Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Feestdagen

Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-12-2006, 17:57
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
wr_faya schreef op 14-12-2006 @ 19:38 :
Dit klopt dan weer niet. Als je toch al van mening bent dat honderden euro's aan vuurwerk geldverspilling is, waarom is dat ineens bij 20 euro geen geldverspilling, terwijl je je geld aan dat zelfde product uitgeeft als dat je bij die honderden euro's zou doen.
[mierenneuk] Maar las de eerste 20 euro nog wel leuk zijn om te zien, de eerste paar knallen van de avond, maar de rest van het vuurwerk voor de rest van het geld steek je af met een gevoel van 'jaja, nou ken ik het wel... ¬¬' Dan is 20 euro geen verspilling. Je gaat toch ook niet 200 keer in dezelfde achtbaan, dan is het een stuk minder spannend.
Oud 15-12-2006, 20:01
Blaf
Blaf is offline
20 euro? ik ben er meestal iets van 60 70 euro aan kwijt aan vuurwerk.....
Oud 15-12-2006, 20:13
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Van al het geld dat Nederland jaarlijks verspilt en over de balk gooit aan het nutteloze en betekenisloze ritueel van het afsteken van knallers, kan heel Afrika gevoed worden.
Oud 15-12-2006, 20:18
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 15-12-2006 @ 18:57 :
[mierenneuk] Maar las de eerste 20 euro nog wel leuk zijn om te zien, de eerste paar knallen van de avond, maar de rest van het vuurwerk voor de rest van het geld steek je af met een gevoel van 'jaja, nou ken ik het wel... ¬¬' Dan is 20 euro geen verspilling. Je gaat toch ook niet 200 keer in dezelfde achtbaan, dan is het een stuk minder spannend.
Precies, niet in de zelfde achtbaan.
Gelukkig bestaan er honderen soorten vuurwerk. Dus denk niet dat dit een realistische vergelijking is.
Oud 16-12-2006, 10:15
BleuEyes
BleuEyes is offline
Sterretjes.
Oud 16-12-2006, 13:37
poetic_tragedy
poetic_tragedy is offline
ik steek geen vuurwerk af, vind t eng. Het is wel leuk om naar te kijken, maar ik wil er niet te dicht bij staan.
Oud 16-12-2006, 15:01
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 15-12-2006 @ 21:13 :
Van al het geld dat Nederland jaarlijks verspilt en over de balk gooit aan het nutteloze en betekenisloze ritueel van het afsteken van knallers, kan heel Afrika gevoed worden.
Jij geeft je geld nooit aan nutteloze dingen uit?
Oud 16-12-2006, 15:25
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Fuck Afrika, ik wil m'n vuurwerk.
Alsof er niet genoeg geld die kant op gaat, een knalletje eens in het jaar kan er wel vanaf
Oud 16-12-2006, 15:27
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-12-2006 @ 16:25 :
Alsof er niet genoeg geld die kant op gaat, een knalletje eens in het jaar kan er wel vanaf
Oud 16-12-2006, 15:58
gewoonmax
gewoonmax is offline
ik haal gewoon wat rotjes en tolletjes en misschien nog wat pijlen enzo. En ik ga de helft bewaren voor in de zomer. Maar haal echt niet meer dan 20 of 30 euro.
Oud 16-12-2006, 16:17
Mestkever
Mestkever is offline
Citaat:
SX-SuperFly schreef op 15-12-2006 @ 16:37 :

P.S. is hier iemand die nog supervlinders met visco lont heeft??
Ja ik.
Oud 16-12-2006, 17:57
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Jive. schreef op 12-12-2006 @ 11:50 :
Verder is natuurlijk iedereen ook benieuwd naar al die spannende vuurwerk ongelukjes van de afgelopen jaren.

Ben benieuwd
Van vorig jaar dan maar...

