Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-01-2007, 15:56
Suuzan
Suuzan is offline
waarom praat je niet eens met haar op een neutrale manier over de relatie die ze heeft met der vriend..
En of verliefd zijn leuk is enzo,
Ik bedoel op die manier kun je er achter komen of ze nog wel verliefd op die jongen is en/of ze problemen heeft ofzo..
En misschien zegt ze zelf wel dat ze jou leuk vind,
Ik raad je aan om op een neutrale manier over liefde te gaan praten,
En als alles negatief is,dat ze haar vriend nog steeds heel leuk vind enzo dan kun je gewoon vrienden blijven en heb je antwoord op je vraag
Oud 10-01-2007, 16:05
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Lafjuh schreef op 06-01-2007 @ 23:11 :
Als hij een compleet afgestompte klootzak is niet nee.
Als een meisje mij leuker vindt dan haar vriend, tja, da's echt niet mijn probleem. Er zijn genoeg meiden die een beetje blijven hangen in een relatie die toch geen toekomst heeft, maar toch een beetje moeite hebben de knoop door te hakken.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 20:23
Verwijderd
Citaat:
Chimera schreef op 10-01-2007 @ 16:48 :
Aandacht is leuk. Ik vind het ook leuk om te horen dat een meisje me leuk vindt, dat is gewoon een compliment.
En dat is niet goed voor je zelfvertrouwen?

Citaat:
Dat betekent niet dat ik meteen de neiging krijg de desbetreffende vrouw te bespringen.
Nee, maar het betekent wel dat je graag aandacht wil. Zelfs van vrouwen waar je niet echt geinteresseerd in bent, zolang je je maar beter over jezelf voelt erdoor.

Als je namelijk geen behoefte aan de aandacht hebt, ga je ook niet flirten.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:23
Antoni
Antoni is offline
Hier de TS weer. Pas geleden ben ik uitgegaan met haar en haar vriendengroep inclusief haar vriend. Ik had verwacht dat ik me zou ergeren aan hem, een gevoel van jaloezie. Maar dat was niet zo. Ik voelde me vrij neutraal tegenover hem, alsof ik het allemaal gewoon kon accepteren. Heel vreemd.

Eerlijk gezegd vond ik haar en haar vriend helemaal niet bij elkaar passen. Ik vond hem maar kil. Maar toch accepteerde ik het dat ze wat hebben. Qua uiterlijk vond ik hem ergens een beetje op mij lijken. Maar als ik ze afzonderlijk zou kennen zou ik ze niet matchen met elkaar. Aan het eind van de avond stonden we ook in een café waar muziek werd gedraaid die hij geweldig vond, maar zij en ik stonden ons te vervelen.
Toen ik na die avond thuiskwam voelde ik me anders. (Nee, ik had niet veel gezopen.) Alsof ik het wist te accepteren, iets wat ik daarvoor nog niet kon. Dat neemt niet weg dat ik haar nog een prachtmeid vind en m'n kans zou grijpen als ze vrijgezel was, maar het geeft wel wat rust.
Nu ik dit tik besef ik me dat dat gemakkelijk gevoel wellicht veroorzaakt was omdat zij zich anders tegenover mij opstelde, omdat haar vriendje erbij was. Dat ze minder signalen naar mij af gaf wat mij minder verleidde...

Ik had me in de openingspost trouwens vergist: ze hebben al drie jaar wat, kwam ik achter. Ik was in de war met een ander . Drie jaar, dat betekent dus dat ze vanaf haar vijftiende al wat met hem heeft.

Vandaag op school had ik me voorgenomen niet meer te flirten, gewoon vriendschappelijk met 'r om te gaan. Dat lukte... althans van mijn kant. We zaten naast elkaar in college (ja, dat wel) en zonder directe aanleiding keek ze regelmatig glimlachend (niet spottend ) naar mij, zonder iets te zeggen. Ik keek niet altijd terug, maar zag het dan in mijn ooghoeken. Merkwaardig, aangezien ik dit ook deed toen we elkaar net kenden... omdat ik haar leuk vind. Hierdoor kwam de verliefdheid weer terug en glipte de acceptatie weg. Misschien ook omdat haar vriendje er nu weer niet bij was.

