Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-12-2006, 11:38
Uice
Uice is offline
En Mei Li Vos is ook een doosje.
Oud 20-12-2006, 12:49
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Nighthawq schreef op 20-12-2006 @ 01:24 :
[afbeelding]
Ik wou zeggen hier: ik heb geen idee wie dat is. Maar ik zie nu dat de afbeelding de naam 'Pinochet' heeft. Dat was toch die kerel die zopas dood is gegaan?? Die dictator??
Echt cool is ie niet, maar ik moet wel zeggen dat zijn outfit wel extreem cool is. Met die cape en zo.

Deze vind ik ook echt extreem cool. Niet Fonzie-cool maar cool op een evil manier.

En laten we hem niet vergeten:

Om toch een beetje tegengas te geven aan al die linkse dictators die hier gepost worden. Op zijn eigen manier vind ik Wilders toch heel cool. Doorzettingsvermogen heeft ook iets cools...
Oud 20-12-2006, 12:56
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 20-12-2006 @ 13:49 :
Doorzettingsvermogen heeft ook iets cools...
Hitler had ook een hoop doorzettingsvermogen, heeft hij nu ook iets cools?
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 13:06
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
ook hallo schreef op 20-12-2006 @ 13:56 :
Hitler had ook een hoop doorzettingsvermogen, heeft hij nu ook iets cools?
Ik had wel verwacht dat iemand zo'n onzinnige opmerking zou maken, ik had alleen gedacht dat het Mark Almighty zou zijn...
Laat ik hier verder maar geen woorden aan vuil maken.
Oud 20-12-2006, 13:56
Verwijderd

Overduidelijk CHOW YUN FAT
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 14:23
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik wou zeggen hier: ik heb geen idee wie dat is. Maar ik zie nu dat de afbeelding de naam 'Pinochet' heeft. Dat was toch die kerel die zopas dood is gegaan?? Die dictator??

Citaat:
En laten we hem niet vergeten:
[afbeelding]
Om toch een beetje tegengas te geven aan al die linkse dictators die hier gepost worden.
Zoals Femke Halsema?
Oud 20-12-2006, 14:54
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Juice schreef op 20-12-2006 @ 15:23 :

Zoals Femke Halsema?
Hehehe.. die ook ja
Hoewel ik meer in de Zuid-Amerikaanse hoek zat te denken

Maar ff serieus:

Wat denken jullie van deze?

Ik weet dat ie niet echt bestaat maar cool is ie wel...

Hoewel hij ook wel een soort van coolness heeft, maar dan weer op een andere manier...

En Viggo mag uiteraard ook niet aan het rijtje ontbreken.

En uiteraard natuurlijk de man met Bad Motherfucker op zijn lichtzwaard gegraveerd.

En als laatste nog ff deze. Helaas veel te vroeg gestorven...
Oud 20-12-2006, 15:28
Ceridwen
Ceridwen is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 20-12-2006 @ 15:54 :
[afbeelding]
En Viggo mag uiteraard ook niet aan het rijtje ontbreken.
Oehjaa Viggo
Oud 20-12-2006, 16:01
ook hallo
ook hallo is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 20-12-2006 @ 14:06 :
Ik had wel verwacht dat iemand zo'n onzinnige opmerking zou maken, ik had alleen gedacht dat het Mark Almighty zou zijn...
Laat ik hier verder maar geen woorden aan vuil maken.
Ja sorry hoor maar ik vind het beetje een vage beargumentering
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 17:35
Verwijderd
Takeshi Kitano, Robert de Niro en Christopher Walken ja, dat zijn nou inderdaad voorbeelden van coole mensen, al komt dat enkel door hun rollen in bepaalde films.

De rest is niet cool of gewoon ronduit stom.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 18:01
DanielC
DanielC is offline
Deze coole kikker ontbreekt nog.

Oud 20-12-2006, 19:00
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Citaat:
Jive. schreef op 20-12-2006 @ 00:58 :
[afbeelding]
Audrey Tautou
Misschien ben ik nu raar hoor, maar ik kan haar hoofd echt niet uitstaan.
Oud 20-12-2006, 19:50
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 20-12-2006 @ 09:55 :
Bedoel je bij Mei Li Vos niet het is Cool... als ze onder een trein zou komen, haar beide benen verliest, maanden in revalidatie gaat waarin ze eindelijk wat zelfreflectie krijgt, inziet wat voor hersenloze rechtse bitch ze is en uiteindelijk een kogel door haar hoofd heen jaagt?
Gást! Waar heb jij last van? Serieus.
En ten overvloede: "rechtse bitch" Mei Li Vos deed voor de Tweede Kamerverkiezingen mee met de linkse Partij voor de Arbeid.

Citaat:
Juice schreef op 20-12-2006 @ 12:37 :
Dat wil zeggen, ik zou niets meer met mijn vader te maken willen hebben als ik Zorreguita was (dat kun je aanstellerij noemen, maar hoe zou jij tegen je pa aankijken als hij thuiskomt met het bloed van duizenden mensen aan zijn handen?),
Ik vind het onzin om iemand af te rekenen op de daden van haar ouder(s). Wat haar vader heeft gedaan in het verleden, staat volledig los van haar. Zij is er niet verantwoordelijk voor en kan daar ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Ze is al 'gestraft' doordat haar eigen vader niet bij haar huwelijk kon zijn. Dat vind ik wel genoeg.

Citaat:
en Clinton heeft zijn populariteit grotendeels te danken aan het feit dat Bush zo'n voorhuid is. Verder was hij ook gewoon een lul die erop los bombardeerde, milieuregels aan zijn laars lapte en dictators aan de macht hielp.
Natuurlijk is Clinton deels populair omdat Bush een lul is. Maar ook omdat Clinton echt een staatsman is, een president. Afgezien van de inhoud, kijk alleen maar naar zijn stijl: als Clinton speecht, of zelfs spontane vragen beantwoordt, weet hij iedereen te overtuigen. Hij neemt de ander serieus en komt daardoor zelf ook serieus en betrouwbaar over. Bush komt over als "an eight year old who didn't read the book" (quote Jon Stewart).

Maar dan de inhoud: natuurlijk heeft hij dingen verkeerd gedaan, natuurlijk zijn er foute dingen gebeurd, maar vergeleken bij andere presidenten heeft hij het goed gedaan. Hij had Israël en de Palestijnen bijna tot een vredesakkoord; wat heeft Bush gedaan? Clinton werkte samen met Noord-Korea en voorkwam op die manier dat zij aan atoomwapens werkten. Bush gooide die samenwerking het raam uit en nu hebben de Koreanen de Bom. De regering-Clinton had een heel pakket adviezen over terrorismebestrijding klaarliggen. Bush gooide die weg; een paar maanden later waren 3.000 mensen dood. Clinton spande zich in voor Kyoto, maar werd tegengewerkt door een Republikeinse meerderheid in het Congres (en Bush trok de VS terug uit Kyoto). De wereld was veiliger met Clinton. En nu doet hij met zijn Clinton Foundation geweldige zaken op het gebied van armoede- en aidsbestrijding.

Citaat:
Om toch een beetje tegengas te geven aan al die linkse dictators die hier gepost worden.Hehehe.. die ook ja
Hoewel ik meer in de Zuid-Amerikaanse hoek zat te denken
*Kuch* Evo Maroles werd democratisch gekozen en Hugo Chávez werd zelfs drie keer democratisch gekozen. Sindsdien zijn de armen in Bolivia en Venezuela beter af dan ooit tevoren.

En Geert Wilders kán niet cool zijn. Iemand die alle problemen in een maatschappij op één bepaalde bevolkingsgroep wil afschuiven is per definitie niet cool. Dat weten we sinds 1933 al. Wat dat betreft was de vergelijking van 'ook hallo' zo gek nog niet.

Laatst gewijzigd op 20-12-2006 om 19:54.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 19:58
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Henk Vos natuurlijk!

Schande dat die nog niet voorbij was gekomen.
Oud 20-12-2006, 20:21
Cesar
Cesar is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 19-12-2006 @ 23:46 :
[afbeelding]

Waarom heeft niemand Bruce Campbell nog genoemd?? Die gast is echt de coolness zelve.

Veel mensen die al wel genoemd zijn vind ik trouwens helemaal niet cool. Sommigen mogen zelfs ter plekke afgeschoten worden, maar dat terzijde.

Bruce rocks!
We hebben een winnaar
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 20:43
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-12-2006 @ 20:50 :
Gást! Waar heb jij last van? Serieus.
En ten overvloede: "rechtse bitch" Mei Li Vos deed voor de Tweede Kamerverkiezingen mee met de linkse Partij voor de Arbeid.

Goh, deed Mei Li Vos mee met de kamerverkiezingen op de lijst van de PvdA? Goh, dat is me helemaal ontgaan. Zeker onder het kopje van solidariteit. Want o.a. daarover zegt Mei Li Vos zulke leuke dingen over, die zo ontzettend links zijn en passen in de PvdA traditie.

Schei toch uit man. Het gaat Mei Li Vos maar om één ding en dat is carriere maken en de PvdA past perfect in dat straatje. Mei Li Vos denkt maar aan één ding en dat is aan haarzelf.

En misschien is het inmiddels wel zoals je aangeeft een Partij voor de Arbeid. Een partij die niet langer ván de arbeiders is, maar alleen zoveel mogelijk arbeid wil. Of de zwaksten daar nu onder lijden of niet.
Oud 20-12-2006, 20:57
Ceespop
Ceespop is offline
geniale gast. john frusciante
Oud 20-12-2006, 21:14
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 20-12-2006 @ 21:43 :
Goh, deed Mei Li Vos mee met de kamerverkiezingen op de lijst van de PvdA? Goh, dat is me helemaal ontgaan. *rest*
Wat een goede feitelijke onderbouwing. *kuch*
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Ik vind het onzin om iemand af te rekenen op de daden van haar ouder(s). Wat haar vader heeft gedaan in het verleden, staat volledig los van haar. Zij is er niet verantwoordelijk voor en kan daar ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Ze is al 'gestraft' doordat haar eigen vader niet bij haar huwelijk kon zijn. Dat vind ik wel genoeg.
Het feit dat ze haar vader überhaupt wou uitnodigen is al een klap in het gezicht van alle nabestaanden van de slachtoffers. Het kabinet had het huwelijk nooit goed mogen keuren.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 22:00
Vice
Vice is offline
Citaat:
Cherry Springs schreef op 20-12-2006 @ 20:00 :
Misschien ben ik nu raar hoor, maar ik kan haar hoofd echt niet uitstaan.
Gelukkig, ik dacht even dat ik de enige was.
Oud 20-12-2006, 22:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-12-2006 @ 22:55 :
Het feit dat ze haar vader überhaupt wou uitnodigen is al een klap in het gezicht van alle nabestaanden van de slachtoffers. Het kabinet had het huwelijk nooit goed mogen keuren.
Ja, wat slecht dat ze haar eigen vader bij haar huwelijk wilde hebben! Boo! Hiss! (Wat hebben nabestaanden überhaupt met haar huwelijk te maken?)
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 22:16
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Nu we het toch gezellig over Maxima en haar vader hebben..

Wat vinden jullie van deze?

Wat is de overeenkomst tussen Maxima en Laurentien? Bahalve dat ze beide prinses zijn?

Antwoord: ze hebben beide een vader die vroeger minister van landbouw was.

(misschien is ie hier niet zo heel grappig, maar toe ik 'm vorige week ter plekke bedacht en vertelde tegen een paar maten van me hebben die een dik half uur dubbel gelegen van het lachen. Moppen zijn altijd leuker als je ze verteld ipv typt)
Oud 20-12-2006, 22:27
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-12-2006 @ 23:09 :
Ja, wat slecht dat ze haar eigen vader bij haar huwelijk wilde hebben! Boo! Hiss! (Wat hebben nabestaanden überhaupt met haar huwelijk te maken?)
Als die vader toevallig een oorlogsmisdadiger is dan is "Boo! Hiss!" wel een understatement ja.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 22:35
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 20-12-2006 @ 23:27 :
Als die vader toevallig een oorlogsmisdadiger is dan is "Boo! Hiss!" wel een understatement ja.
Nogmaals: wat hebben nabestaanden met het huwelijk van de *dochter* te maken? Dit is echt zulk overdreven 'kijk mij eens correct zijn'-gezeik.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 22:38
Hanneke
Hanneke is offline
Je hebt een vader niet voor het uitkiezen, en je hebt weinig te zeggen over wat hij doet. En het blijft toch je vader.
Oud 20-12-2006, 23:08
Señor McGuffin
Señor McGuffin is offline
Citaat:

*Kuch* Evo Maroles werd democratisch gekozen en Hugo Chávez werd zelfs drie keer democratisch gekozen. Sindsdien zijn de armen in Bolivia en Venezuela beter af dan ooit tevoren.
Ik weet dat de betekenis van het woord democratie de laatste jaren sterk aan waarde heeft verloren, maar die schertsvertoningen in Venezuela en Bolivia kun je nauwelijks democratische verkiezingen noemen. Not cool.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 23:41
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Señor McGuffin schreef op 21-12-2006 @ 00:08 :
Ik weet dat de betekenis van het woord democratie de laatste jaren sterk aan waarde heeft verloren, maar die schertsvertoningen in Venezuela en Bolivia kun je nauwelijks democratische verkiezingen noemen. Not cool.
Helaas. Niet waar. De feiten, met bronnen:

Is Venezuela undemocratic? And is Hugo Chávez an autocrat who has consolidated one-party rule? An examination of Venezuelan elections, governing institutions and public opinion indicates otherwise.

http://www.fair.org/index.php?page=3009

Over Bolivia moet je me wat opheldering geven op dat punt, want ik heb geen berichten vernomen dat er fraude/onzuiverheden in het spel zouden zijn. Met Bolivia gaat het zelfs heel goed, las ik onlangs in 'de Volkskrant'.
Met citaat reageren
Oud 20-12-2006, 23:53
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik vind het onzin om iemand af te rekenen op de daden van haar ouder(s).
Dat doe ik ook niet, ik reken haar af op de manier waarop zij daarmee omgaat.

Citaat:
Wat haar vader heeft gedaan in het verleden, staat volledig los van haar. Zij is er niet verantwoordelijk voor en kan daar ook niet verantwoordelijk voor worden gehouden. Ze is al 'gestraft' doordat haar eigen vader niet bij haar huwelijk kon zijn. Dat vind ik wel genoeg.
Zou jij je vader bij je huwelijk wíllen als hij een oorlogsmisdadiger was?

Citaat:
Natuurlijk is Clinton deels populair omdat Bush een lul is. Maar ook omdat Clinton echt een staatsman is, een president. Afgezien van de inhoud, kijk alleen maar naar zijn stijl: als Clinton speecht, of zelfs spontane vragen beantwoordt, weet hij iedereen te overtuigen. Hij neemt de ander serieus en komt daardoor zelf ook serieus en betrouwbaar over. Bush komt over als "an eight year old who didn't read the book" (quote Jon Stewart).

Maar dan de inhoud: natuurlijk heeft hij dingen verkeerd gedaan, natuurlijk zijn er foute dingen gebeurd, maar vergeleken bij andere presidenten heeft hij het goed gedaan. Hij had Israël en de Palestijnen bijna tot een vredesakkoord; wat heeft Bush gedaan? Clinton werkte samen met Noord-Korea en voorkwam op die manier dat zij aan atoomwapens werkten. Bush gooide die samenwerking het raam uit en nu hebben de Koreanen de Bom. De regering-Clinton had een heel pakket adviezen over terrorismebestrijding klaarliggen. Bush gooide die weg; een paar maanden later waren 3.000 mensen dood. Clinton spande zich in voor Kyoto, maar werd tegengewerkt door een Republikeinse meerderheid in het Congres (en Bush trok de VS terug uit Kyoto). De wereld was veiliger met Clinton.
Nu maak je weer telkens de vergelijking met Bush. Als je het vergelijkt met een drol vol glasscherven is een rotte banaan ook best te eten, maar kom op.

Citaat:
En nu doet hij met zijn Clinton Foundation geweldige zaken op het gebied van armoede- en aidsbestrijding.
Ja, okee.
Oud 21-12-2006, 00:13
HybridTheory
HybridTheory is offline
Wat een gezeik, laat iedereen lekker cool vinden wie die cool vindt

Al mijn coole mensen zijn Russen
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 00:59
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Juice schreef op 21-12-2006 @ 00:53 :
Dat doe ik ook niet, ik reken haar af op de manier waarop zij daarmee omgaat. Zou jij je vader bij je huwelijk wíllen als hij een oorlogsmisdadiger was?
Ik vind het een beetje non-vragen/stellingen. Hoe zou ik... Wat zou ik... áls... Als mijn tante een snor had, was ze m'n oom. Hoe kan ik me dat nou voorstellen? Hoe kan jij je zoiets nou voorstellen? Er wordt zo makkelijk geoordeeld, alsof het ook iets is wat je tussen de soep en de aardappelen door besluit.

Citaat:
Nu maak je weer telkens de vergelijking met Bush. Als je het vergelijkt met een drol vol glasscherven is een rotte banaan ook best te eten, maar kom op.
Denk Bush weg dan. Denk die vergelijking weg. Onder Clinton was de economie booming ("It's the economy, stupid!"), onder Clinton gingen de VS Kyoto in, onder Clinton stonden Israël en de Palestijnen meer dan ooit op een haartje verwijderd van een vredesvedrag, onder Clinton was Noord-Korea geen bedreiging voor omringende landen maar werd het in toom gehouden.

Citaat:
Ja, okee.
Komt er een beetje zuur uit. Jammer dat zijn interview met Jon Stewart over de Foundation van YouTube is gehaald.

Citaat:
HybridTheory schreef op 21-12-2006 @ 01:13 :
Wat een gezeik, laat iedereen lekker cool vinden wie die cool vindt
Ik vind het juist leuk om de motivatie van mensen te horen, of kritiek op mijn keuzes. Dat houdt het topic leuk.

Laatst gewijzigd op 21-12-2006 om 01:02.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 01:10
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-12-2006 @ 01:59 :

Ik vind het juist leuk om de motivatie van mensen te horen, of kritiek op mijn keuzes. Dat houdt het topic leuk. [/B]
Jawel maar die mensen die dan gelijk gaan zeuren over de wandaden van pa Zorreguieta als je Máxima noemt
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 01:18
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 21-12-2006 @ 02:10 :
Jawel maar die mensen die dan gelijk gaan zeuren over de wandaden van pa Zorreguieta als je Máxima noemt
Het is inderdaad leuker om te lezen waarom jij de mensen die jij genoemd hebt, heel cool vind. of wié het überhaupt zijn.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 01:19
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-12-2006 @ 02:18 :
Het is inderdaad leuker om te lezen waarom jij de mensen die jij genoemd hebt, heel cool vind. of wié het überhaupt zijn.
Ik heb al gezegt dat het Russen zijn
En de onderste ken je toch wel, denk ik?
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 01:20
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 21-12-2006 @ 02:19 :
Ik heb al gezegt dat het Russen zijn
En de onderste ken je toch wel, denk ik?
Ik ken ze alle drie niet.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 01:24
HybridTheory
HybridTheory is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-12-2006 @ 02:20 :
Ik ken ze alle drie niet.
Nou, speciaal voor jou,

Zemfira Ramazanova, zangeres van de band Zemfira
Svetlana Kuznetsova, tennisser
Lev Tolstoj

Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 12:06
Hero_Zero
Hero_Zero is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-12-2006 @ 22:14 :
Wat een goede feitelijke onderbouwing. *kuch*
Dank je jou argumentatie is ook heel sterk. Vooral dat kuchen en dat rollen met je ogen is inhoudelijk fantastisch.

Maar ik wil het nog wel een keer inhoudelijk toelichten, aangezien je de eerste keer in een hoestbui verkeerde.

Ze vertegenwoordigd met de AVV hoger opgeleide freelancers. Deze nieuwe Yuppen noemt zij consequent 'outsiders'. Mensen die het moeten opnemen in de boze wereld van vaste contracten en het huidige sociale stelsel nadelig uitpakt.

Het establishment is daar de schuld van. Er moet meer solidariteit komen. En de manier omdat te verwezelijken is volgens Mei Li Vos om de CAO's veel meer op individuele wensen af te stemmen en minder op het collectief. Dus kortom: minder rechten voor vaste werknemers. Ideaal? Ja, wel voor de outsiders die Mei Li Vos vertegenwoordigt. Maar niet voor de echte 'zwakkeren' op de arbeidsmarkt. Ouderen, allochtonen en lager opgeleiden. Daar kan niet langer een vuist voor worden gemaakt. Deze groepen hebben het namelijk een stuk lastiger om voor zichzelf op te komen en hun rechten te verdedigen. Ze weten vaak niet goed hoe en werkgevers zitten niet op hun wensen te wachten.

De AVV formuleert zelf mooi wat het wil.

Stemrecht over je eigen arbeidsvoorwaarden is in de visie van het AVV de belangrijkste democratiseringsslag die we nu moeten maken. Vakbonden moeten zich aanpassen aan de realiteit, en niet op een oude wettelijke positie blijven staan.

Dat klinkt prachtig, maar in de praktijk komt het er op neer dat mensen maar voor hun eigen hachie moeten zorgen. Dus om voor haar eigen clienten betere omstandigheden te creeeren, kan volgens de AVV de rest wel wat meer te maken krijgen met 'outsider' problemen.

Een nieuw soort solidariteit wat riekt naar het motto van het Simplistisch Verbond: Samen voor ons eigen, laat de rest de rambam krijgen. Weg met het collectief, leve het individu. Geheel in de lijn van de door jou, terecht, geprezen Chavez en Morales.

En dan over haar keuze voor de PvdA.

Nathan Vos (haar broer) denkt ook dat een andere partij logischer was geweest. ‘Vanuit de tijd dat ze aan de UvA verbonden was is ze al heel lang bekend met de PvdA. Maar ze is echt een heel liberale sociaal-democraat, meer iets voor D66, VVD. Ze vindt dat jongeren meebetalen aan iets waar ze later geen recht op hebben, zoals prepensioen. Dat gaat natuurlijk loodrecht in tegen de aloude ideeën van PvdA en FNV over solidariteit tussen jong en oud.’

Hij vindt haar vooral een liberale. Waarom kiezen voor de PvdA in plaats van een andere partij? Mede oprichter Marten Pikaarts hierover:

‘Maar een grote partij heeft ook voordelen boven een kleine vakbond. Ze zal bij een grote organisatie als de PvdA misschien wel meer kunnen bereiken dan bij de AVV.'

En daar gaat het Mei Li Vos om: zo veel mogelijk invloed uitoefenen ten behoeve van haar carriere. Bij D66 en VVD kan dit minder. Binnen de PvdA kon ze zich lekker profileren. Ze zegt dat haar drijfveren solidariteit en strijd tegen ongelijkheid zijn, maar met haar plannen bevordert zij juist ongelijkheid.

En dan is er nog haar bitcherige arrogante uitstraling die niet onderdoet aan die van Rita Verdonk. Ze luistert naar niemand en moet het enkel van haar one-liners hebben.
Oud 21-12-2006, 12:24
Chronocide
Chronocide is offline
Citaat:
Hero_Zero schreef op 21-12-2006 @ 13:06 :
Dank je jou argumentatie is ook heel sterk. Vooral dat kuchen en dat rollen met je ogen is inhoudelijk fantastisch.

Maar ik wil het nog wel een keer inhoudelijk toelichten, aangezien je de eerste keer in een hoestbui verkeerde.

Ze vertegenwoordigd met de AVV hoger opgeleide freelancers. Deze nieuwe Yuppen noemt zij consequent 'outsiders'. Mensen die het moeten opnemen in de boze wereld van vaste contracten en het huidige sociale stelsel nadelig uitpakt.

Het establishment is daar de schuld van. Er moet meer solidariteit komen. En de manier omdat te verwezelijken is volgens Mei Li Vos om de CAO's veel meer op individuele wensen af te stemmen en minder op het collectief. Dus kortom: minder rechten voor vaste werknemers. Ideaal? Ja, wel voor de outsiders die Mei Li Vos vertegenwoordigt. Maar niet voor de echte 'zwakkeren' op de arbeidsmarkt. Ouderen, allochtonen en lager opgeleiden. Daar kan niet langer een vuist voor worden gemaakt. Deze groepen hebben het namelijk een stuk lastiger om voor zichzelf op te komen en hun rechten te verdedigen. Ze weten vaak niet goed hoe en werkgevers zitten niet op hun wensen te wachten.

De AVV formuleert zelf mooi wat het wil.

Stemrecht over je eigen arbeidsvoorwaarden is in de visie van het AVV de belangrijkste democratiseringsslag die we nu moeten maken. Vakbonden moeten zich aanpassen aan de realiteit, en niet op een oude wettelijke positie blijven staan.

Dat klinkt prachtig, maar in de praktijk komt het er op neer dat mensen maar voor hun eigen hachie moeten zorgen. Dus om voor haar eigen clienten betere omstandigheden te creeeren, kan volgens de AVV de rest wel wat meer te maken krijgen met 'outsider' problemen.

Een nieuw soort solidariteit wat riekt naar het motto van het Simplistisch Verbond: Samen voor ons eigen, laat de rest de rambam krijgen. Weg met het collectief, leve het individu. Geheel in de lijn van de door jou, terecht, geprezen Chavez en Morales.

En dan over haar keuze voor de PvdA.

Nathan Vos (haar broer) denkt ook dat een andere partij logischer was geweest. ‘Vanuit de tijd dat ze aan de UvA verbonden was is ze al heel lang bekend met de PvdA. Maar ze is echt een heel liberale sociaal-democraat, meer iets voor D66, VVD. Ze vindt dat jongeren meebetalen aan iets waar ze later geen recht op hebben, zoals prepensioen. Dat gaat natuurlijk loodrecht in tegen de aloude ideeën van PvdA en FNV over solidariteit tussen jong en oud.’

Hij vindt haar vooral een liberale. Waarom kiezen voor de PvdA in plaats van een andere partij? Mede oprichter Marten Pikaarts hierover:

‘Maar een grote partij heeft ook voordelen boven een kleine vakbond. Ze zal bij een grote organisatie als de PvdA misschien wel meer kunnen bereiken dan bij de AVV.'

En daar gaat het Mei Li Vos om: zo veel mogelijk invloed uitoefenen ten behoeve van haar carriere. Bij D66 en VVD kan dit minder. Binnen de PvdA kon ze zich lekker profileren. Ze zegt dat haar drijfveren solidariteit en strijd tegen ongelijkheid zijn, maar met haar plannen bevordert zij juist ongelijkheid.

En dan is er nog haar bitcherige arrogante uitstraling die niet onderdoet aan die van Rita Verdonk. Ze luistert naar niemand en moet het enkel van haar one-liners hebben.
tl;dr!!!!
Oud 21-12-2006, 12:56
Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
HybridTheory schreef op 21-12-2006 @ 01:13 :

[afbeelding]
De meester.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 15:12
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
@ HybridTheory: ik kan me voorstellen dat je Tolstoj heel goed vind, maar 'cool' is-ie natuurlijk niet. Zo heb ik ook schrijvers die ik heel geniaal vind, maar niet 'cool'.

Citaat:
Hero_Zero schreef op 21-12-2006 @ 13:06 :
Ik kan niet inhoudelijk reageren als je met niets inhoudelijks komt. Dat lijkt me duidelijk.

Lange post heb je gemaakt. Ik heb de helft gelezen. Je poneert wat aannames, gebaseerd op wat haar broer zegt. Lekker sterk. Als Mei Li Vos niet binnen de PvdA had gepast, zou ze niet zijn aangenomen, lijkt me. Feitelijk veegt dat je hele post in één keer van tafel. Maar dat zeg ik ook omdat dit De Kantine is en ik geen zin heb ik wéér een politieke discussie (kom net van N&A, dus...).

Maar coolness ging dus ook (voornamelijk) over opstelling, houding, image, gedrag etc. En dit:

Citaat:
...zie ik in Mei Li Vos echt niet terug. Dat is dan gewoon jouw mening, maar ik zie het niet. Haar vergelijken met Verdonk vind ik zelfs absurd.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 15:20
Ceespop
Ceespop is offline

Over een drol vol glasscherven gesproken...
Oud 21-12-2006, 15:41
Verwijderd

.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 17:00
Verwijderd
Verdonk is eigenlijk wel cool. Ik vind haar walgelijk, persoonlijk, maar het feit dat ze zo'n schijt heeft aan iedereen maakt d'r wel cool. Walgelijk cool
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 17:42
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 20-12-2006 @ 23:35 :
Nogmaals: wat hebben nabestaanden met het huwelijk van de *dochter* te maken? Dit is echt zulk overdreven 'kijk mij eens correct zijn'-gezeik.
Een heleboel. Als je vader zulke dingen heeft gedaan, dan dien je die man publiekelijk uit te kotsen, niet uit te nodigen voor een huwelijk. Het feit dat ze hem niet publiekelijk bespuugt zoals ze zou moeten doen, geeft aan dat ze net zo'n slecht mens (om de woorden van Raoul Heertje maar eens te gebruiken) is als haar vader. Maar ja, die hele koninklijke familie is natuurlijk een smerige, criminele bende. Onteigenen die hap.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 17:48
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-12-2006 @ 18:42 :
Een heleboel. Als je vader zulke dingen heeft gedaan, dan dien je die man publiekelijk uit te kotsen, niet uit te nodigen voor een huwelijk. Het feit dat ze hem niet publiekelijk bespuugt zoals ze zou moeten doen, geeft aan dat ze net zo'n slecht mens (om de woorden van Raoul Heertje maar eens te gebruiken) is als haar vader. Maar ja, die hele koninklijke familie is natuurlijk een smerige, criminele bende. Onteigenen die hap.
IMO zit het probleem 'm in het feit dat Maxima de toekomstige koningin van Nederland is. Persoonlijk vind ik het niet OK dat onze koningin regelmatig contact onderhoudt met een massamoordenaar. Ik snap dat ze haar vader natuurlijk niet wil afvallen, maar dan had ze geen koningin mogen worden...

Dat terzijde ben ik ook tegen het koninklijk huis, wat mij betreft schaffen we dat meteen af. Maar dat is mijn mening...
Oud 21-12-2006, 18:03
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 21-12-2006 @ 18:48 :
Persoonlijk vind ik het niet OK dat onze koningin regelmatig contact onderhoudt met een massamoordenaar.
Haar vader was minister van Landbouw.

Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-12-2006 @ 18:42 :
Het feit dat ze hem niet publiekelijk bespuugt zoals ze zou moeten doen, geeft aan dat ze net zo'n slecht mens (om de woorden van Raoul Heertje maar eens te gebruiken) is als haar vader.
Ja, ze heeft bloed aan haar handen!
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 18:06
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-12-2006 @ 19:03 :
Ja, op die post heeft hij vast een hoop goede dingen gedaan.
Citaat:
Ja, ze heeft bloed aan haar handen!
Het zou me niets verbazen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 18:21
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 21-12-2006 @ 19:06 :
Ja, op die post heeft hij vast een hoop goede dingen gedaan.
Hij heeft niet gemoord/de opdracht gegeven tot moorden.

Citaat:
Het zou me niets verbazen.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 18:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Mark Almighty schreef op 21-12-2006 @ 19:03 :
Sluit het één het ander uit?

Om het nog maar eens te zeggen: als Hitler een dochter had gehad die nu leefde en zou zeggen 'ik vind mijn vader best okee', zou ik geen respect voor haar kunnen opbrengen.

Helemaal niet als ze zich ook nog eens inliet met monarchen.
Oud 21-12-2006, 18:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Godwin's law. U verliest.
Met citaat reageren
Oud 21-12-2006, 18:46
Swlabr
Swlabr is offline

Waarom heeft niemand Terence Tao genoemd? Als je de Fields Medal op zo'n jonge leeftijd wint ben je echt wel cool.
Reageren

Regels voor berichten