Hier stond ik toch net iéts te dicht bij een nitraatmat, wist niet dat dat ding zo explodeerde, ik voelde de druk en het afval deed best pijn in m'n gezicht
Het waren overigens 500 klappen in ongeveer 3-4 seconden
http://rapidshare.com/files/7753016/nitraatmat.mp4.html

Dit was vlak nadat er perongeluk een wat grotere vuurpijl op de grond was beland, waardoor hij dus horizontaal afschoot. Toen leek het een paar gasten leuk om een nog wat grotere pijl ook zo af te schieten, maar hij bleef dus hangen achter een opstaande straatsteen, het is niet goed te zien maar de reactie van die gast zegt genoeg
http://rapidshare.com/files/7753266/...grond.mp4.html

Ze zijn in MP4 formaat, je moet zelf maar even uitzoeken of je het af kan spelen

Heb er nog wel een paar, maar niet zo'n zin in dat ge-upload, misschien later

Laatst gewijzigd op 17-12-2006 om 13:55.
Oud 16-12-2006, 19:39
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 16-12-2006 @ 16:01 :
Jij geeft je geld nooit aan nutteloze dingen uit?
Nooit.

Citaat:
MTpower schreef op 16-12-2006 @ 16:25 :
Ja, al die miljoenen, da's toch maar een schijntje en je kan veel beter voor die miljoenen dingetjes kopen die knallen. Daar kunnen best een paar honderd negers voor verhongeren.
Oud 16-12-2006, 19:42
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-12-2006 @ 20:39 :
Ja, al die miljoenen, da's toch maar een schijntje en je kan veel beter voor die miljoenen dingetjes kopen die knallen. Daar kunnen best een paar honderd negers voor verhongeren.
Daarom.
Oud 16-12-2006, 22:08
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 16-12-2006 @ 20:39 :
Nooit.
Wat zit je nog achter je computer dan? Al die mensen die een paar honderd euro uitgeven aan hun computer, dat kunnen ze beter naar Afrika sturen. (Om maar iets te noemen)
Oud 16-12-2006, 22:10
wr_faya
wr_faya is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 16-12-2006 @ 23:08 :
Wat zit je nog achter je computer dan? Al die mensen die een paar honderd euro uitgeven aan hun computer, dat kunnen ze beter naar Afrika sturen. (Om maar iets te noemen)

K.O.
Oud 17-12-2006, 00:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 16-12-2006 @ 23:08 :
Ik heb mijn computer nodig om mijn studie adequaat te kunnen afronden. Niet onnuttig, dus.
Oud 17-12-2006, 01:44
Verwijderd
Alleen wat over is van vorig jaar
Oud 17-12-2006, 02:02
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-12-2006 @ 01:50 :
Ik heb mijn computer nodig om mijn studie adequaat te kunnen afronden. Niet onnuttig, dus.
Voorspelbare reactie, ja
Maargoed, in Afrika hebben ze niet eens een studie, laat staan een computer. En al het 'luxe' eten wat je hebt, et cetera?
Oud 17-12-2006, 02:55
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 17-12-2006 @ 03:02 :
Voorspelbare reactie, ja
Maargoed, in Afrika hebben ze niet eens een studie, laat staan een computer. En al het 'luxe' eten wat je hebt, et cetera?
Van mij hoeft die luxe óók niet. Als het aan mij lag, stond er niet eens een kerstboom of al dat vreten op tafel. Ik eet met de kerst ook niet meer dan normaal. Maar ik kan natuurlijk niet bepalen wat mijn ouders doen. Mijn moeder dwong me haast een 'verlanglijstje' te maken voor de kerst, maar verder dan één of twee dvd's kwam ik ook niet. Ik heb ook gezegd dat ze, als ze mij een plezier wil doen, ze dat geld niet gebruikt voor luxe cadeaus, maar voor een donatie aan Tadzjikistan, Labilistan of weet-ik-veel-waar. Dat vind ze dan stom.

Maar daar ging het me niet om in mijn reactie. Natúúrlijk wil ik niet iemand de les lezen die het leuk vindt met nieuwjaar een paar pijlen af te steken. Ik wilde alleen, on a sidenote, er op wijzen dat er jaarlijks *door ons allemaal bij elkaar opgeteld* voor miljoenen (!!!) euro's de lucht in gaat; voor niks dus, geen enkel doel dienend, terwijl dat geld *in mijn optiek* nuttiger besteedt kan worden.
Oud 17-12-2006, 03:07
Verwijderd
Ik steek geen vuurwerk af, want ik vind het 1) eng 2) duur 3) milieuvervuilend.
Oud 17-12-2006, 10:07
=zwart wit=
=zwart wit= is offline
nee. zie sylph. helaas doet niemand het thuis meer, maar ik heb nog ogen om te kijken .
Oud 17-12-2006, 12:42
Verwijderd
Jap.. hoeveel geld ik er aan uit geef weet ik eigenlijk niet..
ik denk niet super veel. Nog nooit ongelukken mee gehad..
een keer een gat in mijn jas verder niks..
En siervuurwerk wordt hier samen met de buurt gekocht..
altijd leuk om naar te kijken
Oud 17-12-2006, 13:56
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-12-2006 @ 18:57 :

Hier stond ik toch net iéts te dicht bij een nitraatmat, wist niet dat dat ding zo explodeerde, ik voelde de druk en het afval deed best pijn in m'n gezicht

Dit was vlak nadat er perongeluk een wat grotere vuurpijl op de grond was beland, waardoor hij dus horizontaal afschoot. Toen leek het een paar gasten leuk om een nog wat grotere pijl ook zo af te schieten, maar hij bleef dus hangen achter een opstaande straatsteen, het is niet goed te zien maar de reactie van die gast zegt genoeg

Ze zijn in MP4 formaat, je moet zelf maar even uitzoeken of je het af kan spelen

Bekijk die filmpjes dan
Oud 17-12-2006, 17:25
Verwijderd
Citaat:
Mestkever schreef op 16-12-2006 @ 17:17 :
Ja ik.
mag ik wat van je kopen?
Oud 17-12-2006, 17:46
Swlabr
Swlabr is offline
Nee, nutteloos.
Oud 17-12-2006, 18:01
Miranda
Miranda is offline
Ik hoef zelf niet zo nodig vuurwerk af te steken niet om het geld ofzo.
Vind het wel leuk als anderen wat afsteken.
Oud 17-12-2006, 22:11
Hanneke
Hanneke is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 17-12-2006 @ 03:55 :
Van mij hoeft die luxe óók niet. Als het aan mij lag, stond er niet eens een kerstboom of al dat vreten op tafel. Ik eet met de kerst ook niet meer dan normaal. Maar ik kan natuurlijk niet bepalen wat mijn ouders doen. Mijn moeder dwong me haast een 'verlanglijstje' te maken voor de kerst, maar verder dan één of twee dvd's kwam ik ook niet. Ik heb ook gezegd dat ze, als ze mij een plezier wil doen, ze dat geld niet gebruikt voor luxe cadeaus, maar voor een donatie aan Tadzjikistan, Labilistan of weet-ik-veel-waar. Dat vind ze dan stom.

Maar daar ging het me niet om in mijn reactie. Natúúrlijk wil ik niet iemand de les lezen die het leuk vindt met nieuwjaar een paar pijlen af te steken. Ik wilde alleen, on a sidenote, er op wijzen dat er jaarlijks *door ons allemaal bij elkaar opgeteld* voor miljoenen (!!!) euro's de lucht in gaat; voor niks dus, geen enkel doel dienend, terwijl dat geld *in mijn optiek* nuttiger besteedt kan worden.
Er zijn meer dingen die hier 'gewoon' zijn, maar eigenlijk luxe en/of nutteloos zijn. Maar nevermind.

Tuurlijk is het zonde. Dat ben ik ook wel met je eens. Maar er zijn veel meer dingen die zonde zijn van het geld. En daar heeft iedereen net zo goed aandeel in. Daarom vind ik het "denk eens aan de arme mensen"-argument vaak een beetje schijnheilig.
Oud 17-12-2006, 22:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ja, ik ben heel schijnheilig ja.
Oud 17-12-2006, 22:21
Hanneke
Hanneke is offline
Voel je eens niet gelijk zo aangevallen en reageer normaal op die post of reageer niet.
Oud 17-12-2006, 22:24
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Hanneke schreef op 17-12-2006 @ 23:21 :
Voel je eens niet gelijk zo aangevallen en reageer normaal op die post of reageer niet.
Ik BEN niet gelijk aangevallen!!!!1!1

Oud 17-12-2006, 22:32
Hanneke
Hanneke is offline
Oud 17-12-2006, 22:36
Verwijderd
's Nachts is het altijd erg koud en heb ik dus geen zin om vuurwerk af te steken. Verder hoeft het voor mij ook niet zo nodig. Siervuurwerk gaat dan nog wel, maar knalvuurwerk hou ik niet zo van.
Oud 18-12-2006, 13:01
the exploding boy
the exploding boy is offline
Ik vind vuurwerk maar eng
Ik krijg altijd rotjes op me gegooid of van die jochjies die niet kijken waar ze heen mikken en van die gasten bij ons voor de deur die dan expres als je naar buiten komt wat voor je voeten gooien. Schrik me steeds dood >
En ik steke nooit wat af, want ik vind het zonde.
En er valt meestal weinig te kijken, omdat de meeste mensen doen wie het hardste kan knallen.
Oud 18-12-2006, 13:12
Verwijderd
Ik heb besloten om dit jaar toch maar vuurwerk te kopen. Ieder jaar komt op oudjaarsdag het 'kleine' kind naar boven, dit resulteert in een aantal uurtjes flink knallen met wat vrienden. Maar ik koop toch eerder siervuurwerk dan dat knalvuurwerk.
Oud 18-12-2006, 14:05
Mestkever
Mestkever is offline
De nieuwe 500 grams potten knallen ook behoorlijk hard. Dus ik denk dat het wel goed komt daar bij jullie.
Oud 18-12-2006, 17:19
Ari
Ari is offline
afgekloven vingerstompjes
Oud 18-12-2006, 17:46
blacky
blacky is offline
Ik wil wel vuurwerk afsteken, maar ik ben nu nog niet thuis en srtiekum hoop ik gewoon dat mijn pa vuurwerk gaat halen en ik daarvan wat mee kan nemen naar vrienden toe.
Oud 18-12-2006, 18:57
M@rco
M@rco is offline
Nee, ik heb een hekel aan vuurwerk.
Oud 18-12-2006, 20:18
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
MTpower schreef op 16-12-2006 @ 18:57 :

Heb ik ze nou voor niets ge-upload?
Oud 19-12-2006, 17:16
naam ingebruik
naam ingebruik is offline
40e
Oud 19-12-2006, 19:06
MTpower
MTpower is offline
Citaat:
naam ingebruik schreef op 19-12-2006 @ 18:16 :
40e
90
Oud 19-12-2006, 20:17
Kryptonite
Kryptonite is offline
Ik vind vuurwerk zo'n geldverspilling. Het hoeft niet onmiddellijk naar Afrika of de Cliniclowns (alhoewel ik het wel super vind als mensen dat doen), maar ik heb het idee dat je er wel leukere dingen mee kunt doen, zoals lekkere champagne kopen en je dan met z'n allen te gaan bezatten ofzo. Ik vind het wel leuk om gratis naar andermans vuurwerk te kijken, terwijl ik lekker warm binnen sta, of hoog op het dak oid.
Die knaldingen vind ik niks aan. Waarom zou je je geld uitgeven aan iets wat 'boem' zegt?
Ik erger me ook aan die mensen die nu al met karbiet of dat soort shit beginnen. Het is nog niet eens kerst geweest!

Laatst gewijzigd op 19-12-2006 om 20:19.
Oud 20-12-2006, 01:15
reno
reno is offline
Citaat:
Van al het geld dat wij uitgeven aan heel veel andere nutteloze dingen ook.
Oud 20-12-2006, 10:17
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Ik vind het ook zonde van mijn geld. Vroeger vond ik het geweldig. Nu word ik er niet echt meer warm of koud van.
Oud 20-12-2006, 18:01
Sacrilege
Sacrilege is offline
Flitsender dan de dildo na het kerstbal zal het neit gaan worden Jive.
Oud 20-12-2006, 18:33
Verwijderd
Citaat:
Sacrilege schreef op 20-12-2006 @ 19:01 :
Flitsender dan de dildo na het kerstbal zal het neit gaan worden Jive.
Ja... dat heb ik dus weer gemist hè
Oud 20-12-2006, 21:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
reno schreef op 20-12-2006 @ 02:15 :
Van al het geld dat wij uitgeven aan heel veel andere nutteloze dingen ook.
Oók waar.
Oud 21-12-2006, 09:22
Tonsillitis
Tonsillitis is offline
vuurwerk is voor paupers.
Oud 22-12-2006, 09:24
m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Toch knap dat zelf een topic over vuurwerk in een politiek topic veranderd kan worden

De 100.000 is zo goed als binnen, heb helaas nog geen echt grote vlinders kunnen vinden dit jaar
Voor de rest vooral veel sier, mijn handen kriebelen toch wel met die 500 grams
En natuurlijk altijd veel van die kleine dingetjes voor de jaarlijkse vuurwerk oorlog
Advertentie

Regels voor berichten