef op 05-12-2006 @ 12:08 :
volgens mij is de motivatie vaak hetzelfde, omdat ze het chill vinden om high te zijn.

die groep die gebruikt uit wanhoop en verdriet komt ook in alle klassen voor maar is een stuk kleiner.
elke wanhopige rijkerd heeft de kans omdat ze rijk zijn.. denk je echt dat t zooo veel kleiner is die groep/
Oud 05-01-2007, 00:29
Brute Brulé
Brute Brulé is offline
...en coke is pep voor antikrakers
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 12:24
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 04-01-2007 @ 15:43 :
ik vraag me af waarom iedereen denkt dat er in de rijkere klasse voornamelijk coke wordt gebruikt.
TV, Kluun, Cruel Intentions.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 14:16
Verwijderd
wat heeft kluun er dan over te vertellen
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 14:30
Verwijderd
Citaat:
EZBlade schreef op 05-01-2007 @ 15:16 :
wat heeft kluun er dan over te vertellen
Kluun laat zn 30-jarige hoofdpersoon aan de coke gaan, nadat zn vrouw is overleden aan borstkanker. Coke op feestjes met jonge meisjes, jet-set, blabla.
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:48
bakbeest
bakbeest is offline
ik begrijp dus echt niet waar dit hele "tonen dat je rijk bent" vandaan komt.
kakkertjes aan de coke doen overal stoer over bij hun vrienden en andere drugs zullen echt niet snel als minder worden beschouwd. zolang er maar van naar de klote van gaat (of juist heel helder van wordt hehe)
verder denk ik ook dat t verschil met andere jongeren nihil is op t feit na dat ze gewoon meer te besteden hebben en daardoor eerder in de kring van cokegebruik raken, maar ook andere drugs worden net zo goed gebruikt en niet minacht (denk ik)
Met citaat reageren
Oud 05-01-2007, 15:54
Lieved
Lieved is offline
Citaat:
Lilith schreef op 04-01-2007 @ 16:07 :
Waarom stroken jouw eigen ervaringen dan niet met mijn eigen ervaringen?
Ik ken niemand die coke gebruikt of waar verhalen over gaan dattie coke gebruikt. Ik vind t echt zware onzin dat de zogenaamde rijkere klasse een coke-scène is. Want nee, je kan hier niet zo makkelijk aan speed komen. Het vooroordeel dat de ouders hier elk weekend weg zijn naar een luxe resort in weet ik veel waar en dat de Poolse Anatevka voor ons moet zorgen, is zo fake. Ja, we houden hier echt wel van een feestje in een villa in Bloemendaal en daar wordt veel gerookt en gedronken en weetikveel. Maar geen coke .

Ik denk dat men met de 'rijkere klasse' de gesjeesde dertigers noemt, die feesten en werk hebben met teveel Engelse termen. (pracht voorbeeld is die man uit 'De Weduwnaar' - Kluun. Maar dat is een boek.
Omdat het onze ervaringen zijn en ervaringen kunnen inderdaad verschillen. Uit mijn ervaringen blijkt dit wel zo te zijn, en uit die van jou niet. So be it.
Oud 05-01-2007, 16:49
Verwijderd
Citaat:
Lieved schreef op 05-01-2007 @ 16:54 :
Omdat het onze ervaringen zijn en ervaringen kunnen inderdaad verschillen. Uit mijn ervaringen blijkt dit wel zo te zijn, en uit die van jou niet. So be it.
Wat maar even onderstreept dat coke gebruik dus niet iets is van de zogenaamde 'rijkere jeugd'.
Met citaat reageren
Oud 06-01-2007, 11:18
Verwijderd
Citaat:
Lilith schreef op 05-01-2007 @ 15:30 :
Kluun laat zn 30-jarige hoofdpersoon aan de coke gaan, nadat zn vrouw is overleden aan borstkanker. Coke op feestjes met jonge meisjes, jet-set, blabla.
Ok, wij hebben hem hier in de studio gehad.
Grappig dat iedereen het autobiografisch vindt, wat het grotendeels ook is, maar er zijn ook delen ficitie
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 11:28
Lieved
Lieved is offline
Citaat:
Lilith schreef op 05-01-2007 @ 17:49 :
Wat maar even onderstreept dat coke gebruik dus niet iets is van de zogenaamde 'rijkere jeugd'.
Daar ben ik het niet mee eens, maar dat had je al kunnen lezen. Discussie gesloten.

Ik denk dat het niet perse iets is van de rijkere klassen, maar dat het daar wel eerder voorkomt dan het gebruik van andere harddrugs.
Oud 12-01-2007, 11:57
HTID
HTID is offline
Ik ken een echt rijke 'kakker' en die snuift, en zijn ouders hebben vroeger ook gesnoven. Maar dat zegt natuurlijk niks over hoe het met de rest van de rijke mensen zit maar toch.

Ik heb dus wel zo'n beeld in mijn hoofd zitten dat rijke mensen meer coke gebruiken(omdat ik echt op een vriendin na niemand anders ken die coke gebruikt).

En waar je ook rekening mee moet houden is dat mensen hun gebruik natuurlijk niet aan de grote klok hangen. Als jouw buurman cocaine gebruikt zal hij dat heus niet aan jou vertellen.
Oud 12-01-2007, 12:08
Ir. de Narie
Ir. de Narie is offline
Plus het feit dat er mensen zijn die van mening zijn dat zolang ze niet dagelijks gebruiken ze geen- of gelegenheidsgebruikers zijn
Oud 21-01-2007, 16:48
icoontje
icoontje is offline
Citaat:
hatefukk schreef op 10-12-2006 @ 15:48 :
Het imago van coke als 'rijke-stinkerds-drug' is zwaar achterhaald. Dit stamt nog uit de tijd dat coke een paar honder euro per gram was. Tegenwoordig wordt coke zelfs door junks gebruikt (hoewel die het meestal spuiten).

Zakenlui zijn volgens mij ook veel meer gebaat bij speed dan bij coke, dat uberhaupt maar een uurtje werkt. Benzedrine was iig een tijd zeer populair in dat soort kringen, en het zou me niets verbazen als ze nog steeds medicinale vormen van speed gebruiken in het zakenleven. Veel effectiever dan coke, niet per deifinitie illegaal, en beschermt door de medische geheimdhoudingsplicht.
coke heeft nooit een "paar honderd euro per gram" gekost. Het is wel zo dat coke nu in ruimere kringen wordt gebruikt. Maar nog steeds betaal je voor goede coke (in België) zo'n 50 à 60 euro per gram en wat, door zijn snelle uitwerking dus sneller opgebruikt wordt dus wel een dure bedoening wordt.
Speed is een pak goedkoper en daardoor aantrekkelijker voor hen die minder te spenderen hebben.
Ik kom uit zo'n "kakkersbuurt" (zoals jullie dat noemen), net als in andere "nette" buurten loopt ook daar niemand te koop met hun druggebruik, maar is coke toch wel vrij populair onder de jongeren.
Oud 21-01-2007, 18:21
Verwijderd
zei ik toch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten