Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-01-2007, 22:34
Verwijderd
Stel je ff aan zeg.
Advertentie
Oud 12-01-2007, 22:43
Verwijderd
Citaat:
Metal schreef op 12-01-2007 @ 23:33 :
poep
ik hou zo van mensen die een gevoel voor humor hebben én kunnen lezen

al aan de rebound Kapoen?
Oud 13-01-2007, 23:44
Silencios
Silencios is offline
Luister naar muziek. Wacht op een betere jongen.
En vergeet hem. Hij is je tranen niet waard. Ik praat nu heel makkelijk, maar hij is weg. Je moet niet teveel over hem inzitten. Blijkbaar was hij toch niet de ''ware'' voor je.

Laat je geliefden los, als ze terugkomen dan weet je zeker dat het echte liefde is. (ergens gelezen, weet niet meer waar).

Patsy Cline- Your Cheating Heart

Your cheating heart will make you weep
You'll cry and cry you'll try to sleep
But sleep won't come the whole night through
Your cheating heart will tell on you.

When tears come down like falling rain
You'll toss around you'll call my name
You'll walk the floor the way I do

Your cheating heart will tell on you

Prachtig nummer, vooral die stem van haar.

Laatst gewijzigd op 13-01-2007 om 23:47.
Oud 14-01-2007, 00:04
Bloem
Bloem is offline
Citaat:
Silencios schreef op 14-01-2007 @ 00:44 :
Laat je geliefden los, als ze terugkomen dan weet je zeker dat het echte liefde is. (ergens gelezen, weet niet meer waar).

If you love someone, set her free. If she comes back she's yours, if she doesn't she never was.

Ik denk dat dat zinnetje maar in 100 songteksten voorkomt.
Oud 14-01-2007, 00:07
Silencios
Silencios is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-01-2007 @ 01:04 :
If you love someone, set her free. If she comes back she's yours, if she doesn't she never was.

Ik denk dat dat zinnetje maar in 100 songteksten voorkomt.

Het blijft een mooi ''zinnentje''.
Oud 14-01-2007, 00:08
Bloem
Bloem is offline
Da's waar
Oud 14-01-2007, 00:08
Silencios
Silencios is offline
Citaat:
Bloem schreef op 14-01-2007 @ 01:08 :
Da's waar

Oke dan
Oud 14-01-2007, 10:26
*wee
*wee is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 09-01-2007 @ 10:56 :
ja, het is alleen zo klote, hij heeft alweer een nieuwe vriendin (na 1 dag dus ik vraag me van alles af)
Misschien zoekt hij troost bij het andere meisje?
het lijkt me namelijk dat je na 4 jaar wel een hechte relatie had..
en om ff 1 2 3 daarnaa een nieuwe weer te nemen..
hij kan blijkbaar niet alleen zijn.. en zoekt nu troost bij de nieuwe vriendin..
Oud 16-01-2007, 03:43
snuffel3000
snuffel3000 is offline
De volgende dag, of een dag later een nieuwe vriend vind ik raar, maar daarvan kan je denken wat je wilt, het veranderd niks, zoals eerder al is gezegt.

Je kunt veel balen, en ongelukkig voelen, wat ik helemaal zou kunnen begrijpen, maar, hoe hard het misschien ook klinkt, probeer er nog wel het beste van te maken? Weet niet hoe ik dat anders kan zeggen.

Als ik me rot voel ga ik me express altijd met iets bezig houden, naar vrienden, even met me hond uit, beetje mee kloten etc, naar me werk (maja doh, das verplicht, maar je begrijpt denk ik wat ik bedoel > <).

En al voel jij je er prettiger door om er over te praten, praat er dan soms met mensen over, of misschien makkelijker, schrijf het op, dan heb je geen antwoorden die je op dat moment even niet aan kunt horen.

Al was ik jouw zou ik idd niet met hem op msn praten, op msn floept alles er al veel sneller uit bij iedereen, en voor dat je het weet zegt die iets, waarbij je misschien de schuld naar jezelf toeschuift, en geloof me, dat gaat haast al zonder dat je het zelf meteen in de gaten hebt.