Mensen veranderen veel tussen hun vijftiende en achttiende, dus zij en hij ook... Vooral nu zij is gaan studeren en anderen mensen en een andere levensstijl leert kennen... Er komen weer gedachten in me op dat ik hoop dat het uitgaat tussen hun... Maar als ik dan denk aan dat ze gelukkig is met hem wil ik niet dat ze verdriet heeft... Soms denk ik dat ze enkel nog bij elkaar zijn omdat ze elkaar zo gewend zijn, omdat ze elkaar door en door kennen en daarom van elkaar houden... Als zij hem nu had leren kennen was het niets geworden, denk ik...
Oud 10-01-2007, 21:29
Verwijderd
Citaat:
******** schreef op 08-01-2007 @ 20:12 :
Waarom vind jij het dan interessant om je 'marktwaarde' te weten?
Wat Chimera zegt, het is altijd leuk om leuk gevonden te worden, en natuurlijk vind ik het prettig om te merken dat iemand mij interessant vindt. Net zoals ik het leuk vind om een goed cijfer te krijgen, of dat iemand vindt dat ik goed kan tekenen. Maar ik heb het niet nodig om me goed te voelen, het is een leuk extraatje.
Met citaat reageren
Oud 10-01-2007, 21:57
Maarten
Maarten is offline
Alleen onzekere afhankelijke mensen hoeven hun markwaarde te weten.

Mijn zelfbesef is niet afhankelijk van vleeselijke lusten =)
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 09:45
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
Maarten schreef op 10-01-2007 @ 22:57 :

Post eens een foto?
Met citaat reageren
Oud 11-01-2007, 09:48
Chimera
Chimera is offline
Citaat:
******** schreef op 10-01-2007 @ 21:23 :
En dat is niet goed voor je zelfvertrouwen?
Het gaat niet om zelfvertrouwen, daar is niks mis mee.

Citaat:
******** schreef op 10-01-2007 @ 21:23 :

Nee, maar het betekent wel dat je graag aandacht wil. Zelfs van vrouwen waar je niet echt geinteresseerd in bent, zolang je je maar beter over jezelf voelt erdoor.
Als je het op het standaard "je hebt een gebrek aan zelfvertrouwen als je aandacht wil" wil gooien; don't bother, je zit er compleet naast. Ik ben extreem happy met mezelf
Met citaat reageren
Oud 12-01-2007, 10:50
Luna
Luna is offline
Citaat:
Chimera schreef op 11-01-2007 @ 10:48 :
Ik ben extreem happy met mezelf
dit klinkt een beetje geforceerd.
Oud 13-01-2007, 15:35
Verwijderd
Citaat:
Antoni schreef op 10-01-2007 @ 22:23 :
Als zij hem nu had leren kennen was het niets geworden, denk ik...
Daar kun je moeilijk over oordelen.

Wat je wel kunt doen is wat afstand nemen en niet meer ingaan op wat ze doet. Dan merk je vanzelf of ze daar vrede mee heeft of dat er toch meer aan de hand is.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 15:36
Verwijderd
Citaat:
Luna schreef op 12-01-2007 @ 11:50 :
dit klinkt een beetje geforceerd.
Met citaat reageren
Oud 13-01-2007, 23:05
Silencios
Silencios is offline
Citaat:
Antoni schreef op 05-01-2007 @ 22:06 :
Mannen staan er stereotype bekend om dat ze nogal 's een spreekwoordelijk bord voor hun kop hebben. Nu heb ik mezelf altijd al gezien als iemand die door dat bord heen kan kijken, maar in mijn huidige situatie ben ik er aan begonnen te twijfelen.

Het zit zo: ik ben begin dit schooljaar aan een studie begonnen en in mijn klas zit het meisje (18) waar dit probleem over gaat. Al vanaf de eerste dag vond ik haar een aantrekkelijke meid, maar in het begin was dat nog niet veel bijzonders. Na verloop van tijd groeiden we naar elkaar toe, voornamelijk door mij, omdat ik haast ongecontroleerd flirterig tegenover haar deed. Dat begon allemaal zo begin oktober, schat ik. We trokken binnensschools steeds vaker met elkaar op, zitten vaak naast elkaar enzovoorts. Ze deelt haar eten met me, wat ze met geen ander doet, loopt altijd net iets te vlak naast me, wat ik verdacht vind. Ze heeft het er samen met een klasgenote telkens over dat ik een vriendin moet hebben. Anderzijds vergelijkt ze me vaak met haar broer, wat kan betekenen dat ze me enkel en alleen zo ziet.
Toen ik in afgelopen november jarig was heeft ze me die dag tot twee keer toe officieel gefeliciteerd (zoenen op wang), wat mij ook niet echt 'normaal' lijkt en ze wilde me per se een cadeau geven en heeft zo'n beetje zichzelf bij mij thuis uitgenodigd om het te geven (waarbij ze me voor de derde keer feliciteerde) en dat terwijl ik alvorens stellig had beweerd geen verjaardag te willen vieren. Dat cadeau was niet veel verdachts op het gegeven na dat het cadeaupapier hartjes als opdruk had, maar goed, daar zoek ik te veel achter, denk ik. Een klasgenoot/vriend vertelde mij dat hij iets meende te zien tussen haar en mij; dat ik haar 'wilde' (oké, dat is duidelijk) en dat zij 'misschien ook wel wil'. Ik had hem daarvoor nog niets verteld.
Als hij dat ziet dan moet het voor haar ook duidelijk zijn, dacht ik zo. Toch past ze haar gedrag niet aan.

Ik ga veel om met andere meisjes, dus het is niet dat ik uit eenzaamheid of wanhoop dingen denk te zien die er niet zijn, want dit is een geval apart.

Misschien denk je nu: "Man, vraag duidelijkheid of vraag 'r uit!" Een belangrijk punt om te vermelden is dat ze al anderhalf jaar een vriendje heeft (waar ik van baal), maar dit sluit natuurlijk niet uit dat ze een ander leuk kan vinden of op een ander verliefd kan worden. Als ze die niet had, had ik haar waarschijnlijk al lang mee uit gevraagd. Daarnaast wil ik niet dat ze zich bezwaard gaat voelen en haar gedrag gedwongen aan gaat passen, want ik vind het ook gewoon gezellig hoe me met elkaar omgaan; we zijn echt vrienden aan het worden.

Heeft iemand ervaring met een dergelijke situatie en hoe ga ik hier mee om? Zie ik dingen die er niet zijn of belazer ik mezelf als ik meen dat bovenstaande dingen niets betekenen? Zijn de 'signalen' die ze geeft puur vriendschappelijk of is het terecht dat ik er soms meer achter zoek? Vragen, vragen, vragen.

Gewoon je gevoelens opzij zetten. Zoek een meisje die geen vriend heeft. Van haar kant vind ik het raar dat ze op zo'n manier met je omgaat, terwijl ze een vriend heeft.
Ik wil niet generaliseren, maar wat ik in Nederland zie is dat de Nederlanders te vaak gevoelens vertonen aan een ander, terwijl ze al vriend/vriendin hebben.
Niet normaal meer, serieus.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 11:13
Verwijderd
Citaat:
Maarten schreef op 10-01-2007 @ 22:57 :

Natuurlijk heb ik mijn vlagen van onzekerheid, ja, dat heeft iedereen, maar over het algemeen ben ik niet bepaald onzeker of afhankelijk. En toch vind ik het leuk om te flirten. Raar hoor.

Heb je het eigenlijk al eens omgedraaid? Flirten is ook leuk omdat je andere mensen laat zien dat je ze leuk vindt en waardeert. Of gewoon als geintje. Het ligt er maar net aan wat je definitie er van is - of je het ziet als een manier van omgang, of als middel met doel iemand mee naar huis te nemen oid.

En eh, als ik om me heen kijk, zijn de mensen die flirten met anderen absoluut not done vinden, juist degenen die erg onzeker zijn over hun relatie en over zichzelf. Zij zijn enorm bang dat hun vriend(in) er vandoor gaat met een ander en zouden zelf eerlijk gezegd niet weten hoe ze moeten flirten - en als ze het zouden proberen, zou het waarschijnlijk mislukken, want ze vinden zichzelf uberhaupt niet leuk genoeg en zijn meestal aan de verlegen/teruggetrokken kant.

Zo, nu heb ik ook eens lekker gegeneraliseerd.
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 11:42
Bloem
Bloem is offline
Morgan
Met citaat reageren
Oud 16-01-2007, 12:28
zeep007
zeep007 is offline
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren