Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Echt cool is ie niet, maar ik moet wel zeggen dat zijn outfit wel extreem cool is. Met die cape en zo. Deze vind ik ook echt extreem cool. Niet Fonzie-cool maar cool op een evil manier. ![]() ![]() En laten we hem niet vergeten: ![]() Om toch een beetje tegengas te geven aan al die linkse dictators die hier gepost worden. Op zijn eigen manier vind ik Wilders toch heel cool. Doorzettingsvermogen heeft ook iets cools...
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Laat ik hier verder maar geen woorden aan vuil maken. ![]()
|||
Citaat:
![]() Citaat:
||
Citaat:
![]() Hoewel ik meer in de Zuid-Amerikaanse hoek zat te denken ![]() Maar ff serieus: Wat denken jullie van deze? ![]() Ik weet dat ie niet echt bestaat maar cool is ie wel... ![]() ![]() ![]() Hoewel hij ook wel een soort van coolness heeft, maar dan weer op een andere manier... ![]() ![]() En Viggo mag uiteraard ook niet aan het rijtje ontbreken. ![]() ![]() En uiteraard natuurlijk de man met Bad Motherfucker op zijn lichtzwaard gegraveerd. ![]() ![]() En als laatste nog ff deze. Helaas veel te vroeg gestorven... ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|||||
Citaat:
![]() En ten overvloede: "rechtse bitch" Mei Li Vos deed voor de Tweede Kamerverkiezingen mee met de linkse Partij voor de Arbeid. Citaat:
Citaat:
Maar dan de inhoud: natuurlijk heeft hij dingen verkeerd gedaan, natuurlijk zijn er foute dingen gebeurd, maar vergeleken bij andere presidenten heeft hij het goed gedaan. Hij had Israël en de Palestijnen bijna tot een vredesakkoord; wat heeft Bush gedaan? Clinton werkte samen met Noord-Korea en voorkwam op die manier dat zij aan atoomwapens werkten. Bush gooide die samenwerking het raam uit en nu hebben de Koreanen de Bom. De regering-Clinton had een heel pakket adviezen over terrorismebestrijding klaarliggen. Bush gooide die weg; een paar maanden later waren 3.000 mensen dood. Clinton spande zich in voor Kyoto, maar werd tegengewerkt door een Republikeinse meerderheid in het Congres (en Bush trok de VS terug uit Kyoto). De wereld was veiliger met Clinton. En nu doet hij met zijn Clinton Foundation geweldige zaken op het gebied van armoede- en aidsbestrijding. ![]() Citaat:
En Geert Wilders kán niet cool zijn. Iemand die alle problemen in een maatschappij op één bepaalde bevolkingsgroep wil afschuiven is per definitie niet cool. Dat weten we sinds 1933 al. Wat dat betreft was de vergelijking van 'ook hallo' zo gek nog niet. Laatst gewijzigd op 20-12-2006 om 19:54. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Schei toch uit man. Het gaat Mei Li Vos maar om één ding en dat is carriere maken en de PvdA past perfect in dat straatje. Mei Li Vos denkt maar aan één ding en dat is aan haarzelf. En misschien is het inmiddels wel zoals je aangeeft een Partij voor de Arbeid. Een partij die niet langer ván de arbeiders is, maar alleen zoveel mogelijk arbeid wil. Of de zwaksten daar nu onder lijden of niet.
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Is Venezuela undemocratic? And is Hugo Chávez an autocrat who has consolidated one-party rule? An examination of Venezuelan elections, governing institutions and public opinion indicates otherwise. http://www.fair.org/index.php?page=3009 Over Bolivia moet je me wat opheldering geven op dat punt, want ik heb geen berichten vernomen dat er fraude/onzuiverheden in het spel zouden zijn. Met Bolivia gaat het zelfs heel goed, las ik onlangs in 'de Volkskrant'. |
![]() |
|||||
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|||||
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() ![]() Citaat:
Laatst gewijzigd op 21-12-2006 om 01:02. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() En de onderste ken je toch wel, denk ik? |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zemfira Ramazanova, zangeres van de band Zemfira Svetlana Kuznetsova, tennisser Lev Tolstoj ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Maar ik wil het nog wel een keer inhoudelijk toelichten, aangezien je de eerste keer in een hoestbui verkeerde. Ze vertegenwoordigd met de AVV hoger opgeleide freelancers. Deze nieuwe Yuppen noemt zij consequent 'outsiders'. Mensen die het moeten opnemen in de boze wereld van vaste contracten en het huidige sociale stelsel nadelig uitpakt. Het establishment is daar de schuld van. Er moet meer solidariteit komen. En de manier omdat te verwezelijken is volgens Mei Li Vos om de CAO's veel meer op individuele wensen af te stemmen en minder op het collectief. Dus kortom: minder rechten voor vaste werknemers. Ideaal? Ja, wel voor de outsiders die Mei Li Vos vertegenwoordigt. Maar niet voor de echte 'zwakkeren' op de arbeidsmarkt. Ouderen, allochtonen en lager opgeleiden. Daar kan niet langer een vuist voor worden gemaakt. Deze groepen hebben het namelijk een stuk lastiger om voor zichzelf op te komen en hun rechten te verdedigen. Ze weten vaak niet goed hoe en werkgevers zitten niet op hun wensen te wachten. De AVV formuleert zelf mooi wat het wil. Stemrecht over je eigen arbeidsvoorwaarden is in de visie van het AVV de belangrijkste democratiseringsslag die we nu moeten maken. Vakbonden moeten zich aanpassen aan de realiteit, en niet op een oude wettelijke positie blijven staan. Dat klinkt prachtig, maar in de praktijk komt het er op neer dat mensen maar voor hun eigen hachie moeten zorgen. Dus om voor haar eigen clienten betere omstandigheden te creeeren, kan volgens de AVV de rest wel wat meer te maken krijgen met 'outsider' problemen. Een nieuw soort solidariteit wat riekt naar het motto van het Simplistisch Verbond: Samen voor ons eigen, laat de rest de rambam krijgen. Weg met het collectief, leve het individu. Geheel in de lijn van de door jou, terecht, geprezen Chavez en Morales. En dan over haar keuze voor de PvdA. Nathan Vos (haar broer) denkt ook dat een andere partij logischer was geweest. ‘Vanuit de tijd dat ze aan de UvA verbonden was is ze al heel lang bekend met de PvdA. Maar ze is echt een heel liberale sociaal-democraat, meer iets voor D66, VVD. Ze vindt dat jongeren meebetalen aan iets waar ze later geen recht op hebben, zoals prepensioen. Dat gaat natuurlijk loodrecht in tegen de aloude ideeën van PvdA en FNV over solidariteit tussen jong en oud.’ Hij vindt haar vooral een liberale. Waarom kiezen voor de PvdA in plaats van een andere partij? Mede oprichter Marten Pikaarts hierover: ‘Maar een grote partij heeft ook voordelen boven een kleine vakbond. Ze zal bij een grote organisatie als de PvdA misschien wel meer kunnen bereiken dan bij de AVV.' En daar gaat het Mei Li Vos om: zo veel mogelijk invloed uitoefenen ten behoeve van haar carriere. Bij D66 en VVD kan dit minder. Binnen de PvdA kon ze zich lekker profileren. Ze zegt dat haar drijfveren solidariteit en strijd tegen ongelijkheid zijn, maar met haar plannen bevordert zij juist ongelijkheid. En dan is er nog haar bitcherige arrogante uitstraling die niet onderdoet aan die van Rita Verdonk. Ze luistert naar niemand en moet het enkel van haar one-liners hebben.
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
@ HybridTheory: ik kan me voorstellen dat je Tolstoj heel goed vind, maar 'cool' is-ie natuurlijk niet. Zo heb ik ook schrijvers die ik heel geniaal vind, maar niet 'cool'.
Citaat:
Lange post heb je gemaakt. Ik heb de helft gelezen. Je poneert wat aannames, gebaseerd op wat haar broer zegt. Lekker sterk. Als Mei Li Vos niet binnen de PvdA had gepast, zou ze niet zijn aangenomen, lijkt me. Feitelijk veegt dat je hele post in één keer van tafel. Maar dat zeg ik ook omdat dit De Kantine is en ik geen zin heb ik wéér een politieke discussie (kom net van N&A, dus...). Maar coolness ging dus ook (voornamelijk) over opstelling, houding, image, gedrag etc. En dit: Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Dat terzijde ben ik ook tegen het koninklijk huis, wat mij betreft schaffen we dat meteen af. Maar dat is mijn mening...
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Om het nog maar eens te zeggen: als Hitler een dochter had gehad die nu leefde en zou zeggen 'ik vind mijn vader best okee', zou ik geen respect voor haar kunnen opbrengen. Helemaal niet als ze zich ook nog eens inliet met monarchen.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Discussie voor topicstarters... Eye of Sauron | 18 | 01-01-2007 20:59 |