Veel success ermee, hoop dat je je snel weer lekkerder in je vel voelt

(nog even antwoorden op de berichten hierboven)

Zijn nieuwe vriendin, ik weet niet of je zeker of je weet of het echt zijn vriendin is, misschien gaat het in de rondte, opstokerijen etc etc, maar het kan idd zijn dat hij troost zoekt, al heb ik zelf zoiets van...al heeft hij het uitgemaakt, heeft hij er denk ik goed over na gedacht, en je maakt het niet zomaar uit dus vanwaar een ander meisje voor troost? Ben zelf een jongen, maar haat grotendeels van de jongens, gewoon om hoe ze zijn.

Maja, als ik jouw was zou ik me eerst proberen lekkerder te voelen, dan zou ik wel gaan kijken hoe en wat.

Laatst gewijzigd op 16-01-2007 om 03:46.
Oud 16-01-2007, 08:50
Kapoen
Kapoen is offline
bedankt voor alle lieve reacties,

Een rebound vriendje wordt me door iedereen afgeraden, maarja wie weet

En ik weet zeker dat het zn nieuwe vriendin is, hij heeft het zelf verteld.
Oud 16-01-2007, 11:03
Verwijderd
Je hoeft ook geen reboundvriendje - rebounddaten (waarbij je wel vermeldt dat je nog erg met je ex in je hoofd zit, zodat je 'm niet schaamteloos gebruikt) is veel prettiger. Niet vast, wel wat aandacht en leuk vinden, en iemand om leuke dingen mee te doen... Ik raad het je wel aan
Oud 16-01-2007, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Morgan schreef op 16-01-2007 @ 12:03 :
Je hoeft ook geen reboundvriendje - rebounddaten (waarbij je wel vermeldt dat je nog erg met je ex in je hoofd zit, zodat je 'm niet schaamteloos gebruikt) is veel prettiger. Niet vast, wel wat aandacht en leuk vinden, en iemand om leuke dingen mee te doen... Ik raad het je wel aan
is idd, zolang je wel eerlijk bent, erg goed voor je ego en heropbouwen van je zelfvertrouwen

en over die nieuwe vriendin... is waarschijnlijk ook reboundvriendin. en zelfs als het wel serieus is, dat maakt voor je gevoel ws toch niks uit, dan is het misschien alleen maar makkelijker te accepteren dat het voorbij is. hoe kut dat ook is
knuf
Oud 16-01-2007, 17:31
madelief21
madelief21 is offline
Jeetje wat rot voor je. Liefdesverdriet heeft tijd nodig. Zeker als je ingerolen bent voor iemand anders dat roept nogal woede op. Betrek het niet op jezelf. Ga allemaal dingetjes doen om jezelf te verwennen. Hij weet niet wat hij mist blijkbaar is hij niet zo slim om zijn ogen wijdt genoeg open te doen en in te zien dat je de moeite bent. Als het eenmaal wat beter met je gaat vind je vast wel weer een jongen die jou wel op waarde schat. En krijg je misschien ook wel weer de kans om hem eens flink jaloers te maken want wat een ass.
Oud 16-01-2007, 17:39
DeadNation
DeadNation is offline
Citaat:
madelief21 schreef op 16-01-2007 @ 18:31 :
ingerolen
Uhuh.
Oud 16-01-2007, 19:50
Verwijderd
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 09-01-2007 @ 11:12 :
ow dit klinkt zo herkenbaar!!!! (was zelf gedumpt na 4,5 jaar en hij had na 3 dagen nieuwe vriendin)

ga er maar vanuit dat hij niks fout heeft gedaan. jongens kunnen dat soort dingen nou eenmaal beter scheiden dan meisjes. wij hebben gevoel weet je....
dit is onzin.. jongens schijnen liefde en sex makkelijker te kunnen scheiden, maar ik ken persoonlijk meer meisjes die snel aan een nieuwe relatie toe waren dan jongens..

Ik moest er zelf ook heel lang niet aan denken nadat mijn relatie op de klippen was gelopen..
Oud 17-01-2007, 11:32
Mo6
Mo6 is offline
zelfde meegemaakt met mijn vriendin vorige week, na een jaar waarin ik "alles" voor haar scheen te zijn was het uit. 2 dagen later stond ze alweer met een ander. ben flink pissed geweest en dat heeft ze geweten. maarja je slaapt er beroerd van, allerlei nare gedachten gaan door je hoofd en concentreren op studie wil dan ook niet echt.

maar het leven gaat door, alleen is het ongelofelijk naar dat mensen dit soort dingen kunnen doen.

en moet wel kwijt dats op een of andere manier prettig is om te lezen dat ik niet de enige ben...
Oud 17-01-2007, 12:17
Smokin'
Smokin' is offline
Citaat:
Silencios schreef op 14-01-2007 @ 00:44 :
Luister naar muziek. Wacht op een betere jongen.
En vergeet hem. Hij is je tranen niet waard. Ik praat nu heel makkelijk, maar hij is weg. Je moet niet teveel over hem inzitten. Blijkbaar was hij toch niet de ''ware'' voor je.

Patsy Cline- Your Cheating Heart

Your cheating heart will make you weep
You'll cry and cry you'll try to sleep
But sleep won't come the whole night through

Your cheating heart will tell on you

Prachtig nummer, vooral die stem van haar.
Ja Patsy Cline was een geweldige zangeres en dit nummer is inderdaad prachtig..maarrrr dit nummer gaat over de gewetenspijn die iemand zal voelen door vreemdgaan. Vreemdgaan lijkt me in dit topic niet aan de orde. Daarnaast is dit nummer natuurlijk niet van Patsy Cline maar van Hank Williams.
Oud 17-01-2007, 12:31
Roos
Roos is offline
Citaat:
Danny schreef op 09-01-2007 @ 18:40 :
De pijnlijkste herinneringen vervangen door nieuwe, positieve. Letterlijk, door bijvoorbeeld naar plaatsen toe te gaan waar je nu nog negatieve herinneringen aan hebt, of bijvoorbeeld samen met iemand waar je 't leuk mee kunt hebben naar de muziek/film te luisteren/kijken waar je dat hebt..kan heel goed werken.
Dat is wel een goed idee ja. Ik heb een vriendin van mij (die liefdesverdriet had) meegesleurd naar de kroeg waar zij altijd met haar ex heen ging. Ze durfde niet echt, was bang dat ze alleen maar aan hem zou denken, omdat het echt "zijn plek" was.
Uiteindelijk een hele gezellige tijd gehad

Ik heb zelfs aangeboden om de handstand te doen in dat cafe, zodat het voortaan "het cafe waar Roos de handstand deed" zou zijn, en niet meer "het cafe waar ik altijd met mijn vriendje zat"
(gelukkig niet echt hoeven doen )
Oud 17-01-2007, 12:45
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
Roos schreef op 17-01-2007 @ 13:31 :
Ik heb zelfs aangeboden om de handstand te doen in dat cafe, zodat het voortaan "het cafe waar Roos de handstand deed" zou zijn, en niet meer "het cafe waar ik altijd met mijn vriendje zat"
Oud 17-01-2007, 21:28
Verwijderd
Citaat:
Roos schreef op 17-01-2007 @ 13:31 :
Dat is wel een goed idee ja. Ik heb een vriendin van mij (die liefdesverdriet had) meegesleurd naar de kroeg waar zij altijd met haar ex heen ging. Ze durfde niet echt, was bang dat ze alleen maar aan hem zou denken, omdat het echt "zijn plek" was.
Uiteindelijk een hele gezellige tijd gehad

dat is echt het beste idee van nederland!
Oud 20-01-2007, 16:08
Roos
Roos is offline
Danku, danku

Maar serieus, je moet gewoon veel met je vrienden/vriendinnen afspreken, zodat je leuke herinneringen en leuke gedachten erbij krijgt
Heb je minder ruimte in je hoofd om aan nare dingen te denken, toch?
Oud 20-01-2007, 16:31
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Wat een herkenning

Ook uit met mijn vriend ex, sinds zes dagen nu (ja, ik tel ze nog, zegt wel genoeg over de fase waar ik nu in zit ), en het is nog niet helemaal te bevatten. Aangezien ik ruim drie jaar mijn leven heb gedeeld met hem, voelt het nu ineens heel leeg. Ik kan niet even een mailtje sturen om te vertellen wat ik heb gedaan. Ik kan niet meer fijn in zijn armen liggen getroost worden.
Bovendien is heel je routine weg, en moet je weer zelf een leven opbouwen. (Ik zag hem altijd in het weekend, dus moet nu zelf weer iets gaan doen met mijn weekenden.)

Ik heb totaal geen spijt van onze relatie.
Wel vind ik het jammer dat we zo uit elkaar zijn gegroeid. We zijn beiden echt veranderd. Hij was niet meer die jongen op wie ik drie jaar geleden was gevallen. (Tuurlijk groei je met elkaar mee de toekomst in, en hou je van de persoon die hij is en wordt). Maar het ging gewoon echt niet meer.
Ik koester de herinneringen. Dingen die we samen hebben gedaan. Hij was mijn eerste serieuze relatie.

Afleiding zoeken werkt erg goed. Op dat moment denk je dan even niet aan hem. Ondanks die afleiding heb ik toch huilbuien op de vreemdste plaatsen en momenten. Gelukkig zijn mijn ouders heel erg lief voor me, en ik merk dat ik ze ook hard nodig heb deze periode.

Voor de liefhebbers, nog een zeer toepasselijke songtekst!

Goldfinger - Counting The Days

So here I go and there you went,again
just another stupid thing that I've done wrong.
Locked up in my head, knocked down, beaten, left for dead
with all those brilliant things I should have said.
I gotta get away, and find something to do
'cause everything I hear, everything I see, reminds me of you.

Still counting the days I've been without you 1, 2, 3, 4
Still counting the days that you've been gone.

Day one, was no fun.
Day two, I hated you.
By day three I wish you'd come right back to me.
Day four, five and six, well I guess you just don't give a shit.
Day seven, this is hell. This is hell.
I gotta get away, and find something to do.
But everything I hear, everything I see, reminds me of you.

Still counting the days I've been without you 1, 2, 3, 4
Still counting the days since you left me 1,2,3,4
Still counting the days since you've been gone.

A thousand things I wanna say to you, but it's too late now.
A thousand things I wanna say...
A thousand things I wanna say to you, but it's too late now.
A thousand things I wanna say...

Still counting the days I've been without you.
Still counting the days I've been without you 1, 2, 3, 4...
Still counting the days since you left me 1, 2, 3, 4...
Oud 21-01-2007, 00:44
LM
LM is offline
Kan je jaren kosten, hoop dat je er makkelijker uit komt.
Oud 21-01-2007, 09:18
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Zo'n topic is echt hoopgevend als iedereen zegt dat het maaaanden duurt. Not.
Oud 21-01-2007, 10:17
stout!
stout! is offline
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 21-01-2007 @ 10:18 :
Haha dat had ik ook altijd. Ik wilde dat liefdesverdriet gewoon NU niet, ik wilde terug in de tijd of juist heel snel vooruit (rewind of fast forward, alles beter dan play). Vooral omdat je het gevoel hebt dat het nooit overgaat en die maanden die komen een oneindigheid lijken. Maar het is niet je alleen maar kut voelen, en acceptatie helpt. Én als bonus voel je je na die therapeutische maanden waarschijnlijk zelfs beter dan voor het uitging! Dat is een reden om even door te bijten.

Het is dus niet leuk maar wel erg ... nuttig .
Oud 21-01-2007, 12:50
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
stout! schreef op 21-01-2007 @ 11:17 :
Haha dat had ik ook altijd. Ik wilde dat liefdesverdriet gewoon NU niet, ik wilde terug in de tijd of juist heel snel vooruit (rewind of fast forward, alles beter dan play). Vooral omdat je het gevoel hebt dat het nooit overgaat en die maanden die komen een oneindigheid lijken. Maar het is niet je alleen maar kut voelen, en acceptatie helpt. Én als bonus voel je je na die therapeutische maanden waarschijnlijk zelfs beter dan voor het uitging! Dat is een reden om even door te bijten.

Het is dus niet leuk maar wel erg ... nuttig .
Laten we het hopen
Oud 21-01-2007, 14:29
Verwijderd
Citaat:
x-spekkie-x schreef op 21-01-2007 @ 10:18 :
Haha, maar je voelt je echt niet maandenlang alleen maar kut, hoor. Het gaat gewoon langzaamaan steeds iets beter. Het duurde bij mij wel even voordat ik me echt weer gewoon gelukkig kon voelen zonder die ondertoon van '...maar wel zonder hem', maar dat was wel na iets meer dan een maand, denk ik. Die eerste maand was gewoon heel vreselijk, toen kon ik het absoluut niet uit m'n hoofd krijgen. Maar daarna kon ik de knop omzetten en toen kon ik het af en toe nog best heel erg kut vinden, maar ik kon ook gewoon weer lol hebben en het leven leuk vinden en gewoon níet continu aan hem denken.

Dus het duurt wel even voor het helemaal over is, maar het duurt niet zó lang voor het houdbaar wordt
Oud 21-01-2007, 15:24
Verwijderd
en volgens goldfinger duurt het maar een weekje...
Oud 21-01-2007, 17:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
sterrenmeisje schreef op 21-01-2007 @ 16:24 :
en volgens goldfinger duurt het maar een weekje...
Of hij heeft dat liedje op de zevende dag geschreven
Oud 22-01-2007, 16:48
Verwijderd
probably... maar probeerde positief te zijn... gek eigenlijk dat depressieve liedjes zo blij kunnen zijn
Oud 22-01-2007, 21:02
Kapoen
Kapoen is offline
Ik geloof dat ik in de boze fase ben beland, ik plan allemaal wraak acties in mn hoofd Deze fase vindt ik tot nu toe het leukst, ik huil niet meer maar wil hem nu het liefst gewoon pijn doen niet echt erg natuurlijk maar net genoeg.
Oud 22-01-2007, 22:56
Verwijderd
hoe zat het ook alweer... 7 fasen van.... ow nee

"5 Stages of Grief": Denial, Anger, Bargaining, Depression, Acceptance.
Oud 23-01-2007, 08:31
Kapoen
Kapoen is offline
hmmm die volorde is bij mij anders hoor
Oud 23-01-2007, 09:42
pcv
pcv is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 22-01-2007 @ 22:02 :
Ik geloof dat ik in de boze fase ben beland, ik plan allemaal wraak acties in mn hoofd Deze fase vindt ik tot nu toe het leukst, ik huil niet meer maar wil hem nu het liefst gewoon pijn doen niet echt erg natuurlijk maar net genoeg.
Toch zou ik je hiermee willen waarschuwen, het is namelijk een erg makkelijke ( en blinde ) manier om je emoties langer in stand te houden.
Tuurlijk het is een manier om het af te reageren, maar probeer rationeel na te denken, en bedenk wat je hiermee wilt bereiken, wil je wraak nemen om hem pijn te doen? hetzelfde te laten voelen als jij hebt gevoeld?

in dat geval loop je de kans erg teleurgesteld te worden, plus op deze manier is het aantrekkelijk om er een obsessie van te maken.... (iets wat natuurlijk als een onbewust proces afspeelt) en dit zou het hele process om over hem heen te komen nog eens ingrijpend kunnen verlengen.

tuurlijk allemaal makkelijk gezegt zou je denken, en wat zou je anders kunnen doen?
ik vraag me btw ook af hoe jou contact met hem nu nog is.. spreek je hem nog wel regelmatig? kunnen jullie elkaar uberhaupt nog luchten? of lopen jullie elkaar (of het is eenzijdig) constant uit de weg? wat ik hiermee graag wil achterhalen, is zeg maar of die jongen nog enig respect voor jou gevoel heeft? negeert hij je? praat hij nog tegen je? of doet hij juist harstikke bot?
in dat geval kan ik me jou wraakgevoelens namelijk makkelijk begrijpen.

maar als dit niet het geval is zou ik je toch graag willen behoeden, en niet omdat ik een man ben en het voor hem opneem hoor, nee ik heb dit namelijk al te vaak gezien, meisjes die compleet geobsedeerd raken door een jongen of in dit geval (ex) vriend.

Het is al mooi dat je niet meer huilt, maar door wraak te nemen loop je ook de kans om straks zelf nog met een groot schuldgevoel te eindigen, tenzij je ontzettend goed bent in het misleiden van jezelf, en jezelf een hele geweldige geldige reden geeft om je wraakgevoelens te laten botvieren.

daarbij wou ik je adviseren om eens bij jezelf na te vragen hoe je terug kijkt op de tijd die je achter je hebt liggen (en ik doel op de tijd uit jullie relatie uiteraard). als dit beeld nog enigzinds positief is, wil ik je er graag op wijzen dat dat beeld ingrijpend kan veranderen wanneer je besluit om het over deze boeg te gooien.

Hopelijk heb je er iets aan.

groet, Pcv
Oud 23-01-2007, 10:15
Kapoen
Kapoen is offline
bedankt voor je advies.

mijn wraak gevoelens zijn gelukkig neit zo erg dat ik er continu mee bezig ben.
maar als ik met vriendinnen ben dan bedenken we gewoon heel kinderachtig allerlij plannetjes.
Hem hetzelfde laten voelen als wat ik voel en gevoeld heb kan niet, dat weet ik maar al te goed, want anders zou hij er nooit zo makkelijk overheen komen.

Ik hoop gewoon dat er ooit een meisje op zijn pad komt wat hem op een zelfde soort manier aan de kant zet als hij mij heeft gedaan.

En mijn wraak is dat hij mij niet meer heeft hij weet niet wat hij mist
Oud 23-01-2007, 13:31
pcv
pcv is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 23-01-2007 @ 11:15 :
bedankt voor je advies.

mijn wraak gevoelens zijn gelukkig neit zo erg dat ik er continu mee bezig ben.
maar als ik met vriendinnen ben dan bedenken we gewoon heel kinderachtig allerlij plannetjes.
Hem hetzelfde laten voelen als wat ik voel en gevoeld heb kan niet, dat weet ik maar al te goed, want anders zou hij er nooit zo makkelijk overheen komen.

Ik hoop gewoon dat er ooit een meisje op zijn pad komt wat hem op een zelfde soort manier aan de kant zet als hij mij heeft gedaan.

En mijn wraak is dat hij mij niet meer heeft hij weet niet wat hij mist
mooi gezegt, vooral die laatste regel, hold that thought
Oud 23-01-2007, 13:49
Kapoen
Kapoen is offline
Oud 23-01-2007, 14:02
Volk
Volk is offline
Ga niet aan jezelf twijfelen. Geef het de ruimte, kan best zijn dat lang duurt. Maar laat de pijn je niet tegehouden in het verder leven. Bij mij duurde het meer dan anderhalf jaar... Maar het houd me niet tegen in het verder leven...

Verder moet je bedenken dat hij niet meteen de grootste klootzak ter wereld is. Als hij gelukkiger is met een ander gun hem dan dat geluk als je echt om hem geeft. Want ik neem aan dat je toch wel om hem hebt gegeven en dat gaat niet zomaar weg.

Vind het trouwens wel erg gemeen dat je hoopt dat iemand hem hetzelfde aandoet. Laat de wraakgevoelens gaan. Je schiet er niks mee op.

En geniet vooral van het leven. Dat helpt echt, geniet vooral van de kleine dingetjes.
Oud 23-01-2007, 14:07
Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Volk schreef op 23-01-2007 @ 15:02 :
Ga niet aan jezelf twijfelen. Geef het de ruimte, kan best zijn dat lang duurt. Maar laat de pijn je niet tegehouden in het verder leven. Bij mij duurde het meer dan anderhalf jaar... Maar het houd me niet tegen in het verder leven...

Verder moet je bedenken dat hij niet meteen de grootste klootzak ter wereld is. Als hij gelukkiger is met een ander gun hem dan dat geluk als je echt om hem geeft. Want ik neem aan dat je toch wel om hem hebt gegeven en dat gaat niet zomaar weg.

Vind het trouwens wel erg gemeen dat je hoopt dat iemand hem hetzelfde aandoet. Laat de wraakgevoelens gaan. Je schiet er niks mee op.

En geniet vooral van het leven. Dat helpt echt, geniet vooral van de kleine dingetjes.
Hij is echt wel de grootste klootzak die er op dit moment rondloopt, en ik hoop dat iemand hem ooit hetzelfde aandoet zodat hij bij een volgende keer misschien wat beter nadenkt voordat hij weer iemand kwetst.

Het is namelijk niet netjes om iemand na 4 jaar in te ruilen en dan te durven zeggen dat het niet zijn schuld is maar dat ik in dit geval niet goed verandert ben.
Oud 23-01-2007, 14:27
Volk
Volk is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 23-01-2007 @ 15:07 :
Hij is echt wel de grootste klootzak die er op dit moment rondloopt, en ik hoop dat iemand hem ooit hetzelfde aandoet zodat hij bij een volgende keer misschien wat beter nadenkt voordat hij weer iemand kwetst.

Het is namelijk niet netjes om iemand na 4 jaar in te ruilen en dan te durven zeggen dat het niet zijn schuld is maar dat ik in dit geval niet goed verandert ben.
Jij denkt er blijkbaar anders over. Maar als ik na 4 jaar word ingeruild zoals jij zegt omdat ik niet goed genoeg veranderd ben dan ga ik hem geen klootzak vinden. Dan waardeer ik zijn eerlijkheid, want als hij dat gevoel heeft is hij ook niet gelukkig meer met mij en omdat ik van hem houd (neem ik aan na 4 jaar) dan mag hij best gelukkig zijn met iemand anders. Ik kan ook best snappen dat mensen tussen hun 16de en 20ste veel veranderen en anders gaan denken over dingen. Ik snap dat je gekwetst bent en dat je daarom alles nu in zo'n boos licht ziet, maar misschien zie je dat op een gegeven moment vanzelf wel in. Haat maakt alleen maar bitter, heb je alleen jezelf mee. Je hebt er niks aan om hem een klootzak te vinden. Probeer hem te vergeven, probeer het nuchter te bekijken misschien houd je er nog wel een hele goeie vriend aan over
Als het uit gaat is het nooit iemands schuld, het werkte voor 1 van de 2 niet meer, het zou juist gemeen zijn als hij het aanliet alleen omdat hij medelijden met je heeft...
Oud 23-01-2007, 15:03
Kapoen
Kapoen is offline
Citaat:
Volk schreef op 23-01-2007 @ 15:27 :
Jij denkt er blijkbaar anders over. Maar als ik na 4 jaar word ingeruild zoals jij zegt omdat ik niet goed genoeg veranderd ben dan ga ik hem geen klootzak vinden. Dan waardeer ik zijn eerlijkheid, want als hij dat gevoel heeft is hij ook niet gelukkig meer met mij en omdat ik van hem houd (neem ik aan na 4 jaar) dan mag hij best gelukkig zijn met iemand anders. Ik kan ook best snappen dat mensen tussen hun 16de en 20ste veel veranderen en anders gaan denken over dingen. Ik snap dat je gekwetst bent en dat je daarom alles nu in zo'n boos licht ziet, maar misschien zie je dat op een gegeven moment vanzelf wel in. Haat maakt alleen maar bitter, heb je alleen jezelf mee. Je hebt er niks aan om hem een klootzak te vinden. Probeer hem te vergeven, probeer het nuchter te bekijken misschien houd je er nog wel een hele goeie vriend aan over
Als het uit gaat is het nooit iemands schuld, het werkte voor 1 van de 2 niet meer, het zou juist gemeen zijn als hij het aanliet alleen omdat hij medelijden met je heeft...
Ok ik haat hem niet ik vindt hem een klootzak, en het was niet uit eerlijkheid dat hij zei dat ik was verandert, hij zei dat ik niet goed verandert ben en hij wel.

Het heeft dus van zijn kant niets te maken met eerlijk zijn.

En nee ik gun hem op dit moment geen geluk sorry, maar hij verdient dat op dit moment ook niet. En tuurlijk hoop ik niet dat hij zn hele leven ongelukkig is maar nu zou ik het even niet zo erg vinden.

Ik vindt jou manier van kijken een beetje naief. Tuurlijk moet je positief zijn blablabla maar dat is allemaal bullshit als je gedumpt wordt voor een ander en er dan achteraf nog zelf de schuld van krijg. Net of ik er iets aan kan doen dat ik volwassen geworden ben want dat is de enige verandering die ik heb doorgemaakt de afgelopen 4 jaar.
Oud 23-01-2007, 15:04
Kapoen
Kapoen is offline
En een goede vriend heb ik niet nodig, ik bedoel we zijn nooit vrienden geweest, hij was meeen mn vriendje en ik zie ook niet in hoe ik hem ooit nog moet vertrouwen.

Hij is vreemd gegaan he, hij heeft het afgelopen half jaar tegen me gelogen, dus over eerlijkheid hebben we het hier niet.
Oud 23-01-2007, 15:40
Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Volk schreef op 23-01-2007 @ 15:27 :
Jij denkt er blijkbaar anders over. Maar als ik na 4 jaar word ingeruild zoals jij zegt omdat ik niet goed genoeg veranderd ben dan ga ik hem geen klootzak vinden. Dan waardeer ik zijn eerlijkheid
.. zoiets komt niet uit de lucht vallen. Je waardeert zijn eerlijkheid maar je kan me niet wijsmaken dat die vriend al lang wist dat 't uit zou gaan. Hij had 't eerder en dan op een nette manier uit moeten maken. Niet wachten op vervanging en 't dan pas uitmaken.
Oud 23-01-2007, 19:16
pcv
pcv is offline
Citaat:
Kapoen schreef op 23-01-2007 @ 16:04 :
En een goede vriend heb ik niet nodig, ik bedoel we zijn nooit vrienden geweest, hij was meeen mn vriendje en ik zie ook niet in hoe ik hem ooit nog moet vertrouwen.

Hij is vreemd gegaan he, hij heeft het afgelopen half jaar tegen me gelogen, dus over eerlijkheid hebben we het hier niet.
hmm dat geeft wel een goede indruk, en tevens antwoord op mijn vraag; "ik vraag me btw ook af hoe jou contact met hem nu nog is.. spreek je hem nog wel regelmatig? kunnen jullie elkaar uberhaupt nog luchten? "

Ik denk dat ik rustig aan kan nemen dat hij het al langer wist dat hij het uit ging maken, en als hij vreem gegaan is en al een half jaar tegen je liegt, dan zou het me niet verbazen als hij een half jaar geleden al twijfels had, (die hij op zijn minst kenbaar had moeten maken, of erover had moeten praten)

dus eigenlijk heb je ook het volste recht om kwaad te zijn in mijn ogen, sterker nog, het is moeilijk om niet kwaad te zijn, maarja dan is mijn waarschuwing nog steeds van toepassing, hoe je daarop vervolgens reageerde kwam wel zelfverzekerd over, en het is een hele goede manier om het te bekijken.
Het klinkt cliche i know, maar als hij al zo tegen je gelogen heeft, en vreemd is gegaan is het wel makkelijker om te denken van "hij is het niet waard" en daarmee doel ik ook op alle tijd en energie die verbruikt door "kwaad" te zijn...
Lastige situatie... Maar ik krijg toch erg sterk de indruk dat jij er wel overheen komt.
voor wat het waard is; nogmaals veel sterkte ermee
Oud 23-01-2007, 20:29
Bongalientje
Bongalientje is offline
er is geen tijd voor..

maar eerlijk zijn, zou je em nu nog terug willen???

waarom dan verdrietig zijn..
het feit dat je verdrietig om heb bent terwijl hij zo doet.. maakt jou al een 10 keer beter mens..

... probeer niet te hard er over heen te komen maar ga dingen doen die je leuk vindt (wat een makkelijk antwoord om te typen eigelijk)
Oud 23-01-2007, 22:08
Kapoen
Kapoen is offline
ik heb geen contact meer met hem, in eerste instattie wilde hij vrienden blijven maar ik heb hem duidelijk gemaakt dat ik dat niet zie zitten, ik heb hem nu ik denk al ruim een maand niet meer gesproken.

En nee ik wil hem niet meer terug, dat is iets wat ik met zekerheid kan zeggen nu. Een week of twee geleden had ik dit niet zo zeker kunnen zeggen.

iedereen bedankt voor de lieve een allemaal goed bedoelde adviesen.

KUS
Oud 24-01-2007, 06:07
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Volk schreef op 23-01-2007 @ 15:02 :
Bij mij duurde het meer dan anderhalf jaar...
Ik krijg echt geen hoop uit dit topic
Oud 24-01-2007, 14:33
Kapoen
Kapoen is offline
Ik heb hier nog even een liedje wat ik erg toepasselijk vondt.

John Mayer: The heart of life

I hate to see you cry lying there in that position
There's things you need to hear
So turn off your tears and listen
Pain throws your heart to the ground
Love turns the whole thing around
No it won't all go the way it should
But i know the heart of life is good

You know it's nothing new
Bad news never had good timing
But then the circle of your friends
Will defend the silver lining

No it won't all go the way it should
But i know the heart of life is good

Fear is a friend who's misunderstood
But i know the heart of life is good.
I know it's good.
Oud 24-01-2007, 14:40
Verwijderd
Citaat:
Kapoen schreef op 24-01-2007 @ 15:33 :
Ik heb hier nog even een liedje wat ik erg toepasselijk vondt.

John Mayer: The heart of life

John Mayer is fantastisch, de koning van liefdesverdrietmuziek. Man on the side was mijn nummertje..

ps... verleden tijd is nooit met dt..
Oud 24-01-2007, 15:22
Mephisto
Mephisto is offline
Tijd om stevig te gaan zuipen I'd say. Heb nooit last van liefdesverdriet; je bent dan té dronken om je er druk over te maken en daarna is je kater te erg om überhaupt te denken
Topic gesloten

Regels voor berichten